Esa Sairio

Airbus A32NX ja FS2020

61 viestiä aiheessa

Asensin Joonan oheen mukaan installerilla dev-päivityksen Airbussiin.

En saa konetta edes ilmaan.

Alussa kun valitsen bussin simun konevalikosta ja menen kentälle, tulee joku itsediagnostiikka joka kestäisi 40 sek. Ei ala toiminaan kone.

Tai sitten koneen lasinäytöillä on punaista tekstiä ja huomautuksia että jotain puuttuu/on vialla. Keinohorisontti ei tule näkyviin. Moottorit käyvät.

Tai kun laitan jonkun entisen Airbus-lentoni, kaikki näyttää hyvältä kiitoradalla mutta lentojarrut ovat päällä. Mistä ne saa pois? Ohjainten säädövalikosta (Controls) ei löydy koko termiä speed breaks?

Peruskysymys. Kuinka A32NX:n ohjaamossa saa liikuttua siten, että näkee kunnolla lentotietokoneen (siis ihan ylhäältä päin ja riittävän isona) ja mm. tuon ilma/lentojarrun sijainnin. Kai se pitäisi vivusta ottaa pois päältä. P3D4.5:ssa ilmajarru aktivoitui kun näppiksellä painaa tähti/pilkkua ja deaktivoituu, kun painaa namiskaa uudelleen. 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No katotaanpa.

Ensinnäkin Speed brakes on "Spoilers", jolla löytyy simussa monta mahdollisuutta.

Olen tällä hetkellä Cold and dark bussissa, joten katsotaan miten herää eloon.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Itse lensin juuri viimeisimmällä dev-versiolla pienen lenkin ja autopilot "toimii" nyt.

Varmistus: Aloitathan lennon portilta, jotta kone on cold & dark-tilassa?

40 s self test kuuluu asiaan. Keinohorisontti ja kartta tuli ihan oikein näkyviin, kun ADIRSit oli alignissa.

Kone seurasi reittiä (joskin leikkasi waypointteja ennenaikaisesti ja tiukemmissa mutkissa ampui reippaasti yli).

Koneessa on joku bugi, joka keinuttaa siipiä puolelta toiselle, mutta sen saa pois ottamalla SEC1 pois päältä. 

  

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Sellainen huomio vielä, että itsellä oli jokin aika sitten controlleissa kytketty apu start johonkin kaasun vipuun. Ihmettelin jonkin aikaa, että miksi apu käynnistyy aina itsestään ennen kuin hokasin tuon. Ja itse en ainakaan tietoisesti ole kytkenyt apu starttia vipuun. Eli kannattaa tarkistaa controllit vielä, ettei ole mitään omituisia kytkentöjä.

Muokattu: , käyttäjä: Sami Metsola

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hyvin se bussi lähti käyntiin ja järjestelmät toimivat ihan mukavasti.

Minulla vain ei edelleenkään THR CLB pidä tehoja, vaan säätää jostain syystä tehot niin pienelle, ettei kone nouse ylöspäin.Mitään rajoituksia ei pitäisi olla.

Autopilotti myös aika railakkaasti kääntelee, jotain mitä voisi Hornetilla tehdä.

Screenshot-(517).thumb.jpg.4b559701290174f821ea2ddcb158c07a.jpg

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
1 tunti sitten, Esa Sairio kirjoitti:

Peruskysymys. Kuinka A32NX:n ohjaamossa saa liikuttua siten, että näkee kunnolla lentotietokoneen (siis ihan ylhäältä päin ja riittävän isona) ja mm. tuon ilma/lentojarrun sijainnin. Kai se pitäisi vivusta ottaa pois päältä. P3D4.5:ssa ilmajarru aktivoitui kun näppiksellä painaa tähti/pilkkua ja deaktivoituu, kun painaa namiskaa uudelleen. 

Millä ylipäätään pyörität kuvaa ohjaamossa? Mulla cockpit camera liikkuu eteen/taakse ja vasemmalle/oikealle nuolinäppäimistä ja ylös/alas shift+ins/del ja pan view toimii ohjaimen hatusta sekä hiiren keskinäppäimestä. Sitten on myös eri kameroita joihin pääset ctrl+0-9 näppäimillä ja voit myös laittaa omia kameroita ctrl+alt+0-9 näppäimillä ja niihin pääset alt+0-9. Miten sä olet tähän asti liikuttanut kameraa ohjaamossa? Et ole nyt Prepar3D:ssä niin unohda se, mistä spoilerit/ilmajarrut toimii siellä. On parempi unohdaa Prepar3D kokonaan mitä tähän simuun tulee.

Oletko sitä Aerosoftin bussia koskaan käynnistänyt kylmänä vai aina kiitotieltä moottorit käynnissä?

Muokattu: , käyttäjä: Joona Väisänen

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
4 minuuttia sitten, Tatu Kantomaa kirjoitti:

Hyvin se bussi lähti käyntiin ja järjestelmät toimivat ihan mukavasti.

Minulla vain ei edelleenkään THR CLB pidä tehoja, vaan säätää jostain syystä tehot niin pienelle, ettei kone nouse ylöspäin.Mitään rajoituksia ei pitäisi olla.

Autopilotti myös aika railakkaasti kääntelee, jotain mitä voisi Hornetilla tehdä.

Sulla ei ole uusin dev versio asennettuna. Se korjaa tuon autopilotin. Mulla korjautui myös toi tehonpudotus clb thrustille tiputtaessa nousun jälkeen.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ah ok, latasin stabiilin version. Pitääpä laittaa DEV tulemaan.

Lisäksi MSFS2020 kameraa liikutellaan pitämällä hiiren oikeaa näppäin pohjassa ja liikuttamalla hiirtä. Lähemmäs ja kauemmas hiiren rullalla, kuten Joona tuossa jo kertoikin.

Muokattu: , käyttäjä: Tatu Kantomaa

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Taisi olla hyvä että laitoin tämän aiheen omaksi keskustelukseen. Kiitos hyvistä vastauksista! Minut tuntien kysymyksiä tulee lisää...

 

Tatulle: Haen hakusanalla "spoilers", katson mitä löytyy ja onnistuuko piskytkeminen(päällekytleminen (lennossa kun hidastetaan paljon).

 

Samille: tähän asti olen aina aloittanut kiitoradalta Fs2020:llä

Mitä tarkoittaa ADR alignissa?

Tarkistan controlleista ettei kaaskukahvalla ole mitään ylimääräisiä toimintoja, Nehän saa poistettua.

 

Joonalle: Joystickin hatulla. Antaa useita vaihtoehtoje etualalle, mutta sivukuva palautuu eteen heti kun päästää nappulasta irti. Näin varmaan kuuluukin. Sitten liikun nuolinäppäimillä ylös-alas ja sivuttain. Pikavalinta lentotietokoneelle olisi asiaa.

Aerosoftin bussia ajan aina niin että kone on lentoonlähtövalmiina kiitoradalla moottorit käynnissä. Korkeintaan ohjelmoin lentotietokoneeseen haluamani reitin ja laitan simuun säätilan.

Kokeilen mainitsemiasi kamerajuttuja. 

 

Kaikille: Juuri nyt kun valitsin "vanhan" lennon profiilini kautta, on Airbussin näytöt punaisina ja lukee HDG MAP NOT AVAIL. Mitä tulee tehdä päästäksene ilmaan?

Edit: Tätä kirjoittaessa Airbussin ohjaamo oli herännyt eloon. Pitääkö vaan odottaa 5-10 minuuttia, jotta nuo punaiset tekstit häipyvät?

Muokattu: , käyttäjä: Esa Sairio

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
39 minuuttia sitten, Esa Sairio kirjoitti:

Mitä tarkoittaa ADR alignissa?

IRS pitää kohdistaa. Overheadissa vasemmalla ylhäällä 3 katkaisijaa NAV asentoon ja sen jälkeen FMS:stä IRS INIT sivulta varmistat, että ADIRS kohdistuu ja ylemmällä ECAM:lla lukee IRS ALIGNING IN 6 MN

Lainaa

Joonalle: Joystickin hatulla. Antaa useita vaihtoehtoje etualalle, mutta sivukuva palautuu eteen heti kun päästää nappulasta irti. Näin varmaan kuuluukin. Sitten liikun nuolinäppäimillä ylös-alas ja sivuttain. Pikavalinta lentotietokoneelle olisi asiaa.

Eli siis simun oletusbindaukset. Vaihdoin nuo kaikki itse heti ensimmäisenä päivänä. Hattuun ehdottomasti kuvan vieritys. Valitettavasti 8-suuntaiseen hattuun pitää kaikki 8 suuntaa ohjelmoida erikseen mutta se toki täytyy tehdä vain kerran. Ihan noilla perusasetuksilla muistaakseni kun pidät hiiren oikeata näppäintä pohjassa, voit pyörittää kuvaa vapaasti.

Lainaa

Aerosoftin bussia ajan aina niin että kone on lentoonlähtövalmiina kiitoradalla moottorit käynnissä. Korkeintaan ohjelmoin lentotietokoneeseen haluamani reitin ja laitan simuun säätilan.

Onko siis niin, että tätä Aerosoftin bussia, jota pitkään olet kovin kehunut niin realistiseksi, et ole koskaan edes käynnistänyt kylmänä eli kaikki perusjärjestelmätkin on ihan hepreaa?

Lainaa

Airbussin näytöt punaisina ja lukee HDG MAP NOT AVAIL. Mitä tulee tehdä päästäksene ilmaan?

Edit: Tätä kirjoittaessa Airbussin ohjaamo oli herännyt eloon. Pitääkö vaan odottaa 5-10 minuuttia, jotta nuo punaiset tekstit häipyvät?

ADIRS on kohdistunut, jonka jälkeen PFD:lle ja ND:lle ilmestyy data. Kohdistus kestää n. 6min.

Muokattu: , käyttäjä: Joona Väisänen

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Olen joskus aikoja alussa kyllä käynnistänyt Airbussin P3D4.5-simussa, mutta se oli ja on hankalaa. En oppinut sitä täysin.

Hyvä oikotie on tallentaa kone lentovalmiina ja sitten vaan siirtää se halutulle kentälle ja kiitoradalle. Aikaa säästyy itse lentämiseen. Tietenkään Joona ei tästä toimintatavasta tykkää. Maltatko aina itse lähteä putkelta kone kylmänä ja pimeänä?

Olen myös sitä mieltä ettei Preparia ja AS:n Airbussia suinkaan tule unohtaa. Minusta nuo toimivat mallikelpoisesti, suorastaan ovat esikuvia simumaailmassa. Eikö simun tarkoitus olekin mallintaa lentokone toimimaan oikeiden esikuviensa mukaisesti? Siinä asiassa ainakin Prepar toimii loistavasti. Toki maisemien ja sään mallinnus on toinen hyvin tärkeä asia. Siinä puolestaan FS2020 on loistava kunhan pian saadaan kunnon mesh (on tulossa Suomen alueelle) ja metsät ja rakennukset näkymään luonnollisen kaukaa.

Ei kannata ajatella että toistan asioita. Totean vaan tämänhetkisen tilanteen joka toivon mukaan paranee nopeastikin. Kun tilanne paranee, tulen tyytyväiseksi ja kerron sen täällä mielelläni!

Ikävää oli äsken se, että FS2020:n A32NX ei autopilotin päivityksestä huolimatta toiminut kunnolla. Ohjelmoin reitin EFHK 22 - IDEP - NO STAR- EFHK 22L ja kauniisti soikionmuotoinen reitti muodostui, kuten pitkin. Muutkin arvot laitoin lentotietokoneeseen. Kytkettäessä AP päälle ilmassa, alkoi kone seurata reittiä, mutta ihan pian kaartoi aika jyrkästi reitiltä vasempaan ja alkoi kaartaa länteen jo EFHK:n kentän päältä, kun syötetty reitti olisi jatkunut pohjoiseen ja kääntynyt takaisin Tuusulanjärven kohdalla, josta sitten olisi tultu 22L:n finaaliin ja laskuun. Sitten vielä spoilerit eli ilmajarrut olivat ylhäällä lähdössä, en saanut niitä pois. Lähdin lentoon väkisin ja lennon alkuvaiheessa spoilerit menivät siään.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
21 minuuttia sitten, Esa Sairio kirjoitti:

Hyvä oikotie on tallentaa kone lentovalmiina ja sitten vaan siirtää se halutulle kentälle ja kiitoradalle. Aikaa säästyy itse lentämiseen. Tietenkään Joona ei tästä toimintatavasta tykkää. Maltatko aina itse lähteä putkelta kone kylmänä ja pimeänä?

Kyllä maltan.Tietysti. Joka ikinen kerta. Lennon suunnittelu ja kaikki valmistelutoimenpiteet ja ylipäätään kaikki mitä tapahtuu ennen nousua on yhtä iso osa lentoa ja mielenkiintoista kuin lento itsessäänkin. Jos kaiken sen jättäisi välistä, se on sama kuin jättäisi koko lennon välistä. Olet oikeassa, en tykkää mutta ei se mua haittaa. Ymmärrän että ei sinulla ole siihen kiinnostusta. Meidän lentosimuilu on hyvinkin erilaista.  Jos toimisin tavallasi niin se veisi oikeastaan pohjan koko simuilultani. Kiinnitin vain huomiota siihen, kuinka olet Aerosoftin bussia kehunut kovinkin ammattimaiseksi ja realistiseksi mutta todellisuudessa ei ole tietoa edes perusjärjestelmiätä, jotka on aika isossa osassa matkustajakonetta. En ihmettele, jos A32NX tuntuu vaikealta. Ei siinä mitään pahaa ole mutta ei sitten oikeasti kannata jotain toista bussia alkaa arvostelemaan.

Lainaa

Olen myös sitä mieltä ettei Preparia ja AS:n Airbussia suinkaan tule unohtaa. 

Huomioipa nyt se mitä kirjoitin

Et ole nyt Prepar3D:ssä niin unohda se, mistä spoilerit/ilmajarrut toimii siellä. On parempi unohdaa Prepar3D kokonaan mitä tähän simuun tulee.

Prepar3D on täysin eri simulaattori kuin FS2020. Se mistä joku asia toimi P3D:ssä ei välttämättä toimi FS:ssä samalla tavalla. FS on erilainen käyttöliittymältään ja muiltakin ominaisuuksiltaan. Joudut opettelemaan asiat uudestaan. 

Muokattu: , käyttäjä: Joona Väisänen

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kyllä arvostelen kun on aihetta. Sitten kehun kun siihen on aihetta.

Luepa ylläolevan viestini viimeinen kappale: "Ikävää oli äsken se, että FS2020:n A32NX ei autopilotin päivityksestä huolimatta toiminut kunnolla...". 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tuo kysymys, käynnistääkö simuilija koneen C&D -tilassa joka kerta, on mielenkiintoinen. Siitä saisi äänestyksen aikaan. Minä käynnistän koneen kylmänä myös aina. Joskus jopa sammutan simun lentoonlähdön jälkeen, eli tuo käynnistys on välillä koko pelin mielenkiiintoisinta antia. :)

Muokattu: , käyttäjä: Mikko Kärkkäinen

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mikon idea on hyvä. Voisi kysyä seuraavia, kuinka ihmiset menettelevät pääasiassa. Kuka osaa laittaa kyselyn tänne?

Ohessa äkkiseltään mieleen tulevia aiheita.

 

1. Moniko käynnistää lentokoneen ennen lentoonlähtöä?/ Moniko lähtee suoraan kiitoradalta moottorit käynnissä? Erikseen P3D ja FS2020.

2. Moniko ohjelmoi Airbussin lentotietokoneen?/ Moniko lentää Airbussilla ilman lentotietokonetta? Erikseen P3D ja FS2020.

3. Kuinka moni pitää Aerosoftin tai FSLabsin Airbussia realistisena lentokoneena simussa (P3D)?/ Kuinka monen mielestä A32NX korjausarjoineen on realistinen FS2020-simussa?

4. Moniko pitää FS2020-simua sen nykykehitysvaiheessa enemmän maisemankatselusimuna kuin lentosimulaattorina?

5. Mitä kaipaat FS2020-simuun? Vastauksiin1= en kaipaa ja sitten välimuotoja ja 5= kaipaan ensisijaisesti/ paljon

a) kunnon Airbussia (kaupallinen)

b) tarkkaa meshiä Suomeen (10 metriä)

c) tarkkaa meshiä Eurooppaan

d) tarkkaa meshiä koko maailmaan

e) puuston ja rakennusten näkyvyys kauas

f) terävämmät maatekstuurit kun lentää korkealla

g) kunnon mallinnus EFHK:lle (kaupallinen)

h) Suomen kaikille lentokentille hyvä mallinnus (freeware)

i) lento-ohjaimien yliherkkyyden poistaminen

j) nopeampi simun käynnistysaika

k) lentokoneen vaihtaminen nopeasti

l) lentokentän vaihtaminen nopeasti

m) oman lentotilanteen pikatallennus

n) muuta, mitä?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

1. Matkustajakoneella aina portilta cold & dark tilassa, joka ikinen kerta. Vaikka tarkoitus olisi lentää vain laskukierrosta. Pikkukoneilla välillä suoraan kiitotieltä.

2. Ohjelmoin aina joka ikinen kerta FMC/FMS/jne

3. Mikä ihmeen tarve sinulla on yrittää verrata vuosia kehiteltyjä kaupallisia ohjelmistoja 3 kuukautta koodattuun parannukseen? Parempi olisi kysyä tätä vaikka vuoden päästä. Luulen, että A32NX on ainakin Aerosoftin tasolla silloin, kunhan FBW ja AP saadaan koodattua.

4. Lentosimulaattori upeilla maisemilla.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Asiahan ei tietysti minulle kuulu, mutta:

Kyllä yksi simuilun mielenkiintoisimmista asioista on (isommat liikennelentokoneet) tutustuminen koneen kaikkiin mallinnettuihin toimintoihin, koneen käynnistykseen oikeassa järjestyksessä ja oikean reitin, painojen ynnä polttoaineen määrän laskemiseen. Seuraavaksi mielenkiintoisinta on itse lentoonlähtö ja etenkin laskeutuminen. Määräkorkeudessa köröttely on etenkin pitkillä matkoilla aika tylsää ja lehtien lukemista läppäriltä.

Yleensä ensimmäinen ohje koneen toimintoihin tutustumisessa on RTFM. En tiedä, onko uudessa simussa saatavissa mitään manuaaleja noihin matkustajakoneisiin koska en ole tutstunut noihin härveleihin niiden bugisuuden vuoksi. Jos kaipaan tuntumaa isompiin koneisiin, niin käynnistän FSX SE:n ja sieltä joko PMDG:n tai Majesticin tuotteen ja nautin.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
49 minuuttia sitten, Esa Sairio kirjoitti:

Mikon idea on hyvä. Voisi kysyä seuraavia, kuinka ihmiset menettelevät pääasiassa. Kuka osaa laittaa kyselyn tänne?

Ohessa äkkiseltään mieleen tulevia aiheita.

 

1. Moniko käynnistää lentokoneen ennen lentoonlähtöä?/ Moniko lähtee suoraan kiitoradalta moottorit käynnissä? Erikseen P3D ja FS2020.

Aina, joka kerta. Vaikea lähteä lentämään ilman moottoria. Käsin aina kun tiedän miten, Ctrl+E jos on minulle uusi, vieras kone jota haluan kokeilla ennenkuin perehdyn sen yksityiskohtiin.

2. Moniko ohjelmoi Airbussin lentotietokoneen?/ Moniko lentää Airbussilla ilman lentotietokonetta? Erikseen P3D ja FS2020.

En koskaan, en lennä airbussilla tai muilla isoilla koneilla.

3. Kuinka moni pitää Aerosoftin tai FSLabsin Airbussia realistisena lentokoneena simussa (P3D)?/ Kuinka monen mielestä A32NX korjausarjoineen on realistinen FS2020-simussa?

En osaa arvioida, mutta en lähtisi vertailemaan monen vuoden tuloksena tehtyjä koneita muutaman kuukauden ikäisiin defautl- tai freewarekoneisiin.

4. Moniko pitää FS2020-simua sen nykykehitysvaiheessa enemmän maisemankatselusimuna kuin lentosimulaattorina?

Määrittele "lentosimulaattori". Minun mielestäni on molempia.

5. Mitä kaipaat FS2020-simuun? Vastauksiin1= en kaipaa ja sitten välimuotoja ja 5= kaipaan ensisijaisesti/ paljon

a) kunnon Airbussia (kaupallinen)

1

b) tarkkaa meshiä Suomeen (10 metriä)

Tulossa.

c) tarkkaa meshiä Eurooppaan

2

d) tarkkaa meshiä koko maailmaan

3

e) puuston ja rakennusten näkyvyys kauas

1

f) terävämmät maatekstuurit kun lentää korkealla

0

g) kunnon mallinnus EFHK:lle (kaupallinen)

1

h) Suomen kaikille lentokentille hyvä mallinnus (freeware)

4

i) lento-ohjaimien yliherkkyyden poistaminen

Ei ole ongelmana minulla - ei polkimilla eikä joystikillä. Onkohan sinulla konrolleribindaukset kunnossa?

j) nopeampi simun käynnistysaika

4

k) lentokoneen vaihtaminen nopeasti

3

l) lentokentän vaihtaminen nopeasti

2

m) oman lentotilanteen pikatallennus

3

n) muuta, mitä?

Replay 5. Paremmat SDK-työkalut 5 (nämäkin varmaan tulossa)

Halusin vain näillä vastauksilla ilmaista että simuilumme on hyvin erilaista ja henkilökohtaista. Näin pienellä porukalla ei saa mitään järkevää tilastoa aikaiseksi, vaan pelkästään henkilökohtaisia mielipiteitä. Jo yllä olevat kysymykset ovat yhden henkilön mieltymyksiin ja kokemuksiin perustuvia - oma settini voisi olla täysin erilainen...

 

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jos lontoo taipuu yhtään niin YouTubesta löytyy hyviä, oikeiden lentäjien tekemiä tutoriaaleja tähän kyseiseen koneeseen, lähtien cold&dark ja päättyen laskeutumiseen. Lisäksi voit käyttää simun sisäistä checklistiä joka käy läpi jokaisen vaiheen mitä koneella pitää tehdä. Tämä on jo vaikeusasteelta sellainen kone että jos yksikin vaihe jää tekemättä niin todennäköisesti edessäpäin on ongelmia.

Meillä on aktiivinen MSFS2020 Discord kanava missä on myös apua tarjolla. Linkki: https://discord.gg/5wXdBHR

Kanavalla myös ryhmälentoja eripuolille maailmaa ja pyritään lentämään myös Shared Cockpit lentoja esim. Airbussilla minne on mahdollista tulla kyytiin jos haluaa nähdä lentämistä lähempää sekä miten se toimii VATSim verkossa.

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
41 minuuttia sitten, Rolf Niemi kirjoitti:

...

 Määräkorkeudessa köröttely on etenkin pitkillä matkoilla aika tylsää ja lehtien lukemista läppäriltä.

...

Erikoisen tylsää se on tässä FSX:ssä, jota vielä käytän (jonkin aikaa). Samat vakiomaisemat (tekstuurit) toistuvat kaikkialla paitsi simuun erikseen ladattujen lisäosien kohdalla. Olen käyttänytkin 2x tai 4x nopeutusta matkalentokorkeudessa enkä lennä laisinkaan pitkiä mannertenvälisiä lentoja. Sitä paitsi tuo liikennekoneilla lentäminen on vain yksi osa simuiluani.

 

Onko tässä uudessa MSFS-simussa tuota ajan nopeutustoimintoa? Toisaalta sitä ei ehkä tarvitakaan, kun maisemat muistuttavat joka paikassa todellisuutta.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
2 tuntia sitten, Esa Sairio kirjoitti:

1. Moniko käynnistää lentokoneen ennen lentoonlähtöä?/ Moniko lähtee suoraan kiitoradalta moottorit käynnissä? Erikseen P3D ja FS2020.

Joka kerta portilta kylmänä, poislukien pikatestit jonkun muutoksen jälkeen.

2. Moniko ohjelmoi Airbussin lentotietokoneen?/ Moniko lentää Airbussilla ilman lentotietokonetta? Erikseen P3D ja FS2020.

Olipa kone sitten mikä tahansa, jos siinä toimiva tietokone on tulee se ohjelmoitua.

3. Kuinka moni pitää Aerosoftin tai FSLabsin Airbussia realistisena lentokoneena simussa (P3D)?/ Kuinka monen mielestä A32NX korjausarjoineen on realistinen FS2020-simussa?

FSLabs kyllä, Aerosoft on vähän sinnepäin. A32NX en ole käyttänyt, mutta uskon siinä olevan potentiaalia.

4. Moniko pitää FS2020-simua sen nykykehitysvaiheessa enemmän maisemankatselusimuna kuin lentosimulaattorina?

Mulle toistaiseksi maisemienkatselusimu, niin kauan että sille saadaan kunnollisia liikennekoneita.

5. Mitä kaipaat FS2020-simuun? Vastauksiin1= en kaipaa ja sitten välimuotoja ja 5= kaipaan ensisijaisesti/ paljon

a) kunnon Airbussia (kaupallinen)

Olipa se sitten Airbus tai Boeing - 5

b) tarkkaa meshiä Suomeen (10 metriä)

1

c) tarkkaa meshiä Eurooppaan

1

d) tarkkaa meshiä koko maailmaan

1

e) puuston ja rakennusten näkyvyys kauas

3 - Tietty, jos tämä syö tuhottomasti tehoa koneelta ei ole tarpeellinen ominaisuus.

f) terävämmät maatekstuurit kun lentää korkealla

2

g) kunnon mallinnus EFHK:lle (kaupallinen)

5 - MK-Studios taisi jo todeta tämän tulevan jossain vaiheessa.

h) Suomen kaikille lentokentille hyvä mallinnus (freeware)

3 - Kyllä näkisin mielelläni.

i) lento-ohjaimien yliherkkyyden poistaminen

1 - Ei ole ollut ongelmaa.

j) nopeampi simun käynnistysaika

2

k) lentokoneen vaihtaminen nopeasti

1

l) lentokentän vaihtaminen nopeasti

1

m) oman lentotilanteen pikatallennus

2 - Enemmänkin näkisin tarpeen autosave ominaisuudelle (FSUIPC) mahdollisessa simun kaatumisessa.

 

Seuraavaksi voisikin heittää testilenkin tuolla A32NX modilla.

Muokattu: , käyttäjä: Tuomas Kuukasjärvi

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään