Timo Nurmi

Italia Trasporto Aereo (ITA).

58 viestiä aiheessa

ITA Airways on nyt hyväksytty Alitalian tilalle SkyTeam-allianssiin:

Lainaa

t has today been announced that ITA Airways has formally joined the SkyTeam alliance. ITA Airways is Italy’s new national airline, replacing Alitalia. The airline is essentially a smaller version of Alitalia with a clean balance sheet. In that sense, it’s not surprising to see ITA Airways join SkyTeam, since Alitalia used to be a member.

SkyTeam is one of the “big three” global alliances, with member airlines including Aeroflot, Air France, China Eastern, Delta, KLM, Korean Air, Vietnam Airlines, and many more.

https://onemileatatime.com/news/ita-airways-skyteam/

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Heh. Vaikka Alitalia on jo kuopattu, kanta-asiakasohjelma jatkaa omaa elämäänsä. Kaippa se jonkun ihmisen työllistää, tai mahdollistaa jotain Italialaista huijaustouhua... 

Screenshot_2021-11-02-09-49-05-151_com.google.android.gm.jpg

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Paavi joutui käyttämään Alitalian sijasta ITA Airwaysin A320:tä matkallaan Kyprokselle. Mukana oli paavillinen delegaatio plus 77 median edustajaa. Taisi olla kyseessä charterlento, koska Kypros ei toistaiseksi kuulu ITA:n reittikohteisiin.

Eri paavien tekemillä 179 matkalla on lentoyhtiönä aina ollut Alitalia. Ajat muuttuvat.

Lainaa

In the 179 trips made by the pontiffs, for the first time it will not be Alitalia the company that transfers the pope, since it stopped operating on October 15 due to its economic problems and its place was taken by a new airline that was born thanks to state investment: Italia Transporte Aéreo (ITA).

https://www.zyri.net/2021/12/02/pope-francis-travels-to-greece-and-cyprus-and-launches-new-airline-ita/

Paluumatkalla pysähdyttiin Ateenassa ennen paluuta Roomaan ja lentoyhtiönä oli Aegean Airlines.

Lainaa

As he headed back to Rome, he embarked on a dedicate Aegean flight.

The Greek carrier said it was honoured to have been the preferred air carrier for his holiness following a historic three-day journey from Cyprus to Greece.

https://www.breakingtravelnews.com/news/article/pope-francis-boards-aegean-flight-to-rome/

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
50 minuuttia sitten, Ilkka Mäkelä kirjoitti:

Paavi joutui käyttämään Alitalian sijasta ITA Airwaysin A320:tä matkallaan Kyprokselle. Mukana oli paavillinen delegaatio plus 77 median edustajaa. Taisi olla kyseessä charterlento, koska Kypros ei toistaiseksi kuulu ITA:n reittikohteisiin.

Eri paavien tekemillä 179 matkalla on lentoyhtiönä aina ollut Alitalia. Ajat muuttuvat.

https://www.zyri.net/2021/12/02/pope-francis-travels-to-greece-and-cyprus-and-launches-new-airline-ita/

Paluumatkalla pysähdyttiin Ateenassa ennen paluuta Roomaan ja lentoyhtiönä oli Aegean Airlines.

https://www.breakingtravelnews.com/news/article/pope-francis-boards-aegean-flight-to-rome/

Ei pidä aivan paikkaansa. Paavi on lentänyt ainakin Air Maltalla 1991. 
 

https://airmalta.com/en/about/about-air-malta/history

Kipparina lennolla oli Norman D’Amato. Kuva Paavin kanssa linkin jutussa.

https://www.pressreader.com/malta/malta-independent/20191104/281496458088771

2 henkilöä tykkäävät tästä

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Italialainen lehti väittää, että Lufthansa olisi piakkoin ostamassa 40 % osuuden ITA:sta. Kai LH siinä tapauksessa tajuaa olevansa ostamassa vähemmistöosuutta italialaisesta valtion omistamasta lentoyhtiöstä?

Lainaa

Germany's Lufthansa is set to buy a 40% stake in Italy's national airline ITA Airways, successor to Alitalia, Italian daily Il Foglio reported on Saturday, adding that a deal could be unveiled next week.

An ITA spokesperson said on Saturday that the airline's top management would present a strategic plan to the company's board on Jan. 31. A data room would be opened in the following days, he added, allowing a potential bidder or partner to have access to key financial documents to assess the value of the company.

https://www.dailysabah.com/business/transportation/lufthansa-to-buy-40-stake-in-alitalias-successor-ita-report

2 henkilöä tykkäävät tästä

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Taas näyttäisi olevan uudenlainen järjestely tulossa. Konttilaivoilla rikastunut laivanvarustamo Mediterranean Shipping Co (MSC) aikoo yhteistyössä Lufthansan kanssa jättää tarjouksen ITA:n enemmistöosakkuudesta ja haluaa 90 päivää aikaa tutustua kauppaan. Kuulemma varustamo on kiinnostunut "mahdollisista positiivisista synergioista sekä rahdin että matkustajien osalta".

Wikipedian mukaan MSC on tällä hetkellä maailman suurin konttialusvarustamo, jolla on myöskin risteilyvarustamo MSC Cruises.

Lainaa

The Aponte family controlled Mediterranean Shipping Co (MSC) has tied up with Germany’s Lufthansa in a bid to acquire the majority of Alitalia successor ITA Airways, seeking an exclusivity period of 90 days to study the deal.

MSC said yesterday the interest in state-run ITA stemmed from “the possibility of activating positive synergies … both in the cargo and the passenger sector”.

https://splash247.com/msc-joins-lufthansa-in-bidding-for-italys-flagship-airline/

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
2 tuntia sitten, Ilkka Mäkelä kirjoitti:

Kuulemma varustamo on kiinnostunut "mahdollisista positiivisista synergioista sekä rahdin että matkustajien osalta".

Joo, lentokoneistuimilla varustettu kontti ja matkustajat siirretään kontissa lentokoneesta suoraan konttialukseen. Ryanair ensimmäisenä käyttäjänä.

Ennen kuin kukaan alkaa kommentoimaan, niin olen 80-luvulla Uudessa Seelannissa matkustanut Safe Air'in Armstrong Whitworth Argosy kuljetuskoneella, johon oli asennettu juuri tällainen kontti matkustajien kuljetusta varten.

Rodney :cool:

61efff047a0bb_Untitled(92)copy.thumb.jpg.fe170d86415dda6eb011535895597335.jpg

2 henkilöä tykkäävät tästä

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Erään foorumilaisen allekirjoituksessa lukee "laivamatka alkaa aina lentokoneella".

MSC Cruises-varustamolla on 19 isoa risteilyalusta joiden kokoluokka on 2000 - 6000 matkustajaa. Ne matkustajat haalitaan varmaankin joka puolelta maailmaa, ja iso osa saapuu lähtösatamakaupunkiin lentäen. Luulisin. MSC haluaa lennättää risteilymatkustajat omalla lentoyhtiöllään.

https://en.wikipedia.org/wiki/MSC_Cruises#Current_fleet

Muokattu: , käyttäjä: Ilkka Mäkelä
2 henkilöä tykkäävät tästä

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
9 tuntia sitten, Ilkka Mäkelä kirjoitti:

Erään foorumilaisen allekirjoituksessa lukee "laivamatka alkaa aina lentokoneella".

MSC Cruises-varustamolla on 19 isoa risteilyalusta joiden kokoluokka on 2000 - 6000 matkustajaa. Ne matkustajat haalitaan varmaankin joka puolelta maailmaa, ja iso osa saapuu lähtösatamakaupunkiin lentäen. Luulisin. MSC haluaa lennättää risteilymatkustajat omalla lentoyhtiöllään.

https://en.wikipedia.org/wiki/MSC_Cruises#Current_fleet

MSC:n kiinnostuksen voisi ymmartaa siina valossa, etta sille on tullut rahaa "ovista ja ikkunoista" konttialusbisneksessa. Ranskalainen kilpailijavarustamo CMA CGM on hiljattain investoinut omaan lentorahtikalustoon, mutta ITA:n kohdalla MSC pystyisi hyodyntamaan huomattavasti suuremman laivaston ruumatilaa tarjoten rahtimarkkinoilla enemman valinnanvaraa.

MSC Cruises on ollut viime vuosina aktiivinen tekemaan yhteistyosopimuksia lentoyhtioiden kanssa. Viimeisin on SAUDIA:n kanssa, jota kaytetaan syottoliikenteessa Saudi-Arabiasta lahteville risteilyille.

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Pitäisiköhän Sir Richard Bransonin soittaa MSC:n johdolle ja kertoa kuinka tullaan miljonääriksi...

... kuka muu muistaa miten? 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
24 minuuttia sitten, Juri Pelkonen kirjoitti:

... kuka muu muistaa miten?

Ei kerrota, ettei MSC saa tietää. Parempi, että MSC laittaa rahansa italialaisten lentobisnekseen, niin tulee pieni tauko tukien maksuun.

Rod :cool:

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Varustamo MSC:n johtaja Aponte sanoo,että heille kelpaa vain enemmistöosuus ITA:sta, ja saksalaiset saavat jäädä vähemmistöosakkaiksi.

Mitähän mieltä Lufthansa on tästä?

Lainaa

Shipping giant MSC has made clear it wants a majority stake in the takeover of Italian airline and Alitalia successor ITA Airways, leaving Lufthansa with a minority share of the company.

“The most important thing for us is to have a majority share in ITA Airways. The Germans can come in as a commercial partner or minority shareholder,” Gianluigi Aponte, founder and chairman of MSC Group, told Italian newspaper Il Corriere della Sera.

“We want to manage ITA, otherwise we wouldn’t be going into this deal. We don’t want to be a sleeping partner.”

https://www.cityam.com/msc-majority-stake-ita-germans-settle-minority/

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tarinan seuraava vaihe on, että useita "suuren luokan lentoyhtiötoimijoita" on pyydetty jättämään "mielenkiinnon ilmauksensa" koskien enemmistöosakkuuden ostoa ITA:sta 18. huhtikuuta mennessä. Toisinsanoen aikaa on jäljellä 5 päivää.

Jostain syystä mukaan asioiden selvittelyyn on otettu neuvonantajia eli konsultteja, jotka hämmentävät soppaa ja ovat aiheuttaneet ITA:n johdossa hämmennystä.

Lufthansan pyyntö saada eksklusiivinen oikeus tutustua ITA:n talouslukuihin on torpattu ja Italian hallitus haluaa kaikki ostahaehdokkaat samaan aikaan esiin, ja haluaa tehdä ITA:sta kaupat 20. kesäkuuta mennessä. Mutta Italian hallitus on ennenkin halunnut kaikennäköisiä asioita eikä saanut haluamaansa. Kuinkahan nyt käy?

Lainaa

Italy’s Treasury has invited several “primary operators in the airline sector” interested in acquiring a majority stake in ITA Airways (AZ, Rome Fiumicino) to express formal interest in the airline by April 18, ministerial sources have told both Reuters and the Corriere della Sera newspaper.

Lufthansa (LH, Frankfurt Int'l) has expressed an interest in buying a stake in Alitalia’s state-owned successor in a joint bid with shipping group MSC, requesting an exclusivity period to conclude the details, but Rome has insisted on a market-based procedure to encourage other suitors to come forward. The government wants to finalise a deal to sell the flag carrier by June 20, although a proliferation of advisers now engaged in the privatisation process has reportedly caused tensions in the airline’s leadership.

“The advisers have invited several players in the airline sector to formalise their interest in ITA,” one of the sources told Reuters on April 8.

https://www.ch-aviation.com/portal/news/114473-rome-seeks-ita-airways-bids-in-early-2q22-reports

Muokattu: , käyttäjä: Ilkka Mäkelä

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
1/23/2022 at 17.00, Ilkka Mäkelä kirjoitti:

Italialainen lehti väittää, että Lufthansa olisi piakkoin ostamassa 40 % osuuden ITA:sta. Kai LH siinä tapauksessa tajuaa olevansa ostamassa vähemmistöosuutta italialaisesta valtion omistamasta lentoyhtiöstä?

https://www.dailysabah.com/business/transportation/lufthansa-to-buy-40-stake-in-alitalias-successor-ita-report

Määräaika sitovien tarjousten jättämiseen ITA:n ostamisesta umpeutui 2 päivää sitteen. Tilanne on edelleen epäselvä, mutta Lufthansa vaikuttaa tullen järkiinsä ja haluaa ostaa 40 % sijasta vain 20 % osuuden ITA:sta. Mahdollisia ostajia on jäljellä kaksi: LH yhdessä laivanvarustamo MSC:n kanssa joka ostaisi 60 % jolloin valtiolle jäisi 20 %, sekä investointirahasto Certares USA:sta joka ilmeisesti hieroo yhteistyötä AF/KL:n ja Deltan kanssa. Mukana oli myös Indigo partners, joka on ilmeisesti vetäytynyt kaupasta.

Lienee parasta palata asiaan kun kaupat on tehty - tai sitten jatkettu määräaikoja. Nythän Italian valtio pyrkii eroon Alitalian seuraajasta. Mitä tahansa voi tapahtua ;D

Lainaa

The deadline for submitting binding offers for Alitalia heir ITA Airways (AZ, Rome Fiumicino) expired at midnight on Monday, May 23. However, as part of the bid widely seen as having the best chance, Lufthansa (LH, Frankfurt Int'l) has reportedly halved its interest to a 20% stake.

According to local media, insiders confirmed reports that emerged earlier this month, that two offers for ITA are on the table at Italy’s Ministry of Economy and Finance: a consortium made up of Lufthansa and shipping giant MSC, and US-based investment fund Certares, which is reportedly working with Air France-KLM and Delta Air Lines (DL, Atlanta Hartsfield Jackson).

A third interested party, low-cost-carrier investor Indigo Partners, another US fund, appears to have withdrawn, the reason reportedly being that European Union legislation requires that the majority shareholder of a European airline be based in Europe and Indigo had not managed to find a suitable partner.

On May 24, a source close to the process told Reuters that Lufthansa wants to acquire a 20% stake in ITA, leaving MSC with 60% and the Italian state with 20%.

https://www.ch-aviation.com/portal/news/115772-two-options-on-the-table-for-italys-ita-airways

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

ITA:n kapteenin kerrotaan nukahtaneen A330:n ohjaimiin kesken lennon perämiehen ollessa lepovuorossa. Koneeseen ei saatu radioyhteyttä 10 minuuttiin ja terrorismihälytys annettiin. Kapteeni kiistää nukahtaneensa  ja väittää, että radioissa oli ongelmaa. Oli niin tai näin, kapteeni sai lähtöpassit.

Lainaa

A captain of Italy’s flagship state airline has been sacked after he allegedly fell asleep at the controls, leaving traffic controllers unable to communicate with the plane for 10 minutes.

According to the Italian daily Repubblica, both pilots of the ITA Airways AZ609 passenger flight from New York to Rome on April 30 had dozed off at the controls of the Airbus 330.

The co-pilot was napping for a “controlled rest” as procedure allows, according to the report, but the captain is supposed to be awake and reachable. The communications blackout lasted for just over 10 minutes while the plane was on autopilot.

https://www.yahoo.com/news/pilots-fell-asleep-while-flying-132844595.html

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Neuvotteluja käydään lehtitietojen mukaan eri vaihtoehdoista joilla lopultakin yksityistettäisiin ITA Airways. Mukana suunnitelmissa on jälleen valtio-omisteinen rautatieyhtiö Ferrovie dello Stato joka voisi toimia yhteistyössä Lufthansan kanssa. Puhutaan jopa mahdollisuudesta, että rautatieyhtiö ottaisi enemmistöosuuden ITA Airwaysistä. Silloin valtiolla olisi edelleen enemmistö. Mikähän yksityistäminen sellainen olisi?

Asiaa on jauhettu pitkään, italialaiseen tapaan, eikä loppua taida näkyä. Ilmeisesti Italian valtiolla ei ole kiirettä minnekään.

Lainaa

A possible new investor has emerged with an interest in taking a majority stake in ITA Airways (AZ, Rome Fiumicino), the Italian state-owned railway holding company Ferrovie dello Stato (FS), the Corriere della Sera newspaper reported. The government of Prime Minister Giorgia Meloni is said to be studying the possibility of transferring ownership in the airline to a consortium of the rail company and Lufthansa (LH, Frankfurt Int'l).

https://www.ch-aviation.com/portal/news/121946-rome-mulls-sale-of-ita-airways-to-lufthansa-and-rail-company

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
18 tuntia sitten, Ilkka Mäkelä kirjoitti:

Puhutaan jopa mahdollisuudesta, että rautatieyhtiö ottaisi enemmistöosuuden ITA Airwaysistä. Silloin valtiolla olisi edelleen enemmistö.

EU suoraan tai Italian valtio EU:n rahoittamana antaa erilaisia kehitystukia organisaatioille, joilla on haasteena modernisointi. Veikkaan, että on kohtuullisen helppo kirjoittaa rautatieyhtiön nimissä EU:lle muutaman sadan miljoonan tukihakemus. Onhan rautatieyhtiö uuden haasteen edessä, kun pitää opetella lentobusinesta. Eikä se onnistu Italiassa ilman yhteiskunnan tukea. Italian postihan "modernisoitiin" muutama vuosi sitten vastaavilla tukimiljoonilla, kun se oli Alitalian suuri omistaja. Meiltä voisi lähettää Italiaan jonkun fiksun ihmisen oppimaan tukimiljoonien hakemista, ettei Suomi olisi aina maksajan roolissa ja meitä rikkaampi Italia saajan roolissa.

Seppo  

4 henkilöä tykkäävät tästä

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Viimeisin vinkki tässä näytelmässä tulee italialaisilta lähteiltä, joiden mukaan ITA Airwaysin hallituksen puheenjohtaja ja Lufthansan tj Spohr ovat tavanneet tällä viikolla, mikä oletettavasti liittyisi tähän kauppaan, samalla kun Italian hallitus haluaa solmia alustavan sopimuksen kaupasta ennen vuodenvaihdetta. Muita tarjouksen tekijöitä kuin Lufthansa ei tällä hetkellä ole näköpiirissä, joten LH uskoo mahdollisuuksiinsa saada 55-60 % osuus arviolta 450-480 miljoonan arvoisesta ITA:sta.

Mahdollisesta italialaisesta tai muustakaan vähemmistöosakkaasta ei ole tällä erää tietoa. Ja nyt oltaisiin solmimassa vasta alustavaa sopimusta. ITA ja LH eivät kommentoi.

Lainaa

ITA Airways Chairman Antonino Turicchi met Lufthansa Chief Executive Carsten Spohr this week as Italy's government aims to sign a preliminary agreement for the sale of the Italian carrier by the end of the year, Corriere della Sera reported on Friday.

The deal could value Alitalia's successor at 450-480 million euros ($475-$505 million) and Lufthansa would get a stake of 55-60%, the Italian newspaper added.

https://www.yahoo.com/finance/news/ita-lufthansa-executives-met-ahead-105749273.html

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Nämä italialaisten lentoyhtiökuviot ovat samasta käsikirjoituksesta kuin esimerkiksi joidenkin Pohjois-Ruotsin ja Pohjois-Suomen kaivosyhtiöidenkin elinkaariajattelu. Ensin australialaiset tai etelä-afrikkalaiset tms. kaivostoiminnan jättiläiset sijoittavat alkupääomana jotain. Kolmantena pyöränä tulee esimerkiksi intialainen (logossa saattaa olla "T", mutta se ei ole "Tesla") megaluokan raakamalmin ostaja, joka sijoittaa jonkin verran pääomia, mutta vaatii sopimukseen ehdon, että seuraavat 10 - 15 vuotta se saa perustettavasta kaivoksesta raakamalmia jalostettavaksi esimerkiksi Englantiin. Kun luvattua, mutta ei vielä maksettua rahaa on riittävästi kasassa, vaaditaan valtiota ja kuntia rakentamaan kaivoksen vaatima infra, että raakamalmi saadaan kuljetettua satamiin junilla. Valtio ja kunnat ymmärtävät, että tämähän on pitkässä juoksussa hyvä asia ja rakentavat rautatiet sun muut. Kun tämäkin päätösvaihe on taputeltu, järjestetään pienosakkaille osakeanti ja kerätään ihmisiltä säästöt lupaamalla kauniita. Kun pienosakkaidenkin rahat on saatu, aletaan kaivaa malmia. Sitä jatkuu niin kauan, kunnes todetaan, että ollaan konkurssissa. Oikein valittu, suurimpien (vakuudellisten) velkojien valitsema pesänhoitaja siivoaa pienosakkaat ja ulkopuoliset velkojat pois, mutta alkuperäiset suurpelurit jäävät hallitsemaan pesää. Järjestetään uusi kerjuukierros valtion ja kuntien suuntaan, koska infraa voi vieläkin parantaa ja työttömyysrahoilla voidaan tukityöllistää. Kaivostoiminta alkaa uudestaan ja taas järjestetään pienosakkaille mahdollisuus tulla "promillen miljoonasosalla" kaivoksen omistajaksi. Vanhan sanonnan mukaan kolmannen konkurssin jälkeen kaivostoiminta on jo tuottavaa. Kun malmivarannot sitten aikanaan loppuu, pannaan lappu luukulle ja jätetään koko sontakasa veronmaksajien siivottavaksi.

Olisi varmasti mielenkiintoista olla kärpäsenä katossa kuuntelemaassa Lufthansan vaatimuksia italialaisille neuvottelijoille julkisesta tuesta sille, että panevat euroakaan omaa rahaa likoon. Veikkaan, ettei summa ole pieni.

Seppo   

3 henkilöä tykkäävät tästä

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ja jatkoa seuraa.

Lufthansa on tehnyt Italian valtiolle virallisen tarjouksen, mutta haluaakin ensin vain vähemmistöosuuden ITA:sta optiolla ostaa loput osakkeet myöhemmin ja lisäksi eksklusiivisen jatkoneuvotteluaseman jonka takaisi  allekirjoitettava MoU. Mahdollinen enemmistöomistus voisi tulla kyseeseen myöhemmin tilanteesta riippuen.

Lufthansa ei siis halua sitoutua yhtään enempään kuin mitä on pakko jotta prosessi pysyisi jotenkin hengissä.

Toisinsanoen, ympäripyöreitä puhutaan ja papereita todennäköisesti allekirjoitetaan mutta tärkeitä päätöksiä lykätään jälleen eteenpäin. Sillävälin ITA:n rahat ovat vähissä. Ja italialaiset veronmaksajat joutuvat taas maksamaan, jos rahat loppuvat.

Lainaa

Lufthansa has formally submitted a bid to acquire a minority stake in ITA Airways to the Italian government. The bid also includes an option to purchase the remaining shares at a later date.   

The Germany-based airline group, which includes Austrian Airlines, Brussels Airlines, Eurowings, Lufthansa, and SWISS, put forward a proposal to the Italian Ministry of Economy and Finance and wants to sign a Memorandum of Understanding (MoU) with the Ministry to continue negotiations on an exclusive basis. 

“These talks would primarily focus on the form of a possible equity investment, the commercial and operational integration of ITA into the Lufthansa Airline Group, as well as resulting synergies. In case of a binding agreement is reached, its implementation would be subject to approval by the relevant authorities,” read the airline’s statement. “For Lufthansa Group, Italy is the most important market outside of its home markets and the US,” the announcement continued.  

https://www.aerotime.aero/articles/lufthansa-officially-submits-a-bid-for-ita-airways

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Lyhyt uutinen eiliseltä, mutta se kertoo kuitenkin kaiken tarvittavan. Italian valtio on allekirjoittanut Lufthansan kanssa aiesopimuksen jonka pohjalta aloitetaan neuvottelut osuuden hankkimisesta ITA Airwaysistä.

Siis monettako kertaa nyt aloitetaan neuvottelut? Koska ne etenevät? Päästäänkö koskaan tulokseen?

Lainaa

Italy signs letter of intent with Lufthansa to kick-off ITA stake talks

https://www.flightglobal.com/strategy/italy-signs-letter-of-intent-with-lufthansa-to-kick-off-ita-stake-talks/151825.article

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Nyt ilmeisesti konkreettisesti edetään - mutta enemmistö jää ainakin toistaiseksi Italialle:

Lufthansa hankkii 41 prosentin osuuden italialaisesta lentoyhtiöstä ITA:sta. Lufthansa sijoittaa yhtiöön 325 miljoonaa euroa.

Lufthansa varaa mahdollisuuden kasvattaa osuuttaan ITA:sta keskipitkällä aikavälillä.

https://www.lufthansagroup.com/en/newsroom/releases/lufthansa-group-reaches-agreement-on-the-acquisition-of-41-per-cent-stake-in-ita-airways.html

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Laskujen maksu on italialaisille aina kunnia-asia ja ettei muuta luuloa synny on valtio valmis maksamaan vaikka kansalaistensa ravintolalaskutkin :laugh:

Lainaa

Italialaiset kunnioittavat sääntöjä ja maksavat velkansa. Toivomme, ettei tällaisia tapauksia tule uudelleen, suurlähetystö sanoo.

https://yle.fi/a/74-20045997

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään