Joonas Häkkinen

Norjalaiset: D200 julkaistaan torstaina

64 viestiä aiheessa

Joku oli onneksi ehtinyt laittaa tuon poistetun sivun talteen http://fradlis.com/leak200.htm ja se kääntyy englanniksi näin http://translate.google.com/translate?u=http://fradlis.com/leak200.htm&langpair=it%7Cen&hl=en&ie=UTF-8&oe=UTF-8&prev=%2Flanguage_tools.

EDIT: Speksin englanninkielinen käännös löytyy http://forums.dpreview.com/forums/read.asp?forum=1021&message=15656077.

Mitä vittt sekö on crop-kertoiminen kamera? Luulin ihan muuta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mitä vittt sekö on crop-kertoiminen kamera? Luulin ihan muuta.

Onko jossain väitetty jotain muuta? Mutta juu, minä en kyllä usko mihinkään noihin spekseihin ennenkuin tulee virallista tietoa. Pitihän tuossa olla 12Mp cmos (tai vastaava) kenno, mutta niin vain sekin on vaihtunut viimemetreillä. Ota siitä sitten selvää :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sehän oiskin hienoa, jos siinä ois kunnon CCD-kenno. Mutta vähän epäilen, kun CMOSilla saa pienemmästä käyttökelpoisesta pinnastaan huolimatta laskennallisesti poistettua kohinaa niin että se näyttää laadukkaammalta. DX-kokoinen se varmasti on, ei Nikonilla ole ollut tapana panna joka kameraan erikokoista kennoa vaan DX-tuoteperhettä on johdonmukaisesti kehitetty. Ehkä joku runko pitää joskus tehdä, jossa saa valinnaisesti kinofilmin kokoisen tai DX:n käyttöön, kun sitä kinokokoa tunnutaan niin kovasti toivovan. Tietty se semmoiselle on, jolla ennestään on hyvät kinokoon laajakulmat.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onko jossain väitetty jotain muuta? Mutta juu, minä en kyllä usko mihinkään noihin spekseihin ennenkuin tulee virallista tietoa. Pitihän tuossa olla 12Mp cmos (tai vastaava) kenno, mutta niin vain sekin on vaihtunut viimemetreillä. Ota siitä sitten selvää :P

Jotenkin vain sellainen kuvitelma oli painunut mieleen. Nyt vasta heräsin siihen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mutta juu, minä en kyllä usko mihinkään noihin spekseihin ennenkuin tulee virallista tietoa.

Kyllä minä uskoisin, että tuo on jo "virallista" tietoa. Huomenna julkaistava tiedote oli vain kirjoitettu etukäteen, mutta varmastikaan ei vielä linkitetty sivulle http://www.nital.it/press/. Joku on arvannut tiedotteen URL:n mikä ei ole ollut vaikeaa, kun katsoo aiempien tuotejulkistusten tiedotteiden URL:iä. Samalla tavallahan on joskus käynyt suomalaisten pörssiyhtiöiden osavuosikatsausten julkistuksen yhteydessä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Seuraava kuukausi on tätä: "Joko ensimmäisillä on kamera? Kokemuksia?"

seuraava kuukausi on tätä: "Mistä saa halvimmalla?"

seuraavat kolme vuotta on sitten tätä Canonistit: "P**ka kamera ei pärjää canonille."  Nikonistit "Pesee canonin mennen tullen"

:laugh:

Edit: Mielenkiinnolla odottelen millaista kuvaa tuolla putkella tulee.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Seuraava kuukausi on tätä: "Joko ensimmäisillä on kamera? Kokemuksia?"

Tai sitten ei. Available at the end of December. Ja hinta näin alkuun parin tonnin kieppeillä (pelkkä runko). Taitaa mennä kevääseen, ennenkuin rupean miettimään päivitystä :'(

Pari juttua vaan ärsyttää tai mietityttää. Ensinnäkin tuo on muutaman millin pienempi fyysisiltä mitoiltaan, kuin D70. Eli ostattaa sitten varmaan nyt akkukahvan, jos ja kun rupeaa tuota 200:Sta miettimään.

Ja mikä ero on noilla EN-EL3 ja  EN-EL3e akuilla?

Selvis, kun jaksaa lukea eteenpäin :P

The D200 uses a new version of the EN-EL3 battery first seen in the D100. This new battery has the nomenclature EN-EL3e and is specified as 1500 mAh at 7.4 V (11.1 Wh). Interestingly the D200 user manual is very specific that the D200 is not compatible with EN-EL3 or EN-EL3a batteries for the D100, D70s, D70 or D50. We can only guess that this is because the new battery provides information back to the camera for its excellent battery status display.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mulla jää kyllä miettiminen aika vähiin. Onhan tuo aivan loistava runko, mutta en katso omiin tarpeisiini nähden järkeväksi investoida niin paljon. D70:ssä on enemmän kuin tarpeeksi kameraa mulle.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No, mulla on ollut D100 nyt helmikuusta 2004 lähtien. Kamerahan esiteltiin vuonna 2002 jos en väärin muista. Ei tässä vaiheessa tunnu mitenkään tarpeelliselta vaihtaa uuteen, härveli toimii kuin kello, tykkään siitä paljon ja kortille on tallentunut nyt 20082 kuvaa. Eikä tosiaan tämän ja D70:n välillä ole käytännössä mitään eroa. Pari pikku eroavaisuutta on, ne kaikki D100:n voitoksi jopa :-)

Tuo D200 vaikuttaa ihan järkevältä hyppäykseltä eteenpäin, ja varmaan siihen päivitänkin jossain vaiheessa kunhan hinta putoaa, saavat ekat bugit firmwaresta korjattua ja muutenkin vähän kuullaan mitä ihmiset siitä tykkäävät. Mitään tarvetta ei ole tuota saada heti, tämä vanha sotaratsu toimii ihan loistavasti vieläkin, eikä sen rajat ole mitenkään tulleet vastaan. Se on kiva että tuossakin on metallirunko taas - tosin D70 on kyllä muovikameroista tukevin mitä olen kädessäni pitänyt, ei siinäkään mitään vikaa tuntunut olevan, hieno pakkaus sekin.

Tuossa D200:ssa itseäni viehättää tuo mainostettu iso, kirkkaampi etsin ja toki uusi kenno, GPS-koordinaattien logitus kuvien EXIF-dataan ja toki taas isompi puskurimuisti.

//Tuomas

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei D70:ssä mitään varsinaista vikaa olekkaan, jonka takia pitäisi päivittää. Mutta kun perheeseen on hankittava toinen järkkärirunko joka tapauksessa, niin on vähintäänkin loogista ostaa sitten tuo D200 (ennemmin, kuin toinen D70)...

Mikä on muuten tuo GPS-homma tuossa D200:ssa?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mikä on muuten tuo GPS-homma tuossa D200:ssa?

Gepsin saa kaapelilla kiinni kameraan jolloin EXIF-dataan tulee koordinaatit. Toivotaan että siihen käy joku järkevä adapteri eikä vain ja ainoastaan joku Nikonin oma gps-moduuli :-)

Tosin tuon voisi tehdä skriptillä itsekin, pitäisi miettiä vähän.. gps-track + EXIF-timestamp, niitä kun tutkisi ja kirjoittaisi kuvien exif:iin sitten ne koordinaatit itse jälkikäteen.

Tosin kauhean moni softa ei tuota tue, mutta mahdollisuudet on aika mielenkiintoiset, jos kuvat voisi esim. thumbnailata kartalle jota voisi zoomailla... ja samalla katsella esim. aikajanalla missä on tullut kuvia räpsittyä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Gepsin kytkemällä saa kuviin paikkakoordinaatit ja übertarkan kellonajan.

Saas tosiaan nähdä, koska mulle vaihtotarve iskee. Edellinen kamera (Pentax ME Super) riitti mulle 25 vuotta, joten... ;D On mulla se Pentax edelleen, mutta viritys vähän tahmaa, eikä kannata huollattaa.

Kyllähän Tuomas D70:ssä joitain parannuksiakin oli 100:aan verrattuna. Ainakin kirjoitusnopeus on paljon isompi muistaakseni. Oli vissiin elektronikassa jotain muutakin pientä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Available at the end of December. Ja hinta näin alkuun parin tonnin kieppeillä (pelkkä runko).

Suomen Nikonin sivuilta löytyi seuraava tieto:

Nikon D200 on saatavissa joulukuun puolivälin jälkeen, ja sen rungon vähittäishintasuositus on € 1 699.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Suomen Nikonin sivuilta löytyi seuraava tieto:

Just soitin kaverille paikalliseen liikkeeseen ja hän kysyi maahantuojalta joka vahvisti tosiaan tuon tiedon. Eli joulukuun puolivälin kieppeillä on ensimmäiset saatavilla ja jos on oikein nopea ja tilaa nyt, niin voi jopa hyvällä tuurilla sen saada silloin. Hinnasta tosin olivat sanoneet vähän eri tietoa, puhuen kahden tonnin molemminpuolisesta haitarista...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pari pikku eroavaisuutta on, ne kaikki D100:n voitoksi jopa :-)

No miten tuon nyt ottaa. Aika vihreää on tuolla d200:n puolella  :D

http://www.dpreview.com/articles/nikond200/

Sanooko jollekin tuossa GPS yhteydessä "NMEA 0183" mitään? Uskoisin että kyllä pitäis joulumyyntiin tulla, mutta ei varmaan kaikille halukkaille.

Kuten aikaisemmin sanoin. Ensin sijoitan laatulasiin ja sitten vasta alan ajattelemaan rungonvaihtoa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No miten tuon nyt ottaa. Aika vihreää on tuolla d200:n puolella  :D

Vai tarkoittiko Tuomas D70 vs. D100, sillä niiden erojahan hän siinä "vertaili" parissa viimeisessä lauseessaan... Sen verran pitää tosin heittää Tuomakselle sauvakoneistoon hiekkaa, että on niitä joitakin asioita päinvastoinkin, eli D70:ssä parempia, kuin D100:ssa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Vai tarkoittiko Tuomas D70 vs. D100, sillä niiden erojahan hän siinä "vertaili" parissa viimeisessä lauseessaan... Sen verran pitää tosin heittää Tuomakselle sauvakoneistoon hiekkaa, että on niitä joitakin asioita päinvastoinkin, eli D70:ssä parempia, kuin D100:ssa.

Joo tulipa taas huonosti luettua.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

http://www.letsgodigital.org/html/review/nikon/d200/dslr_EN4.html

Toi oli aika kiintoisa - vertaavat D100 vs D200. Erojahan on, ja tuo on valokuvaajan mietintä asiasta, ei diff kameran speksilistauksesta :-)

Kiintoisaa analyysiä, varsinkin käytännön valokuvaajan vinkkelistä, noista HyperMatrix-Metering with StealthWave FocusLock-Search&Destroy -nimistä kun ei aina ota ihan tolkkua mitä se sitten käytännössä oikeasti tarkoittaa.. :)

//Tuomas

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Miten niin mielenkiintoista?

Niinhän sen pitääkin mennä. Koska D200:han on D100:n jatkaja, eikä D70.

Ihan sama juttu kun Canon vertasi 20D:tä 10D:hen. 300D ja D70 on "halpisluokkaa" eikä ammattirunko. Itse en näe mitään outoa tossa.

Pettymys oli kyllä toi D200  :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään