Kirjoitettu Huhtikuu 23, 2021 3.4.2021 at 15.40, Arto Virtanen kirjoitti: Tarviiko PC pelaaminen aina disc1:en? Olisi tiedossa kone jossa ei ole DVD asemaa ja toimiiko ulkoisella DVD asemalla yhtä hyvin. Minulla on levyllinen versio ja Disk1 aina ulkoisella DVD-asemalla. Hyvin toimii. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 23, 2021 (muokattu) Itse tein ISO levykuvan disc 1:stä ja käytän sitä kovalevyltä. Ei tarvitse pelätä että originaali levy esim naarmuunnu Muokattu: Huhtikuu 23, 2021, käyttäjä: Hannu Hyytiäinen Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 25, 2021 Saako uusiin koneisiin enää edes DVD-asemaa? Ostin juuri uuden tehokkaan pelikoneen eikä tässä ole laisinkaan DVD-asemaa. Alkaa olla sekin menneen talven lumia. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 2, 2021 25.4.2021 at 15.02, Juha Kalli kirjoitti: Saako uusiin koneisiin enää edes DVD-asemaa? Ostin juuri uuden tehokkaan pelikoneen eikä tässä ole laisinkaan DVD-asemaa. Alkaa olla sekin menneen talven lumia. Kyllä niihin saa. Se, että semmoista ei tule vakiona on sitten ihan eri juttu. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 2, 2021 23.4.2021 at 19.33, Hannu Hyytiäinen kirjoitti: Itse tein ISO levykuvan disc 1:stä ja käytän sitä kovalevyltä. Ei tarvitse pelätä että originaali levy esim naarmuunnu ISO-kuvassa ei tarvitse olla koko disc 1, vaan neljä tiedostoa siitä riittää. https://forums.flightsimulator.com/t/eu-box-version-needs-dvd-check-needed-on-startup-please-fix-that/143152/51 Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 19, 2021 Raskaille Sceneryille jotka tiputtavat FPS:n on hyvä tehdä Manual Cache, näin scenery on tallennettu muistiin ja FS2020 ei lataile sitä lennosta. Cache on mahdollista tehdä Low, Medium sekä High laadulla ja valinta vaikuttaa tietenkin tallennuksen kokoon kovalevyllä. Itse tein High ja en ole muuta kokeillut. Mutta esimerkkinä, Helsinki 3D oli lentokelvoton koneellani. Manual Cachen jälkeen fps miltein sama kuin ilman scenery asentamista. ohje: 1 henkilö tykkää tästä Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 23, 2021 (muokattu) Tässä kun katselin FBW A320 paintteja Flightsim.to sivulta, niin huomattava osa niistä on 8k resoluutiossa, jokin jopa 10k. Tarkoittaa siis sitä, että yksi 8k tekstuuri on 8192x8192 pikselin kokoinen. Tämä edelleen tarkoittaa sitä, että syö myös VRAM muistia enemmän, jota simu ehkä tarvitsisi muuallakin. Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, että 4k riittää aivan hyvin, kukin tyylillään. Jos Vram on tiukilla, niin ehkäpä tämä voi jossain kohtaa olla avuksi. Muistutuksena vielä, 8k ei ole puolet enemmän kuin 4k, vaan neljä kertaa enemmän, myös siinä muistin määrässä. Kuvassa mustalla näkyvä olisi 4k tekstuuri ja keskiharmaa 8k. (Ja screenshot on luonnollisesti pienennetty.) Muokattu: Toukokuu 23, 2021, käyttäjä: Tatu Kantomaa 6 henkilöä tykkäävät tästä Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 24, 2021 Jaaha - pitänee tarkastella vähän lataamiani paintteja ja niiden kokoja. Tosin mitään ongelmaa en ole havainnut ainakaan toistaiseksi. Kiitos infosta joka tapauksessa Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 6, 2021 Jostain luin, että kuvassa näkyvän ylävalikon "palikoiden" määrä vaikuttaisi simun suorituskykyyn. En kyllä huomannut, mutta sitä voipi itse kukin kokeilla. Sen sijaan huomasin sen, että jos sitä "palikkaa" ei tuossa listassa ole, niin pikanäppäimet eivät toimi. Esim. VFR kartta aukeaa default asetuksilla v-kirjaimen alta, mutta ei aukea jos se on yläpalkista poistettu. Samoin esim. Navlog, eli n-kirjaimesta. 1 henkilö tykkää tästä Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 7, 2021 Minä olen onneton onnistunut hävittämään yläpalkin palikoista sään...ei palautunut asetusten palauttamisella....Mitähän lienen taas sorkkinu poskeleen??? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 7, 2021 8 tuntia sitten, Juhani Pelli kirjoitti: Minä olen onneton onnistunut hävittämään yläpalkin palikoista sään...ei palautunut asetusten palauttamisella....Mitähän lienen taas sorkkinu poskeleen??? Paina siitä hammasrattaasta ja valitse sää takaisin. 1 henkilö tykkää tästä Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 7, 2021 Jep painelin urakalla, mutta ei palautunu. Sitten alotin taas ne empiiriset kokeet ja siirryin kohtaan options > general > data ja täppäsin Live weather, multiplayer kohtiin on, tallensin ja palasin lentsikkaan...eikä tapahtunu minkäänlaista muutosta . Sammutin koko simun ja yritin uudelleen em. kohtaan, mutta nyt simu halusikin minun kirjautuvan uudelleen tililleni. Tein työtä käskettyä ja aikansa ronkosotettuaan pääsin kuin pääsinkin aloittamaan lentoa ja hokasin, että nyssetoimii....Omituista..kerrassaan omituista???? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 6, 2021 (muokattu) Jos simun käynnistymisnopeus tuskastuttaa kannattaa kokeilla seuraavaa https://www.facebook.com/groups/303076837418280/permalink/509371106788851/ Muokattu: Heinäkuu 6, 2021, käyttäjä: Mikael Leinonen Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 6, 2021 Jos Windowsin hakemisto on read-only, niin sinne voi siis kuitenkin kirjoittaa uusia tiedostoja? Luulisi, että kirjoittaminen olisi estetty. Vai tarkoitetaanko tässä että simun lisäosat lataantuisivat käynnistykseesä nopeammin. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 6, 2021 (muokattu) 6 tuntia sitten, Jari Kaskelin kirjoitti: Jos Windowsin hakemisto on read-only, niin sinne voi siis kuitenkin kirjoittaa uusia tiedostoja? Luulisi, että kirjoittaminen olisi estetty. Vai tarkoitetaanko tässä että simun lisäosat lataantuisivat käynnistykseesä nopeammin. Tälläinen kokemus löytyi "Tässähän ei tosiaan oo toi kansioiden koko se ongelma, vaan modit joissa on tuhansia pikkukuvia. Mulla esimerkiksi simun käynnistys kesti varmaan 5min, nyt melkein saman ku ilman modeja. Myös world mapista kentälle meni varmaan 5min, nyt max minuutti" eli ideana on ettei hukata aikaa tiedostojen indeksointiin ja simu käynnistyy nopeammin Muokattu: Heinäkuu 6, 2021, käyttäjä: Mikael Leinonen 1 henkilö tykkää tästä Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 6, 2021 1 tunti sitten, Mikael Leinonen kirjoitti: Tälläinen kokemus löytyi "Tässähän ei tosiaan oo toi kansioiden koko se ongelma, vaan modit joissa on tuhansia pikkukuvia. Mulla esimerkiksi simun käynnistys kesti varmaan 5min, nyt melkein saman ku ilman modeja. Myös world mapista kentälle meni varmaan 5min, nyt max minuutti" eli ideana on ettei hukata aikaa tiedostojen indeksointiin ja simu käynnistyy nopeammin Toisin sanoen ideana ennemminkin vain se indeksoinnin ottaminen pois käytöstä, eikä mitään säätöjä muuhun, mitä kuvissa näkyy.(?) Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 6, 2021 Mun tapauksessa... käytän MSFS Addon Linkeriä, eli modit ovat toisella kovalevyllä...ei liene vaikutusta indeksoinnilla? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 6, 2021 (muokattu) 7 tuntia sitten, Tatu Kantomaa kirjoitti: Toisin sanoen ideana ennemminkin vain se indeksoinnin ottaminen pois käytöstä, eikä mitään säätöjä muuhun, mitä kuvissa näkyy.(?) Oli siellä sen täpän lisäys kohtaan "säästä levytilaa pakkaamalla sisältö" Kuulostaa kyllä vähän oudolta miten pakattu tiedosto nopeuttaisi latausnopeutta. Muokattu: Heinäkuu 6, 2021, käyttäjä: Mikael Leinonen Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 7, 2021 (muokattu) 10 tuntia sitten, Mikael Leinonen kirjoitti: Oli siellä sen täpän lisäys kohtaan "säästä levytilaa pakkaamalla sisältö" Kuulostaa kyllä vähän oudolta miten pakattu tiedosto nopeuttaisi latausnopeutta. Ei nopeuta mitenkään! Muokattu: Heinäkuu 7, 2021, käyttäjä: Mika Virolainen 1 henkilö tykkää tästä Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 12, 2021 Törmäsin äsken tällaiseen vinkkiin AVSIMin foorumilla ja tuo toimi ainakin minulla (Steam-versio) - Marketplace-versiossa saattaa olla ongelma, että simu palauttaa oletusarvon takaisin, mutta en tiedä. Tuon vinkki auttaa tuohon auringonvalon tuomaan häikäisyyn ja mittareita pystyy lukemaan nyt kamerakulmasta riippumatta selkeästi. User CFG file -> Users/YourName/AppData/Roaming/Microsoft Flight Simulator Aseta EyeAdaptation = 1 to 0 https://www.avsim.com/forums/topic/603157-is-there-a-cure-for-light-contrast-like-this/ Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 12, 2021 (muokattu) 7.7.2021 at 11.55, Mika Virolainen kirjoitti: Ei nopeuta mitenkään! Kannattaisiko palauttaa vakioasetus eli levytilaa ei pakata? Muokattu: Heinäkuu 12, 2021, käyttäjä: Esa Sairio Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 13, 2021 21 tuntia sitten, Esa Sairio kirjoitti: Kannattaisiko palauttaa vakioasetus eli levytilaa ei pakata? Itse en pakkaisi, mutta jokainen omalla tyylillään. 3 henkilöä tykkäävät tästä Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 15, 2021 Itsekin jätin pakkauksen valitsematta Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 26, 2021 Tämmöinen yksinkertainen kysymys, pitääkö PC-koneellani olla Xbox Console Companion-niminen ohjelma? Vaatiiko simu tuollaista? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla