Kirjoitettu Marraskuu 19, 2021 Kiitos vastauksista,nyt selvis sekin asetus .Tarkistin myös avustus-asetukset.Ei ollu niitä päällä.Jäi vähän mysteeriksi ne jumiutumiset,ehkä ohjaimen USB-liitin oli huonosti kiinni.Nyt kuitenkin toimii!Senverran uusi simu mulle että ottaa näköjään aikansa tottua toimintoihin. 1 henkilö tykkää tästä Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 20, 2021 Vertailupätkä - ero on aika selkeä: 2 henkilöä tykkäävät tästä Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 20, 2021 Sellainen havainto - luinkin siitä muualta - tuli äsken kohdalle, että simun avustusasetukset (vai mitä ne nyt ovat) vaihtuvat itsekseen helpoksi ja ne ärsyttävät mittarinäkymät ponnahtavat ruutuun. Toki automatiikka on joissakin tapauksissa hienoa ja saahan nuo helposti muutettua, mutta toivoisin, että saisin itse päättää asetuksistani parhaaksi katsomallani tavalla. En ymmärrä intoa sotkea alvariinsa käyttäjien asetuksia 3 henkilöä tykkäävät tästä Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 20, 2021 2 tuntia sitten, Rolf Niemi kirjoitti: Vertailupätkä - ero on aika selkeä: Videoiden mukaan nykyinen DX 11 on sujuvuudeltaan paljon parempi kuin DX 12. Framet paljon paremmat. En tunne syvällisesti tekniikka, mutta kysyn miksi DX 12 on laitettu simuun uusimmassa päivityksessä? Tiedän kyllä että se lienee beta, mutta kehitetäänkö "DX systeemiä" jatkossa siten, että DX 12 olisi joskus syytä ottaa simussa käyttöön, jotta framet paranisivat ja grafiikka myös? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 20, 2021 (muokattu) 34 minuuttia sitten, Esa Sairio kirjoitti: En tunne syvällisesti tekniikka, mutta kysyn miksi DX 12 on laitettu simuun uusimmassa päivityksessä? Siksi, että tyhmät käyttäjät on vinkunut ja narissut sitä alusta asti. Siksi se on nyt lisätty mutta merkattu betaksi, koska se ei tuo vielä mitään iloa ja Asobo suosittelee ettei käytä sitä. Tuskin se frameratea koskaan parantaa. Lähinnä tuo varmaan uusia ominaisuuksia grafiikka-asetuksiin joku päivä. Muokattu: Marraskuu 20, 2021, käyttäjä: Joona Väisänen 1 henkilö tykkää tästä Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 20, 2021 (muokattu) Ihan mukavalta vaikutti tuo uusi päivitys päivällä tehdyn testilennon perusteella. EFLA-EFNU kiertäen Lahden kautta ja tovi Helsingin päällä. Koneeksi otin päivityksen mukana tulleen PC-6. Hieman oli sään kanssa haasteita koska pyrin aina käyttämään live säätä, on se sitten realistinen tai ei mutta ainakin tuo vaihtelua. Pilviä meinasi olla hieman liikaa ja liian matalalla. Alkuvaiheessa lentoa meni lasitkin hieman jäähän. Hienolta näytti Helsinki mutta liikaa tökki omalle koneelle. Googlettelin hieman mitä asetuksia grafiikoista kannattaa karsia ja mitä laittaa paremmiksi jotta pelattavuus paranisi mutta ulkonäkö ei juurikaan heikkenisi. Löytyi aivan täydellinen kompromissi ja en ulkonäössä huomannut eroja mutta ei tökkinyt ollenkaan edes Helsingissä koneen ulkopuolella kameraa pyöritellessä. AIG lentoliikennettä asentelin mutta toimivuudesta en ole kyllä täysin varma. Tuntuu etteivät koneet oikein kentällä liiku mihinkään. Vantaalle laskeutui SAS A320 mutta ei rullannut kiitoradalta pois vaan jäi sinne. Porteilta ei tuntunut lähtevät koneita ollenkaan. Noh, pitänee tuohon joskus syventyä vielä enemmän ajatuksen kanssa. Tällä ohjeella asentelin ja ainakin jotain meni oikein kun sieltä edes yksi kone tuli laskuun ja porteilla on Finnaria yms. Muokattu: Marraskuu 20, 2021, käyttäjä: Mika Savolainen 2 henkilöä tykkäävät tästä Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 20, 2021 Mistähän se johtuu ettei maapalloa saa enää hiirellä pyöritettyä uuden päivityksen jälkeen? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 20, 2021 8 minuuttia sitten, Tapio Ehder kirjoitti: Mistähän se johtuu ettei maapalloa saa enää hiirellä pyöritettyä uuden päivityksen jälkeen? Mulla ainakin maapallon pyöritys toimii.Vasen painike pyörittää ja rulla suurentaa,pienentää.Oiskohan sekin jostain asetuksista kiinni.Eilen oli jotain häikkää ainakin joysticissä mutta rupes jossain vaiheessa toimimaan.Syy jäi arvailujen varaan.Irrotin kuitenkin USB-piuhan pari kertaa.Oiskohan ollut vaan siitä kiinni! Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 20, 2021 (muokattu) 19 minuuttia sitten, Tapio Ehder kirjoitti: 19 minuuttia sitten, Tapio Ehder kirjoitti: Mistähän se johtuu ettei maapalloa saa enää hiirellä pyöritettyä uuden päivityksen jälkeen? Palauta hiiren asetukset defaultiksi niin pitäisi ruveta toimimaan FIX - reset your mouse control to the default profile controls → preset manager → mouse → reset to defaults Muokattu: Marraskuu 20, 2021, käyttäjä: Mikael Leinonen Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 20, 2021 Kiitos vihjeistä. Käynnistin koneen uudelleekin, mutta ei autanut. Äkkiä huomasin että nueronäppäimilä maapallo pyörii! On tämä kummallista oikkuillua. No, onnistuu se tälläkin tavalla. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 20, 2021 (muokattu) Olikin jo vastattu. Muokattu: Marraskuu 20, 2021, käyttäjä: Joona Sirviö Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 21, 2021 19 tuntia sitten, Rolf Niemi kirjoitti: Sellainen havainto - luinkin siitä muualta - tuli äsken kohdalle, että simun avustusasetukset (vai mitä ne nyt ovat) vaihtuvat itsekseen helpoksi ja ne ärsyttävät mittarinäkymät ponnahtavat ruutuun. Toki automatiikka on joissakin tapauksissa hienoa ja saahan nuo helposti muutettua, mutta toivoisin, että saisin itse päättää asetuksistani parhaaksi katsomallani tavalla. En ymmärrä intoa sotkea alvariinsa käyttäjien asetuksia AVSIMiä lukiessa löytyi asiaan mahdollinen syyllinen. Jos muuttaa (lisää tai poistaa) Content Managerin sisältöä niin avustus-asetukset resetoituvat EASY-asetuksiksi. Eilen lisäsin muutaman addon-kentän,jonka jälkeen huomasin asetustusten muutoksen eli väite pitänee paikkansa. Aina nämä päivitykset yllättää - osa on toki hyvää suurimmaksi osaksi, mutta sitten nämä jatkuvat bugit ärsyttävät. Ymmärrän toki, että kyseessä oli taas melkoisen iso paketti ja näin ollen virheen mahdollisuus kasvaa. Nooh - jos asia on yllä esitetyn kaltainen, niin sen kanssa voi kyllä elää ja luultavasti saamme jonkun Hotfixin eikä asetusten muutos vie kuin hetken nykyisellään. 4 henkilöä tykkäävät tästä Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 23, 2021 Hyvin on menneet edelliset MSFS päivitykset ja "pelolla olen odottanut" milloin päivityksen jälkeen alkaa takkuamaan! Nyt se päivä on sitten tullut. Tuoreen päivityksen jälkeen, framet ovat tippuneet EFHK:lla ja samoin isoissa kaupungeissa. Älytöntä tökkimistä (diashowta) rullatessa! Samoin kaikki oma "säädöt" olivat hävinneet ja kun en niitä älynnyt laittaa ylös, niin en enää muista, millaiset säädöt olivat ennen päivitystä, jollin kaikki toimi hienosti. Onneksi teidän avulla olen saanut kaikki ylimääräiset mittarit ja objecties ohjeet pois näkyvistä. Vaikkakin ne tulee aina välillä takaisin, kun käynnistämisen jälkeen Assistance options on lykännyt taas kaikki asetukset "easy" moodin. Ja tämä ilmeisesti johtuu tuosta Mangerin sisällön muuttamisesta, kuten Rolf tuossa edellä kertoo. Mutta ne harmittavimmat uudet ongelmat ovat: 1. ATC ei enää seuraa oikein omaa konettani (A320Neo), ilmoittaa ihan outoja FL korkeuksia ja erityisesti kun olen lentokorkeudessa esim. FL390, lähtee laskemaan konetta alas jo älyttömän aikaisessa vaiheessa (esim. 250 nm on jäljellä matkaa) ja jossain vaiheessa taas nostaa koneen korkeutta jne. Nyt lennolla näyttää siltä, että ATC:ssä vain minä vastaan lennonjohdolle, mutta lennonjohto ei vastaa minulle.... 2. aina jossain vaiheessa kone lähtee kaartamaan joko vasemmalle tai oikealle eli hävittää lentoreitin ja on vaikea saada sitä takaisin seuraamaan lentoa. Tänään kun lensin LFMN, pudotti juuri ennen laskua minut lentoreitiltä ja piti laskeutua manuaalisesti. Ennen sitä, matkalla lähti kaartamaan voimakkaasti vasemmalle, mutta sain sen takaisin kurssiin lopulta. 3. rullatessa kiitoradalle tai sieltä pois, kone jossain vaiheessa ei enää tottele lainkaan polkimia, ohjainsauvaa eikä nopeudensäätöä, vaan jatkaa itsestään matkaa omalla vauhdillaan ja ohjaa itseään ja jossain vaiheessa pysähtyy. Onko vielä jokin automaattinen säätö jossain väärin? Osaattekohan auttaa näissä kysymyksissä? Voisiko joku laittaa esimerkin, millaisilla säädöillä on saanut oman MSFS pelittämään, KIITOS Jos jotain hyvääkin tässä päivityksessä oli, niin ainakin minä tykästyin Helsinki sceneryyn ja ihme kyllä lento sujui pikkukoneella hyvin, eikä tökkinyt lainkaan. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 23, 2021 Suonette anteeksi kriittisyyteni, mutta Helsingin photogrammetria on aika kehno esitys MS/Asobolta. Hyvää: Kaukaa katsoen Helsinki on aidon oloinen Huonoa: Läheltä katsoen photogrammetriarakennukset ovat karmean näköisiä, samoin photogrammetry- puustot (tämä pätee kaikkialla simun maailmassa) Helsinki rakennuksineen on aivan liian valkoinen ja kirkas Autogenpuustot ovat kasvaneet photogrammetrian alueella valtavan suuriksi ja niitä kasvaa keskellä moottoriteitä, Vuosaaren satamaa ja jopa laivojen kansilla! Ylisuurista puista Helsingin photogrammetriamallinnuksella luin myös muistaakseni Avsimistä, joten asia on huomioitu kansainvälisestikin Ainakin minulla framerate ja sujuvuus putoavat reilusti lentäessäni Hesan photogrammetria-alueelle ja alueella, ihan vaan Cessnalla Itse olen päätynyt kytkemään pois koko photogrammetrian, jolloin kaikki on simussa hyvin. Ilmeisesti ainoa toivo on odottaa (vuosia?) että MS/Asobo kehtittää photogrammetrian kaikissa suhteissa paremmalle tasolle huomioiden yllä olevan kritiikkini. Jos tämä mallinnustekniikka toimisi simussa sujuvasti ja laatu olisi kuten Helsingin 3d-mallinnus Google Earthissa, hyvä olisi! Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 23, 2021 Viimeisen päivityksen jälkeen olen huomannut jäätymisefektin pienentyneen.Ennen päivitystä korkealla lennettäessä ikkunoissa näkyi selvästi jäätymistä jollei kytkenyt päälle kytkimiä mitkä estää sen.Tällä hetkellä näkyy juuri ja juuri jäätä.Saako jäätymisefektiarvoa jostain muutettua?Asetuksista olen valinnut vain visuaalisen vaihtoehdon,eli ei vaikuta lento-ominaisuuksiin.Onko jotain mennyt pieleen päivitystä asennettaessa? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 24, 2021 11 tuntia sitten, Markku Aaltonen kirjoitti: Viimeisen päivityksen jälkeen olen huomannut jäätymisefektin pienentyneen.Ennen päivitystä korkealla lennettäessä ikkunoissa näkyi selvästi jäätymistä jollei kytkenyt päälle kytkimiä mitkä estää sen.Tällä hetkellä näkyy juuri ja juuri jäätä.Saako jäätymisefektiarvoa jostain muutettua?Asetuksista olen valinnut vain visuaalisen vaihtoehdon,eli ei vaikuta lento-ominaisuuksiin.Onko jotain mennyt pieleen päivitystä asennettaessa? Oikeaan suuntaan ollaan menossa, kun kone ei ole heti umpijäässä. Ennen ei pienemmillä koneilla kerinnyt edes ilmaan tällä pohjoisessa talviseen aikaan, kun kone oli jo umpijäässä. Eilen jökötin 5 min. Hornetilla kiitotien päässä ja kyllä siinä ainakin kuomu jäätyi ihan selkeästi. Jäätymisen määrää voi periaatteessa muuttaa Developer työkaluista/valikosta, mutta se ei pysy välttämättä asetetussa arvossa. 1 henkilö tykkää tästä Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 24, 2021 Jäätymisessä otetaan otetaan ilmasto-olosuhteet huomioon, mutta painotus on väärä. Simussa lienee ihan toimiva säätömekanismi. Nykyisellään ilman lämpötilan vaikutus dominoi eikä matalaa ilman suhteellista kosteutta huomioida riittävästi -> kovilla pakkasilla jäätää aina. Asobon koodareilla ei ole kokemusta sen enempää talvi autoilusta tai ilmailusta. Saattavat luulla, että talviolosuhteet ovat oikeasti tuollaiset. 1 henkilö tykkää tästä Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 24, 2021 16 tuntia sitten, Esa Sairio kirjoitti: Suonette anteeksi kriittisyyteni, mutta Helsingin photogrammetria on aika kehno esitys MS/Asobolta. Hyvää: Kaukaa katsoen Helsinki on aidon oloinen Huonoa: Läheltä katsoen photogrammetriarakennukset ovat karmean näköisiä, samoin photogrammetry- puustot (tämä pätee kaikkialla simun maailmassa) Helsinki rakennuksineen on aivan liian valkoinen ja kirkas Autogenpuustot ovat kasvaneet photogrammetrian alueella valtavan suuriksi ja niitä kasvaa keskellä moottoriteitä, Vuosaaren satamaa ja jopa laivojen kansilla! Ylisuurista puista Helsingin photogrammetriamallinnuksella luin myös muistaakseni Avsimistä, joten asia on huomioitu kansainvälisestikin Ainakin minulla framerate ja sujuvuus putoavat reilusti lentäessäni Hesan photogrammetria-alueelle ja alueella, ihan vaan Cessnalla Itse olen päätynyt kytkemään pois koko photogrammetrian, jolloin kaikki on simussa hyvin. Ilmeisesti ainoa toivo on odottaa (vuosia?) että MS/Asobo kehtittää photogrammetrian kaikissa suhteissa paremmalle tasolle huomioiden yllä olevan kritiikkini. Jos tämä mallinnustekniikka toimisi simussa sujuvasti ja laatu olisi kuten Helsingin 3d-mallinnus Google Earthissa, hyvä olisi! Ymmärrän Esan kriittisyyttä Hesan maisemasta photogrammetria päällä. Mutta itselläni kuitenkin riittää lentely Hesan yllä niissä korkeuksissa joissa normaalistikin lennetään ja silloin tykkään että tosiaan Hesa aidon näköinen ja todella ihan hieno. Valkoisuus ei minua haittaa. Sekin riippuu ajankohdasta. Ohessa kuva matalalennosta (jota ei oikeasti saisi tehdä) Albertinkadun ja Iso-Roobertinkadun kulmauksesta. Tunnistan lapsuudenkotinani olleen rakennuksen (Albertinkatu 17 B 28!) ihan kohtuullisen aidon näköisenä vielä tästäkin etäisyydestä. P.S. Minulla on tässä päällä monien kritisoima DirectX12 beta. Hyvin pelaa ilman dia-showta (High-end-asetus hieman muunnettuna). 6 henkilöä tykkäävät tästä Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 24, 2021 19 tuntia sitten, Jukka Immonen kirjoitti: Osaattekohan auttaa näissä kysymyksissä? Voisiko joku laittaa esimerkin, millaisilla säädöillä on saanut oman MSFS pelittämään, KIITOS Nämä ja vastaavia videoita löytyy Tuubista jonkun verran. Kun saat asetukset kohdalleen, niin ota kuvankaappaukset niistäja pistä talteen: Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 24, 2021 (muokattu) 3 tuntia sitten, Tapio Ehder kirjoitti: Ymmärrän Esan kriittisyyttä Hesan maisemasta photogrammetria päällä. Mutta itselläni kuitenkin riittää lentely Hesan yllä niissä korkeuksissa joissa normaalistikin lennetään ja silloin tykkään että tosiaan Hesa aidon näköinen ja todella ihan hieno. Valkoisuus ei minua haittaa. Sekin riippuu ajankohdasta. Ohessa kuva matalalennosta (jota ei oikeasti saisi tehdä) Albertinkadun ja Iso-Roobertinkadun kulmauksesta. Tunnistan lapsuudenkotinani olleen rakennuksen (Albertinkatu 17 B 28!) ihan kohtuullisen aidon näköisenä vielä tästäkin etäisyydestä. P.S. Minulla on tässä päällä monien kritisoima DirectX12 beta. Hyvin pelaa ilman dia-showta (High-end-asetus hieman muunnettuna). Monille varmaan riittääkin Hesan photogrammetria - jos vain lentää riittävän korkealla. Luin että mallinnuksen taso riippuu MS/Asobon saamasta/ostamasta alueen datasta ja että useat maailman muut suuret kaupungit ovat photogrammetrisinä parempia mallinnuksia kuin Hesa. Siis niihin saatu parempaa dataa. Toki valkoisuus riippuu ajankohdasta mutta keskellä kirkasta päivää plus miinus kolme tuntia se on ihan liiallista. Tapion kuvassa ajankohta lienee lähes ilta koska kuva on hyvän oloinen. Puusto vaan on ylisuurta. Miten Tapio saat kuvan mukaisen 30 framea? Sinulla lienee kuvan tarkkuus huomattavasti alle käyttämäni 3840 x 2160 pixeliä ja simun asetuksetkaan eivät kai ole ihan tapissaan. Tietokoneesikin lienee parempi kuin minulla. Muokattu: Marraskuu 24, 2021, käyttäjä: Esa Sairio Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 24, 2021 (muokattu) Kuvan tarkkuus on minulla tuo tavanomainen 1920x1080. Tietokoneessa: Intel(R) Core(TM) i5-10400F CPU @ 2.90GHz 2.90 GHz ja RAM 16Gt. Näytönohjain: Nvidia Geforce RTX 2060. Alla kuvat säädöistäni, joka on High-end paitsi TAA= 160. Muokattu: Marraskuu 24, 2021, käyttäjä: Tapio Ehder 2 henkilöä tykkäävät tästä Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 24, 2021 7 tuntia sitten, Tatu Kantomaa kirjoitti: Oikeaan suuntaan ollaan menossa, kun kone ei ole heti umpijäässä. Ennen ei pienemmillä koneilla kerinnyt edes ilmaan tällä pohjoisessa talviseen aikaan, kun kone oli jo umpijäässä. Eilen jökötin 5 min. Hornetilla kiitotien päässä ja kyllä siinä ainakin kuomu jäätyi ihan selkeästi. Jäätymisen määrää voi periaatteessa muuttaa Developer työkaluista/valikosta, mutta se ei pysy välttämättä asetetussa arvossa. Täältä sitä tosiaan voi säätää.Options/icing.Lensin koelennon yli 10000 jalan niin rupes ikkunat jäätämään,alkoi kuitenkin sulamaan itsekseen samassa korkeudessa ilman että kytki mitään jäänestoa päälle.Johtuu varmaan monesta eri muuttujasta ilman suhteen.En ole aikaisemmin mennyt tähän kehittäjätilaan mutta nyt tuli samalla päivitettyä SDK.Oikealla ylhäällä oli keltainen palkki mistä sai päivityksen tehtyä.Nyt se palkki on siniharmaa. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 24, 2021 15 minuuttia sitten, Tapio Ehder kirjoitti: Kuvan tarkkuus on minulla tuo tavanomainen 1920x1080. Tietokoneessa: Intel(R) Core(TM) i5-10400F CPU @ 2.90GHz 2.90 GHz ja RAM 16Gt. Näytönohjain: Nvidia Geforce RTX 2060. Alla kuvat säädöistäni, joka on High-end paitsi TAA= 160. Tämä selitti asian. Jutut suunnilleen niin kuin arvelinkin ja kirjoitinkin. Hyvä jos olet tyytyväinen! 1 henkilö tykkää tästä Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 24, 2021 23.11.2021 at 17.31, Esa Sairio kirjoitti: Suonette anteeksi kriittisyyteni, mutta Helsingin photogrammetria on aika kehno esitys MS/Asobolta. Hyvää: Kaukaa katsoen Helsinki on aidon oloinen Huonoa: Läheltä katsoen photogrammetriarakennukset ovat karmean näköisiä, samoin photogrammetry- puustot (tämä pätee kaikkialla simun maailmassa) Varsinaisesti ei voi sanoa asian tulleen yllätyksenä. 1 henkilö tykkää tästä Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 24, 2021 Ei tullut yllätyksenä. Mutta muistaakseni esim. Munchenin photogrammetriamallinnus on parempi. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla