Joonas Häkkinen

Norjalaiset: D200 julkaistaan torstaina

64 viestiä aiheessa

Ihan mielenkiintoista nähdä miten Nikon on saanu kennoa kehitettyä tuohon D200:aan...esim. 5D tuo melkolailla uusia ulottuvuuksia hämäräkuvaukseen jos ISO3200 näyttää tältä: http://kohan.1g.fi/Test/ACR_3200.jpg

Ja ennenkuin joku whineeää että aina sitä kohinaa tuijotetaan(ja filmirae on muuten ihan eri asia kuin digitaalinen kohina, se ei näytä läheskään niin rasittavalta) niin itse ainakin haluan käyttökelpoisia isoja herkyykksiä...ne kuitenkin mahdollistaa aivan uudenlaisia tilanteita. Ei varmaan tarvita kovin montaa vuotta kehitystä siihen että ISO3200 on ihan jokapäiväisessä käytössä...

Ja siitä että speksejä katsotaan...kyllä se vaan kuitenkin niin on että speksit kertoo tietyistä asioista, kyllä mua ainakin kiinnostaa että onko jossain uudessa rungossa jotain featurea joka mahdollistais uusia juttuja... jos speksissä on vaikka 5fps 22 rawia niin se kertoo paljon enemmän kuin jonkun randomkuvaajan kommentti "tää on nopeampi". :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Vai tarkoittiko Tuomas D70 vs. D100, sillä niiden erojahan hän siinä "vertaili" parissa viimeisessä lauseessaan... Sen verran pitää tosin heittää Tuomakselle sauvakoneistoon hiekkaa, että on niitä joitakin asioita päinvastoinkin, eli D70:ssä parempia, kuin D100:ssa.

Joo, nimenomaan vertasin D70:ä D100:n ja totesin että itselläni ei olisi ollut mitään järkeä "päivittää" D100 -> D70, koska ne ovat melkein samat. Mutta mitäs Mikko meinaa? Tiedän että bufferia on aina uudemmissa enemmän, mutta kauheesti mitään muuta mä en ole huomannut. Tosin en ole hirveästi D70:llä kuvannut.

Odo: Joo, tuo 5D-testikuva on jo melkoinen.. ilman muuta sitä haluaa mahdollisimman laadukasta kuvaa, eihän kukaan kohinaa toivo. Sitä mä ainakin itse olen lähinnä kritisoinut, että kun/jos sitä kuvassa on olosuhteiden pakosta, ei se ole se kuvan olennainen asia. :)

Ja spekseistä: tottakai noin, tarkoitinkin jotain uusia featureita, totta kai nyt jokainen tajuaa että 5fps on nopeampi kuin 3fps, en mä bufferinopeutta nyt esimerkkinä tarkoittanut, vaan just noita valotusohjelmia ym - en mä ainakaan tiedä noista niin paljon että osaisin käytännössä olla niistä jotain mieltä. Siksi on ihan kiva kun joku kertoo oman näkemyksensä siitä miten joku uusi feature toimii käytännössä.

//T

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eri mallien sukulaisuussuhteiden selvittäminen on hankalaa ja ennenkaikkea turhaa. D70 ja D100 ovat käytännössä ihan sama kamera, D200 on siitä selvästi pro-suuntaan. Canonin mallistoon vertaaminen on vielä turhempaa, koska mitkään mallit eivät ole (varmaan tarkoituksella) tarkoitettu aivan samaan lokeroon. D50 ja 350D ovat toki halvimmat harrastajamallit kummaltakin, mutta D50 on lähempänä D70s:ää kuin 350D 20D:tä. D200:n ja 5D:n kohderyhmäkin on hieman eri hinnasta päätellen. Huippumallit on tietty kummallakin puhtaasti pro-markkinoille suunnattuja.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pettymys oli kyllä toi D200  :P

canonisti antaa jäätäviä ja tyhjentäviä raportteja joka ei ole nähnytkään kameraa kuin kuvissa. Saatika sitten kuvannut tai testannut ja vielä kun ei ole nähnyt ensimmäistäkään kyseisellä kameralla otettua kuvaa. Moni kansainvälinen kameralehti on varmaan kiinnostunut tuollaisesta kaverista.  :P

Jos D200:n pääsee lähellekkään 5D:n tasoa niin tulee olemaan kova kilpailija puolet halvemmalla hinnalla.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jos D200:n pääsee lähellekkään 5D:n tasoa niin tulee olemaan kova kilpailija puolet halvemmalla hinnalla.

Croppi kenno - croppi hinta. ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ehkä sun pitäis ymmärtää, että sanoin ton speksien perusteelta? En sanonu missään välissä että kuvanlaatu tai jokin muu ois huonoa. Ainoa mitä sanoin, että petyin siihen, koska tiedän Nikonin olevan maailman parhaimmistoa, ja odotin siltä enemmän.

Anteeksi Herra Iso Herra Sami Virkkula, annatko anteeksi?

Nöyrästi kumartaen, Mikko.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Anteeksi Herra Iso Herra Sami Virkkula, annatko anteeksi?

Nöyrästi kumartaen, Mikko.

Kettuilut voi jättää privaan, dänks...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ehkä sun pitäis ymmärtää, että sanoin ton speksien perusteelta? En sanonu missään välissä että kuvanlaatu tai jokin muu ois huonoa. Ainoa mitä sanoin, että petyin siihen, koska tiedän Nikonin olevan maailman parhaimmistoa, ja odotin siltä enemmän.

Hieman kaipasin perusteluja tuollaiselle kommentille. Kuitenkin tässä haetaan keskustelua asiasta ja tiedät kyllä itsekkin että tuollainen kommentti on aivan turha.

Olisin muuten vastannut ihan samallalailla jos olis ollut mikä tahansa kamera.

Juha: Hyvin kopioit dc.net:stä ;)

Ekoja kuvia kameralla: http://fradlis.com/d200/

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse en ole oikein saanut tässä faktoja lueskellessa päätettyä olenko "pettynyt" vai alanko kasaamaan rahaa. Haaveilijana tietysti odotin "halpaa D2X:ää". Nykyisien kuvauskohteiden valossa en oikein nää tuossa itselleni muuta hyötyä kuin kunnollisen kahvan ja nopeamman sarjakuvauksen (tosin jää sitten omakätisen testin todettavaksi onko 5fps mitään 3fps:än verrattuna..), toki muutama ylimääräinen pikselikään ei ole pahitteeksi, mutta niitä piisaa muutenkin ihan riittävästi. Kesän lopulla tuon hankkiminen tulisi aikaisintaan kyseeseen, aika näyttää sitten miten käy.

Eli käytännössä en pysty pitämään itseäni kurissa, kun ekan kerran pääsen D200:aa hiplaamaan.. ;)

//basse

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No, erehdyin kokeilemaan omaa vanhaa Minoltaani (filmijärkkäri, manuaalitarkennus + valotusautomatiikka) - ja voi hyvä sylvi sitä etsinkuvaa! Otin vielä 28mm f2 -lasin jonka olin ostanut käytettynä jostain, ja julmettu kun oli iso, kirkas ja laaja etsin nenän edessä. Fiilis oli kuin katsoisi leffaa Kinopalatsin isossa salissa eturivillä verrattuna  matkateeveen kuvaan..

Kyllä tälläkin pärjää, mutta ero on ihan huima - ja jos kerta tuossa taas mainostetaan olevan isompi ja valovoimaisempi etsin, ei se ainakaan huono asia voi olla.

//Tuomas

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No, erehdyin kokeilemaan omaa vanhaa Minoltaani (filmijärkkäri, manuaalitarkennus + valotusautomatiikka) - ja voi hyvä sylvi sitä etsinkuvaa! Otin vielä 28mm f2 -lasin jonka olin ostanut käytettynä jostain, ja julmettu kun oli iso, kirkas ja laaja etsin nenän edessä. Fiilis oli kuin katsoisi leffaa Kinopalatsin isossa salissa eturivillä verrattuna  matkateeveen kuvaan..

Kyllä tälläkin pärjää, mutta ero on ihan huima - ja jos kerta tuossa taas mainostetaan olevan isompi ja valovoimaisempi etsin, ei se ainakaan huono asia voi olla.

//Tuomas

Itse kävin 5D:tä hiplaamassa tässä vähän aikaa sitten...tuo etsin oli just semmonen "who turned the light's on"... :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo, Pentax ME Superin etsinkuva on kanssa kooltaan aika sama kuin D70:n silloin, kun Nikonissa on kulmaetsimessä 2x-suurennos päällä :D Mutta kyllä se tällä etsinkuvan reunoilla esitettävällä informaatiomäärällä on ihan hyvä, ettei kuva ole kauhean iso. Pääasiassa autofokuksella kuitenkin kuvataan nykyään, jolloin etsinkuvan käyttötarkoitus on sommittelu ja syväterävyyden hallinta. Siihen riittää pienempi. Makrokuvauksessa tuo kulmaetsin on kyllä mainio peli myös suurennoksen takia.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään