Guest outipo

Nightwish etsii uutta naissolistia

263 viestiä aiheessa

Aika pliisu tuo kappale balladiksikin. Enemmän mahtipontisuutta odotin. :thmbdn: Laulajan ääni sopii kyllä tuohon kappaleeseen, mutta oma ääneni menee kyllä edelleen Tarjalle.

Arttu

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Samoilla linjoilla olen. Kun ensimmäisen kerran tuon biisin kuulin, kokoajan tuli odotettua, että milloin se itse kappale edes alkaa, kun ei ollut sitä "repäisyä" missään vaiheessa. Uuden laulajan ääni on parempi kuin odotin. Katsotaan mitä tästä tulee.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hyvän laulajan löysivät. Erilaisen kyllä kuin Tarja, Anette ei laula oopperatyylillä, mutta uskomattoman hieno ääni ja hyvin sopii Nightwishin musiikkiin. Eva on tosiaan erilainen singlekappale, mutta kyllä niillä albumilla kuuluu hevilinja jatkuvan. Itse asiassa kun kuulin Evan radiosta ensimmäistä kertaa, tuli ensimmäisenä mieleen, että onkos Renaissancella biisi jota en ole vielä kuullut. Ja jos naislaulajan sekoittaa Annie Haslamiin, niin se on ehdottomasti kehu.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo kyllä laulaja valinta osui nyt nappiin, hän ei ole mikään Tarja-klooni mutta silti sopii mainiosti Nightwishin tyyliin  :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nightwishin MySpace-sivuilla on uusi video, jonka on ohjannut Antti Jokinen.

Amaranth

Hugo Simberg on näköjään tuttu Antti Jokiselle http://www.edu.fi/oppimateriaalit/kultakausi/hugoenk.html  ;D

Tuosta laulajasta voi olla montaa mieltä. Minä en osaa päätää kumpaa se muistuttaa enemmän, Agnetha Fältskogia vai Anni-Frid Lyngstadia. Jotain Abbamaista siinä kuitenkin on.

-Juha

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuosta laulajasta voi olla montaa mieltä. Minä en osaa päätää kumpaa se muistuttaa enemmän, Agnetha Fältskogia vai Anni-Frid Lyngstadia. Jotain Abbamaista siinä kuitenkin on.

Ei voi mitään, mutta hienoinen pettymys on. Ei huono, mutta jotenkin aivan liian kiltti ääni ainakin kyseiseen biisiin, eikä varmaankaan parane, jos ja kun biisi on vielä raskaampi. Ja kun tuota kuuntelee, väkisellä pyörii mielessä ajatus, että miltähän tuo olisi kuulostanut Tarjan vetämänä. No, kait kaikkeen ajan kanssa tottuu, paitsi siihen jääpuikkoon hanurissa. Biisi sinällään on aika hyvä ja jotenkin tuttuun Nightwish-tapaan paranee, mitä enemmän sitä kuuntelee...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hm. Saako joku sanoista selvää?  ;) Vai onko sillä mitään suurempaa merkitystä?

Kohtuullisesti. Mutta ehkä meidän suomalaisiin korviin Tarjan tankeroenglanti istui vähän paremmin, kuin tämä hieman kansainvälisemmin äännetty  8)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

HAH

En ole lukenut koko aihetta, mutta sen verran pitää retostella, että ko solisti kävi meillä kylässä n 1kk ennen julkistusta, siis meillä töissä kuvauksia varten. Erittäin viehättävä ;) Toki meillä oli vaitiolovelvollisuus, vaikka vastasin kamerakännykkään ilman puhelua ;D

HS

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hyvän laulajan löysivät. Erilaisen kyllä kuin Tarja, Anette ei laula oopperatyylillä, mutta uskomattoman hieno ääni ja hyvin sopii Nightwishin musiikkiin. Eva on tosiaan erilainen singlekappale, mutta kyllä niillä albumilla kuuluu hevilinja jatkuvan. Itse asiassa kun kuulin Evan radiosta ensimmäistä kertaa, tuli ensimmäisenä mieleen, että onkos Renaissancella biisi jota en ole vielä kuullut. Ja jos naislaulajan sekoittaa Annie Haslamiin, niin se on ehdottomasti kehu.

Minusta Anetten ääni olla erinomainen Eva kappale (Balladi) ja hän osata laulaa ja olla myös kaunis ääni. Amaranth kappale hänen ääni ei riittävä voimakas (Ääni olla liika "Kiltti" hevimusiikki) ja minä tehdä vertailu esimerkki Evanecence Amy ja Within Temptation Sharon den Adel ääni.

Cathy

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minusta Anetten ääni olla erinomainen Eva kappale (Balladi) ja hän osata laulaa ja olla myös kaunis ääni. Amaranth kappale hänen ääni ei riittävä voimakas (Ääni olla liika "Kiltti" hevimusiikki) ja minä tehdä vertailu esimerkki Evanecence Amy ja Within Temptation Sharon den Adel ääni.

Cathy

Olen samaa mieltä Cathyn kanssa. Jos ääntä verrataan tosiaan noihin kahteen, jää se kauaksi jälkeen. Mutta ehkä ääni vielä kehittyy tässä uran myötä. Balladiin se tosiaan jo sopii.

Arttu

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Siitähän Nightwishissa alkujaankin oli kysymys, että laulaja on hyvä, mutta ei sovi heavyyn pätkääkään. Nightwish 2.0:ssa on edelleen hyvä laulaja, joka ei sovi pätkääkään, mutta erilainen kuin ennen. Jos Nightwish haluaisi, että laulaja sopii täydellisesti heavyyn, Marco laulaisi kaikki biisit, ja silloin se ei olisikaan Nightwish 2.0 vaan Tarot 2.0. Kyllä minusta tämä toimii oikein hyvin. Paremmin kuin vanha Nightwish, jopa. Se vaan ei ole enää oopperaaheviä, vaan lokeroijat joutuvat keksimään toisen nimen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Siitähän Nightwishissa alkujaankin oli kysymys, että laulaja on hyvä, mutta ei sovi heavyyn pätkääkään. Nightwish 2.0:ssa on edelleen hyvä laulaja, joka ei sovi pätkääkään, mutta erilainen kuin ennen. Jos Nightwish haluaisi, että laulaja sopii täydellisesti heavyyn, Marco laulaisi kaikki biisit, ja silloin se ei olisikaan Nightwish 2.0 vaan Tarot 2.0. Kyllä minusta tämä toimii oikein hyvin. Paremmin kuin vanha Nightwish, jopa. Se vaan ei ole enää oopperaaheviä, vaan lokeroijat joutuvat keksimään toisen nimen.

Ei tuo Evanescencekaan tai Within Temptationkaan ole heavya, vaan enemmän "goottimusaa". Olen aina kategorisoinut Nightwishin samaan sarjaan. Tarjan oopperaääni vetosi ainakin minuun. Mutta kuten sanottu, en missään tapauksessa tuomitse nykyistä laulajaakaan. Erilainen kuin Tarja, mutta ei (ainakaan vielä) pärjää Amy Leelle tai Sharon den Adelille.

Arttu

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Siitä kai onkin kyse, että pitää kategorisoida uudelleen. Tämä ei ole samaa kuin Nightwish Tarja Turusen kanssa, eikä varmaan miellytä kaikkia vanhoja Nightwishin ystäviä. Mulle tulee nyky-Nightwishistä mieleen, että Renaissance tai Mike Oldfield on vetänyt hevivaihteen päälle. Annie Haslam ja  Maggie Reilly kun ovat vähän saman henkisiä laulajia kuin Anette. Tosin Renaissance teki viulutaustat Royal Philharmonic Orchestralla eikä Korgilla, joten ihan hyvä etteivät kauheasti räimineet siihen päälle.

Goottimusasta mulle kyllä tulee mieleen Type O Negative ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllä. Anetten olla hyvä laulaja. En tehdä vertaus Anetten laulu Tarja Turunen ;). Minä kuunnella itse musiikki (Amaranth) ja mikäli musiikki olla voimakas.....Laulaja ääni pitää olla voimakas. (Iso auto tarvita iso moottori  ;D)

Cathy

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Siitä kai onkin kyse, että pitää kategorisoida uudelleen. Tämä ei ole samaa kuin Nightwish Tarja Turusen kanssa, eikä varmaan miellytä kaikkia vanhoja Nightwishin ystäviä. Mulle tulee nyky-Nightwishistä mieleen, että Renaissance tai Mike Oldfield on vetänyt hevivaihteen päälle. Annie Haslam ja  Maggie Reilly kun ovat vähän saman henkisiä laulajia kuin Anette. Tosin Renaissance teki viulutaustat Royal Philharmonic Orchestralla eikä Korgilla, joten ihan hyvä etteivät kauheasti räimineet siihen päälle.

Goottimusasta mulle kyllä tulee mieleen Type O Negative ;D

En tietää ero gootti ja hevi musiikki  :-[ Maggie Reilly ääni on todella puhdas ja hyvä (Pidän hänen ääni). Ei sopiva minusta gootti ja hevi musiikki. Sarah Brightman osata laulaa kiltti ääni ja myös voimakas ääni ja tietysti ooppera ääni ;)

Cathy

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Paitsi että laulaja ei ole moottori, vaan sen muodostavat basisti ja rumpali. Laulaja on jäähdyttimen säleikkö, joka koristelee kokonaisuuden ;D Perinteisesti heviä lauletaan voimalla, mutta Nightwish fuusioi hevitaustan ja epähevin laulutavan. Siitä juuri syntyy se omaleimainen jännite.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Paitsi että laulaja ei ole moottori, vaan sen muodostavat basisti ja rumpali. Laulaja on jäähdyttimen säleikkö, joka koristelee kokonaisuuden ;D

Mikäli jäähdyttimen säleikkö olla liika pieni (Laulaja ääni ;)) moottori koko, Ymmärtääkseni moottori (basisti ja rumpali) ei pitää tämä ja moottori saada liika lämpö  ;D

Aidosti eri ihminen pitää eri musiikki ja ei mahdollista tehdä tämä lauluäänen paremmuus valinta.

Cathy  :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Juu mutta tämä säleikkö ei olekaan liian pieni. Se on vaan muotoilultaan hienostuneen elegantti, eikä voimaa uhkuvan kulmikas, kuten noin vahvan moottorin kanssa yleensä. Mutta se toimii, koska kori (=urut ja kitara) on paitsi tarpeeksi iso ja vahva sille moottorille, myös elegantisti muotoiltu. Tämä analogia alkaa varmaan vedellä viimeisiään ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

vaan lokeroijat joutuvat keksimään toisen nimen.

Mitä näitä erikseen lokeroimaan, mitä se merkkaa, jos joku sanoo, että tämä on "sen tyyppistä musiikkia ja tämä ton tyyppistä"? Se kertoo pitääkö vai ei. Ei kai musiikkikauppaankaan mennä ja sanota, että "mulle yksi oopperahevilevy"? Itse pidin Tarjan äänestä ja se sopi tuohon taustamusiikkiin täydellisesti, nykyistä kokoonpanoa ei nopeiden tyyppien jälkeen tarvi mun kuunnella sen enempää.

-kähmy

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Lokerointi onkin turhaa. Tarkoitin vaan, että tämä ei ole enää samaa Nightwishiä. Joku tykkää enemmän, joku vähemmän kuin entisestä. Mulle vanha NW oli lähinnä erikoisuus. Jännä yhdistelmä hyvin erilaisia musiikkityylejä. Tämä uusi toimii mulle musiikkina paremmin, koska kuuntelen mielellään Anetten tyyppisiä ilmeikkäitä laulajia, mutta en jäykkää ja teennäistä oopperaa. Tämä vaan ei ole enää niin erikoinen. Kontrasti laulutyylin ja musiikkityylin välillä on hienovaraisempi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Lokerointi onkin turhaa. Tarkoitin vaan, että tämä ei ole enää samaa Nightwishiä. Joku tykkää enemmän, joku vähemmän kuin entisestä. Mulle vanha NW oli lähinnä erikoisuus. Jännä yhdistelmä hyvin erilaisia musiikkityylejä. Tämä uusi toimii mulle musiikkina paremmin, koska kuuntelen mielellään Anetten tyyppisiä ilmeikkäitä laulajia, mutta en jäykkää ja teennäistä oopperaa. Tämä vaan ei ole enää niin erikoinen. Kontrasti laulutyylin ja musiikkityylin välillä on hienovaraisempi.

Hauska juttu, mutta minä koen tuon täysin päinvastoin. Musiikki on tuttua ja turvallista goottioopperaa johon tuo "raskas" pop laulanta ei oikein istu (siis minun mielestäni). Siitä puuttuu tunteiden palo. Anette sinänsä on ihan OK laulaja, mutta häneltä puuttuu se jokin, jota tuossa musiikkilajissa tarvitaan.

-Juha

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hauska juttu, mutta minä koen tuon täysin päinvastoin. Musiikki on tuttua ja turvallista goottioopperaa johon tuo "raskas" pop laulanta ei oikein istu (siis minun mielestäni). Siitä puuttuu tunteiden palo. Anette sinänsä on ihan OK laulaja, mutta häneltä puuttuu se jokin, jota tuossa musiikkilajissa tarvitaan.

Munat ja korkea ääni? :P Vrt. Teräsbetoni.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään