Matti Mäki

Minkälainen muisti?

6 viestiä aiheessa

Niin, koneessani on 256 mb ddr-sdram- 333mhz- dimm- muisti. Tarkoitus olisi lisätä sitä.

Ongelmana onkin että en ole aiemmin pc-masiinaan muistia hommannut. ??? 

Eli mitä mun pitäisi ottaa huomioon lisäkampaa ostaessa? Sopisiko esim. Kingston 512MB DDR 333MHz PC-2700 masiinaani?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Niin, koneessani on 256 mb ddr-sdram- 333mhz- dimm- muisti. Tarkoitus olisi lisätä sitä.

Ongelmana onkin että en ole aiemmin pc-masiinaan muistia hommannut. ??? 

Eli mitä mun pitäisi ottaa huomioon lisäkampaa ostaessa? Sopisiko esim. Kingston 512MB DDR 333MHz PC-2700 masiinaani?

Sopii. Jos hintaero PC3200 400MHz muistiin ei ole suuri, niin suosittelen ottamaan tulevaisuutta ajatellen tuon nopeamman muistin. Muistit kun suostuvat toimimaan hitaampana, kuin on speksattu.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ok. Kiitoksia! :)

Hävettää hiukan tän ikäisenä kysellä tämänkaltaisia neuvoja kun 12- vuotiaatkin tietää mua enemmän. :-[  :-[  :-[

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kannattaa myös selvittää emolevyn väylänopeudet. Eli jos emo tukee vain tuota 333MHz-väylää ei nopeamman muistin osto nopeuta mitään, päinvastoin voi jopa kieltäytyä toimimasta kokonaan! Emolevyn manuaalista tuo väylä selviää tai jos sitä ei ole niin valmistajan kotisivuilta yleensä löytyy.

Mulla esim ei tue nopeampaa kuin tuo 333MHz.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei muistilla ole mitään ominaisnopeutta, kaikkia niitä voi ajaa vaikka kuinka hitaasti. Ilmoitettu nopeus on maksimi, millä sen luvataan toimivan. Kaikkien DDR-SDRAMien pitäisi toimia yhdessä. Vaan käytännössä eivät toimi, joten varmista ostaessasi, että vaihtaminen tai palauttaminen luonnistuu kivuttomasti, jos ei pelaa. Alle 400 MHz muistia ei kannata erityisemmin ostaa siksi kun ne eivät ole yhtään halvempia. Seuraavaan koneeseesi nyt ostamasi muisti ei kuitenkaan sovi (nykyään käytetään jo DDR2-muistia, joka on ihan eri kampa taas).

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ok. Kiitoksia! :)

Hävettää hiukan tän ikäisenä kysellä tämänkaltaisia neuvoja kun 12- vuotiaatkin tietää mua enemmän. :-[  :-[  :-[

Paremppa kysyyä kun ollä kotona väräläisten muistin kanssa ;)  Mutta joo juku 512mb autaisi onko siitten 333 tai 400 toki 400 voi helpomin löytyy ja toki hintaero on vara jotain pari euro luoka...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään