Kirjoitettu Heinäkuu 26, 2021 5 tuntia sitten, Tapani Österberg kirjoitti: Tämmöinen yksinkertainen kysymys, pitääkö PC-koneellani olla Xbox Console Companion-niminen ohjelma? Vaatiiko simu tuollaista? Älä poista mitään noita XBox, gaming ja store appeja. Game Barin voi ottaa pois päältä, jos et sitä mihinkään muuhun tarvitse. Ja jos et tiedä, niin todennäköisesti et tarvitse. 1 henkilö tykkää tästä Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 26, 2021 17 tuntia sitten, Tatu Kantomaa kirjoitti: Älä poista mitään noita XBox, gaming ja store appeja. Game Barin voi ottaa pois päältä, jos et sitä mihinkään muuhun tarvitse. Ja jos et tiedä, niin todennäköisesti et tarvitse. Kiitoksia vastauksesta, annetaan olla siis koneella tuo. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 8, 2021 Oletteko huomanneet, kun yöllä ilmestyy Asobon maisemaan punaisia valoja sinne tänne. Ne valot äkkiseltään näyttäisivät olevan lentoesteiden kohdilla. En ole tätä mitenkään tarkkaan syynännyt, mutta katselkaapa, täsmäisikö? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 11, 2021 Törmäsin itse eilen tällaiseen "ohjain" ongelmaan. En ole itse asetuksia muuttanut, en tiedä onko päivitys vai se kun vaihdoin ohjainta simuun. Kannattaa kuitenkin tarkistaa. Nimittäin ohjaimet tietysti säädetään Controls valikosta, mutta sitten on näitä Assistance asetuksia, autorudder, automixture ja mitä kaikkea, jotka hyvin tehokkaasti sotkevat pakkaa. Varsinkin DC-6 kanssa, koska Affe (Artificial Flight Engineer) taistelee silloin simun AI-Affen kanssa. Ja kuten sanoin, itse en asetuksia ollut laittanut päälle, jostain syystä ne vain olivat menneet ON asentoon. Kannattaa tarkistaa. 1 henkilö tykkää tästä Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 11, 2021 Sama kävi minulla. Joku päivitys oli laittanut kaikki easy tilaan. Rakentelin itselleni korkeusperäsimen trimmiä ja ihmettelin miksi trimmi aina valui takaisin alkuperäiseen asentoonsa. Epäilin tietty ensiksi päällekkäisiä ohjauksia. Assistant asetuksiin menin puolivahingossa. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 11, 2021 36 minuuttia sitten, Jari Kaskelin kirjoitti: Sama kävi minulla. Joku päivitys oli laittanut kaikki easy tilaan. Rakentelin itselleni korkeusperäsimen trimmiä ja ihmettelin miksi trimmi aina valui takaisin alkuperäiseen asentoonsa. Epäilin tietty ensiksi päällekkäisiä ohjauksia. Assistant asetuksiin menin puolivahingossa. Mulla tekee sivuperäsin samaa temppua...miten sait omasi korjattua? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 12, 2021 Sinulla lienee auto-rudder asetus päällä. Tuossa Tatun ruudunkaappauksessa näkyykin noita avustusasetuksia. HARD asetuksilla ei ole mitään automatiikkaa. Minulla oli tuo AI AUTO-TRIM ON minkä seurauksena simu yliajoi omat säätöni ikään kuin kuminauhalla vetäen. 1 henkilö tykkää tästä Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 12, 2021 Kiitos....Illalla suhrasin noiden kanssa ja korjautui juurikin noilla asetuksilla Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 6, 2021 (muokattu) Muutama päivä sitten tuli päivitys tähän G1000 NXI lisuriin. Nyt siinä vihdoin toimii myös ILS, ja on nyt mielestäni jo hyvinkin mukava lisuri. On siis ilmainen ja löytyy Marketplacesta. Muokattu: Syyskuu 6, 2021, käyttäjä: Tatu Kantomaa 4 henkilöä tykkäävät tästä Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 8, 2021 Huomaa, että MSFS päivitys yleensä koostuu neljästä eri askeleesta: 1. Ohjelmapäivitys MS Storesta/Steamista 2. Datan päivitys simun käynnistyksen jälkeen 3. World Updates osalta ko. ilmaisen lisäosan asennus in-sim Marketplacesta 4. Eri osien päivitys Profile ... Content Managerissa WU6 esim. koostuu 1-3 lisäksi isoista päivityksistä kaikkiin aikaisempiin World Updateihin kohdassa 4... Eli koko WU6-päivitys on suuruusluokkaa 600Mb + 2Gb + 5.7Gb + 5.2Gb. 2 henkilöä tykkäävät tästä Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 2, 2021 Mittakaavan korjaus oikeaksi VR-laseja käytettäessä: VR:n mittakaava on ollut alusta saakka väärä, minulla noin 80% todellisesta. Mittakaavan kokeminen on henkilökohtainen asia, joka on riippuvainen siitä millä etäisyydellä pupillit ovat toisistaan ja millä etäisyydellä 3D-kuvapari on luotu. MS ei taida kertoa missään mitä ”standardi”-silmien väliä simussa käytetään. Itselläni on Reverb G2 lasit, mutta tämän ohjeen pitäisi toimia millä tahansa laseilla. SteamVR tukee kuvan skaalausta. Tässä ohje siitä miten se otetaan käyttöön. Pienenä varoituksena, en tiedä miten palataan takaisin alkuperäiseen OpenXR ohjaimeen. Asenna SteamVR ohjelmisto. Käynnistä MSFS2020. Avaa toinen Windowsin työpöytä, jossa käynnistetään SteamVR ohjelma. Klikkaa SteamVR ikkunan vasemman yläkulman kolmea vaakaviivaa. Valitse ”Asetukset” Valitse vasemmasta alareunasta ”Lisäasetukset” ”Piilota” -> ”Näytä” Valitse ”Kehittäjä” Vaihda ”Nykyinen OpenXR Runtime” ”OpenXR” -> ”SteamVR” Valitse ”Video” Aktivoi joku lento ja käynnistä VR-lasit. ”MSFS2020” ei ilmesty ”Hallinnoi asetuksia sovellukselle:”-listalle ennen menet simussa VR-tilaan. Valitse ”SOVELLUSKOHTAISET VIDEOASETUKSET” listalta ”MSFS2020” Valitse kohdasta ”Ohita virtuaalimaailman skaalaus” ”Normaali” Nyt sinulla on käytettävissä liukusäädin, jolla skaalausta voi säädellä halutuksi. Itselläni 115% prosenttia tuntui sopivalta arvolta. Mittakaavaa voi vaihtaa ”lennossa”. Vaihdat vain työpöytänäkymien välillä ja pidät toissa ajossa MSFS2020 ja toisessa SteamVR. SteamVR sekoilee jonkin verran valikoissa, mutta lennolla kaikki toimii hyvin. Jopa C152 näyttää nyt ihan oikealta lentokoneelta ja on lennettävissä VR-lasit päässä. Istumapaikkaa joutuu säätelemään hieman aiempaa tarkemmin ehkä siksi, kun mittakaava on oikea ja sinulla on parempi käsitys siitä missä silmien pitäisi sijaita ohjaamossa. Tein Spitfiren mittaritaulun oikeassa koossa ja yllätyin, kuinka kookas se on. Olin tottunut simun antamaan vääristyneeseen näkymään. Nyt näyttää Spitfirenkin ohjaamo oikean kokoiselta ja siipien kärkivälikin kasvoi merkittävästi. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 8, 2022 Netissä ja esim youtubessa on videoita, joissa lennetään FSX-koneilla msfs2020-simussa. Mites tuo konvertointi tapahtuu, onko tietoa? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 8, 2022 (muokattu) 28 minuuttia sitten, Mikko Kärkkäinen kirjoitti: Netissä ja esim youtubessa on videoita, joissa lennetään FSX-koneilla msfs2020-simussa. Mites tuo konvertointi tapahtuu, onko tietoa? Tällaisella ohjelmalla sen voi tehdä. Olen muutaman kerran kokeillut, mutta en oe saanut tyydyttävää tulosta. Sotkin lopulta koko simun ja jouduin lataamaan uudelleen! Kytke ja kokeile, niin kuin sähköasentajat sanoisivat! Tuloksesta en takaa. Voi olla parempiakin menetelmiä. Olisikin mukava tietää sellainen. https://www.nexusmods.com/microsoftflightsimulator/mods/117 Muokattu: Helmikuu 8, 2022, käyttäjä: Tapio Ehder 1 henkilö tykkää tästä Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 10, 2022 (muokattu) Mikä voisi olla syynä, kun Fs 2020 reaalisää valinta ei toimi. Muokattu: Helmikuu 10, 2022, käyttäjä: Lauri Kaikkonen Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 10, 2022 5 tuntia sitten, Lauri Kaikkonen kirjoitti: Mikä voisi olla syynä, kun Fs 2020 reaalisää valinta ei toimi. Joskus auttaa kun aluksi laittaa säädöksi "kirkas sää" joksikin aikaa ja sitten muuttaa reaalisääksi. Mulla kyllä tällä hetkellä toimii reaalisääkin. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 11, 2022 10.2.2022 at 12.36, Lauri Kaikkonen kirjoitti: Mikä voisi olla syynä, kun Fs 2020 reaalisää valinta ei toimi. Siis onko sää valinta 'harmaana' eli ei voi valita, vai eikö sää vaan muutu kun sen valitset? -eelis- Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 12, 2022 Peli asennettu uudelleen. Nyt toimii reaalisää. 1 henkilö tykkää tästä Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 17, 2022 12.2.2022 at 15.02, Lauri Kaikkonen kirjoitti: Peli asennettu uudelleen. Nyt toimii reaalisää. Kauanko asennukseen meni aikaa? store vai steam? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 19, 2022 Sama täällä..reaali sää sanonut yksipuolisesti sopimuksen irti....ilman varoitusta. Onko kenelläkään tietoa siitä, miten ongelma korjataan? Olen yrittänyt Tapion mainitsemaa kirkas sää konstia, mutta ei tulosta. En millään kehtais ruveta taas siihen uudelleenasennusrumbaan Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 19, 2022 Realisään toimimattomuus (varsinkin kun ei ole simun asetuksiin koskenut) voi olla ongelma serverillä. Ei siis kannata heti ryhtyä mihinkään massiivisiin toimiin. Olin näkevinäni, että 8 sim päivityksessä realisään latausnopeutta olisi parannettu. Se voi tällä hetkellä kestää minuutteja kun sää latautuu. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 19, 2022 Itseasiassa simun kaikki sää asetukset ovat lakanneet toimimasta... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 19, 2022 8 tuntia sitten, Juhani Pelli kirjoitti: Itseasiassa simun kaikki sää asetukset ovat lakanneet toimimasta... Millä tavalla? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 20, 2022 No silleen, että vain clear sky toimii...mikhän muu ei Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 20, 2022 Viime vuonna olin leikkinyt Developersin kanssa ja sain vahingossa aikaiseksi pysyvän kirkkauden. Sitten joku ystävällinen sielu neuvoi minua tässä ongelmassani. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 20, 2022 (muokattu) Siinähän se....Lähti reaali sääkin toimimaan...ainakin Islannissa Kiitos Seppo Muokattu: Helmikuu 20, 2022, käyttäjä: Juhani Pelli Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla