Jukka Raunio

Lundqvist rehukuopassa

9 viestiä aiheessa

Kuvassa on Tuisku TU-152 epäonnistuneen pakkolaskun 3.2.1942 jälkeen. Ohjaaja selvisi vammoitta. Kysymys liittyy kuitenkin sen aiempaan vaurioon 12.6.1941 Espoossa. Majuri Reino Artola teki pakkolaskun huonon sään takia, ja kone rullasi rehukuoppaan, jolloin mm. potkuri rikkoutui. Kyydissä oli Ilmavoimien komentaja kenraalimajuri J.F. Lundqvist, jolla oli varmaan kiireitä noihin aikoihin, Barbarossaa sun muuta. Tehtiinköhän asiasta tutkimusselostus, josta löytyisi tarkempaa?

img856 (3).jpg

4 henkilöä tykkäävät tästä

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
2 tuntia sitten, Jukka Raunio kirjoitti:

Kuvassa on Tuisku TU-152 epäonnistuneen pakkolaskun 3.2.1942 jälkeen.

Siis onnistuneen pakkolaskun jälkeen, jos ohjaaja on kävellyt omilla jaloillaan pois.

Hals und Beinbruch!

Rodney :cool:

2 henkilöä tykkäävät tästä

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
26 minuuttia sitten, Jorma Kosonen kirjoitti:

Siis onnistuneen pakkolaskun jälkeen, jos ohjaaja on kävellyt omilla jaloillaan pois.

Hals und Beinbruch!

Rodney :cool:

Niin Rodneytä että...:laugh:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
12 minuuttia sitten, Raimo Heikkinen kirjoitti:

Niin Rodneytä että...:laugh:

Olen liian vaatimaton ottaakseni kunniaa tuosta sanonnasta.

Rodney :cool:

"If you can walk away from a landing, it's a good landing. If you use the airplane the next day, it’s an outstanding landing" — Chuck Yeager

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
3 tuntia sitten, Jukka Raunio kirjoitti:

Kuvassa on Tuisku TU-152 epäonnistuneen pakkolaskun 3.2.1942 jälkeen. Ohjaaja selvisi vammoitta. Kysymys liittyy kuitenkin sen aiempaan vaurioon 12.6.1941 Espoossa. Majuri Reino Artola teki pakkolaskun huonon sään takia, ja kone rullasi rehukuoppaan, jolloin mm. potkuri rikkoutui. Kyydissä oli Ilmavoimien komentaja kenraalimajuri J.F. Lundqvist, jolla oli varmaan kiireitä noihin aikoihin, Barbarossaa sun muuta. Tehtiinköhän asiasta tutkimusselostus, josta löytyisi tarkempaa?

Selostus siitä tehtiin ja tässä kaikki sen sivut. Lisäksi pari vaurioon liittyvää sivua koneen päiväkirjasta.

IMG_3569.JPG

IMG_3570.JPG

IMG_3571.JPG

IMG_3572.JPG

IMG_3573.JPG

IMG_5480.JPG

IMG_5481.JPG

6 henkilöä tykkäävät tästä

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
49 minuuttia sitten, Jukka Raunio kirjoitti:

Mainiota! Tärkeintä että "tähystäjän luvalla".

Aivan niin;)

2 henkilöä tykkäävät tästä

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No, tähystäjähän oli vanhoina hyvinä aikoina koneen päällikkö ja lentäjä vain "ookari",  hienommin "åkare".

OJ

3 henkilöä tykkäävät tästä

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Äkkiä ne korjasivat Karhumäellä tämänkin (aloituskuvan) pahan Luonetjärven kaputin, joka sattui siis 3.2.-42. Kone oli taas palveluksessa jo 18.11.-42. Tässä kone Lentosotakoulun ampumaleirillä (Tähystäjäkurssi 8) Laajalahdessa seuraavana kesänä.  ”TU-kone matkalla ampumapaikalle, joka on meren yläpuolella, jotta ei vahinkoja sattuisi. Kokkola, Laajalahti-Kauhava 1943.07.20”. SA-kuva.

Jukka

7CE1F64C-ABAA-4B8C-8170-4EFC9470C949.jpeg

Muokattu: , käyttäjä: Jukka Nisula
3 henkilöä tykkäävät tästä

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään