Kirjoitettu Tammikuu 14, 2021 Norwegian luopuu kaukolennoista, jäljelle jää 50-70 koneen eurooppalaisia lentoja tekevä laivasto. https://media.uk.norwegian.com/pressreleases/norwegian-to-focus-on-a-strong-european-network-3064682 Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 14, 2021 Tässä Lentopostin juttu suomeksi: http://lentoposti.fi/uutiset/norwegian_vet_ytyy_kaukolentomarkkinoilta_palaa_juurilleen_eurooppaan_kapearunkokoneilla Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 14, 2021 Mahtaako koko puljua olla enään olemassa tulevana kesänä... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 21, 2021 Norjan valtio lupaa tukea Norwegiania "tärkeänä osana Norjan lentoliikennettä" myöntämällä lainaa, mikäli ehdot täyttyvät. Yksi ehto on, että Norwegianin on löydettävä joku strateginen omistaja. Norwegianilla on konkurssisuojaprosessi kesken Irlannissa ja Norjassa, ja mikäli uudelleenjärjestelyissä velat saadaan puristettua 20 miljardiin kruunuun, Norjan hallitus suostuu myöntämään lainaa. Valtio ei kuitenkaan halua omistajan asemaan. Lainaa Inget statligt ägande men väl lån för att säkra flygbolagets framtid. Norska staten ställer nu upp för Norwegian och vill att flygbolaget ska vara en viktig del av branschen i Norge. Rekonstruktionen av Norwegians finanser fortsätter och om de går som planerat, bland annat ska skulderna pressas ner till 20 miljarder, så är den norska regeringen villig att ställa upp med lån. - Lyckas med Norwegian med det arbetet har regeringen sagt att vi kan bidra med ett hybridlån. Men det är en krävande process bolaget är inne i och måste bland annat få in en strategisk ägare. Staten har dock inga ambitioner att bli delägare i Norwegian, säger näringsminister Iselin Nybø i ett pressmeddelande. https://www.flygtorget.se/Aktuellt/Artikel/?Id=14043 Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 2, 2021 Joskus käy näinkin: Norwegianin 789 SE-RXY MSN63346 lennettin keskiviikkona 31.3.21 Prestwickista Shannoniin luovutettavaksi takaisin koneen omistajalle. Se mikä koneen palautuksesta tekee erikoisen on se, että koneella ei ole vielä lennetty yhtään kaupallista lentoa. Kone luovutettiin tehtaalta heinäkuussa 2019 ja nyt se käyttämättömänä luovutettiin poiis. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 13, 2021 Norwegianin uudelleenjärjestelysuunnitelmat on nyt hyväksytty oikeudessa sekä Irlannissa että Norjassa. https://aviationsource.news/general-news/norwegian-airs-reconstruction-in-norway-receives-court-approval/ Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 1, 2022 Norwegian, jonka viimeisimmän vuosineljänneksen tulos oli vaihteeksi voitollinen, kasvattaa laivastoaan leasingin avulla. Täksi kesäksi Norwegian on saamassa AerCapilta vuokralle kahdeksan B737-800:aa ja ensi vuonna toimitetaan kymmenen 737 MAX 8:aa. Lainaa Low-cost carrier Norwegian Air Shuttle will expand its fleet by leasing 10 Boeing 737 MAX 8 aircraft from Irish lessor AerCap. The MAXs are expected to be delivered during the first half of 2023. As part of the same lease agreement, Norwegian will also receive eight Boeing 737-800 NG aircraft by summer 2022. The airline plans to have a total of 70 aircraft by summer 2023, continuing to build capacity and meet the expected travel demand. https://www.aerotime.aero/articles/30335-norwegian-to-expand-its-fleet-by-adding-boeing-737-max Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 3, 2023 Norwegianin kymmenen vuoden ikäisille Dreameille ei löydy ostajia kuin varaosina. https://www.forbes.com/sites/michaelgoldstein/2023/03/19/ex-norwegian-air-boeing-787-dreamliners-hit-scrap-heap-after-just-ten-years/ Lainaa Boeing 787 Dreamliners Hit Scrap Heap After Just Ten Years Now, a pair of ten-year-old Boeing 787-8 Dreamliners once operated by budget airline Norwegian Air Shuttle are being scrapped. This particular pair of planes have been sitting in storage since May of 2019. They were among dozens of Dreamliners grounded due to turbine blade corrosion issues with their Rolls Royce Trent 1000 engines. Since their grounding, the pair of planes have apparently not found a buyer, so these relatively new aircraft will be salvaged for spare parts. Reviving aircraft from storage to airworthiness can be an expensive process. The planes were stored in Prestwick, Scotland, a much wetter environment than the Mojave Desert or Arizona. Without a buyer, the salvager EirTrade plans to “reverse engineer” the Dreamliners for scrapping and sale of parts. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla