Juhani Hämäläinen

Air France palaa Helsinkiin

7 viestiä aiheessa

Siitä on n. 20 vuotta kun Air France on lentänyt Helsinkiin ja nyt heinäkuun 6 pvä yhtiö palaa CDG-HEL-CDG nreitille aluksi neljä kertaa viikossa,tiistaisin, torstaisin, perjantaisin ja sunnuntaisin heinäkuun puoliväliin asti jolloin lennot muuttuvat päivittäisiksi. Reitillä käytetään Airbus 319 konetta 143 matkustajapaikoilla ja ehkä syyskuussa kone vaihtuu A220 koneeseen. Kone lähtee Pariisista (CDG) klo 13 LCT ja saapuu Helsinki-Vantaalle klo 1700 LCT. Paluu HeValta klo 1745 ja laskeutuu Pariisiin klo 1950 LCT (CDG).

https://www.simpleflying.com/air-france-helsinki-expansion/

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En löytänyt Air Francen omien sivujen kautta näitä uusia suoria lentoja. Ilmeisesti lipunmyynti ei ole vielä alkanut. 

edit. Nyt löytyy!

Muokattu: , käyttäjä: Tuomas Pirttimäki

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
27.5.2021 at 21.00, Juhani Hämäläinen kirjoitti:

Siitä on n. 20 vuotta kun Air France on lentänyt Helsinkiin ja nyt heinäkuun 6 pvä yhtiö palaa CDG-HEL-CDG nreitille aluksi neljä kertaa viikossa,tiistaisin, torstaisin, perjantaisin ja sunnuntaisin heinäkuun puoliväliin asti jolloin lennot muuttuvat päivittäisiksi. Reitillä käytetään Airbus 319 konetta 143 matkustajapaikoilla ja ehkä syyskuussa kone vaihtuu A220 koneeseen. Kone lähtee Pariisista (CDG) klo 13 LCT ja saapuu Helsinki-Vantaalle klo 1700 LCT. Paluu HeValta klo 1745 ja laskeutuu Pariisiin klo 1950 LCT (CDG).

https://www.simpleflying.com/air-france-helsinki-expansion/

Jos tarkkoja ollaan, niin eihän Air France viimeisinä vuosinaan ennen reitin lopetusta itse edes Vantaalle operoinut, vaan reittiä lensi brittiyhtiö Gill Airways Fokker 100:lla.  Tuli joskus tuolla "muka Air Francella" kuljettua.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
9 tuntia sitten, Ilkka Mannikainen kirjoitti:

Milläs laitteilla Air France itse lensi Vantaalle ennen Gilliä ?

Ainakin 727 ja A300 sekä Caravelle via ARN

Muokattu: , käyttäjä: Juhani Hämäläinen
Lisätty Caravelle

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
9 hours ago, Ilkka Mannikainen said:

Milläs laitteilla Air France itse lensi Vantaalle ennen Gilliä ?

Viimeisenä käytettiin B737-200 kalustoa. Ja jos muistini palvelee minua oikein, niin lennot olivat tuohon aikaan suoria.

Airliners.net

Muokattu: , käyttäjä: Pauli Hankonen
1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
29.5.2021 at 09.12, Pauli Hankonen kirjoitti:

Viimeisenä käytettiin B737-200 kalustoa. Ja jos muistini palvelee minua oikein, niin lennot olivat tuohon aikaan suoria.

Airliners.net

Lensivät myös 737-500:lla.

Aikoinaan, esihistoriallisella 1980-luvulla AF lensi päivittäin HEL-ARN-CDG Boeing 727:lla. Lensin pari kertaa teininä HEL-ARN väliä bisneksessä, ja hämmästys oli suuri kun lentomännät tarjoilivat minulle aterian viinipullolla ja konjakkipullolla terästettynä! Vein tietty aina tuliaisiksi Tukholmassa tuolloin asuville vanhemmilleni. Finnairilla oltiin tarkempia, siellä emot nappasivat brenkut juniorilta pois. 

Myöhemmin AF muutti välilaskupaikan Tukholmasta Osloksi ja sen jälkeen taisivat sitten aloittaa non-stoppina Helsingistä Pariisiin. Muistelen myös että jossain vaiheessa reitti saattoi olla LED-HEL-CDG, mutta tästä ei ole ihan 100% varmuutta, KLM:hän kyseistä reittiä ainakin operoi.

2 henkilöä tykkäävät tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään