Carl-Fredrik Geust

Olavi Sarkon kuvien tunnistus

8 viestiä aiheessa

Tässä neljä jatkosodanaikaista kuvaa, joissa kolmessa kuvassa on ilmeisesti ev.luutnantti Olav Sarko, ja viimeisessä kuvassa on ehkä sama kaputti kuin toisessa "Sarkon kuvassa". Missä ja milloin on kuvat otettu - liittyvätkö kaikki kuvat samaan tapaaukseen?  

Soile003.jpg

Soile005.jpg

Soile006.jpg

Soile010.jpg

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jo muinaiset sota-ajan ilmavoimien miehet pukeutuivat omalla tyylillään. Muistan useamman tapauksen viime vuosituhannen loppupuolelta, kuinka puoli tusinaa m/65:n pukeutunutta henkilökunnan jäsentä oli eri asussa. Jos oli tarvetta lämpöpukuun tai sadeasuun, variaatiot olivat vielä suurempia. Turhaan ei ilmavoimissa sanottu virkapukuohjesäännön olevan niille, joilla ei ollut omaa makua pukeutumisessa.

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuo kolmannen kuvan lentokone voisi olla Fokker D21,

Kakkoskuvan moottori saattaisi olla Fokkereissakin (FRw) käytetty Twin Wasp Junior (kuva)?

Twin_Wasp_junior_PWR-1535-96.jpg

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Viimeinen kuva SA-kuvissa nro 56767 tekstillä : "Ryssäläisen partion Tiiksjärven kentällä kasapanoksella räjäyttämän FR:n jäännökset." (Ellei jo löytynyt.)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
2 tuntia sitten, Timo Vesanen kirjoitti:

Turhaan ei ilmavoimissa sanottu virkapukuohjesäännön olevan niille, joilla ei ollut omaa makua pukeutumisessa.

Kyllä Ilmavoimissakin jotkut virkapukuohjesääntöön vetosivat. Muistan kaksikymppisenä kersuna vuonna 1972 Rissalassa, kun olin kuusvitosissa lahkeet lentosaappaiden sisässä ja lammasnahkaiset vuorien päät näkyvissä. Esikunnan kapteeni moitti minua pukeutumisestani, jolloin totesin, että näin meillä laivueessa. Olin silloin laivueen ja lennoston nuorin kapiainen, tosin jo lähes kolme vuotta palvellut.

Rodney :cool:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään