Mikko Kärkkäinen

Digital Combat Simulator — DCS

67 viestiä aiheessa

Tulikin paska päivitys. Vei 15Gt ja ainakin Tomcattiin joutu mäppäämään kaikki napit ja akselit uusiksi! En jaksanu, niin jäi tänään lentämättä...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
7/24/2021 at 15.44, Mikko Kärkkäinen kirjoitti:

Onko kellään vielä T-45 Goshawkia? Ilmainen moduuli kyseessä. Näyttää hyvältä! Oliko asentaminen hankalaa?

On, ja ei ole hankala asentaa.

(Käytännössä) Kaikki nää lentokonemodit menee sun windowsin käyttäjäprofiiliin, Saved Gamesin alle, eli niitä ei pidä asentaman pelin kansiorakenteisiin.
oletuksena jotain tällästä: C:\USERS\%username%\Saved Games\DCS\Mods\aircraft 
(suom. C:\Käyttäjät\%USERNAME%\Saved Games\DCS\jne..) 
DCS voi olla myös "DCS.openbeta" riippuen vähän miten se on asennettu.

Goshawkilla en oo itse lentänyt, mutta kyllä sitä tuolla DCS Finlandissa on useasti porukalla ulkoilutettu. Hieno 40v Hawk nahkakin tehty (vermu): 
https://drive.google.com/file/d/1wZ5pm0GR-dz70lXvc0Ex8-SwCxeAxM0K/view?usp=sharing
Tässä Midnight Hawkeja (siilin kädestä): https://drive.google.com/file/d/1xepu14XEjAU7epF1vFTInYFt1XrwAI5J/view?usp=sharing 

Skinit asentuu samaan users\...\Saved Games\DCS -kansioon, Liveries\lentokone\ kansioihin.

Itse modeista lentänyt eniten A-4E-C:llä, eli ilmaisella Communityn tekemällä Skyhawkilla. Se on aivan priimaa!
https://github.com/heclak/community-a4e-c/releases/

Muokattu: , käyttäjä: Juho Järvinen

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
16 tuntia sitten, Oskari Pirttisalo kirjoitti:

Kuolan Niemimaa tulee DCS!

Tämä on kova juttu!! Ja mukava nähdä, että ORBX on siirtynyt myös DCS puolelle.

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ai että, lennettävä Hercules!

Muokattu: , käyttäjä: Juha Liukkonen
1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hei, löytyykös täältä DCS:n Mission Editor -osaamista? Pystyykö jotenkin tekemään mission, jossa luodaan vihollisen ja omat joukot, mutta sitten voisi itse valita, millä koneella tuolla lentelee? Toistaiseksi olen onnistunut luomaan vain missioita, jotka ovat sidottu sille tietylle koneelle, jolle tuon olen suunnitellut.

Toinen ongelma on, etten saa vihulaista ampumaan lainkaan ilmatorjuntaohjuksia. Ei auta, vaikka miten sijoittelen ohjuspatteriin erilaisia kikottimia, ja luon sille trigger-zonen, ja annan vielä vapaat kädet ampuakin. Yhtään ohjusta ei koskaan ole ilmaan noussut. Tai ehkeivät ne vaan uskalla yrittää...;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En ole ihan varma onko tämä sitä mitä haluat, mutta pystyt vaihtamaan koneita tehtävän sisällä, kun teet niistä Playerin sijasta Client.

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
4 tuntia sitten, Arttu Lahdenperä kirjoitti:

Ah! Noinko helppoa se olisi?!! Täytyypä kokeilla. Kiitos!

En minäkään ole expertti näissä... mutta pitääkö niitä vaihtoehtoisia koneita myös asetella valmiiksi tarjolle "parkkipaikoille" (tai mistä nyt haluaakin lennellä).

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Clientiksi määritellyt koneet pitää tietenkin olla aseteltuna kartalle. Ne voi olla ilmassa tai maassa, käynnissä tai sammuksissa. Escin kautta löytyy valikko, josta saa vaihdettua konetta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Osaisikohan joku auttaa, kun kukaan ei halua leikkiä kanssani tai puhua minulle? Olen yrittänyt ilmatankkausta, mutta tankkerit eivät koskaan kommunikoi mitään, saati sitten suostu yhteistyöhän. Olen rakentanut missioita, joissa on ilmatankkauskone kiertelemässä, lähestynyt sitä, ja yrittänyt radiolla ottaa yhteyttä. Ei mitään vastausta koskaan. Radion jakso vastaa ilmatankkerin jaksoa. Kokeiltu molemmilla radioilla, ja sekä AM että FM-alueilla. Aloin epäilemään, että vika on minussa, ja latasin jonkun valmiin missionkin. Ihan sama juttu.

Onkohan jotain rautalankaohjetta, miten tuon saisi toimimaan?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En tiedä DCS-simulaattorista mitään, mutta eiköhän hakusanoilla DCS Air Refueling löytyne jokunen Youtube-video tuostakin aiheesta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
35 minuuttia sitten, Pekka Holopainen kirjoitti:

En tiedä DCS-simulaattorista mitään, mutta eiköhän hakusanoilla DCS Air Refueling löytyne jokunen Youtube-video tuostakin aiheesta.

Juu, niin löytyy, mutta niissä kaikki sujuu, kuin tanssi. Minulla ei:laugh:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

6367b67463716_DigitalCombatSimulatorBlackSharkScreenshot2022_11.06-15_12_19_87.thumb.png.146d30110c09b40be8665459f74b68de.pngTuli semmmoinen pulma eteen etten muista enää miten saa näytön oikeassa yläkulmassa näkyvän easy radarin skaalaa muutettua,mikä tällä hetkellä 10.Samoin olisi hyvä saada se pois näkyvistä silloin kun sitä ei tarvii.Olen käynyt kaikki mahdolliset näppäinyhdistelmät ja asetukset läpi vaan ei auta.Ohjeita tullut luettua ja tutoriaaleja katsottua,mutta ohjetta tähän en ole löytänyt.Aikaisemmin oon kyllä saanut skaalaakin muutettua mutta nyt on ollut melkein puoli vuotta taukoa kun viimeksi oon lentänyt tällä simulla.DCS ollut nyt pari vuotta ja koneina Mustang ja Spitfire,mitkä on kyllä viimeisen päälle mallinnettuja toisen maailmansodan aikaisia koneita.Steam versio kyseessä.

Muokattu: , käyttäjä: Markku Aaltonen

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No nyt rupes toimimaan,mukava välillä lennellä näilläkin koneilla aina välillä.MSFS 2020 kuitenkin suurimman osan lentoajasta käytössä.

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään