Guest Kiwipilot

Vasta valmistuneiden lentäjien työtilanne Suomessa?

4 viestiä aiheessa

Terve pitkästä aikaa!

 

Tuli tuossa mieleen että mikähän on Suomessa reitti juuri ammattiin valmistuneelle ansiolentäjälle (CPL-A, ME, IR). Eli kuinka sielläpäin hankitaan sitä niin arvokasta tiimaa? Täällä Uudessa-Seelannissa luonnollinen (yleisin) urapolku on C-cat instructor -kurssi, pari-kolme vuotta tuntien keräämistä ja sitten Saab-  tai Beech 1900- kuskiksi regional-liikenteeseen. Sitten jos munkki käy, pääsee Air New Zealandin haastatteluun ja 737 förstiksi.

 

Kiinnostaisi kovasti mitä odottaa jahka palaan Suomeen ja saan lupani käännettyä. Moni kurssilainen täälläpäin mietti vakavasti Afrikkaan lähtöä, siellä kuulemma saa muutamassa vuodessa kerättyä varsin kohtuulliset tunnit ja NZCAA -lisenssi käy kuulemma ilman mitään konvertointeja. Itse olen asennoitunut niin että mistä lentohommia löytyy, sinne mennään.

 

Onko tilanne Suomessa samansuuntainen kuin täällä? Eli alan työt on todellakin kiven alla ja lentäjiä pukkaa markkinoille yli kysynnän?

 

 

Cheers,

 

-Mikko

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tuossa muutama päivä sitten Taloussanomat uutisoi, että Finnairia uhkaa lentäjäpula. Juttu kokonaisuudessaan täällä.

 

Joten ei kuin kysymään ....

 

Kiitos tästä, tulevaisuus näyttää hieman -no, sanoisinko- valoisammalta. Täällä kun seuraa kuinka kiven alla alan hommat on niin hieman arveluttaa (välillä).

 

Cheers,

 

-Mikko

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään