Ilkka Mäkelä

Uusia erikoisia matkustajakonesuunnitelmia

2 viestiä aiheessa

Näitä tuntuu syntyvän kuin sieniä sateella, sekä sähkökäyttöisiä että Jet A1:llä toimivia. Mahdollisesti vety tulee mukaan kuvioihin, jne.

Tässä parit:

SE Aeronautics SE200. 3 ohutta ja kapeaa siipeä, 2 suihkumoottoria pyrstössä, polttoainesäiliö koneen kattorakenteissa kun siipiin ei mahdu. 260 matkustajaa, 70 % polttoaineensäästö, 16900 km toimintamatka. 80 % vähemmän CO2-päästöjä. Komposiittirunko tehdään yhtenä kappaleena, mikä takaa turvallisen 50 vuoden käyttöiän. Näin siis valmistajan mukaan.

Lainaa

SE Aeronautic’s new SE200 prototype takes a disruptive approach to every metric in ultra-wide-body aircraft design and performance. The tri-wing design, with a double tail fin and two engines mounted to the rear, will be able to accommodate 264 passengers, but will consume 70 percent less fuel than a similar-sized jet.

Its projected range of 10,500 miles, with a top speed of Mach .90 (690.5 mph), is also greater than other jets in its class. The high-lift wing design gives the SE200 short takeoff and landing potential, thus increasing the number of smaller airports it could access.

Some of its secrets: Fuel storage will no longer take place in the wings, so the designers made them thinner and more aerodynamic. Instead, the fuel is stored on a bladder on top of the fuselage, part of the aircraft’s singular design.

https://www.yahoo.com/lifestyle/bonkers-tri-wing-jumbo-jet-141500229.html

https://www.seaeronautics.com/

Tässä seuraava viritelmä:

Wright Electric Wright 1. Miettivät vielä käyttääkö sähköä vai vetyä ja rakentaako koneen itse vai ulkopuolisen valmistajan kanssa. Kuva suunnitelmasta toki löytyy. Toistaiseksi on valmiina invertteri, joka tarvitaan kyseisen koneluokan moottoreita silmälläpitäen. Tämäkin laite on erikoisen muotoinen. 186 matkustajaa, Toimintamatka edelliseen viritelmään verrattuna vain 1300 km. Markkinoille mahdollisesti v. 2030.

Lainaa

The next phase of development work will now focus on integrating the inverter with a 2 MW motor that the Wright team is developing in-house. The company plans next year to conduct high-altitude chamber testing with the configuration as part of the process of qualifying it for flight testing. The following year it would perform testing in an actual airplane at 40,000 feet. Wright CEO Jeff Engler told AIN that the company is planning for a program launch in 2024

https://www.ainonline.com/aviation-news/air-transport/2021-05-10/wright-electric-advances-plans-electric-airliner

https://www.weflywright.com/

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tässä taas uusi VTOL-viritys, vety/sähkö-yhdistelmä, Paragon Soar.  Ulkonäöltään laite muistuttaa enemmän lelua kuin vakavastiotettavaa lentolaitetta.

Lainaa

If you think you’ve seen every variation of vertical takeoff and landing aircraft (VTOL), think again. Paragon is developing Soar, which offers eight large fans along the sides of the fuselage and a series of smaller fans embedded in the fixed wing. But Soar’s real differentiator is a powertrain that uses direct combustion of liquid hydrogen as a range extender.

https://www.yahoo.com/lifestyle/meet-soar-liquid-hydrogen-fueled-140000016.html

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään