Timo Mikkonen

Atol Avion Oy tilanne -> konkurssi!

87 viestiä aiheessa

7.3.2021 at 13.22, Timo Mikkonen kirjoitti:

Mitäs ihmettä tässä nyt tapahtuu? Kaksi vuorokautta Avionin konkurssihakemuksen jättämisen jälkeen on jo uusi Atol yritys vireillä samalla vastuuhenkilöllä ja tiedoilla.

Loppuun asti kirnuttiin rahaa piensijoittajilta toinen toistaan epämääräisemmillä osakeanneilla ja nyt vaikuttaa siltä että konkurssi oli kenties suunniteltu juttu?

Kuulin, että osallistumisestani tähän hankkeeseen on spekuloitu. En ole ollut missään roolissa tuon yhtiön perustamisessa. Tiedän, että pari muutakin tahoa on lähestynyt pesänhoitajaa pesän ostoaikeissa. En ole mukana myöskään niissä. 

Toki toivon, että Atol -lentokone saa uuden elämän. Voin edesauttaa sitä konsulttina mutta osakkaaksi minulla ei ole haluja. Sen verran syvät haavat tämä on aiheuttanut, että tiettyjen tahojen konsultiksi en myöskään ala. Keskityn nyt oman yhtiömme Atol Design Oy:n kehittämiseen. 

Kaupparekisteri edellytti meiltä puoltoa Atol -etuliitteen käyttämiseen uuden yhtiön nimessä. Emme puoltaneet sitä. Se olisi voinut pienentää jonkun muun intoa tarjota pesästä jotain. 

Noissa osoitteissa on toinenkin hassu juttu. Käyntiosoite on konkurssipesän Jämsän osoite. Pesänhoitajaa huvitti tämä myös. Vantaa on tullut postinumeron näppäilyvirheen vuoksi, sinne on kirjoitettu 01200 kun olisi pitänyt kirjoittaa 00120. PRH:n lomake on tuon perusteella arponut Vantaan tuohon. 

4 henkilöä tykkäävät tästä

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
3/10/2021 at 21.10, Markku Koivurova kirjoitti:

Kaupparekisteri edellytti meiltä puoltoa Atol -etuliitteen käyttämiseen uuden yhtiön nimessä. Emme puoltaneet sitä. Se olisi voinut pienentää jonkun muun intoa tarjota pesästä jotain. 

Ytj:ssä nimi on nyt muotoa Scandinavian Seaplanes OY, joten tämä puollon tekemättä jättäminen on ilmeisesti vaikuttanut nimivalintaan.

Tosin löytyy sieltä edelleen myös Atol Aircrafts OY - liekö vain tilapäinen juttu koska muutos on tuore?

scandinavian-seaplanes.png.e589cd6e1b4496c839a57e9af89cd2a1.png

 

Lisäys 12.3: Nyt ytj:ssä näkyy ainoastaan Scandinavian Seaplanes OY

 

scandinavian_seaplanes.png

Muokattu: , käyttäjä: Jarkko Oikarinen
Lisätty näytönkaappaus tältä päivältä

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Arvoisat Aviaattorit.

Ei tässä mitään salamyhkäistä ole tapahtumassa, mutta keskeneräisistä asioista ei vaan voi tiedottaa.

Sain yhteydenoton Ruotsista Atolin konkurssipäätöksen jälkeen ja yritin neuvotella josko Atol olisi voitu heidän avulla vielä pelastaa.  Valitettavasti se ei tullut enää kyseeseen, mutta sen sijaan he halusivat perustaa uuden yrityksen joka voisi jatkaa Atolin aloittamaa taivalta. Heille oli alusta alkaen selvää että tämä yhtiö olisi Suomalainen ja sen nimi olisi Atol. No Atol nimeä ei tuolle yhtiölle saatu ja nähtäväksi jää saadaanko Atolin konkurssipesältä Auroran oikeuksiakaan.

Tiedän että tämä herättää monissa tunteita puolesta ja vastaan. Se on inhimillistä ja ymmärrettävää. Itse koen että tämä on mahdollisuus Suomalaiselle ilmailuteollisuudelle ja Auroralle vaikka Atolin entiset osakkaat eivät mukana tässä vaiheessa olekaan. En kuitenkaan usko että olisi kenenkään etu olla tätä mahdollisuutta yrittämättä.

Eli Scandinavian Airplanes OY ( joo kiitos vaan Markulle "salapoliisityöstä", eli nimi on jo käytössä Norjassa - olisi pitänyt ehtiä asia tarkastamaan:( ) tekee Atolin konkurssipesälle aikanaan tarjouksen ja nähtäväksi jää onko hinta sellainen että uuden yhtiön toiminta voidaan suunnitellusti aloittaa. Meillä on suunnitelmat myös täyssähköisen vesikoneen rakentamisesta, joten elämme mielenkiintoisia aikoja.

Blue skies, calm waters:P

Anssi

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
12/03/2021 at 19.53, Anssi Rekula kirjoitti:

Arvoisat Aviaattorit.

Ei tässä mitään salamyhkäistä ole tapahtumassa, mutta keskeneräisistä asioista ei vaan voi tiedottaa.

Sain yhteydenoton Ruotsista Atolin konkurssipäätöksen jälkeen ja yritin neuvotella josko Atol olisi voitu heidän avulla vielä pelastaa.  Valitettavasti se ei tullut enää kyseeseen, mutta sen sijaan he halusivat perustaa uuden yrityksen joka voisi jatkaa Atolin aloittamaa taivalta. Heille oli alusta alkaen selvää että tämä yhtiö olisi Suomalainen ja sen nimi olisi Atol. No Atol nimeä ei tuolle yhtiölle saatu ja nähtäväksi jää saadaanko Atolin konkurssipesältä Auroran oikeuksiakaan.

Tiedän että tämä herättää monissa tunteita puolesta ja vastaan. Se on inhimillistä ja ymmärrettävää. Itse koen että tämä on mahdollisuus Suomalaiselle ilmailuteollisuudelle ja Auroralle vaikka Atolin entiset osakkaat eivät mukana tässä vaiheessa olekaan. En kuitenkaan usko että olisi kenenkään etu olla tätä mahdollisuutta yrittämättä.

Eli Scandinavian Airplanes OY ( joo kiitos vaan Markulle "salapoliisityöstä", eli nimi on jo käytössä Norjassa - olisi pitänyt ehtiä asia tarkastamaan:( ) tekee Atolin konkurssipesälle aikanaan tarjouksen ja nähtäväksi jää onko hinta sellainen että uuden yhtiön toiminta voidaan suunnitellusti aloittaa. Meillä on suunnitelmat myös täyssähköisen vesikoneen rakentamisesta, joten elämme mielenkiintoisia aikoja.

Blue skies, calm waters:P

Anssi

 

Hetkinen nyt!

Mitä tarkoitat konkurssipäätöksellä? 21. Tammikuuta jaetussa osakaskirjeessä kerrottiin että ruotsalainen taho otti Atol Avioniin yhteyttä 20. tammikuuta.

Avionin konkurssimenettely on alkanut 8. Helmikuuta (Hakemus jätetty 1. Helmikuuta)?

10. Helmikuuta perustettiin 3190982-3 jossa tiettävästi on osakkaana nämä Ruotsalaiset.

 

Ei tätä enää salamyhkäiseksi voi väittää vaan aivan suoraan vähäjärkiseksi toiminnaksi velallisen roolissa. Tästä voi joutua vielä käräjille.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
30 minuuttia sitten, Timo Mikkonen kirjoitti:

Hetkinen nyt!

Mitä tarkoitat konkurssipäätöksellä? 21. Tammikuuta jaetussa osakaskirjeessä kerrottiin että ruotsalainen taho otti Atol Avioniin yhteyttä 20. tammikuuta.

Avionin konkurssimenettely on alkanut 8. Helmikuuta (Hakemus jätetty 1. Helmikuuta)?

10. Helmikuuta perustettiin 3190982-3 jossa tiettävästi on osakkaana nämä Ruotsalaiset.

 

Ei tätä enää salamyhkäiseksi voi väittää vaan aivan suoraan vähäjärkiseksi toiminnaksi velallisen roolissa. Tästä voi joutua vielä käräjille.

Timo ja muut arvoisat foorumin lukijat.

Tällä samalla foorumilla ilmoitin 17.01.2021 että hallitus on päättänyt hakea yhtiön konkurssiin.

20.01.2021 sain yhteydenoton jonka jälkeen aloitin neuvottelut ruotsalaisten kanssa josko heidän avulla olisi yhtiö voitu vielä pelastaa. Sain saneerausjuristilta viikon verran lisäaikaa, ja tuona aikana jatkoin neuvotteluja. Anti oli siis suljettu jo 15. tammikuuta mutta toki yleiskokouksessa olisi voitu uudet sijoittajat vielä hyväksyä jos osakkaat olisivat näin halunneet toimia. Mutta numerot eivät olleet enää puolellamme ja halu osallistua antiin ei lopulta realisoitunut.

Tämän jälkeen he alkoivat miettiä aloittamista puhtaalta pöydältä ja pyysivät minua asiassa auttamaan. Tämän kaiken olen suurimmille osakkaille kertonut sitä mukaa kun tilanne eteni ja mitään en ole salaillut tai omaan pussiin pelaillut.

Lopulta he tekivät päätöksen yhtiön perustamisesta Suomeen ja valmistautumisesta pesän oikeuksien ostamiseen ja tässä olen heitä auttanut ja suostuin lopulta tuon uuden yrityksen vetäjäksi.

Toivon että Atol Aurora voisi jatkaa lentoaan ja että jonain päivänä voisimme tarjota kaikille Atol Avionin osakkaille ja tukijoille mahdollisuuden osallistua sen toimintaan tavalla tai toisella ja että voisimme olla ylpeitä siitä että kaikkien mukana olleiden avustuksella tuo lento jatkuu...

En koe että kieltäytymällä tästä osallisuudesta olisin mitenkään toiminut "paremmin" Atol Avion'in osakkaiden asioiden hoitamisessa.

Oikein hyvää ja lennokasta vuotta 2021

Anssi

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
47 minuuttia sitten, Anssi Rekula kirjoitti:

Tällä samalla foorumilla ilmoitin 17.01.2021 että hallitus on päättänyt hakea yhtiön konkurssiin.

Terve Anssi, en löytänyt ko. ilmoitusta viesteistäsi. Ei minulla ole mitään tekemistä tämän asian kanssa, mutta uskottavuus kriisiviestinnässä on koetuksella, jos jaetaan tietoa joka ei pidä paikkaansa.

Ikävää kun kävi taas näin, Aurora on kaunis kone, mutta myös melkoisen traaginen tarina, tämä on kuitenkin vuosikymmenten mittainen kertomus jonka toivoisin mahdollisen jatkajan vievän maaliin saakka. Ehkä se myös jotenkin palkitsisi Markun elämäntyötä ja sijoituksensa menettäneiden ihmisten uskoa suomalaisen yrittelijäisyyden eteen tehdyistä uhrauksista.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Toivottavasti nämä ruotsalaiset sijoittajat ovat todella aikeissa jatkaa koneen kehittelyä, mielellään Suomessa. Ikäväähän se olisi jos nämä toimivat vaikka jonkin kilpailijan asialla ja varmistavat ostollaan, että kilpailutilannetta ei synny tai Aurora uitetaan kilpailijan portfolioon.  Bulvaanien käyttö yrityskaupoissa ei olisi ensimmäinen kerta. Ovatko ruotsalaiset sijoittaneet projektiin jo aiemmin vai  ovatko he pompsahtaneet esille vasta kuullessaan mahdollisuudesta saada melkein valmiin lentokoneen oikeudet mahdollisesti pilkkahinnalla? 

Vaikka sijoittajat toimisivat omaankin laskuunsa, parhaat pikavoitot he tekisivät myymällä oikeudet eteenpäin käypään hintaan. Tai edes harkitessaan valmistusta ruotsalaisille ei todennäköisesti olisi suuria ongelmia siirtää valmistus ja tuotekehityskin jonnekin edullisemman ja paremmin saatavilla olevan työvoiman sekä parempien lentokelien maahan lähemmäs asiakkaita. Ainakin jos oikeuksien ostajat ajattelevat ostostaan puhtaasti sijoituksena.

Mieluummin näkisin jonkin kotimaisen toimijan ostavan oikeudet tähän hienoon projektiin. Joku jolla pienen siviililentokoneen valmistus istuisi jotenkin järkevästi osaamiseen ja tuotekuvastoon. Joku lentokonekorjaamo tai näiden yhteisyritys ehkä..?

Nimimerkki yksi monista tuhansia euroja tähänkin projektiin käyttänyt. 

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
24 minuuttia sitten, Matti Hyötyniemi kirjoitti:

Toivottavasti nämä ruotsalaiset sijoittajat ovat todella aikeissa jatkaa koneen kehittelyä, mielellään Suomessa. Ikäväähän se olisi jos nämä toimivat vaikka jonkin kilpailijan asialla ja varmistavat ostollaan, että kilpailutilannetta ei synny tai Aurora uitetaan kilpailijan portfolioon.  Bulvaanien käyttö yrityskaupoissa ei olisi ensimmäinen kerta. Ovatko ruotsalaiset sijoittaneet projektiin jo aiemmin vai  ovatko he pompsahtaneet esille vasta kuullessaan mahdollisuudesta saada melkein valmiin lentokoneen oikeudet mahdollisesti pilkkahinnalla? 

Vaikka sijoittajat toimisivat omaankin laskuunsa, parhaat pikavoitot he tekisivät myymällä oikeudet eteenpäin käypään hintaan. Tai edes harkitessaan valmistusta ruotsalaisille ei todennäköisesti olisi suuria ongelmia siirtää valmistus ja tuotekehityskin jonnekin edullisemman ja paremmin saatavilla olevan työvoiman sekä parempien lentokelien maahan lähemmäs asiakkaita. Ainakin jos oikeuksien ostajat ajattelevat ostostaan puhtaasti sijoituksena.

Mieluummin näkisin jonkin kotimaisen toimijan ostavan oikeudet tähän hienoon projektiin. Joku jolla pienen siviililentokoneen valmistus istuisi jotenkin järkevästi osaamiseen ja tuotekuvastoon. Joku lentokonekorjaamo tai näiden yhteisyritys ehkä..?

Nimimerkki yksi monista tuhansia euroja tähänkin projektiin käyttänyt. 

Matti hyvä

Jos noita ehdottamiasi tahoja olisi ajallaan ( viimeisen vajaan 10v aikana ) ilmaantunut muutama enemmän emme olisi nyt tässä.

Ja olen selvittänyt näiden sijoittajien taustat ja motiivit niin hyvin kuin vain voin ja sen perusteella voin vakuuttaa heidän tarkoitusperien olevan kunnialliset ja halu säilyttää toiminnot suomessa aitoa!

Täällä on myös muutamaan otteeseen väitetty Atolin olleen pienosakkaiden taskuilla. Se ei pidä paikkaansa, päinvastoin halusimme antaa kaikille mahdollisuuden olla mukana mutta pienosakkaiden osuudella ei ole ollut suurta merkitystä rahoituksellisesti. Kyllä yhtiön talous on ollut muutaman suuren sijoittajan varassa!

Ja vielä vastaus tuohon Topin tarkkaan havaintoon; Minun 17.01.2021 osakkaille lähettämä osakaskirje konkurssista on ollut samana päivän tällä foorumilla esillä, mutta ei minun postaamana. Anteeksi virheellinen väittämäni asiasta.

Lennokasta kevättä kaikille!

Anssi

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
4 tuntia sitten, Anssi Rekula kirjoitti:

Timo ja muut arvoisat foorumin lukijat.

Tällä samalla foorumilla ilmoitin 17.01.2021 että hallitus on päättänyt hakea yhtiön konkurssiin.

20.01.2021 sain yhteydenoton jonka jälkeen aloitin neuvottelut ruotsalaisten kanssa josko heidän avulla olisi yhtiö voitu vielä pelastaa. Sain saneerausjuristilta viikon verran lisäaikaa, ja tuona aikana jatkoin neuvotteluja. Anti oli siis suljettu jo 15. tammikuuta mutta toki yleiskokouksessa olisi voitu uudet sijoittajat vielä hyväksyä jos osakkaat olisivat näin halunneet toimia. Mutta numerot eivät olleet enää puolellamme ja halu osallistua antiin ei lopulta realisoitunut.

Tämän jälkeen he alkoivat miettiä aloittamista puhtaalta pöydältä ja pyysivät minua asiassa auttamaan. Tämän kaiken olen suurimmille osakkaille kertonut sitä mukaa kun tilanne eteni ja mitään en ole salaillut tai omaan pussiin pelaillut.

Lopulta he tekivät päätöksen yhtiön perustamisesta Suomeen ja valmistautumisesta pesän oikeuksien ostamiseen ja tässä olen heitä auttanut ja suostuin lopulta tuon uuden yrityksen vetäjäksi.

Toivon että Atol Aurora voisi jatkaa lentoaan ja että jonain päivänä voisimme tarjota kaikille Atol Avionin osakkaille ja tukijoille mahdollisuuden osallistua sen toimintaan tavalla tai toisella ja että voisimme olla ylpeitä siitä että kaikkien mukana olleiden avustuksella tuo lento jatkuu...

En koe että kieltäytymällä tästä osallisuudesta olisin mitenkään toiminut "paremmin" Atol Avion'in osakkaiden asioiden hoitamisessa.

Oikein hyvää ja lennokasta vuotta 2021

Anssi

Toivon vain vilpittömästi ettei Avionin puikoissa konkurssia edeltäneenä aikana olleet hallituksen ja operatiivisen johdon henkilöt joudu oppimaan kantapään kautta mitä tarkoittaa vastuullinen liiketoiminta.

 

Kuka on vastuussa mistäkin ja kenelle.

 

Mihin päättyy ja mistä alkaa vastuut konkurssitilanteessa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Rehellisyyden nimissä on todettava, että ainakin minä koin niin, että kyllä piensijoittajia hyvin vahvasti kutsuttiin pelastamaan Atolia. Päivänselväähän oli, tai olisi piensijoittajille suonut olevan, että suossa oltiin jo munia myöten, ja piensijoittajien rahoilla ei ollut mitään merkitystä. Varmaan kunnon rahoitusta muualta samalla pyrittii hankkimaan, ja piensijoittajille haluttiin antaa mahdollisuus säilyytää osuuttaan jossain määrin. Olen sitä mieltä että viestintä oli tässä tilanteessa virheellistä, jos nyt ei aivan valheellista.

Korostan, että loppujen lopuksi seison sen periaatteen takana, että jokainen vastaa omista sijoituksistaan. Tee kotiläksyt kunnolla, ja sijoita vain sen verran kuin voit menettää.

Tuohon ruåtsalaisten koneenostoreissuun liittyen: millekähän taholle hurrit tuon veivaisivat? Jos nyt joku koneen haluaa, ostaa se Auroran oikeudet varmasti suoraan konkurssipesästä. Käsittääkseni pesä ei arvioi myynnissä muuta kuin hintaa. Jos vaikka joku oligarkki päättä koneen oikeudet itselleen hankkia, ja rahaa löytyy, kyllä ne oikeudet itään menevät ilman sen kummempaa pohdintaa siitä että mitäs tämä nyt suomalaiskansalliselle ipr:lle, saati itsetunnolle tarkoittaa.

Auroraa ei mitenkään ole nyt korvamerkitty kenellekään. Eniten rahaa tarjoava vie sen.

Ja vielä, miettikääpä itse: tarjolla on konkurssikypsä yritys jolla on tuote johon uskot. Muita kiinnostuneita ei ole. Ostatko firman velkoineen, vai odotatko että kuppi menee nurin, ja ostat tuotteen oikeudet konkurssipesältä... eivät ruotsalaiset olleen Atolia elävänä ostamassa alunperinkään...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kysyinpä huvikseni Oulun KO:sta konkurssihakemusta tietopyynnöllä sekä erityisesti sitä, milloin se on saapunut viranomaiseen ja miten se toimitettiin.

Muokattu: , käyttäjä: Tatu Koiranen

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
3/16/2021 at 09.27, Anssi Rekula kirjoitti:

Tämän jälkeen he alkoivat miettiä aloittamista puhtaalta pöydältä ja pyysivät minua asiassa auttamaan. Tämän kaiken olen suurimmille osakkaille kertonut sitä mukaa kun tilanne eteni ja mitään en ole salaillut tai omaan pussiin pelaillut.

Lopulta he tekivät päätöksen yhtiön perustamisesta Suomeen ja valmistautumisesta pesän oikeuksien ostamiseen ja tässä olen heitä auttanut ja suostuin lopulta tuon uuden yrityksen vetäjäksi.

OyL 3:1.1 § säännösten mukaisesti kaikki osakkeet tuottavat yhtiössä yhtäläiset oikeudet, ellei yhtiöjärjestyksellä ole muuta säädetty. Tämä tarkoittaa, että suurimmilla osakkailla ei ole sen laajempaa tiedonsaantioikeutta kuin pienemmilläkään, eikä toisaalta yhtiö saa antaa tietoa valikoiden vain suurimmille osakkaille.

Suostuit uuden yrityksen vetäjäksi ja hallituksen jäseneksi ennen, kun Atol Avion Oy oli konkurssissa. Käsitykseni mukaan käytit Atol Avion Oy:n toiminnasta saamiasi tietoja hyväksi toisen yhtiön liiketoiminnan aloituksessa. Ruotsalaisyhdistys on perustettu päivä sen jälkeen kun ilmoitit sähköpostitse toimittaneesi konkurssihakemuksen käräjäoikeuteen, sekä tuo Scandinavian Seaplanes Oy kolme päivää sen jälkeen. Kumpikin on tapahtunut kuitenkin ennen Atol Avion Oy:n asettamista konkurssiin.

Osakeyhtiölain 1:7 § mukaisesti yhtiökokous, hallitus, toimitusjohtaja tai hallintoneuvosto ei saa tehdä päätöstä tai ryhtyä muuhun toimenpiteeseen, joka on omiaan tuottamaan osakkeenomistajalle tai muulle epäoikeutettua etua yhtiön tai toisen osakkeenomistajan kustannuksella.

Muokattu: , käyttäjä: Tatu Koiranen

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
15 tuntia sitten, Tatu Koiranen kirjoitti:

Suostuit uuden yrityksen vetäjäksi ja hallituksen jäseneksi ennen, kun Atol Avion Oy oli konkurssissa. Käsitykseni mukaan käytit Atol Avion Oy:n toiminnasta saamiasi tietoja hyväksi toisen yhtiön liiketoiminnan aloituksessa. Ruotsalaisyhdistys on perustettu päivä sen jälkeen kun ilmoitit sähköpostitse toimittaneesi konkurssihakemuksen käräjäoikeuteen, sekä tuo Scandinavian Seaplanes Oy kolme päivää sen jälkeen. Kumpikin on tapahtunut kuitenkin ennen Atol Avion Oy:n asettamista konkurssiin.

Näkyykö jostain että nimenomaan tuo ruotsalaisyhdistys liittyy suoraan Scandinavian Seaplanes Oy:n?

Toki ajallinen yhteys sekä samat nimet hallituksessa antavat vahvan viitteen että jotain yhteyttä voisi olla...

(näillä ruotsalaisillahan ei kait ole yhteyttä Atol Avion:iin yrityksen osakkeenomistajina eikä vastuunalaisina toimihenkilöinä) 

Muokattu: , käyttäjä: Jarkko Oikarinen

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hienoa että Atol ja muutkin alan yhtiöt kiinnostaa.

Spekulaatiot voi minun mielestä jättää hallituksen koronaryhmän tehtäväksi ja sen vuoksi voin kertoa taustoja niin ei tarvitse arvailla.

Herrat Oskar Samuelsson ja Andreas Svensson ovat  Scandinavian Seaplanes OY:n takana. Heillä on muitakin yrityksiä sekä yhdessä että erikseen, mutta lentokonerakentamiseen liittyvää toimintaa eivät ole harrastaneet aiemmin. He ovat sanoneet että he haluavat enää tehdä vain sellaisia asioita jotka kiinnostaa ja lentäminen on molempien mielestä tosi hauskaa ja kiinnostavaa. Kuka Atolin konkurssipesän sitten lopulta ostaa ja millä hinnalla selviää toivottavasti lähi viikkoina. Sen jälkeen voin kertoa lisää millaista toimintaa Scandinavian Seaplanes aikoo tehdä vai tekeekö mitään. Eli ei ole mitään salamyhkäistä tekeillä, mutta kun vielä on paljon asioita selvitettävänä, niin tämän enempää ei tässä vaiheessa ole faktoja esittää.

Yt,

Anssi, Scandinavian Seaplanes OY

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Sähköpostitse saapunut kurssihakemus on merkitty saapuneeksi viranomaiseen 2.2.2021, toki se on voitu lähettää jo 1.2. kuten asiasta on kerrottu.

Hakemuksen liiteluettelon otsikoinnista selviää, että pesänhoitaja AA Tuomas Aho on suostunut tehtävään 31.1.2021 ja että yhtiön hallituksen 1.2.2021 pidetystä kokouksesta on toimitettu pöytäkirja konkurssihakemuksen liitteenä.

Hallituksen 1.9.2019 pidettyä yhtiökokousta koskevan tiedotteen mukaan Mika Salo on lähtenyt yhtiön osakkaaksi. Olisi mielenkiintoista kuulla, koska Salo on luopunut osakkuudestaan, kun näyttää siltä, että Salolla ei kuitenkaan myöhemmin ole ollut yhtiön osakkeita. Vai onko hallitus antanut sijoittajille väärää tietoa?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
6 tuntia sitten, Tatu Koiranen kirjoitti:

Sähköpostitse saapunut kurssihakemus on merkitty saapuneeksi viranomaiseen 2.2.2021, toki se on voitu lähettää jo 1.2. kuten asiasta on kerrottu.

Hakemuksen liiteluettelon otsikoinnista selviää, että pesänhoitaja AA Tuomas Aho on suostunut tehtävään 31.1.2021 ja että yhtiön hallituksen 1.2.2021 pidetystä kokouksesta on toimitettu pöytäkirja konkurssihakemuksen liitteenä.

Hallituksen 1.9.2019 pidettyä yhtiökokousta koskevan tiedotteen mukaan Mika Salo on lähtenyt yhtiön osakkaaksi. Olisi mielenkiintoista kuulla, koska Salo on luopunut osakkuudestaan, kun näyttää siltä, että Salolla ei kuitenkaan myöhemmin ole ollut yhtiön osakkeita. Vai onko hallitus antanut sijoittajille väärää tietoa?

Suomalainen ei usko ennen kun itse näkee?

Maanantaina 01.02.2021 klo 20.52 yhtiön hallitus jätti Oulun käräjäoikeudelle konkurssihakemuksen sähköpostitse.

Esitimme AA Ahoa pesän hoitajaksi mutta oikeus määräsi tehtävään AA Pekka Kokon.

Mika Salo oli yhtiön osakas yhtiönsä  Alley Investments OU kautta.

Tietääkseni Atol Avionin hallitus ei ole antanut kenellekään väärää tietoa eikä ole yrittänyt johtaa ketään harhaan. Sen sijaan kovasti yritettiin tehdä Suomalaisia lentokoneita kansainväliseen myyntiin.

Anssi

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
11 tuntia sitten, Anssi Rekula kirjoitti:

Suomalainen ei usko ennen kun itse näkee?

Kiitos selvennyksestä.

Tähän kommenttiin liittyen, olen yleisesti talousasioista sitä mieltä, että ne eivät ole uskon tai luottamuksen asioita, vaan liika luottamus (sanaan) taloudellisesti merkittävissä asioissa on itsessään aina pahasta. Sen takia yrityksiltä vaaditaan mm. kirjanpito, jossa on tositteet, eikä toimitusjohtajan sanaa siitä, että asiat on kunnossa.

Muokattu: , käyttäjä: Tatu Koiranen

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

KMV-Lehdessä oli eilen uutinen Scandinavian Seaplanesista liittyen Jämsään. Uutisessa oli myös tällainen mielenkiintoinen osuus sähkölentokoneesta, jollaisista on paljon puhetta nykyisin:

Lainaa

Auroran lisäksi yhtiöllä on suunnitelmia myös täysin uuden 6–19-paikkaisen sähkölentokoneen valmistukseen liittyen.

– Sähkökone on tätä päivää ja tulevaisuutta. Kyseessä on nimenomaan sähkökäyttöinen vesilentokone. Sellaisia sähkökäyttöisiä koneita, jotka olisi alusta saakka suunniteltu vesilentokoneiksi, ei oikeastaan ole markkinoilla.

Sähkölentokoneen suunnitelmat ovat Rekulan mukaan jo hyvässä vaiheessa, joten yhtiöllä on valmiudet edetä asian kanssa suhteellisen nopeasti.

– Joko tulemme työskentelemään Auroran ja sähkölentokoneen tai vain jälkimmäisen parissa, Rekula summaa.

https://www.kmvlehti.fi/uutiset/art-2000007881690.html (maksumuuri)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
26/03/2021 at 10.11, Ilkka Mäkelä kirjoitti:

KMV-Lehdessä oli eilen uutinen Scandinavian Seaplanesista liittyen Jämsään. Uutisessa oli myös tällainen mielenkiintoinen osuus sähkölentokoneesta, jollaisista on paljon puhetta nykyisin:

https://www.kmvlehti.fi/uutiset/art-2000007881690.html (maksumuuri)

Erikoista.

 

Kahlasin läpi kaikki hallussani olevat (=lähes kaikki?) Atol Avionin osakastiedotteet ja osakeantiesitteet enkä löytänyt yhdestäkään mainintaa sähkö atol projektista.

Jos lentokoneen suunnittelu on "hyvässä vaiheessa" niin siihen sitoutuu jo hyvin suuri pääoma. Onko Atol Avion nyt tehnyt jotain sivuprojektia osakkailta salassa vai onko KMV-Lehdessä esitetty väittämä valheellinen.

 

Toinen asia missä osakastiedotteet ja osakeantiesitteet ei kyllä mielestäni kohtaa on Auroran valmiusaste. Koneen piti olla virallisen tarinan mukaan lentokunnossa aivan joitan osto-osia ja kokoonpanoa vaille. Kuviin voi tutustua pesän huutokauppalinkissä.

https://www.konkurssihuutokauppa.fi/konkurssipesan-nettihuutokauppa/38513/konkurssihallinto-myy-rakenteilla-olevan-lsa-luokan

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Sama uutinen, josta lainasin tuon pätkän, löytyy myös Jämsän Seutu-lehdestä, mutta uutinen on sielläkin maksumuurin takana. Sellaista lehteä, jossa koko teksti olisi luettavissa ilmaiseksi, en ole löytänyt.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
2 tuntia sitten, Juri Pelkonen kirjoitti:

Ei kai tuolla sähköatolista puhuttu, vaan ihan sähkölentokoneesta yleensä? Olen toki nähnyt vain muiden lainauksia jutusta.

Ja onko nyt mennyt sekaisin. mitä Atol on tehnyt/suunnitellut ja mitä nämä ruotsalaiset ovat tahollaan suunnitelleet?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään