Rolf Niemi

PMDG DC-6 A/B MSFS2020

18 viestiä aiheessa

Mainio ja kattava video asiansa osaavan henkilön toimesta GNS 430:sta. Tämä laite on ainakin minulla jäänyt aika vähäiselle käytölle simumaailmassa, mutta katsottuani tämän tunnen osaavani taas jotain aivan uutta ja mielenkiintoista:

Suoraa linkkiä You Tubeen ei näköjään sallita, mutta täältä löytyy linkki -> https://forum.pmdg.com/forum/main-forum/pmdg-dc-6-cloudmaster-forum/140480-tutorial-dc6-garmin-430

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

GPS:llä voi kätevästi laskea TOD-pisteen. Tässä esimerkissä NIPAK joka on EFRO ILS varten. Laitoin siis ohjeeksi 20NM ennen NIPAKia korkeudeksi 3000 jalkaa. Kun VSR näyttää haluamani -1000 jalkaa, niin on aika lähteä liukumaan alaspäin.Screenshot-(1203).thumb.jpg.82ca6116df4d0f31a5205b34ff8d087f.jpg

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei mitään järisyttävää sanoisin, mutta ainahan se on positiivista, että kehitys kulkee eteenpäin. Se tässä nyt kuitenkin tuli mieleen, että tämänkin päivityksen olisi voinut julkaista jo aikoja sitten jos sen tarkoitus on se mikä alla mainitaan - vähän omituista menoa nykyisin. DC-6:sen ongelmat on ollut tiedossa vaikka kuinka kauan ja jos niistä on yrittänyt kysellä, niin vika on aina jossain muualla kuin em. lisäosassa. Trendi, joka on vallassa nykyisin vähän siellä ja täällä...

" Today it is the PMDG DC-6 Cloudmaster for MSFS getting a small, but important update that we hope will bring to a close a long-running effort to find a problem that vexed some users when attempting to link the gyro-pilot to a radial when flying with the Bendix radio option enabled.

This has been an ongoing investigation in part because the steps that were required to duplicate the problem remained largely unclear- but continued engagement with many users here in the forum, and through technical support finally helped to nail down a few key details that we think may have lead us to a solution.

It is also important to call out our peers over at Working Title- who likewise engaged with us to improve our understanding of a few key behaviors taking place "behind the panel" when we swap out the default GNS430 for the Bendix radios- and how that can possibly interfere with the functionality of the beam tracking and the gyropilot's ability to find and track the desired radial.

This is precisely the sort of cooperation with you, our customers, and with our developer peers that helps to improve everyone's experience in the community- so thank you to those who took the time to participate in many positive discussions, tests and fact finding investigations."

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En ymmärrä miten tämän koneen GPS pitäisi toimia Gyro pilotin kanssa. Yritän käyttää Localizer toimintoa GPS:n kanssa, onnistun vain kun räplään sitä päälle ja pois, joskus se menee itsestään pois, toisinaan otan itse pois päältä. Jossain vaiheessa se sitten menee päälle ja seuraa reittiä hienosti. Tässä on jotain mitä en hoksaa....

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ongelma on se, että tuo systeemi toimii täysin randomisti ilman mitään logiikkaa. Kun viimeksi tuolla lensin, niin silloin kaikki meni alusta loppuun täysin putkeen - ilman ongelmia siis. Olen ottanut pois käytöstä Asobon gepsit (WT) vaikka niissä olisi monipuolisemmat toiminnot. Alussa pitää mennä (minun kokemukseni mukaan) jonkin aikaa manuaalisesti pariin kolmeen tuhanteen jalkaan ja vakauttaa meno ja sitten halunsa mukaan kytkeä automatiikka peliin ja toivoa parasta, että nyt olisi se päivä jolloin kaikki toimii toivotulla tavalla:P

Harmittaa vietävästi ettei muuten mielenkiintoista konetta saada (viitsitä) hoidetuksi kuntoon PMDG:n toimesta. Ote siellä tuntuu lipsuvan nykyisin melko rankasti...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ostin tämän nyt kun on aikaa tämän kanssa opetella ja eilisillan ja tämänpäivän aamun ärsytys vaihtui huvitukseen ja jopa pieneen nauruun kun en saanut konetta käynnistettyä. En millään. Tein kaiken mukana tulleiden ohjeiden mukaan, mutta ei. Selasin netin kaikki ohjeet läpi. Ei. Ajattelin jo, että tässä on jokin vika. No periaatteessa joo, mutta vika olikin koneen moottoreissa jotka hajosivat ensimmäisen lennon aikana jolloin vain kokeilin että toimiiko se ilman mitään haluja tehdä asioita oikein. Olin siis parin tunnin ajan kironnut kun rikkinäiset moottorit eivät käynnisty :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nyt löytyi uusi outous. En pysty asettamaan mottoreiden jäähdytysläppiä (Cowl flaps). Kytkimet ovat koko ajan maksimissa, eli täysin auki eikä ne liiku siitä mihinkään. Jos käytän niitä automaattitoimintoja tabilta niin he kyllä ne saavat haluttuun asentoon, mutta itse en siinä onnistu millään.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
18 tuntia sitten, Toni Määttänen kirjoitti:

Ostin tämän nyt kun on aikaa tämän kanssa opetella ja eilisillan ja tämänpäivän aamun ärsytys vaihtui huvitukseen ja jopa pieneen nauruun kun en saanut konetta käynnistettyä. En millään. Tein kaiken mukana tulleiden ohjeiden mukaan, mutta ei. Selasin netin kaikki ohjeet läpi. Ei. Ajattelin jo, että tässä on jokin vika. No periaatteessa joo, mutta vika olikin koneen moottoreissa jotka hajosivat ensimmäisen lennon aikana jolloin vain kokeilin että toimiiko se ilman mitään haluja tehdä asioita oikein. Olin siis parin tunnin ajan kironnut kun rikkinäiset moottorit eivät käynnisty :)

Tunnetusti sinua ei hotsita videoita tuijotella, mutta jos asia kiinnostaa, niin tässä linkki asiaan. Kaveri on tehnyt DC-6:sta tutoriaalisarjan käyden kaikki asiat läpi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tulikohan sulle väärä video? Jos ei tullut niin ilmoita kohta jossa ne saa vapautettua toimintaan. Ei tuossa tehdä muuta kun käynnistetään moottorit.

Ne kun ei käänny missään vaiheessa. Jos se ei ole vika, niin kirjoita miten se saa toimimaan. Jos sulla ne kytkimet kääntyy het kun aloittaa niin sitten tuossa on joku vika.

Muokattu: , käyttäjä: Toni Määttänen

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuolla on koko soittolista (20 videota), josta voit valita haluamasi pätkän. Kyllä minulla kaikki toimii tällä hetkellä ja olen liikkeellä 2024-simussa.

Muokattu: , käyttäjä: Rolf Niemi

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Poistin koneen ja latasin uudelleen. Se ei auttanut, mutta vika oli "liveryssä". Latasin PMDGn OC:n kautta Pan Amin koneen, niin se tekee tuota. Nyt latasin KLMn koneen niin kaikki toimii niinkun pitääkin, eli vastaus itselleni:

Kyllä, säätimien kuuluu liikkua koneessa aina, joten siinä on jotain vikaa. Ei ole olemassa mitää mikä avaa säätimien lukituksen.

Muokattu: , käyttäjä: Toni Määttänen

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
16 tuntia sitten, Toni Määttänen kirjoitti:

Poistin koneen ja latasin uudelleen. Se ei auttanut, mutta vika oli "liveryssä". Latasin PMDGn OC:n kautta Pan Amin koneen, niin se tekee tuota. Nyt latasin KLMn koneen niin kaikki toimii niinkun pitääkin

No hyvä kun asia selvisi. Kun eilen itse kehuin, että kaikki toimii niin eipä sitten loppujen lopuksi toiminutkaan. Noin kolmen tunnin köröttelyn jälkeen koneesta meni kaikki virrat ja hydrauliikka. Pakkolasku läheiselle kentälle päättyi tuhoon. Käytössä siis 2024-simu.

No joo - eihän tätä konetta ole vielä virllisesti päivitetty uuteen simuversioon, joten täytyy odotella vaikka tuskinpa ne PMDG:llä kovin kovaa kiirettä pitävät.

Noista painteista sen verran, että 2024-simussa ei tunnu toimivan mikään paintti lukuunottamatta defaulttia PMDG-maalausta..

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään