Aleksi Luomanmäki

Uutta pakettia tulossa

13 viestiä aiheessa

Näitä threadeja on varmaan n+1 mutta laitetaan nyt silti  :P

Elikkä tämän näköistä pakettia olisi tulossa:

Näytönohjain: XFX GF7800GTX (PCI-E)

Prosessori: AMD Athlon 64 +4000 (SD)

Emolevy: Asus A8N-SLi

Muisti: TWINmos 2x dualchannel kit 512mb DDR 3200

Cooleri: Zalman CNPS-7700-CU

Poweri: Seasonic S-12 600w

Kovo: Maxtor 7200rpm 250Gb

Näyttö: Benq 17'' TFT (12ms)

Kotelo: Antec One P-180

rautagurut voikin sitten arvioida  :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No mitäs tuota arvioimaan, jos kerran on jo tulossa. :) Mutta ihan hyvältähän tuo vaikuttaa... itse vaihtaisin kyllä Maxtorin Samsungiin, mutta saattavatpa nuo Maxtoritkin nykyään jo kestää. :-[

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kaikki muut ovat erinomaisia osia, mutta tietokoneliikkeessä töissä olleena kokemuksesta voin kertoa että nimenomaan tuossa Asus A8N-SLI emolevyissä menevät piirisarjan tuulettimet rikki. Itselläni on A8N-SLI Premium, jokusen kympin kalliimpi, mutta siinä on käytetty heatpipe/passiivista jäädytysratkaisua = äänetön ja ei taatusti mene rikki. Piirisarjan siili tulee vielä kaiken lisäksi tuon Zalmanin 7700 mörssäricoolerin tuulettimen alle sopivasti, jolloin ylikuumenemista ei tarvitse pelätä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Haluatko että minä potkin sinua!? ::) ::) 

Noh suoaran sanottu ei ole arvioidava, sen verran lostavalta näyttä ;)  Tosian olen Juhan kanssa sama mielta että Segate olisi paremppi valintta kun Maxtor.  omalla konella on seka että ja voin sanoa ettö segate on hiljaisemppi ja noin 5C vileämppi, muuten ne ovat aika sama siis nopeus jne.

miksi toi paketti ei ole tulossa minulle :'( :'(

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ainoa mikä pistää silmään on 600 W virtalähde. Vähempikin riittää eikä ylimäärästä ole mitään hyötyä, eikä siitä kannata maksaa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Maxtoria ei tueta, on sellasta tuubaa ikävä kyllä. Ja mitä tuohon A8N-SLI:n tuulettimeen tulee, niin

nykyään niissä pitäisi olla jo uudet tuulettimet. Ja jos ei ole ja se sitten menee ja rikkoontuu

niin jälleenmyyjällä pitäisi olla varaosina noita uudempia tuulettimia jotka eivät hajoa, eli jm

vaihtaa tuulettimen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kolmet Maxtorit ollu ja kaikki toimii edelleen eri kokoonpanoissa neljättä vuotta.

Tuon rikkoontumishypetyksen uhrina olen itsekin ruvennut käyttämään Seagatea, mutta edelleen omat Maxtorit ritisee ihan kiltisti.

*koputtaa puuta*

Tuuria vai mitä lienee, mutta kaikki futaa - fair play. ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Täysin turha miettiä mikä kiintolevyvalmistaja on paras ja millä huonoimmmat.Uutta konetta rakennettaessa tulee uudet kamat ja takuut niihin.Kaikilla kovovalmistajilla on melkeis samat kriteerit tehdä levynsä.Määrätty prosentti hyväksytään jo suunnitteluvaiheessa tulevan takuuvaihtoon.Sen mukaan lasketaan kovon mahdollinen ja todennäköinen elinikä.Työkoneeseen jossa varmuus on tärkeä, kannattaa sijoittaa johonkin kalliiseen SCSI (skasi) tekniikkaan.Pelikoneeseen kannattaa mielestäni ottaa pari tavallista SATA-levyä varmuuskopiointia varten,paitsi jos on useampi kone niin yhdellä kiintolevyllä pärjää oikein hyvin.

Vielä siitä levyn käyttöiästä.Ei nykyisiä levyjä käsittääkseni edes pyritä tekemään ikuisiksi.On ihan turha verrrata vanhaan kymmenen vuotta palvelleeseen levyyn.Ne vanhat vehkeet pyörivät aivan eri nopeuksilla ja materiaalikin oli lähinnä panssarivaunun luokkaa.Kyllä kaikki nykyiset tunnetut valmistajat ovat samalla viivalla,kun ajatellaan suorituskykyä tai kestoa.Kaikilla on myös mahdollisuus huonoihin sarjoihin ,asia mitä ei koskaan etukäteen tiedä.

Vexi

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ainoa mikä pistää silmään on 600 W virtalähde. Vähempikin riittää eikä ylimäärästä ole mitään hyötyä, eikä siitä kannata maksaa.

Jeps ajattelin kyllä itsekkin että onko vähän liikaa mutta, Ja xfx manuaalissa sanotaan että ainakin 500w poweri kannattaa olla.

Lähinnä haluasin tietää että onko tuossa prosessori näyttis yhdistelmässä mitään overpoweria eli että tarvitseeko tuo XFX rinnallee parempaa prosessoria.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Lähinnä haluasin tietää että onko tuossa prosessori näyttis yhdistelmässä mitään overpoweria eli että tarvitseeko tuo XFX rinnallee parempaa prosessoria.

Joo, Athlon FX-57 on minimi  :P Maksaa 3 kertaa enemmän ja saat jotain 3 framea lisää potkua.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kiintolevyjä ei tosiaan kannata kauheasti merkin mukaan arvioida. Yksilöerot ovat niin suuria ja samallakin valmistajalla eri mallien välillä erot ovat vielä suuremmat. Ehkä hieman enemmän varauksella suhtaudun IBM:n ja Samsungin levyihin, Seagate taas saa pikkuisen lisäpisteitä. Mutta on mulla Seagatejakin hajonnut. Maxtorit ovat olleet aika luotettavia ja niitä olen käyttänyt useita kymmeniä vuosien mittaan. Toivottavasti tuo muistitekniikka kehittyy niin että pian saadaan lopultakin sanoa hyvästit kiintolevyille.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Täytyy sanoa, että hyvinpä olet ainakin minun mielestäni valinnut pakettisi. Itselläni on aika saman tapainen, paitsi että esimerkiksi Antecin kotelo on 1000 AMG.

Voin vahvistaa Mikon kokemukset tuon emon piirituulettimesta, tuuletin on valitettavasti tosiaankin aikamoinen lelu, vaikka emo on muuten erinomainen. Ostin oman emoni elokuussa ja pari viikkoa sitten piti vaihdattaa tuuletin - joskin se toki tehtiin takuutyönä ja vaihdettiin Asukselta tulleeseen parempaan malliin. Homma tehtiin saman päivän aikana kun toin koneen, joten liikkeen palvelussa ei kylläkään ollut valittamista.

Tuossa mielessä suosittelen minäkin sen passiivijäähdytetyn mallin ostamista: itse pihtailin ja seuraukset olivat yllä mainitut.  :'(

Ihan muuten vinkkinä, että kannattaa sitten tarkkaan kokeilla, millaisilla kierroksilla tuon Zalmanin möhkäleen voi pitää. Itselläni riittää noin 1200 kierrosta ja silloin ääni on todella hiljainen.

- Ville -

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään