Mikko Maliniemi

Joron jäljillä...

34 viestiä aiheessa

Kristian, olitko siellä lehdistöaitauksessa? Mulla on aika paljon videokamaa kuvattuna sieltä siitä näytöksestä. Ne Tornadot kyllä meni sikalujaa ohi. Ehdottomasti munakkain kohta näytöksessä.

-Kähmy

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pakkohan siinä oli earit korviin tukkia. Aamun starttien aikaan oltiin vielä kauempana, mutta siitä kun sitten tekivät ekat matalalähestymiset, niin kummasti heti rupesi mieli tekemään tunkea korviin kaikenlaista kivaa loppuajaksi ;D

MITÄÄÄÄH??, amatöörit käyttää kuulosuojaimiaaaaa....

No pain no pleasure!

Tärykalvo-kalle

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Saitte Teron kanssa minut kateelliseksi. Melkein tuli houkutus hypätä autoon... Miksi silleä lepikossa tapahtuu eikä täällä kehäkolmosen seutuvilla ;)?

MITÄÄÄÄH??, amatöörit käyttää kuulosuojaimiaaaaa....

No pain no pleasure!

Tärykalvo-kalle

Just niin. Eikö soundit kuulu nauttia raakana? Korvatulpat pilaavat fiilingin yhtä hyvin, kuin jätskin syöminen paperien kanssa pilaa sen maun... :laugh:

Saisiko muuten alusta laskien toisen kuvan ja ensimmäisen matalähestymiskuvan niin isona kuin löytyy? Taustakuvakamaa! Sähköpostiosoite profiilissa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mistä niin päättelet, että tiivistysjuovat tarkoittaa sitä, että ylitetään äänennopeus? Sitä kun ei ole saanut tehdä maa-alueiden yläpuolella enää vuosikausiin. Ei edes saksalaiset ;)

Etelä-Suomessa on ollut kome paikkaa missä näitä yliääniharjoituksia on ajettu: niinsanotut Hallin, Savonlinnan ja Kajaanin raiteet.

Ensimmäisessä lähdetään Hallista suuntaan 300, josta kaarretaan kohti Uttia ja tehdään kiihdytys yliäänipuolelle. Kajaanin raiteilla lähdetään Rissalasta etelään, josta sitten kaarretaan kiihdyttämään kohti Kajaania yliäänepuolelle. Savonlinnan raiteet tehdään Rissalasta vastaavasti vastakkaiseen suuntaan ja kiihdytys tapahtuu kohti Savonlinnaa.

Kaikissa näissä tapauksissa yliäänipuolen kiihdytys tapahtuu yli 10 km korkeudessa, jotta siitä olisi mahdollisimman vähän haittaa sivullisille. Joten ei taatusti ole missään näytöksessä vedetty pinnoissakaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Just niin. Eikö soundit kuulu nauttia raakana? Korvatulpat pilaavat fiilingin yhtä hyvin, kuin jätskin syöminen paperien kanssa pilaa sen maun... :laugh:

Ennen keskiviikkoa mä olin ihan samaa mieltä...  :)

On se vaan niin eri juttu kuunnella tuota sonaattia ihan vierestä kuin vaikka lentonäytöksessä 50-100m päästä...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kristian, olitko siellä lehdistöaitauksessa? Mulla on aika paljon videokamaa kuvattuna sieltä siitä näytöksestä. Ne Tornadot kyllä meni sikalujaa ohi. Ehdottomasti munakkain kohta näytöksessä.

-Kähmy

Sielläpä juuri. Tosiaan paras Tornado esitys minkä olen nähnyt

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olen samaa mieltä että munakasta on lentää yli 1000km/t 15 metrin korkeudessa... Mutta Tornssista en välitä....

Nim. koettu on!

Ja näissä kuvissa on kyllä enemmän kerosiini-meininkiä kun Kaitsun....vaikkakin on Payernesta... ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Savonlinnan raiteet tehdään Rissalasta vastaavasti vastakkaiseen suuntaan ja kiihdytys tapahtuu kohti Savonlinnaa.

Vaikka wanha aihe onkin, korjataanpas silti hieman tuota. Alkunousu Rissalasta tehtiin kohti Savonlinnaa (NDB-majakkaa), jolloin noustiin 10000 metriin. Savonlinnassa kaarrettiin vasemman kautta takaisin tulosuuntaan kohti Kajaania, kytkettiin jälkipoltto, jatkettiin nousua 13 kilometriin ja aloitettiin vaakakiihdytys nopeudella 2 Machia. Määränopeus saavutettiin Kuopion ja Kajaanin välillä.  ;)

Tämä siis suoraan Jyrki Laukkasen MiG-21 -kirjasta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Vaikka wanha aihe onkin, korjataanpas silti hieman tuota. Alkunousu Rissalasta tehtiin kohti Savonlinnaa (NDB-majakkaa), jolloin noustiin 10000 metriin. Savonlinnassa kaarrettiin vasemman kautta takaisin tulosuuntaan kohti Kajaania, kytkettiin jälkipoltto, jatkettiin nousua 13 kilometriin ja aloitettiin vaakakiihdytys nopeudella 2 Machia. Määränopeus saavutettiin Kuopion ja Kajaanin välillä.  ;)

Tämä siis suoraan Jyrki Laukkasen MiG-21 -kirjasta.

Vaikka en Lassia tuntenutkaan kuin ihan viimeisinä vuosina, niin kivalta nuo viggen-veijon kommentit kuulostivat tuossa threadissa, oisko meillä jokaisella jotain oppimista Lassin asenteesta?

Sorry off-topic, mutta kannataa käydä lukemassa muitakin Lassin kommenteja

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla