Ari Oksanen

Henkilökuvia hakusessa

4 viestiä aiheessa

Olen saanut koottua pari kansiollista asiakirja- ym. materiaalia Rautalammilla sotien aikana tapahtuneista lentoturmista. Nyt olen etsimässä koneiden miehistöjen henkilökuvia. Osan olen jo löytänyt, mutta loppuja en ole ainakaan "intternjetin" syövereistä onnistunut kaivamaan. Olisiko jollakulla antaa vinkkiä, mistä painetuista lähteistä noita kannattaisi lähteä etsimään?

Etsinnän kohteena ovat siis kasvokuvat seuraavista henkilöistä:

BL-110

Tähystäjä vänrikki Reino Johannes Uusitalo

Kk-ampuja ylikersantti Niilo Einar Tikkanen. (Oheisessa FF-keskustelusäikeessä tosin otaksutaan yhden valokuvan esittävän Tikkasta. Löytyykö tälle vahvistusta?)

https://www.flightforum.fi/topic/31308-aliupseeri-ohjaajakoulu-v-1931/

VP-14

Mekaanikko alikersantti Toivo Pöysti

blvp miehistönkuvat.jpg

Muokattu: , käyttäjä: Ari Oksanen

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nonnii!

Uuden Pommitus- ja tiedustelulentäjät-kirjan myötä löytyi kuvat Uusitalosta ja Tikkasesta. Ainoastaan Toivo Pöysti vielä puuttuu.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Toivo Pöysti oli oppilaana Mekaanikkokurssi 15 Santahaminassa, ajalla 1.2.1938 - 30.1.1939.

IMG_4651.thumb.JPG.ffd88a2dcdb9ade0de3a8b3590d905c9.JPGIMG_4652.JPG.8158c9aef063169ad5ac8b85328c5f5e.JPG

Valokuva kirjasta Lentokonetekniikan vaiheita (Lentotekniikan Kilta ry 1992).

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kiitos Raimo lähdevihjeistä!

Tuosta kuvasta saa pienellä kuvankäsittelyllä  toistaiseksi aivan riittävän henkilöpotretin tarkoituksiini , kunnes joskus jostain ehkä löytyy parempilaatuinen otos.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään