Mika Koso

Kannettava tietokone

20 viestiä aiheessa

Hei,

Olen harkitsemassa kannettavan tietokoneen ostoa. Olen menossa joulukuun alussa Saksaan & Frankfurtiin, joten kannattaako katsoa sieltä vai tyytyä suoraan ostamaan kotimaasta ja vaikka verkkokaupasta?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Samaten Saksasta ostetussa koneessa on mitä todennäköisemmin myös oheisohjelmat (CD/DVD -polttosoftat, office-ohjelmat yms.) ja tietysti käyttöjärjestelmä saksankieliset.

-Esa

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moi,

Kun nyt tuli takuusta puhetta, niin onko kenelläkään kokemusta / tietoja ASUS-kannettavista? Takuu olisi 2 vuotta ja ASUS A6K vaikuttaa hyvältä valinnalta ainakin speksien puolesta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mulla on Asuksen M6N sarjan kone. Ihan kiva peli. Näppis on mielestäni kohtuullinen, ei hyvä mutta toimii. Näyttö on aika jees läppärin näytöksi.

Eipä tuon kanssa ole mitään ongelmiakaan ollut. Simukin pyörii, tosin näytönohjain rajoittaa aika hyvin pelaamista.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kannettavalla on lisäksi suuri todennäköisyys, että tarvitset takuuhuoltoa.

Faktaa, fiktiota vai kokemusta? :-\

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Takuu on kyllä kannettavissa ehdottoman tarpellinen juttu ja varsinkin on-site sellainen kannattaa valita, mikäli vain budjetti kestää. On nimittäin mukavaa kun pakettifirma hakee ja tuo läppärin ihan kotiin saakka. Tosin tuo takuun tarvehan on aikalailla riippuvainen siitä kuljettaako konetta mukanaan vai pitääkö sitä vain pöydällä pöytäkoneen korvikkeena. Ja jos kantaa mukanaan, niin oppii kyllä kyllä arvostamaan kannettavissa keveyttä, akun kestoa ja kohtuullista kokoa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Takuu on kyllä kannettavissa ehdottoman tarpellinen juttu ja varsinkin on-site sellainen kannattaa valita, mikäli vain budjetti kestää.

Kyllä kannattaa panostaa läppärin takuulaajennukseen jos sellainen vain on kohtuuhinnalla saatavilla. Ongelmana on se, että jos jotain hajoaa ei sille itse voi tehdä mitään. Tuo on-siten tarpeellisuus riippuu pitkälti missä asustaa. Esim. itse olen käynyt kiikuttamassa koneita Powermillille, vaikka niissä on ollutkin on-site takuu, tuohon kuljetuslogistiikkaan tuhraantuu kaitenkin helposti pari työpäivää...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hei,

No niin, nyt kotona kaunistelee ASUS 6K ja olen tyytyväinen toimivuuteen. Tällä hetkellä pöytäkoneessani on toiminut n. 5 vuotta A-link Roadrunner 10, joka on siis sisäinen kortti ja pyörittää tällä hetkellä 8/1 m full-stream nopeutta. Jatkossa varmaan tulen vaihtamaan sen (viimeistään hajotessa) normaaliin ulkoiseen ADSL2+ modeemiin, mutta tämän hetkiseen tilanteeseen haluaisin hieman neuvoja. Haluan siis pitää sisäisen kortin ja liittää kannettavan tietokoneen myös nettiin eli jonkinlainen reititin / tukiasema tulisi kysymykseen, joka täyttäisi myös tulevaisuuden ajatukset ulkoisesta modeemista. Olen katsellut verkkokaupan modeemeja, ja niitä näytää olevan saatavilla monia, mm. linksys, D-link jne. Hjälpa mig  :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mulla on myös ollut ASUS A6K 3000+, 512MB, 15,4" näytöllä oleva kannettava tietokone syyskuun alusta lähtien ja on toiminut erittäin hyvin. Hyvä kone ja ASUS luotettava valmistaja! Hyvä valinta!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hjälpa mig  :P

Hmmm, siis että olisi sisäinen A-linkki pöytämasiinassa ja sit läppärissä

verkkokortti joka kytkettäs ... mihin??? Järkevintä lienee viskata se sisäinen

modeemi nevadaan ja laittaa ulkoinen ADSL-loota johon sitten

kytkee Hän molemmat koneet. Ostattaa tietenkin verkkokortin siihen

pöytäkoneeseen, ellei sitä siinä jo ole.

Osin tosin, voit tietenkin kytkeä läppärin pöytäkoneen verkkokorttiin,

muista että kaapeli pitää olla "ristiinkytketty", ja sitten A-linkki viskaa

molemmat nettiin.

Mutta esim Telewell ADSL-lootaa suosittelen miä.

http://www.telewell.fi/tuotteet/tw_ea501/tw_ea501.shtml

Siin on palomuurikin samaan hintaan, ja 4 kpl 10/100 porttia.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hei,

ja sit läppärissä

verkkokortti joka kytkettäs ... mihin???

Kyllä, mutta tämän lisäksi löytyy myös integroitu WLAN.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Niin no halpalaiteeksi Zyxelit ovat kyllä toimivia, mutta eihän se nyt mikään Cisco ole sentään. SMC:stä mulla ei ole kokemusta. Kannattaa etsiskellä netistä vehkeen nimellä, mitä pahaa sanottavaa siitä on ihmisillä ollut. Tuommoinen yhdistelmälaite on kumminkin jo sen verran mutkikas, että se voi huonosti toimiessaan olla todella raivostuttava.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ihtellä on tuollainen Zyxelin palomuuripönttö. Siis ilman adsl tai wlan-kilkkeitä. Mutta voin suositella. Vuoden ollut pian käytössä ja ei mitään murheita.

- J

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään