Mikko Kärkkäinen

Digital Combat Simulator — DCS

67 viestiä aiheessa

2 tuntia sitten, Mikko Kärkkäinen kirjoitti:

Ei taida olla kirjaketjua erikseen, niin kysyn täällä. Onko kellään before Topgun days -kirjaa? Onko hankkimisen arvoinen? Mulla on nuo kaksi muuta, ja kiinnostaisi tuo kolmas...

Juu, tykkäsin kyllä tuosta Topgun days kirjasta.

Nyt luen Tomcat Rioa.... before Topgun ei niin kiinnosta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Spudknockerin video uusista pilvistä sekä tehtäväeditorin uudistuksista:

Hyvältä näyttää, mutta entäs sumu? Onko se edelleen se sama tylsä setti (tiheys+korkeus) läpi koko kartan?

Meikäläisen lentelyt on viime aikoina keskittyneet lähinnä Nordschleifen Flugplatziin...  ::)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pitänee jättää yöksi latautumaan, niin hitaasti valuu päivitys serveriltä. Koko kai riippuu siitä, mitä moduleita on hankkinut, mutta parissa on tunnissa on ehkä noin neljäsosa valunut. :hmm:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
1 tunti sitten, Tatu Kantomaa kirjoitti:

Pitänee jättää yöksi latautumaan, niin hitaasti valuu päivitys serveriltä.

Näin simupuolta seuraavana ulkopuolisena voi vain todeta, että simulentämisen huolto- ja tukitoimintaan menevä aika ja tarve on saatu hyvin simuloitua! Nyt kun vielä byrokratia ja viranomaisvalvonta lupamaksuineen saataisiin kohdalleen, niin hommahan olisi melkein inhorealistista.

Rodney :cool:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
5 tuntia sitten, Mikko Kärkkäinen kirjoitti:

Päivitys vaatii 90Gigtavua tilaa C:llä. Mulla vain 61Gt. Mitäköhän mä nyt keksin...

Siirä koko moska ulkoiselle kovalevylle. Niitähän on jopa parin teratavun luokkaa kaupan. Itselläi on MSFS C:llä mutta muut (P3D, FSX) ulkoisella kovalevyllä. Voi olla että tulevaisuudessa senkin joutuu siirtämään kun päivityksiä sataa yhtenään.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
36 minuuttia sitten, Mikko Kärkkäinen kirjoitti:

Mä poistin pari karttaa. Ovat aika isoja, niin sain tarpeeksi tyhjää tilaa päivitykselle. Kun homma oli valmis, niin asensin kartat takaisin.

Nerokasta.

Oletin, että Syyriaan olisi tullut Kypros, mutta se on vissiin edelleen keskeneräinen. Kaikenkaikkiaan oikein hyvä päivitys. Vähän kaatuilee DCS välillä, mutta se käynnistyy niin nopeasti uudelleen, että ihan sama. :P Eiköhän nekin siitä vielä korjaannu ajan myötä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Katin omistajat: toimiiko teidän koneissanne wing fold laskun jälkeen? Mulla ei toimi pätsin jälkeen. En löydä DCS Foorumilta vastaavia ongelmia...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
16 minuuttia sitten, Mikko Kärkkäinen kirjoitti:

Katin omistajat: toimiiko teidän koneissanne wing fold laskun jälkeen? Mulla ei toimi pätsin jälkeen. En löydä DCS Foorumilta vastaavia ongelmia...

Testaan tässä vielä illalla. :cool:

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kävin pudottamassa yhden Mig-28 ;D Nevadassa ja laskeuduin Nellisiin. Kaikki ok. (Tämä siis A-model)

Mulla on siis kaasukahvassa siipien asennon säätö, niin kuin ymmärtääkseni oikeassakin Tomcatissa on.

Screen_210417_182209.thumb.jpg.9157b551c20af6f2e56a13867b379a35.jpg

Muokattu: , käyttäjä: Tatu Kantomaa

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
15 tuntia sitten, Mikko Kärkkäinen kirjoitti:

Mikä hitto mun koneessa mahtaa olla vikana? 🤔 Ennen nousua siivet toimii normaalisti. Laskun jälkeen ei. Onpa erikoista.

Laskeuduitko lentokentälle vai lentotukialukselle?

Ja jäikö spoilerit tai DLS DLC päälle, jotka estävät siipien liikkeen?

Muokattu: , käyttäjä: Tatu Kantomaa

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
12 tuntia sitten, Tatu Kantomaa kirjoitti:

Laskeuduitko lentokentälle vai lentotukialukselle?

Ja jäikö spoilerit tai DLS päälle, jotka estävät siipien liikkeen?

Nellisiin laskeuduin. Flapsit ovat ylhäällä. Mikä oli DLS? 😬

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
2 tuntia sitten, Mikko Kärkkäinen kirjoitti:

Nellisiin laskeuduin. Flapsit ovat ylhäällä. Mikä oli DLS? 😬

Äh sori, hätäsesti kirjoitin. DLC siis, Direct Lift Control. Järjestelmällä voi laskeutuessa "nostaa" tai "laskea" korkeutta. Oikeassa koneessa on thumbwheel, minkä voi tietysti kaasukahvaan asetella simussakin. DLC säätää spoilereita sen mukaan haluatko korkeutta lisää vai vähemmän.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
1 tunti sitten, Mikko Kärkkäinen kirjoitti:

Eikös DLC ole joystickissä? Oikeassa koneessa se rulla peukalon kohdalla?

Niin, tarkoitin että näillä kotivehkeillä voi asetella kaasukahvaan. Toki jos nappulat riittää joystickissa, niin saahan sen sinnekin. Minulla se ei kyllä mitenkään kätevästi onnistu.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
9 minuuttia sitten, Mikko Kärkkäinen kirjoitti:

Ostin sitten Virpilin F-14 -tikun. Saa tuohon Warthogin baseen kiinni. Mahtaako tulla tän vuoden puolella. Ei malttaisi odottaa. :)

Riippuu mistä ostit. "G" kaupasta saat aivan kohta.;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
39 minuuttia sitten, Seppo Kalkas kirjoitti:

Riippuu mistä ostit. "G" kaupasta saat aivan kohta.;)

Ostin Virpilin omasta verkkokaupasta. Saakos noita muualtakin? Mikä on G-kauppa?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
1 tunti sitten, Mikko Kärkkäinen kirjoitti:

Ostin Virpilin omasta verkkokaupasta. Saakos noita muualtakin? Mikä on G-kauppa?

En Digi-Keyltä jenkeistä löytänyt. G.llä tarkoitin halvasti (sorry) Giganttia. Nyt katsoin, että sinulla on aivan eri malli imeisesti kyseessä.

Tämä nyt vähän vanha juttu, mutta 14 v. kun olin minusta ja Fouga lentäjistä tuli kavereita Alajärven isoilla perunapelloilla. Kitkeminen tuntitolkulla olisi ollut kovaa työtä, ilman ylilentoja näillä koneilla. Renki Armaalle ja minulle siipiään keinuttelivat jonkun kerran. Kyllä se piristi muuten niin yksitoikkoista kuokan heilutusta!

https://yle.fi/uutiset/3-11459658

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään