Oskari Pirttisalo

Fenix Simulations A320 CEO | MSFS

204 viestiä aiheessa

Pikaisesti guuglaamalla en löytänyt tästä Fenix Simulationsista mitään muuta kuin viitteitä tuohon bussiin. Kuvat ja videot eivät kerro totuutta, kuten sain CRJ:n osalta todeta, mutta joo - kuvissa näyttää hyvältä. Asobo kuitenkin piilottelee SDK:taan, mikä taas rajoittaa (kehittäjien mukaan) lisäosakoneen mallintamista kaikilta osin. Kuten sanoit - skeptisyys on paikallaan eikä hengitystä kannata ainakaan loputtomasti vielä pidätellä. Kun härveli on markkinoilla ja ollut jonkun aikaa innokkaimpien käyttäjien käytössä selviää totuus.

Minun strategiani on odotella rauhassa - on nimittäin sen verran pätäkkää tullut laitettua aivan roskaankin näinä joinakin simuiluvuosina. Ja kun nyt pääsin sillan kautta nykyiseen mieliaiheeseeni, niin Aerosoftilta ei niin hyvää tulekkaan, että heidän tekeleitään ostaisin ;D

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
30 minuuttia sitten, Rolf Niemi kirjoitti:

Asobo kuitenkin piilottelee SDK:taan, mikä taas rajoittaa (kehittäjien mukaan) lisäosakoneen mallintamista kaikilta osin

Laitas ihmeessä jotain lähdettä tälle, mikä kehittäjä on sanonut että SDK rajoittaa koneiden tekoa? Aika vähän siellä taitaa olla juttuja mitä ei pysty vielä tekemään.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
34 minuuttia sitten, Juha Rönkkö kirjoitti:

Laitas ihmeessä jotain lähdettä tälle, mikä kehittäjä on sanonut että SDK rajoittaa koneiden tekoa? Aika vähän siellä taitaa olla juttuja mitä ei pysty vielä tekemään.

Juu ei kyllä ole tainnut SDK rajoittaa kuin silloin alkuvaiheessa keskeneräisenä. Mm PMDG on kehunut, että kehitys etenee huimaa vauhtia nykyään.

Tuota SDK:ta syyttävät lähinnä ne kehittäjät, jotka eivät halua opetella uutta koodia, vaan haluavat portata vanhat koneensa suoraan. Ei taida olla juuri mitään, mitä ei FS:ään pystyisi kehittämään.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
1 tunti sitten, Juha Rönkkö kirjoitti:

Ihmeessä? No joo - olen vain lukenut eri luotettujen (ja Aerosoftin) tekijöiden foorumeita asiasta kuten nyt ihmeessä Majestic Software ja A2A. Minähän en toki mistään mitään tiedä, koska olen pelkästään loppukäyttäjä tällä saralla. Olen kuitenkin ymmärtänyt, että Asobo on ollut kehityksen jarruna laadukkaan lisäosakoneen koodaamisessa.

Kerro kuitenkin sinä sitten, missä toisin kerrotaan ja miksi esim kaksi em. kehittäjää eivät ole vieläkään tuonneet ainuttakaan konettaan markkinoille - mitä he odottavat?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Esimerkiksi PMDG:n Randdazzo on kirjoittanut, että SDK ei ole esteenä heidän koneilleen. Yhtään konetta ei ole julkaistu varmaan siksi, että kehitystyö vie aikaa pahimmillaan vuosia ja FS on vasta vajaan vuoden ikäinen. Myyntiin on tullut vasta Aerosoftin CRJ, mikä taisi olla todellisuudessa vanha P3D-versio lievällä lisäkoodauksella. Laatu on tuttua Aerosoftia eli kaukana ns study levelistä ja olivat vieläpä käyttäneet Asobon omaa bugista autopilottia, kun eivät edes viitsineet sitä koodata itse kunnolla.

Pitää myös muistaa, että FS julkaistiin todella keskeneräisenä ja esim lentomalliin on tullut isoja muutoksia. Ei varmasti ole koodareillekaan helppoa, kun asiat muuttuu matkan varrella. Luulen, että FS oli alunperin tarkoitus julkaista sekä PC:lle että Xboxille yhtä aikaa mutta koronan takia julkaisivat jo vuotta aiemmin. Niin luokaton tekele se oli alkuun.

Edit: kuten Juha kirjoittikin, myös PMDG DC6 on tosiaan jo tullut markkinoille.

Muokattu: , käyttäjä: Joona Väisänen

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
4 tuntia sitten, Rolf Niemi kirjoitti:

Ihmeessä? No joo - olen vain lukenut eri luotettujen (ja Aerosoftin) tekijöiden foorumeita asiasta kuten nyt ihmeessä Majestic Software ja A2A. Minähän en toki mistään mitään tiedä, koska olen pelkästään loppukäyttäjä tällä saralla. Olen kuitenkin ymmärtänyt, että Asobo on ollut kehityksen jarruna laadukkaan lisäosakoneen koodaamisessa.

Kerro kuitenkin sinä sitten, missä toisin kerrotaan ja miksi esim kaksi em. kehittäjää eivät ole vieläkään tuonneet ainuttakaan konettaan markkinoille - mitä he odottavat?

Ehkä tuo ”kerro ihmeessä lisää” on sanonta vain täällä päin mutta siihen ei kannata tarttua, se ”ihmeessä” ei oikeastaan tarkoita mitään.

Se mitä foorumeille on kirjoitettu kehittäjien toimesta viime kesä- tai elokuuna ei ehkäpä enää pidä paikkansa. Se miksi juuri A2A tai Majestic ei ole vielä saanut mitään ulos on mahdotonta ulkopuolisen tietää.

PMDG on näistä ”paremmista” kehittäjistä tuonut jo ensimmäisen koneen ulos ja 737 on tulossa tämän vuoden puolella, ehkä jopa 777 myös. Randazzo kirjoitteli 4kk sitten että ”From the standpoint of development, we are not currently seeing any major limitations to prevent us from bringing our product catalog into MSFS.”

Ja jos Fenixin kaikki mainospuheet pitää paikkansa niin eipä varmaan kenelläkään ole sen jälkeen epäselvää voiko kunnon koneita tehdä nykyisillä työkaluilla.

Se että Asobo jarruttaisi lisurikoneiden kehitystä on kyllä yks naurettavimmista väitteistä mitä vähään aikaan kuullut.

2 henkilöä tykkäävät tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
3 tuntia sitten, Juha Rönkkö kirjoitti:

Se että Asobo jarruttaisi lisurikoneiden kehitystä on kyllä yks naurettavimmista väitteistä mitä vähään aikaan kuullut.

No hienoa, että sinulla hauskaa...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tossa videolla tuulen suunnan vaihtelu vaikutti erittäin upealta! Onko FS2020 -sää todellakin noin autenttisen tuntuinen? Active Sky:ssa en samaa ole huomannut. 

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hiihaa! Tuokin vielä, että se 50 hinta sisältäisi verot... :cool: Vaikka meneehän se tietty yli 50 euron, mutta silti.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sen verran mitä striimiä nyt katsonut niin kyllä tämä on aivan pakko hankkia. Ällistyttävä mallinnus pieniä yksityiskohtia unohtamatta😎 ja hintakin on todella alhainen vs. Maddog tms.

4 henkilöä tykkäävät tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
20 tuntia sitten, Mikael Leinonen kirjoitti:

Sen verran mitä striimiä nyt katsonut niin kyllä tämä on aivan pakko hankkia. Ällistyttävä mallinnus pieniä yksityiskohtia unohtamatta😎 ja hintakin on todella alhainen vs. Maddog tms.

Kiva oli pitää pidempi breikki simuilusta kerta herkkuja alkaa tulla ulos. Näyttää kyllä aivan uskomattomalta tuotteelta ja hintakin on melko ällistyttävä, hyvällä tavalla!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään