Kirjoitettu Joulukuu 16, 2020 (muokattu) I want to say thank you for already helping me with information on OH-RIM. I was reading many old posts from a while back and noticed some people having problems with identification. I made a Spreadsheet and would like for anyone to feel free to fill in the blanks or post them here with a reply. I mentioned in another post that I compiled a complete Fairchild 24 database. It can be viewed by the public but you must submit a request to leave comments in a cell blocks (Default). The main Spreadsheet is locked to actual editing by the public.....BUT I made one for the Finish 24's open to the public for editing here: https://docs.google.com/spreadsheets/d/1wdMh4F5JiHSASXBHrNwfj6b0Y00AausCkuKeo7q8NRY/dit?fbclid=IwAR0z8B 1689797854 Any help would be greatly appreciated! Thanks Again, Bryan Austin U.S. Muokattu: Joulukuu 16, 2020, käyttäjä: Bryan Austin 2 henkilöä tykkäävät tästä Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 16, 2020 This may be of some help. Collected it some years ago. 5 henkilöä tykkäävät tästä Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 16, 2020 Good, I remember it is not fully complete as to all civil registrations. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 16, 2020 c/n of OH-FCO might be 304 https://cwsprduksumbraco.blob.core.windows.net/g-info/HistoricalLedger/G-AKJA.pdf 2 henkilöä tykkäävät tästä Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 16, 2020 I think I got it correct now, much appreciated!! https://docs.google.com/spreadsheets/d/1wdMh4F5JiHSASXBHrNwfj6b0Y00AausCkuKeo7q8NRY/edit#gid=1689797854 Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 16, 2020 OH-FCD, later OH-FCT with Lycoming O-540, Jyväskylä harbour, early seventies. 1 henkilö tykkää tästä Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 16, 2020 Here is the first finnish Fairchild OH-RIM in old sea airport at Vaskiluoto island, Vaasa city. This pic has been taken on summer 1939. My own collection. Jukka 3 henkilöä tykkäävät tästä Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 16, 2020 Great photos. I do like seeing them. 1 henkilö tykkää tästä Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 17, 2020 (muokattu) 16.12.2020 at 17.33, Bryan Austin kirjoitti: I think I got it correct now, much appreciated!! https://docs.google.com/spreadsheets/d/1wdMh4F5JiHSASXBHrNwfj6b0Y00AausCkuKeo7q8NRY/edit#gid=1689797854 OK. Both The Civil Aircraft Registers of Great Britain 1919-1985 (tahs) and G-INFO (offiacial site of UK CAA) insists that s/n of EV794/G-AKJA is 304. When registered in Finland, keeper of the register (see copy of the original register book) knows only the serial of USAAF, so the real s/n is not actually known. S/n 302 is later added to the data, here in Finland and in my opinion erraneously. https://www.airhistory.net/photo/9884/G-AKJA Muokattu: Joulukuu 17, 2020, käyttäjä: Jouni Laukkanen 1 henkilö tykkää tästä Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 17, 2020 I do find it highly unlikely that all of the military i.d. numbers and civilian construction numbers will all be in consecutive order. However, so far...even Broadhurst suggests that the sn# may not match the military numbers in sequence for c/n -210 thru c/n -224. I have found that some of the Finland aircraft c/n's may not be in sequence with military numbers up through about c/n 310. I am having issues with c/n 252. Errors can be made in early documents or in later documents. I am constantly editing my errors, where I incorrectly copy down information. It hurts the brain!! It would be so much better to see the official data plates. I have noted the discrepancy, and applied the information as c/n 304 on my spreadsheet. Thank you for sharing such information, it is all we have left!! Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 17, 2020 (muokattu) I also highlighted such information on the spreadsheet in red ink! https://docs.google.com/spreadsheets/d/1wdMh4F5JiHSASXBHrNwfj6b0Y00AausCkuKeo7q8NRY/edit#gid=515076134 Muokattu: Joulukuu 17, 2020, käyttäjä: Bryan Austin 1 henkilö tykkää tästä Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 17, 2020 Interestingly enough, and a bit off topic.....my flight instructor back in 1987 was from either Finland or Sweden. I can't remember which but his name was Eric Turuner. On another note, also attached is the Fairchild I once owned. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 17, 2020 (muokattu) I think his name is Eric Turunen, not Turuner. Turunen is a finnish last name. First name Eric is more like swedish/english but used also in Finland. Jukka Muokattu: Joulukuu 17, 2020, käyttäjä: Jukka Nisula 1 henkilö tykkää tästä Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 18, 2020 The letter above, Turunen is mentioned 3 times. 1 henkilö tykkää tästä Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 18, 2020 (muokattu) Yes, the first entry was a sign-off to take my private pilot check ride. The second and third entry were to solo my J-3 to the airport where I would take the check ride, as well as the return solo trip if I failed the check ride. I passed! :-) Muokattu: Joulukuu 18, 2020, käyttäjä: Bryan Austin Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla