Antti Havukainen

Joysticki toimii miten sattuu

5 viestiä aiheessa

Eli tällaista ongelmaa tälläkertaa:

Avaan FS9:n normaalisti, valitsen konetyypin, lähtökentän, säätilan, sekä tarvittaessa flightplaanin, tämän jälkeen painan Fly Now-nappia. Ok, kaikki hyvin tähän asti. Sitten otan lennonjohdolta luvat rullata kiitotielle ja nousuun. Kun olen saanut lennettyä pari minuuttia ja noustua muutamaan tuhanteen jalkaan, niin kuuluu Windows XP:n "Di-ding"-ääni, joka puolestaan tarkoittaa että USB-laite irroitettu, vaikka ei edes koske mihinkään. Yllättäen tämän jälkeen ohjattavuus häviää kokonaan ja lento tyssää yleensä siihen.

Muutaman kerran olen tikun kalibroinut, mutta siitä ei tunnu olevan mitään apua. Joskus ohjattavuus tosin palautuu, kun irrottaa joystickin koneesta ja pistää sen takaisin kiinni. Välillä tällä tosin on ollut sellaisia outoja sivuvaikutuksia, että kone ei enää tunne näppäimistökään.

Toisinaan myös vähän ohjattavuuden katoamisen jälkeen kone tunnistaakin joystickin itsestään ja sitten pystyy taas lentämään normaalisti. Tätä iloa tosin ei kuitenkaan kauaa kestä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tikku on viitisen vuotta vanha Microsoftin SideWinder, ja näppäimistö joku Trustin halpisnäppis. Ajureita en ole asentanut kumpaankaan, sillä ovat tähän asti toimineet moitteettomasti ilmankin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Melkeinpä veikkaan, että tikku alkaa hajota. Voi tietysti olla USB-ajurikin heikolla hapella, mutta se on epätodennäköinen vaihtoehto.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tai sitten poweri ei riitä antamaan virtaa joykkarille. Itselläni oli samanlaisia ongelmia, että kone tunnisti joystickin millon itse halusi ja loppujen lopuksi ei ollenkaan. Vaikka joystic ei toiminut usb-porteissa, niin kameran kortinlukija ja mp3 soitin toimivat. Syyksi paljastui rikkinäinen poweri.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään