Rolf Niemi

New GSX preview

68 viestiä aiheessa

Näin äkkiseltään katsottuna näytti melkoisen sekavalta editoinnilta etenkin tuon matkustajasysteemin osalta. Jospa tuohon sitten tulisi kunnon tutoriaalivideo kun kokonaisuus on  saatu läjättyä kasaan. Tässä olen jo pitemmän aikaa toivonut tuota ja lisätoiveena on, että tuo toimii myös Fenixin kanssä ongelmitta. Vaikka Fenix kännistyessään herjaa Pushback Toolista, niin kyllähän sekin toimii - tosin ei aina mutta pääsääntöisesti kuitenkin, mutta kuten sanottua - vakautta kaipaisin näitten lisäosien kanssa.

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
10 tuntia sitten, Joona Väisänen kirjoitti:

Kyllähän tuo editointi oli melkein 1:1 P3D-version kanssa.

Voi olla, mutta minulla ei P3D:tä ollut - vain FSX SE, joten aivan uutta ainakin minulle.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Taitaa olla vielä vähän kehitysvaiheessa tämä GSX Pro lukemani perusteella? Täytyy odotella ja katsoa rauhassa kunnes pienet vaivat on saatu kuntoon. Ei tätä tosin minulla ole, joten en osaa sanoa josko ongelmat johtuvat käyttäjästä eikä niinkään itse lisäosasta. Toivottu lisä simuun tämä kuitenkin on, mutta ilmaisella PushBackilläkin pärjää.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Osa foorumeilla esiintyvistä ctd-ongelmista on aiheutunut vaikkei käyttäjällä ole mitään FSDT:n tuotetta edes asennettuna, esim. 737NG Driver on joutunut vetämään "syytöksiään" takaisin kun aiheuttaja ei olekaan GSX :hmm:

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jep - nämä ongelmat sattuivat vain ilmestymään juuri sopivasti tämän lisurin kanssa samoihin aikoihin ja nopea johtopäätös oli GSX eikä siis simu itse oli asioihin syypää.

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kun aikaa on julkaisusta pieni tovi kulunut, niin kysyisin, että miltä tämä suomalaisin silmin vaikuttaa toiminnoiltaan? Tiedän tai sanotaan näin, että olen lukenut tuo tarvitsevan  erinäisiä kenttäprofiileja toimiakseen ja niitä löytyy melkoisesti valmiiksi tehtyinä Flightsim.to:n sivuilta ja jos nyt oikein muistan, niin myös konekohtaiset profiilit tarvitaan.

Jos käyttäjiä täältä löytyy, niin kuulisin mielelläni kokemuksista. Tosin tämä foorumi vaikuttaa simupuolen osalta melko hiljaiselta, mutta jos nyt joku kuitenkin sattuisi paikalle...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
1 tunti sitten, Rolf Niemi kirjoitti:

Kun aikaa on julkaisusta pieni tovi kulunut, niin kysyisin, että miltä tämä suomalaisin silmin vaikuttaa toiminnoiltaan? Tiedän tai sanotaan näin, että olen lukenut tuo tarvitsevan  erinäisiä kenttäprofiileja toimiakseen ja niitä löytyy melkoisesti valmiiksi tehtyinä Flightsim.to:n sivuilta ja jos nyt oikein muistan, niin myös konekohtaiset profiilit tarvitaan.

Jos käyttäjiä täältä löytyy, niin kuulisin mielelläni kokemuksista. Tosin tämä foorumi vaikuttaa simupuolen osalta melko hiljaiselta, mutta jos nyt joku kuitenkin sattuisi paikalle...

Ostin itse tuon ja oon kyllä tyytyväinen. Tuntuu että kaikilla kentillä, yhtä lukuunottamatta, mitä minulla on, tämä toimii ihan ilman mitään päivityksiä. Pushback ominaisuus on mainio ja antaahan tuo realistista fiilistä ja välillä tekee mieli vaan pyöriä ulkonäkymässä ja katsoa mitä kaikkea siellä tapahtuu. Esim. tankkaus tai pushback on visuaalisesti, ainakin aluksi, aika kivaa katsottavaa, kun siellä oikeasti "ihminen" laittaa tankkausletkut paikalleen jne... :)

Muokattu: , käyttäjä: Henri Lapinniemi
3 henkilöä tykkäävät tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kiitos Henri tiedosta. Täytyy sitten käydä muutama video kenties läpi ja pohtia sitten tuota hankintaa. Kun tuon AI-liikenteen (AIG) saisi vielä toimimaan niin ettei sitä tarvitsisi käynnistää paria kolmea kertaa uudestaan olisi sitten kentilläkin vähän toimintaa.

Latasin jo GSX:n manuaalinkin tarkempaa tietoa silmällä pitäen;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Komppaan Henriä. GSX on aikalailla hyvä, mitä odotinkin edellisen version perusteella. Vielä en ole lataillut mitään koneprofiileja joten sillat ei oikein osu kohdilleen, mutta eipä tuo ole vielä häirinnyt.

Ainoa mikä vähän ihmetyttää on GSX:n valikko simussa. Se ei oikein pysy esillä vaan katoaa nopeasti näkyvistä toisin kuin simun muut valikkoikkunat. Yläpalkista klikkaamalla sen saa tietysti esille uudestaan, mutta ominaisuus tuntuu vähän häiritsevältä.

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse olen pääosin suht tyytyväinen, tämäkin on hyvin pitkälti samanlainen kuin mitä edellisen P3D-version mukana tuli. Korjattavaa toki on mutta ajan kanssa varmasti paranee. Flightsim.to:hon tulee joka päivä uusia profiileja koneille ja kentille joren hyvältä näyttää sillä sarallakin😎 ilman profiileitakin pärjää aluksi, silloin tosin toiminta ei ole niin tarkkaa kuin tarkasti tehdyllä profiililla, putket saattavat mennä hieman sivuun eikä parkkipaikat ole ihan kohdillaan.

Muokattu: , käyttäjä: Mikael Leinonen

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kiitos lisäinfosta. Manuaalista luin, että jos omistaa yhdenkin DreamTeamin kentän, niin tuon saa kokeilumielessä käyttöönsä kyseisellä kentällä. Tuossa kuvassa joka on otettu Universal Installerista näkyy kaksi eri versiota GSX:stä -> GSX sekä Level 2 Expansion. Mikä ero noilla kahdella on - onko jälkimmäinen jonkin sortin erikseen ostettava laajennuspaketti vai mikä?

Suoraan sanottuna ennen osto- ja asennuspaketit päivityksineen toimivat mielestäni selkeämmin kuin tämä nykyinen systeemi - tosin tuolloin FSX SE:n kanssa jossa minulla oli muutama heidän lisäosa ostettuna ja olihan niitä FS 9.1-simussakin. Toki kehitys kulkee, mutta vanha ei aina meinaa pysyä perässä. Hyvä esimerkki oli SimMarketista ostettu ns. Aerosoftin Anchorage (SimWings) ja JustFlightin BAE 146. Ei mennyt ihan putkeen ensi yrittämällä.

Mutta joo -infoa noista kahdesta nuolella merkitystä versiosta haluaisin tietoa:

Installer.jpg

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
1 tunti sitten, Joona Väisänen kirjoitti:

Kannattaa tuosta fsdt softasta täpätä päälle vain msfs lisurit, jos ei muita simuja ole enää.

Näin olen tehnytkin :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kävin äsken ostoksilla ja nyt haluaisin saada varmentavan tiedon siitä, mitä pitää tehdä jotta en hölmöile. Lueskelin tuota manuaalia kyllä, mutta varma on aina varmaa eli kuvassa on Config-sivua ja siinä on kaksi FSDT:n kenttää, jotka omistan oikeassa "laatikossa" -> DISABLED ja vasen loota sisältää vinon pinon kenttiä, jotka ovat ENABLED-lootassa.

Kysyisin, että mitä tässä pitäänyt tehdä, että homma menisi kerralla oikein? Entä tuo alempi GSX WORLD-osasto?

gasxpro.jpg

Muokattu: , käyttäjä: Rolf Niemi

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Okei - löysin videon, jossa asiaa käsiteltiin tuo ylemmän parilaatikon osalta ja sain homman tehtyä. Tosin sieltäkään (vasemmasta laatikosta) ei kaikkia Suomen kenttiä löytynyt. Ivalo esimerkiksi on kateissa. Valitaanko tuosta GSX World lodjusta kenttäpalvelut haluammalleen kentälle mikäili se tuosta vasemmasta alhaalta löytyy?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään