Guest karoliina

Metarit mistä tahansa onnistuu nyt muiltakin, Nokia 770 tuli myyntiin

2 viestiä aiheessa

Hei,

nokia770.jpg

Me olemme eri foorumeilla todenneet Katen kanssa että olemme käyttäneet Nokia 770 Internet Tablet -laitetta surffailuun ties mistä mm. säätietojen tarkistukseen Forecan sivulta. Nyt sitä voi tehdä kuka tahansa, sillä laite tuli vihdoin myyntiin muillekin kuin developereille. Kyselyä on ollut kovasti että koska se tulee myyntiin. Koska on nyt. Prototyyppejä minulla on ollut käytössä, koska olen ollut mukana 770:aa tekevässä tiimissä, 770:n desktopin arkkitehdin roolissa.

Olen koonnut tänne pienen artikkelin miten sitä voi hyödyntää ilmailukäytössä:

http://www.karoliinasalminen.com/blog/?page_id=67

Laitteen voi ostaa tästä osoitteesta Suomeen hintaan 369 euroa + kuljetuskulut (UPS):

http://direct.nokia.com/Countries.aspx?u=/Product.aspx?model=770

Laitetta myydään ainoastaan Nokian verkkokaupassa. Siinä ei ole vakiona suomenkielistä lokalisointia, joten englanninkielen taito on suotavaa. Huom. laite on ARM-pohjainen Linux-kone, sillä ei voi ajaa PC/Windows/x86-softia, mutta Open Source -koodarille se on unelmavehje johon kääntyy melkein mikä

vaan GTK-pohjainen Linux-softa (kunhan otetaan huomioon että laitteen resurssit ovat rajalliset, muutenhan se ei olisi kämmenlaite).

Laitteessa ei vielä ole GPS-tukea, open source developereista riippuu koska siihen alkaa saamaan

GPS-softia. Kate on porttaamassa ilmailu-GPS-softaa ja itse olen tekemässä OFP:n teko- ja seurantaohjelmaa laitteelle.

Spottailijoille spoileri: Oheisessa kuvassa muuten taustalla on Cozy MKIV planien templaatit :).

Terveisin

Karoliina Salminen

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jees, Linux-vetoinen iPAQ.

Paitsi, että näyttö on vähän isompi ja resoluution niin paljon isompi, että ei sitä lentäjä näe lukea. Ja mitä lukisikaan, kun siihen ei (vielä) saa GPS:n näyttöä eikä karttapohjaa. Kentän reunalla se on varmaan käyttökelpoinen kännykän isompana apunäyttönä.

/Lare

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään