Rolf Niemi

New GSX preview

68 viestiä aiheessa

Päivitys taas pitkästä aikaa

Version 2.9.2 – February 24th, 2024

GSX Pro New: New Freeway 2458Pe Staircase, to service airplanes from 737 up to A330. The new Passengers Stair is available in two variants, depending on weather, with the Covered version used when it’s either raining/snowing, or the temperature is lower than 5°C or higher than 22°C.

GSX Pro New: Support for external add-on packages. Now 3rd party developers can create GSX add-on packages that can be installed in the Community folder alongside GSX, with new custom vehicles and operators.

GSX Pro New: Support for model and texture custom rules provided by add-on packages, so they can add local and plane-specific vehicle models with their own selection rules.

GSX Pro New: Passengers animation system improved, with passengers being able to recognize the airplane door and internal ceiling height, and crouch if required (depending on their own individual height).

GSX Pro New: Height of the airplane internal ceiling added to the airplane profile.

GSX Pro New: Airplane doors now have a height parameter in the airplane profile. The door editing pointer has been changed, to show a vertical ruler to help measuring the door’s height.

GSX Pro New: Added airplane type conditions to stairs, to allow airplane-specific stair types.

GSX (FSX/P3D): Safegate3 VGDS backported from MSFS, to allow Simbrief information in FSX/P3D.

GSX (all versions) New: Support for airplane groups, to allow airport customization and custom stop distances to be specified in groups, in addition to specific airplane types.

GSX Pro New: Updated Manual, covering the new features added with this update, and an expanded Troubleshooting section.

GSX (all versions) New: Two new voices variants added for Deicing with American English accent.

GSX (all versions) New: New voice variant for Pushback with American English, and two (Male and Female) Pushback voices in Indian English accent.

GSX Pro Fix: Improved passenger walking and turning when Jetway last waypoint is very close to the airplane door.

GSX Pro Fix: When Simconnect fail to respond for more than 10 seconds, the Couatl engine will try to disconnect and reconnect entirely and, if the connection still won’t come up, the program will automatically Restart, which should help with the GSX Toolbar Menu being stuck on Loading.

GSX Pro Fix: To prevent a “Tasklet error” happening when the simulator first connects, but was particularly slow to start, GSX now waits for the sim to arrive at the Main Menu, before doing any activity, which should fix the Tasklet error on start.

GSX Pro Change: All Airport Service files updated with the latest operators and the new Passenger Stair model.

GSX (all versions) NEW: Added the following Handling operators: SABSA, Naabol, BoA, Ecojet (Bolivia), Qantas Link, Winkel Aviation Services (Australia), TDC (St. Kitts Nevis, Anguilla), Caribbean Aircraft Handling (Barbados), Taescol, SAI (Colombia), QAS (Qatar), Gagarin Handling (Russia), MGH Handling, Aeroport (Moldova), Emery Air, ABX Air (USA), Aalborg (Denmark), Kosice Airport (Slovakia).

GSX (all versions) NEW: Added the following Catering operators: Etihad Catering (UAE).

FSDT Installer Change: More optimized handling of Html connections, to speed downloading lots of smaller files, and several speed improvements.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Toivottavasti saisivat tuon Simconnectin toimimaan tuolla päivityksellä. Asiaan liittyvistä jumiutumisista on valitettu useammassa yhteydessä pidemmän aikaa ja aina on tekijöiltä tullut mitä lennokkaampia ja osaksi vähätteleviä korjaustoimenpiteitä..

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
26.2.2024 at 18.53, Mikko Westerlund kirjoitti:

Toivottavasti saisivat tuon Simconnectin toimimaan tuolla päivityksellä. Asiaan liittyvistä jumiutumisista on valitettu useammassa yhteydessä pidemmän aikaa ja aina on tekijöiltä tullut mitä lennokkaampia ja osaksi vähätteleviä korjaustoimenpiteitä..

Maddogin kanssa GSX toimii lähes joka kerta kun simun avaa, mutta muiden koneiden kanssa (PMDG 737-800, Fenix A320 ja 300-600) pitää aina palata World Map- näkymään ja painaa uudestaan Fly jolloin GSX toimii. Tätä on jatkunut nyt muutaman kuukauden ja on todella ärsyttävää simun pitkästä latausajasta johtuen, joka vie pisimmillään 7 minsaa ja normiaika on n. 5 minuttia. Välillä GSX:n valikko vilahtaa eikä avaudu ja toisinaan se jää lataamaan loputtomasi itseään. Minä laitan päälle säät ja reaaliajat ynnä AI-liikenteen vasta sitten kun simu on latautunut haluamalleni kentälle. Mitä kaikkea Simconnect sitten käyttää simun latautuessa - en tiedä, mutta oudolta kuullostaa jos vika on tuossa.

Mistä tuo omituisuus sitten on tullut - ei tietoa eikä apuja asiaan tunnu löytyvän. Muutaman kerran olen asentanut tuon uusiksi samoin lopputuloksin. Kaiken kaikkiaan kuitenkin hyvä lisuri eikä ilmankaan oikein voi olla kun isommilla koneilla liikuskelee.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
2 tuntia sitten, Rolf Niemi kirjoitti:

Maddogin kanssa GSX toimii lähes joka kerta kun simun avaa, mutta muiden koneiden kanssa (PMDG 737-800, Fenix A320 ja 300-600) pitää aina palata World Map- näkymään ja painaa uudestaan Fly jolloin GSX toimii. Tätä on jatkunut nyt muutaman kuukauden ja on todella ärsyttävää simun pitkästä latausajasta johtuen, joka vie pisimmillään 7 minsaa ja normiaika on n. 5 minuttia. Välillä GSX:n valikko vilahtaa eikä avaudu ja toisinaan se jää lataamaan loputtomasi itseään. Minä laitan päälle säät ja reaaliajat ynnä AI-liikenteen vasta sitten kun simu on latautunut haluamalleni kentälle. Mitä kaikkea Simconnect sitten käyttää simun latautuessa - en tiedä, mutta oudolta kuullostaa jos vika on tuossa.

Mistä tuo omituisuus sitten on tullut - ei tietoa eikä apuja asiaan tunnu löytyvän. Muutaman kerran olen asentanut tuon uusiksi samoin lopputuloksin. Kaiken kaikkiaan kuitenkin hyvä lisuri eikä ilmankaan oikein voi olla kun isommilla koneilla liikuskelee.

Minulla on ollut ihan vastavaa. Simconnectin saa tarvittaessa käynnistettyä uudelleen työpöydän oikeasta alakulmasta painamalla hiiren oikealla napilla ko kuvaketta. Tällöin ei simussa tarvitse poistua takaisin valikkoon.

-Mikko

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
28.2.2024 at 12.59, Mikko Westerlund kirjoitti:

Minulla on ollut ihan vastavaa. Simconnectin saa tarvittaessa käynnistettyä uudelleen työpöydän oikeasta alakulmasta painamalla hiiren oikealla napilla ko kuvaketta. Tällöin ei simussa tarvitse poistua takaisin valikkoon.

-Mikko

Hmmmm... En ole huomannut kyseistä kuvaketta, mutta olen kyllä lukenut sellaisen jostakin löytyvän. Tuleeko se näkyviin kun simu on käynnistetty vai miten tuo toimii?

Uuden Fenixin kanssa GSX tuntuu myös toimivan ilman temppuilua - tosin en ole kokeillut kuin pari kertaa tehdessäni tarvittavia asetuksia koneeseen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
10 tuntia sitten, Rolf Niemi kirjoitti:

Hmmmm... En ole huomannut kyseistä kuvaketta, mutta olen kyllä lukenut sellaisen jostakin löytyvän. Tuleeko se näkyviin kun simu on käynnistetty vai miten tuo toimii?

Uuden Fenixin kanssa GSX tuntuu myös toimivan ilman temppuilua - tosin en ole kokeillut kuin pari kertaa tehdessäni tarvittavia asetuksia koneeseen.

Tällä voit buutata GSX:n lennosta.

image.png

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
13 tuntia sitten, Joona Väisänen kirjoitti:

Tällä voit buutata GSX:n lennosta.

image.png

Joo - kiitos, mutta tuota olen kokeillut lukuisia kertoja ilman tulosta. Tuo löytyy minulla Tehtäväpalkista.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
02/03/2024 at 09.11, Rolf Niemi kirjoitti:

Joo - kiitos, mutta tuota olen kokeillut lukuisia kertoja ilman tulosta. Tuo löytyy minulla Tehtäväpalkista.

Sammuta couatl.exe task managerista ja käynnistä sitten uusiksi. 

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
4.3.2024 at 14.48, Joona Väisänen kirjoitti:

Sammuta couatl.exe task managerista ja käynnistä sitten uusiksi. 

Ei ole auttanut tuokaan, mutta Maddogin kanssa ei ole ollut ongelmia vähään aikaan ja nyt tuntuu Fenixin kanssa sujuvan myöskin mitä nyt olen pari kertaa kokeillut, että kaikki toimii. Tätähän on päivitelty aika tiheään ja jospa asiaan on löytynyt jokin ratkaisu sillä onhan noita ongelmia ollut muillakin.

Paluu World-näkymään oli minun tapauksessani nopein ratkaisu asiaan ja se toimi kun valitsi saman kentän ja portin jonka jälkeen sitten Fly-näppäimellä takaisin kentälle.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tälläinen päivitys 

Muokattu: , käyttäjä: Mikael Leinonen
3 henkilöä tykkäävät tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei varmasti ihan helppo toteutus noin niin kuin kokonaisuutena näin maallikon silmin katseltuna. Matkustamo näytti aika totuuden mukaiselta ja hahmot melko luonnollisen näköisiä. Jos kokonaisuus toimii, niin hyvä juttu. Viimeaikoinahan GSX on pelittänyt ongelmitta.

3 henkilöä tykkäävät tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

GSX:lle pientä päivitystä

Version 3.0.7

July 22nd, 2024

- GSX Pro NEW: Seated Passengers support for PMDG 737.

- GSX Pro NEW: Seated Passengers support for PMDG 777.

- GSX Pro NEW: PMDG 777 integration (requires 777 v2.0.39 or above).

- GSX Pro NEW: Added 8 new Flight Attendant characters.

- GSX Pro Fix: Fixed cabin dynamic lights heights for Leonardo MaddogX.

- GSX (all versions) Change: VGDS cycling messages are slower, to ease readability.

- GSX (all versions) Change: VGDS removed a space in RWY indication to fit screen.

- GSX Pro change: Maximum Payload calculation, which affects the Variable number of carts, is now based on Planned fuel (if there’s a Simbrief plan active) instead of actual fuel on board, so it will be more correct regardless of when fueling is called.

- GSX (all versions) New: Added the following Handling operators: Maastricht/Aachen airport (Netherlands), Oceania (updated logo).

•  
2 henkilöä tykkäävät tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ja heti perään tuli uusi päivitys

Version 3.1.5 – September 14th, 2024

GSX Pro Fix: Error when calling GPU.

GSX Pro Fix: Error when calling services on airplanes with the rear passengers or catering doors disabled.

GSX Pro Change: Developers LVars to check door Toggles always report 0 or 1, according to the documentation.

Muokattu: , käyttäjä: Mikael Leinonen
2 henkilöä tykkäävät tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minulla ja muutamalla muullakin käyttäjällä viimeisin 3.1.6-päivitys teki niin, että GSX Service-valikko kyllä aukeaa normaalisti, mutta mikään palvelu ei toimi. Ei Stairs, ei re-fueling, ei boarding eikä mikään muukaan. Kun jonkin palveluista klikkaa, niin kuuluu lyhyt kesken jäänyt naisen kuittausääni pyynnön vastaanottamisesta, mutta mitään ei tapahdu.

Tämä jatkuva päivittäminen sotkee aina silloin tällöin GSX:n ja vika sysätään toisinaan aiheetta käyttäjän niskaan. Nyt on vikaa kuulemma routerissa, virustorjunnassa tai SimConnectissa. Kun toissapäivänä lentelin Bae 146-300, niin kaikki pelasi ongelmitta. Virtuali oli väsännyt jonkin hotfixin ja lopputulos oli ainakin minun osaltani kaikkea muuta kuin fix.

Ilman tuotakin voi harrastaa, mutta vähintään Pushback on aika oleellinen palvelu simuillessakin minun mielestäni. Toisaalta -kun on ostanut ja maksanut, niin voisi olettaa ostoksensa toimivan. Pitkään meniin ettei tämän kanssa ollut mitään suurempia ongelmia. Yksi oli tässä ehkä kuukausi sitten jolloin GSX kaatui ja vika oli Lake Hood airport modi, joka ei ollut yhteensopiva SimWingsin (Aerosoft) Anchoragen kanssa eli tässä oli vika käyttäjässä tuolloin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tehnyt  kanssa mieli hankkia tää GSX mutta siinä ollut lukemani perusteella turhan paljon ongelmia niin jäänyt toistaiseksi ostamatta.Pushback-toimintona käytän vaan näppäinyhdistelmää Shift+P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään