Arttu Lahdenperä

DCS AH-64 Apache

6 viestiä aiheessa

DCS:lle on nyt julkaistu AH-64 Apache. Aika uskomattoman hienosti tehty simulaatio, vaikka kyseessä onkin vasta pre release, eikä kaikki toiminnot ole vielä mallinnettu! Nyt onkin herännyt himo hankkia kollektiivivipu ohjaimeksi, koska helikopperin lentäminen kaasukahvoilla tuntuu vähän oudolta. Onko kellään kokemuksia noista kaupallisista kollektiiveista?

Kysymys 2: Onko joku halukas lähtemään multiplayerilla lentelemään yhdessä (joko samassa koneessa, tai erikseen)?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kaasukahvaa olen käyttänyt kopterihommissa, mutta eihän se varmaankaan ole kovin realistisen oloista. VR-lasitkin pitäisi varmaan olla.

Helisimmer sivulla on arvosteluja, ainakin asiantuntemusta asiaan riittää.

Olen välillä opetellut noita DCS koneita, Apachea en ole hankkinut. Ne ovat vain niin monimutkaisia, että vie hirvittävästi aikaa. Sitten kun tulee taukoa, niin asiat ovat jälleen hukassa. Kiva simu, mutta on työläs.

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Samaa mieltä Tatun kanssa, olen ajan kanssa ihastellut noita Dcs:n mallinnoksia ja joitakin niistä jopa hankkinutkin. Operointi on jäänyt vähemmälle juuri monimutkaisuuden vuoksi. On kyllä hieno mallinnos tuo Apache👍😃

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ostin Apachen jo vuodenvaihteessa ja sillä onkin tässä pörrätty julkaisusta asti hyvinkin paljon. Huikea laite on!

2 henkilöä tykkäävät tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo, monimutkaisia vempeleitähän nuo. Todella monimutkaisia. Mutta sehän siinä minua juuri kiinnostaakin. Toiset pitävät siitä, että lentolaitteen ulkokuori näyttää hienolta, laskutelineiden liike ym. on mallinnettu viimeisen päälle. Minulle taas ne ovat enemmänkin sivuasia. Pidän siitä, että kaikki piilossa olevatkin järjestelmät on mallinnettu mahdollisimman todenmukaisesti. Apachen osalta tyydyn suurimmaksi osaksi vasta opettelemaan lentelemään sen kanssa. Kaikki muu odottaa tulevaisuudessa.

Ai juu, kiitos Helisimmer -linkistä. Menin nyt tilaamaan Virpilin kollektiivin. Kattellaan, miltä tuntuu, jahka joskus saapuu.

4 henkilöä tykkäävät tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No niin!! Virpilin kollektiivikahva saapui tänään, ja pikaisesti ehdin jo tyyppaamaankin. Realismi ainakin kasvaa exponentiaalisesti, joskin uusien liikeratojen syöttö lihasmuistiin vie varmaan aikansa. Mitään toimintoja en ole kollektiivin nappuloihin vielä kerennyt/jaksanut laittaa. Kerkeehän sitä...

Ainoana negatiivisena puolena on toistaiseksi kollektiivin pieni kankeus. Jotta kahva pysyisi itsekseen asetetussa korkeudessa, täytyy kitkan säätöruuvin olla kohtalaisen tiukalla. Tämä taas aiheuttaa sen, että liikkeestä tulee pakostakin hieman nykivää. Täytynee miettiä tuohon jonkinlaista vastapainoviritelmää vastakkaiselle puolelle, jahka tässä kerkiää muulta laiskottelulta...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään