Seppo Kohonen

Leijonakuljetus?

26 viestiä aiheessa

FIN86 on tämän hetken Flightradarin seuratuin lento.

FORTE11 on jenkkien GlobalHawk ja TYSON11 puolan päällä kiertelevä B-52

2022-02-21 15_25_02-Window.jpg

Muokattu: , käyttäjä: Seppo Kohonen
1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Pari konetta edellä tullut AY1752 teki ilmeisesti ylösvedon 04R:ltä, onkohan keli kentällä kovinkin huono? 

Muokattu: , käyttäjä: Seppo Kohonen

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

AY86 Onnellisesti Helsinki-Vantaalla. Seuraajia parhaimmillaan yli 42 000!

RAF:n RRR9831 pääsi samoin Akrotirin kentälle Kyproksella. Mikä lie ollut hätänä?

2022-02-21 15_50_18-Window.jpg

2022-02-21 15_51_21-Window.jpg

2022-02-21 15_53_54-Window.jpg

Muokattu: , käyttäjä: Seppo Kohonen

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Sarjassamme tyhmiä kysymyksiä, mutta olikohan tää leijonakuljetus ihan vaan Olympia porukalle, vai mukana myös ns siviilejä?

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
17 minuuttia sitten, J.T Virtanen kirjoitti:

Sarjassamme tyhmiä kysymyksiä, mutta olikohan tää leijonakuljetus ihan vaan Olympia porukalle, vai mukana myös ns siviilejä?

Ainakin toimittajia turistin puolella istumassa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
3 minuuttia sitten, Teemu Auvinen kirjoitti:

Ainakin toimittajia turistin puolella istumassa.

No toki näin, mutta olikohan tämä ns reittilento..sitä jäin vaan miettimään. Mutta oli miten oli, niin hyvät kyydit taatusti. 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Myös Flightradar noteerasi suomalaiset seuraajat Twitterissä: 

 

Muokattu: , käyttäjä: Seppo Kohonen

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
53 minuuttia sitten, Seppo Kohonen kirjoitti:

Pari konetta edellä tullut AY1752 teki ilmeisesti ylösvedon 04R:ltä, onkohan keli kentällä kovinkin huono? 

Ainakin Finski Dubaista käytti koko baanan ja lähtöä odottanut Ryynäri oli sitten esteenä alkupäässä, niin tuo Milano ja Ivalo muistaakseni vetivät yli, kai siinä sääkin hiukan voi vaikuttaa tapahtumiin, harvoin kai hyvällä kelillä laskeutuvat yli RWY15 menee 04R:lle tullessa. 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
8 tuntia sitten, Tatu Koiranen kirjoitti:

Koskaan ei ole olympiakultaleijonia saatettu, joten en näe perinteen katkeamista :cool:

Nyt olisi ollut sauma aloittaa. Ja sillai ihan hitusen naapurin puolelle vastaan.;)

Muokattu: , käyttäjä: Tumi Hämäläinen
1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
27 minutes ago, Tumi Hämäläinen said:

Nyt olisi ollut sauma aloittaa. Ja sillai ihan hitusen naapurin puolelle vastaan.;)

Saataisiin naapuritkin saattamaan! Ja samalla hemmetin komea ja kallis ilotulitus! :P

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
22 minuuttia sitten, Reijo Liljedahl kirjoitti:

Onko Finnairin normaalikäytäntö, että nousun tai laskun aikana ohjaamossa on ylimääräisiä henkilöitä?

Normaali käytäntö? Kyllä Finnair kykenee lentämään myös ilman, että siellä on ylimääräisiä henkilöitä, mutta esimerkiksi Suomessa tapahtuvan ilmailutoiminnan osalta ei ole mitään estettä sille, että ohjaamossa olisi joku muukin kuin miehistöön kuuluva henkilö. Pohjois-Amerikassa, esimerkiksi, on sitten muitakin käytäntöjä.

Mitään poikkeuslupaa tai muuta ylimääräistä hallinnollista menettelyä ei Pärmäkosken ohjaamossa istuminen ole vaatinut, vaan asiasta päättäminen kuuluu koneen päällikön toimivaltaan.

Muokattu: , käyttäjä: Tatu Koiranen

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ok, muistelin vaan että jo 60-luvulla Maarianhaminan lento-onnettomuuden jälkeen asiaan jotenkin reagoitiin, kun ilmeni että ohjaamossa oli ylimääräinen henkilö.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
48 minuuttia sitten, Reijo Liljedahl kirjoitti:

Ok, muistelin vaan että jo 60-luvulla Maarianhaminan lento-onnettomuuden jälkeen asiaan jotenkin reagoitiin, kun ilmeni että ohjaamossa oli ylimääräinen henkilö.

Alalla on laajasti normistossa ns. sterile flight deck rule, jonka mukaan seurustelu ja muu lennon suoritukseen/turvallisuuteen liittymätön rupattelu on kielletty alle 10 000* jalan korkeudessa sekä lennon kriittisten vaiheiden ja rullauksen aikana.

* Jos matkalentokorkeus on alle 10 000 jalkaa, niin matkalentokorkeudessa saa rupatella.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
3 tuntia sitten, Reijo Liljedahl kirjoitti:

Ok, muistelin vaan että jo 60-luvulla Maarianhaminan lento-onnettomuuden jälkeen asiaan jotenkin reagoitiin, kun ilmeni että ohjaamossa oli ylimääräinen henkilö.

Silloin taisi olla kyse täysin liputtomasta "salamatkustajasta". Nämä pr-asiat ovat kapteenin harkinnassa ja hyvä niin.    

Seppo  

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
21.2.2022 at 15.27, Seppo Kohonen kirjoitti:

FIN86 on tämän hetken Flightradarin seuratuin lento.

Juuri ennen laskua näytti seuraaja tilanne tältä

Leijonat.jpg.526c1b7243e7be86dd4d5973297778ac.jpg

 

Eli 42 000 katsojaa oli lennolla.

Purjehtija Ari Huusela taisi olla siellä paikalla 0A joten ymmärtää urheilijoita

https://www.iltalehti.fi/pekingin-olympialaiset-2022/a/86bcf629-cce9-43f7-a53a-6c9c7c46e57b

 

 

 

Muokattu: , käyttäjä: Sami Launonen
3 henkilöä tykkäävät tästä

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään