Guest fishu

Baton Rouge: Epäonnistunut koneensiirto onnistuneen hätälaskun jälkeen

32 viestiä aiheessa

T: Mika

PS: edelleenkään en ole lukenut ”onnettomuusraporttia” , joten tiedoissani saattaa olla puutteellisuuksia!

Jeps, ei se ihan noin mennyt. Jos kiinnostaa lukea mielenkiintoista juttua tapahtumien kulusta, täältä löytyy hengissä selvinneen Pan Am-pilotin kertomusta.

http://www.tenerifecrash.com/

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Näyttää olevan rahastusta?

Tyydyn kylläkin tietoihin, ilman maksua, (vaikka vähän vanhoihinkin ).

Edit: muokattu, mikä muokattu!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joku on aina parempi!

Kuten jo mainitsin, ei tietoni ole ajantasalla! Olisi kai otettava selvää, ennenkuin kertoo vanhoja asioita? Itse olen "vanha" ja asiat sen mukaisia! Nuoremmat selvittävät sen, mitä ei enään itse tajua tarkistaa! Ja jälleen kerran näin tapahtui!

PS: Kiitos selvennyksestä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pakko lisätä vielä yksi omakohtainen kokemus Riga Internationalilta, jossa kävin C-172:lla...100LL:ää sai tankkiautosta, ei siinä mitään. Ihmettelin vain, miksi tankkaajat kysyivät minulta usean kerran tankatessaan, kuinka monta litraa tankkiin mahtuu. Enhän minä sitä voinut litralleen tietää.... Sanoin 40 litraa. Sitten huomasin, miksi miehet kysyivät. Tankkiauton litramittari oli rikki eikä näyttänyt mitään lukemaa  ;)

Oli meilläkin säätöä tämän kanssa Tallinnassa..

view_maalatun-oh-cau-n-nouto---marista-9

Ensin tornin kanssa kolme kertaa... "That is affirmative, we need JET-A1, KEROSENE. JET FUEL".. ei millään meinannut uskoa.. Ja sitten lupasi tankkiauton paikalle - mutta se tankkiauton kuski ei tietenkään uskonut sekään vaan tuli ensin jalkaisin paikalle ihmettelemään.. Kunnes sitten soitti sen toisen kaverin auton kanssa hätiin, saatiin sitten kerosiinia sentään.. Kauhea säätö, mutta eipä noita kerosiini-cessnoja niin montaa ole että olisivat päässeet tottumaan :-) Hinta oli myös kohtuullinen.

//Tuomas

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eri onnettomuuksia on käsitelty sen verran, että tuskin tästä aiheesta omaa yleisketjua sille kannattaa tehdä...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään