Mikko Kärkkäinen

Millainen virtuaaliohjaamo kotoasi löytyy?

39 viestiä aiheessa

6/4/2023 at 10.40, Mika Virolainen kirjoitti:

Kivasti toteutettu (ei tullut itsellä mieleeni) erottaa speedbrake & flaps "puolikkaat" omille paikoilleen :thmbup:Jatkoitko johtoja, vai miten toteutit?

Kiitos, vaihdoin piuhat pidempiin, sattumalta emolevyn mukana oli 2 ylimääräistä SATA-piuhaa jotka juuri oikean mittaiset.

Poksin materiaali Kapa-levy, joten hyvin helppo työstää + kevyt.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eipä tullut mieleen että ovat SATA-kaapeleita. Niitähän löytyy kyllä :) Mulla on tuo throttle hyllystä modatussa puusokkelissa, eli upottaminen vaikeaa ilman oikeita työkaluja joita ei ole. Mutta joo täytyypä joskus viritellä, kun on parempi (autenttisempi) noin. Hyvin hoksattu kyllä :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
11 tuntia sitten, Mika Virolainen kirjoitti:

Eipä tullut mieleen että ovat SATA-kaapeleita. Niitähän löytyy kyllä :) Mulla on tuo throttle hyllystä modatussa puusokkelissa, eli upottaminen vaikeaa ilman oikeita työkaluja joita ei ole. Mutta joo täytyypä joskus viritellä, kun on parempi (autenttisempi) noin. Hyvin hoksattu kyllä :thmbup:

Eipä itelläkään heti, mutta jotenkin tutun näköinen oli… Tuo kapa-levyn työstäminen kävi mattoveitsellä, kun itselläkään ei mitään työpajaa ole. Yhdessä illassa palikat oli kasassa, seuraavana päivänä viimeistely ja erikeepperillä lopullinen kasaus. 

Päädyssä viellä cd-soittimen tyylinen aukko ja sisällä on ”kiskot” josta voi sujauttaa tabletin sisään ja vetää ulos, eniten hivistelyilty kohta😄

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pieni joululahja itselleni. Tuli päivitettyä hieman, trim wheel lisätty. Oikea vain dummy, meni sen verran kikkailuksi..

IMG_3274.thumb.jpeg.1be1e5141f0d8c06902c8e582c8e730e.jpeg

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
3.9.2023 at 15.46, Hannu Joensuu kirjoitti:

Kyllä nyt kelpaa. 40 v. lentämistä "kirjoituskoneella".

A320.jpg

Mahtavan näköinen! Itsellä juuri suunnitelmissa alkaa "pikkuhiljaa" rakentelemaan bussia. Oletko itse valmistanut paneelit (esim overhead) vai tilaillut valmiina?

-joni-

2 henkilöä tykkäävät tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hei

Sorry että luen tätä postia niin harvoin.

Aluksi rakentelin paneeleita ja niin nappuloita itse, mutta valitettavasti ei ole kirvesmiehen vikaa eikä tulos tyydyttänyt alkuunkaan. Eli kuvassa olevat paneelit ovat Skalarkilta, samoin kaikki  laitekomponentit. Overheadissa olevat nappulat on itse värkätty, mutta jälkikäteen ajateltuna ei ehkä olisi kannattanut. Rahassa ei kyllä säästä, kun paneelit, kytkinkortti, korryt ja muut kytkimet maksavat yhteensä lähes valmiin overheadin hinnan. Paljon kyllä oppii yrityksen ja erehdyksen kautta, kun yrittää saada kaikki toimimaan. Jotain on lisää kuvaan verrattuna ja nyt alkaa ehkä riittämään. Laite on Hangossa, jos liikut siellä päin.

T: Hannu J.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
12 tuntia sitten, Hannu Joensuu kirjoitti:

Hei

Sorry että luen tätä postia niin harvoin.

Aluksi rakentelin paneeleita ja niin nappuloita itse, mutta valitettavasti ei ole kirvesmiehen vikaa eikä tulos tyydyttänyt alkuunkaan. Eli kuvassa olevat paneelit ovat Skalarkilta, samoin kaikki  laitekomponentit. Overheadissa olevat nappulat on itse värkätty, mutta jälkikäteen ajateltuna ei ehkä olisi kannattanut. Rahassa ei kyllä säästä, kun paneelit, kytkinkortti, korryt ja muut kytkimet maksavat yhteensä lähes valmiin overheadin hinnan. Paljon kyllä oppii yrityksen ja erehdyksen kautta, kun yrittää saada kaikki toimimaan. Jotain on lisää kuvaan verrattuna ja nyt alkaa ehkä riittämään. Laite on Hangossa, jos liikut siellä päin.

Moi!

Eipä nämä nyt niin nopeatempoisia hommia ole.. Itsekin olen päättänyt korryt ostaa valmiina, Aasiasta tuntuu saavan suht edukkaasti valmiiksi tehtyjä, katsotaan sitten mitä laatu on kun tulevat. Paneeleita olen itse ajatellut kaivertaa cnc-koneella / laserilla, katsotaan nyt kummalla onnistuu paremmin vai onnistuuko kummallakaan 😅 En yleensä liiku Hangossa päin mutta jos asiaa sinne päin tulee niin painetaan korvan taakse, kiinnostaa kyllä kovasti. Mitä simua ja ohjelmia käytät?

Joni

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hei

Pari juttua toimittajista. Javasimulator. Yritin ostaa Glarea ym. ja maksoinkin jo. Koko ajan lupasi toimittaa ja välillä oli mennyt Singaporeen ja sitä rataa. Kun tavaroita ei tullut, yllätys yllätys maksoi rahat (1.700 €) pankin kautta takaisin ja ne tuli nopeasti. Sitten yksi puolalainen toimittaja (en nyt muista kaverin nimeä), jolta tilasin luottokortilla MCDU:n. Ensiksi toimitusvaikeuksia ja sitten lupauksia. Kun ei tullut, luottokorttiyhtiö maksoi rahat takaisin. Eli kannattaisi tutkailla ennen tilausta. Kansainvälisiltä simulaattori forumeista löytyy kokemuksia toimittajista. SkalarkiElectronics ja Open cockpit ovat toimineet moitteettomasti. Korryt on Opencockpitsilta eikä minulta minulta mennyt ihan vuottakaan tajuta miten kytken ne Skalarkin kanssa niin että kaikki toimii. Kytkentäkaaviot ovat sinänsä hyvinkin selkeät, mutta piti odottaa hetki ennen kuin älysi miten viisi tuloa kytketään kuusi napaiseen korryyn.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
9 tuntia sitten, Hannu Joensuu kirjoitti:

Hei

Pari juttua toimittajista. Javasimulator. Yritin ostaa Glarea ym. ja maksoinkin jo. Koko ajan lupasi toimittaa ja välillä oli mennyt Singaporeen ja sitä rataa. Kun tavaroita ei tullut, yllätys yllätys maksoi rahat (1.700 €) pankin kautta takaisin ja ne tuli nopeasti. Sitten yksi puolalainen toimittaja (en nyt muista kaverin nimeä), jolta tilasin luottokortilla MCDU:n. Ensiksi toimitusvaikeuksia ja sitten lupauksia. Kun ei tullut, luottokorttiyhtiö maksoi rahat takaisin. Eli kannattaisi tutkailla ennen tilausta. Kansainvälisiltä simulaattori forumeista löytyy kokemuksia toimittajista. SkalarkiElectronics ja Open cockpit ovat toimineet moitteettomasti. Korryt on Opencockpitsilta eikä minulta minulta mennyt ihan vuottakaan tajuta miten kytken ne Skalarkin kanssa niin että kaikki toimii. Kytkentäkaaviot ovat sinänsä hyvinkin selkeät, mutta piti odottaa hetki ennen kuin älysi miten viisi tuloa kytketään kuusi napaiseen korryyn.

Näin olen myös ymmärtänyt että luotettavia on aika vähän. Onneksi luottokortilla maksaessa jos ei ala suht nopeasti tavaraa tulemaan niin saa kaivettua rahat takaisin. Oma mausteensahan siinä itse tekemisessä on ja ei se yleensä nopeinta ole, mutta saapahan sitä mitä sattuu tulemaan.. Eikä ole kyllä kerralla halua (eikä pinoa) laittaa valmiiseen niin paljon rahaa kun mitä ne näkyy maksavan.. Valmista aion ostaa vain mitä järkevään hintaan saa, tällä hetkellä Winwingin tuotteista on FCU on ja se on hyvä. Kertoivat juuri tuovansa EFIS:n, MCDU:n, Radio- ja Transponder -paneelit, kaikki $80-130 hintaan kpl.. Itse olen ajatellut Mobiflightia käyttää ja MSFS2020 sekä FenixA320 pohjaksi. 

Joni

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mielenkiintoinen hinnan osalta tuo Winwing. Yleensä esim. MCDU maksaa yli 400. Kerro kokemukset. Olen myös miettinyt että jos jossain vaiheessa vaihtaisi MSF2020:en, myös X-Plane 12 voisi kokeilla, toiminee jo Tolissin ja Skalarkin kanssa. Pieni kynnys kuitenkin vaihtaa toimivaa systeemiä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
1 tunti sitten, Hannu Joensuu kirjoitti:

Mielenkiintoinen hinnan osalta tuo Winwing. Yleensä esim. MCDU maksaa yli 400. Kerro kokemukset. Olen myös miettinyt että jos jossain vaiheessa vaihtaisi MSF2020:en, myös X-Plane 12 voisi kokeilla, toiminee jo Tolissin ja Skalarkin kanssa. Pieni kynnys kuitenkin vaihtaa toimivaa systeemiä.

Hei, kerron kunhan tulee myyntiin ja saan hankittua.. on mielestäni kaikki heidän tuotteet järkevästi hinnoiteltu ja toivon että se laskee myös muiden valmistajien kartellinomaisia suht järjettömiä hintoja jotka eivät juuri perustu muuhun kun valmistajien vähyyteen.. kaasuvivustot toinen hyvä esimerkki MCDU:n lisäksi joissa hinnat ovat lähteneet käsistä, jos kilosta muovia ja parista potikasta ja ledistä saa maksaa tonnin.. onneksi noitakin saa tehtyä itse..

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään