Petri Lehtovirta

Finnair halusi avata kaukoreittejä muualta Euroopasta - AKT torppasi

82 viestiä aiheessa

6 minuuttia sitten, Tatu Koiranen kirjoitti:

Ei tiennyt kukaan muukaan. Olet itse nähdäkseni ainut, joka tässä keskustelussa puhuu yhtään mitään vastausajasta tai siitä, että joku olisi määritellyt sellaisen, joten sinulla taitaa olla asiasta eniten "tietoa" itselläsi.

Minäkin kyllä kuulisin mielelläni tästä epäonnistumisen noloudesta, jos henkilökohtaisuuksien sijaan voitaisiin keskustella asiastakin välillä?

Et sitten ilmeisesti ole tarkkaan lukenut tätä kohtaa. Luepa uudestaan.

Lainaa

Esitit väitteitä joista olen eri mieltä, joten kysyin perusteluita ja mieluiten faktoihin perustuen. Ilmeisesti niitä ei ole, joten nuo kirjoituksesi voinee siis jättää huomiotta.

Täällä on äijiä jotka olettaa ja tekee hätäisiä johtopäätöksiä. Ihan suotta.

Toki sekin on ihan sama mitä Tuomisto jättää tekemättä. Tuomiston henkilökohtainen angsti on ihmeteltävää ja kovasti olen hämilläni koska olen tällaisen miehen eväät syönyt ja kuka mahtaa äijä edes oikeasti olla. 

Siinä olet Tatu oikeassa että täälläkin onneksi hyvin harvinaisen henkilökohtaisuuksien latelemisen voisi jättää pois. Jos on hermot niin loppu jostain ilmailusta, että asia ei pysy asiana, niin kannattaa mennä Tuomiston opein ja ohjein tarkastelemaan että onko "kunnossa".

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
8.1.2022 at 03.34, Sami Tuomisto kirjoitti:

Eli se että lähdetään yrittämään on noloa? Mihin perustat sen että on käynyt hassusti Arlandan osalta? Mitkä olivat ne kovat ja ei-realistiset odotukset? Itse olen käsittänyt että lentojen tarkoitus oli ensisijaisesti työllistää henkilökuntaa ja koneita jos lennot menevät edes plussalle. Sinulla on ilmeisesti jotain tietoa siitä ettei näin olisi vai ihanko hihasta ravistelet väitteitä?

Kova homma etsiä ne oikeat kysymykset. Tässä ilmeisesti ne ovat.

Lainaa

Eli se että lähdetään yrittämään on noloa

Ei ole noloa. Näin en ole väittänytkään. 

Lainaa

Mihin perustat sen että on käynyt hassusti Arlandan osalta?

Siihen että tyypilliseen Finnair -uhoon lähdetään avaamaan reittejä, niistä ollaan aina riemulla tiedottamassa ja kun hommat menee suohon, niin asiasta ei enää puhuta mitään. Arlandasta Bangkokiin -reitti ei ole suinkaan ainoa jossa on käynyt hassusti ja jonka hiipumisesta ollaan sitten ihan hiljaa. Ei näistä missään koskaan kerrota. Finnair ei vaivaudu edes listaamaan minkä reitin sulkivat.

Lainaa

Itse olen käsittänyt että lentojen tarkoitus oli ensisijaisesti työllistää henkilökuntaa ja koneita jos lennot menevät edes plussalle. Sinulla on ilmeisesti jotain tietoa siitä ettei näin olisi vai ihanko hihasta ravistelet väitteitä?

Omituinen olettama jälleen. En ole väittänyt minkään reitin olevan tappiolla tai plussalla koska sellaista tietoa ei ole missään julkisesti olemassa. Jos joku on näistä reittikohtaisista tuloksista tietävinään ja sellaisista höpöttää, niin se on täysin keksittyä ja mielikuvituksen tuottamaa dataa. 

Lainaa

Ja kun sanoit että kaikki on mennyt pieleen, niin kerro nyt alkuun vaikka että miten tämä pandemia olisi pitänyt hoitaa vaikka bisneksen, miehistönkäytön, paluukoulutusten ja terveysturvallisuuden suhteen? Ja siihen lisäksi voit ottaa kantaa tulevaisuuteen eli vaikka reittiavauksiin ja laivastouudistukseenkin

Bisneksen kohdalla kait tarkoitetaan nyt liiketoimintaa. Siihen olisin antanut ihan kärkeen sellaisen vinkin, että jos tuota lennämme/emme lennä -leikkiä haluaa pyörittää ja lippuja myydä, jotka kohta pitää perua/muuttaa, niin asiakaspalvelu olisi pitänyt valjastaa paremmin koska itseaiheutetusti kontaktien määrä lisääntyy ja pitäisi olla erittäin valmis. Ei oltu. Pahasti epäonnistuttu.

Tämän ongelman lisäämiseksi IT-puolella hommat on ajettu jostain syystä niin pahasti alas, että asiakas ei voi itsepalveluna tehdä asioita vaan on pakko jonottaa.  Asiakaspalvelun taso vuodesta 2019 on tullut alas, jotain mystistä on tapahtunut.

Miehistönkäyttö ja paluukoulutus? Onko näistä jotain asioita julkisesti olemassa johon voisi tai pitäisi ottaa kantaa? En ole tietoinen.

Terveysturvallisuus? Mitä tarkoittaa? Onko joskus jotain tehty ei-terveysturvallisesti? Mitä?

Reittiavauksiin ei ole mitään kantaa. Mihinkään ilmoitettuun tai suunniteltuun ei voi luottaa, joten ei kannata ottaa kantaa.

Laivastouudistus? Onko tulossa? Mitä uusitaan?

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
8.1.2022 at 12.28, Valtteri Murto kirjoitti:

Mikäli lento kannattaa lentää 2kk ajan ilman matkustajia, jokainen osannee päätellä minkälainen ”epäonnistuminen” on kyseessä.

Minä en osaa päätellä, kerrotko lisää miten ja mitä itse päättelit.

Alkuasetelma jolla tultiin julkisuuteen ja tiedotettiin oli matkustajille päivittäin ja huhtikuulle 2022 saakka. Mikä on taustalla ettei reittiä lennetty koskaan päivittäin?  Mitä olet tästä päätellyt?

Lainaa

Finnair lentää Arlandasta Bangkokiin 22.10. alkaen maanantaisin, tiistaisin, torstaisin, perjantaisin ja sunnuntaisin. 28.11. alkaen reitti lennetään päivittäin, 22.4.2022 saakka.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
5 tuntia sitten, Ilkka Mannikainen kirjoitti:

No niinpä tosiaan näkyy loppuvan, vaikka vain muutama kuukausi sitten Finnair houkutteli ties millaisein porkkanoin varaamaan näitä suoria lentoja Arlandasta kaukokohteisiin. Tällöin Putinin sota oli jo käynnissä ja polttoaineen hinta samalla tasolla, ja ennen kaikkea USA:n lentojen kohdalla olosuhteet eivät ole muuttuneet sen jälkeen. 

Menin tietenkin halpaan ja varasin Arlandasta lähtevän suoran Finnairin kaukolennon ensi talvelle. Lentojen hausta se vuoro on jo poistunut, mutta varaukseni näkyy yhä niin kuin mikään ei olisi muuttunut. Niin ikään kukaan ei ole vielä ollut yhteydessä vaan olen toistaiseksi julkisuudessa esiintyvien tietojen varassa. 

Muokattu: , käyttäjä: Olli Aalto

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Finnair ottaa ensin pois myynnistä ja nollaa saatavuuden ja jonkun ajan kuluttua lennot perutaan. 

Saat sitten suoran lennon Vantaalta tilalle 

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
22 minuuttia sitten, Ilkka Mannikainen kirjoitti:

Finnair ottaa ensin pois myynnistä ja nollaa saatavuuden ja jonkun ajan kuluttua lennot perutaan. 

Saat sitten suoran lennon Vantaalta tilalle 

Kohteeseeni ei lennetä suoria lentoja Vantaalta juuri samana päivänä jolle olin lippuni varannut. Jää siis jäljelle codeshare-lennot Heathrow’n kautta, saa nähdä, meneekö reititys sieltä kautta ja bisnesluokassa alkuperäisen varausluokan mukaan. 

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään