Sami Puro

FSnordicin lentosimulaattoripalstat nyt FlightForumissa

3 viestiä aiheessa

FSnordic.netin lentosimulaattoripalstat on liitetty osaksi FlightForum.fi:tä

Palaamme pykälän taaksepäin historiassa kun FSN ja FF palaavat takaisin saman katon alle. Alunperin tarkoitus oli luoda FSnordicista kokonaan oma erillinen ja täysin uudistettu lentosimulaattorisivusto, ja tästä syystä FlightForum eriytettiin omaksi palstakseen vuonna 2017. Suunnitelmat eivät kuitenkaan edenneet ja FSnordicin akuutin päivitystarpeen takia parhaaksi ratkaisuksi jäi palata vanhaan eli siirtää FSN:n vanha foorumi tänne FlightForumin modernille alustalle.

Siirron yhteydessä palstalle tuotiin kaikki Lentosimulaattorit-alueen alla olevat foorumit eli yli 180 000 viestiä yli 15 000 viestiketjua.

Muuton jäljiltä voi olla vielä erilaista pientä viilattavaa, mutta korjaillaan näitä pikkuasioita sitä mukaa kun tulee vastaan. Vanhojen viestien muotoilu (rivivälit, fonttikoot jne.) voi olla hieman sekaisin, mutta itse sisältö on siirretty täydellisenä.

FSN:n tiedostokirjasto, uudistettu vuonna 2019, palvelee edelleen osoitteessa https://files.fsnordic.net/ ja sieltä löydät kotimaiset lisäosat MS Flight Simulatorille.

Lähiaikoina, muiden töiden salliessa, on FlightForumia tarkoitus päivittää. Ohjelmassa on ainakin kuvagallerioiden siirto takaisin foorumimuotoisiin kuvaketjuihin (äänestyksen tuloksena) ja ohjelmiston päivitys uusimpaan kehitysversioon.

Edit: Simupalstojen osalta viestit ja viestimäärät eivät näy käyttäjäprofiilin etusivulla (ns. "viimeisin toiminta"-lista), mutta korjataan tuo jossain vaiheessa.

4 henkilöä tykkäävät tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
2 tuntia sitten, Sami Puro kirjoitti:

Ohjelmassa on ainakin kuvagallerioiden siirto takaisin foorumimuotoisiin kuvaketjuihin (äänestyksen tuloksena)

Kolme ja puoli vuotta on gallerioita käytetty ja "äänestyksestäkin" lienee tovin aikaa. Itse ainakin olen tottunut gallerioihin ja ne pelittävät alun lastentautien jälkeen hyvin. Tosin albumit voisivat olla defaultina jaettuja.

Paulin matkaraportit toimivat hyvin vanhalla tavalla ja itse olen käyttänyt samaa Renon raportissani vuosi sitten. Eli en näe mitään syytä muuttaa nykyistä käytäntöä johon on jo yli kolmen vuoden aikana totuttu. Antaa kaikkien kukkien kukkia! Jos palataan vanhaan ja hävitetään galleriat/albumit, niin näen sen huononnuksena, vaikka olenkin dinosaurus ja mielensäpahoittaja.

Rodney

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
2020-10-25 at 22.33, Jorma Kosonen kirjoitti:

Kolme ja puoli vuotta on gallerioita käytetty ja "äänestyksestäkin" lienee tovin aikaa. Itse ainakin olen tottunut gallerioihin ja ne pelittävät alun lastentautien jälkeen hyvin. Tosin albumit voisivat olla defaultina jaettuja.

Paulin matkaraportit toimivat hyvin vanhalla tavalla ja itse olen käyttänyt samaa Renon raportissani vuosi sitten. Eli en näe mitään syytä muuttaa nykyistä käytäntöä johon on jo yli kolmen vuoden aikana totuttu. Antaa kaikkien kukkien kukkia! Jos palataan vanhaan ja hävitetään galleriat/albumit, niin näen sen huononnuksena, vaikka olenkin dinosaurus ja mielensäpahoittaja.

Rodney

Olen tässä kovasti samaa mieltä Jorman kanssa, galleriat ovat todettu toimiviksi jo monen vuoden käyttökokemuksella, joten itsekään en näe aivan pakollista syytä siirtyä takas tuohon vanhaan ketjumuotoon, kuten tuolla arkisto-puolella nykyään on. Toki gallerioissa voisi vielä olla pientä viilattavaa siellä ja täällä (esim. uudet albumit olisivat automaattisesti jaettuja). Kysymys kuitenkin vielä kuuluu; miten saada kaikki sisältö tuolta galleriapuolelta jotenkin siirrettyä järkevään muotoon foorumipuolelle, jos aiotaan tosin siirtyä tuohon tismalleen samaan vanhaan foorumi-muotoon kuten tuolla arkistossa on? Esim. miten yksittäisten kuvien kommenttien, tagien, kuvatekstien, tekijänoikeuksien tms. kanssa käy?

Itse en ole tehnyt matkakertomusta, mutta komppaan Jormaa myös siinä että ne voisi mielummin siirtää foorumimuotoon.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään