Kirjoitettu Huhtikuu 13, 2022 (muokattu) Työkaluja on päivitetty ja pääsin lempipuuhaani... tekemään täysin merkityksettömiä lisäosa-palasia simuun. Merimerkit ovat ensimmäisenä tekemässä paluun. Tosin, tämä simu on erittäinkin VFR simu, minusta nuo merimerkit luovat upean lisän saaristoon ja merialueille. Toki merkkejä on myös Suomen isoimmilla järvillä. Tutkamerkki Helsingin edustalla Kolme tutkamerkkiä ja olisko länsipoiju Hangon lähistöllä Länsipoiju (tai saattaa tuo olla kyllä eteläpoijukin), tutkamerkki ja länsi jääpoiju. Pointtina kuitenkin se, että kaikenlaisia merkkejä löytyy. Ja tuhansia koko maahan. Muokattu: Huhtikuu 13, 2022, käyttäjä: Tatu Kantomaa 16 henkilöä tykkäävät tästä Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 14, 2022 Olen kanssasi päinvastaista mieltä siitä, mitä otsikkosi sanoo. Mikään mikä tuo lisää realistisuutta ja kuvaa elävää elämää simussa ei ole turhaa. Kun (jos) kesä saapuu ja ottaa alleen Kodiakin tai Turbo Arrowin, niin on mukava lentää matalalla kun alla ei näy pelkkää tyhjää vaikkapa nyt vetten päällä. Meillähän on jo majakat ja merimerkit olisivat hieno lisä ja onhan simussa myös defaulttina vesitasoja joita en tosin ole vissiin kertaakaan kokeillut. Eikä pidä unohtaa myöskään laivaliikennettä, joka meillä on käytössä. FS 9.1:ssä ja FSX:ssä oli Holgerin tekemä Tonga Fjords ja sillä alueella oli myös muutamia lateraalimerkkejä ja tuntui tosi hienollta kun ne sai silmiinsä - tosin tuolloin tuollakin alueella oli ajoittain niin tyypillistä diakuva-efektiä liittyen luultavasti maiseman raskauteen tai johonkin bugiin. "Lensin" tuolloin vain lähes pelkästään GA-koneita Alaskassa ja sama jatkui myös FSX.ssä maisemien parantuessa. GA-koneet olivat käytössä syystä, että isommilla koneilla ei voinut lentää isommille kentille, koska tietokoneen tehot loppuivat kesken. On hienoa, että teet näitä ja jos vielä jaat ne, niin aina parempi. Uskoisin, että meillä kellään ei ole mitään sitä vastaan, että kehität simun visuaalista ilmettä Suomen osalta ja kukaan tuskin kokee sitä turhaksi. PS. Hienosti istuu kepit maisemaan 5 henkilöä tykkäävät tästä Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 14, 2022 Olen TÄYSIN samaa mieltä...Kiitos Tatu Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 14, 2022 Olen myös samaa mieltä edelläolevien kanssa ja taas kerran suurkiitos Tatu! On ihanaa, että on tuollaisia ihmisiä vielä maan päällä! Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 14, 2022 Tatu taitaa myös markkinoinnin. Otsikko nimen omaan saa ihmiset katsomaan ja lukemaan, mistä on kysymys. 1 henkilö tykkää tästä Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 15, 2022 No ei kai ilmaista lisäosaa tarvi varsinaisesti mainostaa. Ihan kyllä tarkoitin molempia mitä kirjoitin, eli toisaalta kaukana lentämisestä, mutta toisaalta sitten luo valtavasti "elämää" vesistöille. Esim. linjataulut näkyvät erittäin selkeästi maisemassa. No nuo meren tikut tuli valmiiksi ja konvertoin vanhasta maisemasta myös tunnusmajakat. Sitten siirryinkin kivihommiin. Mulla ei vain taida olla kuin Lappi/puoli Suomea ladattuna, jospa Karilla olisi tallessa etelä-Suomen tiedostot. 10 henkilöä tykkäävät tästä Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 15, 2022 Ei voi muuta kun ihastella 1 henkilö tykkää tästä Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 15, 2022 2 tuntia sitten, Tatu Kantomaa kirjoitti: Sitten siirryinkin kivihommiin. Mulla ei vain taida olla kuin Lappi/puoli Suomea ladattuna, jospa Karilla olisi tallessa etelä-Suomen tiedostot. Jaahas että kivijuttuja pitäs katella. Melko hyvin on nuo vanhat jutut tupannu unohtumaan. Mutta pienellä kaivelulla jotain vissiin asiaan kuuluvaa löytyy. Tatu tarkoittanetko näitä bgl-filuja esim Vesikivet_5309_0.BGL jne? Jos niin voin nuo laitella sulle. Komiat on maisemat MSFS simussa ei voi kiistellä. 1 henkilö tykkää tästä Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 15, 2022 9 minuuttia sitten, Kari Reinisalo kirjoitti: Tatu tarkoittanetko näitä bgl-filuja esim Vesikivet_5309_0.BGL jne? Jos niin voin nuo laitella sulle. Komiat on maisemat MSFS simussa ei voi kiistellä. Pitäis löytyä shp-tiedostoja, bgl:stä ei taida pystyä purkamaan. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 15, 2022 Ai niin tarkoittanet niitä QGIS:n ko filuja? Katellaas, josko... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 15, 2022 1 minuutti sitten, Kari Reinisalo kirjoitti: Ai niin tarkoittanet niitä QGIS:n ko filuja? Katellaas, josko... Kyllä! Olispa mahtavaa, jos löytyy. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 15, 2022 Tutkailtava. Palaan astialle. 1 henkilö tykkää tästä Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 16, 2022 Kiitos Karin backuppien, nyt näitä kiviä löytyy etelä-Suomestakin. 8 henkilöä tykkäävät tästä Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 16, 2022 Ihan on kuin Kaakkois-Suomen kivikkoiset merialueen rannat 1 henkilö tykkää tästä Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 16, 2022 (muokattu) 3 tuntia sitten, Juhani Pelli kirjoitti: Ihan on kuin Kaakkois-Suomen kivikkoiset merialueen rannat Pitää käydä pällistelemässä, miltä näyttää. Vaan mikähän se nyt oli taas resepti tähän MSFS ikkunaan. Kiiltelee hienosti, mutta ei oikein näy läpi. Muokattu: Huhtikuu 16, 2022, käyttäjä: Tatu Kantomaa Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 17, 2022 (muokattu) Ongelma ratkaistu, ikkunat näkyvät läpi. Itselle tämä Blender on kyllä sellainen softa, että jos ei vähään aikaan koske, niin puolet asioista unohtuu heti. No nyt on opeteltu paistelemaan tekstuureita vanhoista malleista, joten majakoita olen jonkin verran saanut muunnettua. Kuten Bamcen majakkamaisemassa, minäkin lisäsin landmark merkinnät majakoille, joten ne näkyvät World map näkymässä. Tunnusmajakoilla ei ole landmark merkkejä, mutta löytyvät maisemasta. Tästä voi ladata merimerkit ja majakat testiin. Suomen merimerkit * Tiedän, että Kemi II kohdalla on myös tutkamerkki. Se ei itse asiassa ole kovin väärin, koska Kemi II on tutkamerkki. * Tankar majakan vieressä on linjamerkki, se ei liene siellä oikeasti... poistan kun ehdin. * En ole keksinyt miten valot tehdään, joten majakoissa ei ole valoja. Tässä on kaksi vuotta odoteltu, että Asobo saisi jotkut järkevät valot tehtyä, vaan ei näy. Vielä. Valassaarten majakka on kyllä varmasti yksi Suomen hienoimmista. Ja sitten on näitä tolppia... Kemi I Muokattu: Huhtikuu 17, 2022, käyttäjä: Tatu Kantomaa 10 henkilöä tykkäävät tästä Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 17, 2022 Wow! Todella hienoa! Tätä kaipailinkin viimeksi kun lensin EFMA EFHN väliä Piperilla! 3 henkilöä tykkäävät tästä Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 17, 2022 Nuo majakkavalot on hankalia. Viimeksi tänään olen kamppailut niiden kanssa. Keksin kyllä miten saan valot vilkkumaan ihan oikein majakkatunnuksien mukaisesti, mutta kun nuo näkyy vain noin yhden mailin etäisyydelle. Nehän pitäisi saada loistamaan suurin piirtein yhtä kauas kuin todellisuudessa eli jotkut jopa yli 10 mailia... 2 henkilöä tykkäävät tästä Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 17, 2022 25 minuuttia sitten, Bamce Fabricius kirjoitti: Wow! Todella hienoa! Tätä kaipailinkin viimeksi kun lensin EFMA EFHN väliä Piperilla! Näyttää kyllä todella hyvältä. 2 henkilöä tykkäävät tästä Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 18, 2022 14 tuntia sitten, Bamce Fabricius kirjoitti: Nuo majakkavalot on hankalia. Viimeksi tänään olen kamppailut niiden kanssa. Keksin kyllä miten saan valot vilkkumaan ihan oikein majakkatunnuksien mukaisesti, mutta kun nuo näkyy vain noin yhden mailin etäisyydelle. Nehän pitäisi saada loistamaan suurin piirtein yhtä kauas kuin todellisuudessa eli jotkut jopa yli 10 mailia... Joo, ei oikein onnistu näillä välineillä. Jokaiselle majakalle pitäisi tehdä pseudolentokenttä, niin saisi niitä lentokentän valoja käyttöön. Ei viitsi tuohon alkaa. Oletko tekemässä lisää majakoita? Lähdin pohjoisesta ja olen nyt Yttergrundin kohdalla. Muutama olisi vielä... 1 henkilö tykkää tästä Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 18, 2022 Ei tällä hetkellä majakoita suunnitteilla, joten jatka vaan etelään päin. Tosi hienoa jos saadaan kaikki Suomen majakat mukaan! Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 18, 2022 Tampereella Siilinkarin majakka kyllä vilkuttaa. En muista mistä tuon latasin. Muuten on mulla vielä omassa kuopassaan! Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 18, 2022 (muokattu) 16 minuuttia sitten, Tapio Ehder kirjoitti: Tampereella Siilinkarin majakka kyllä vilkuttaa. En muista mistä tuon latasin. Muuten on mulla vielä omassa kuopassaan! Vilkkuu joo, mutta ei siellä ole mitään selkeää lamppua. On vain "valo minkä se lamppu valaisisi". Muokattu: Huhtikuu 18, 2022, käyttäjä: Tatu Kantomaa 1 henkilö tykkää tästä Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 19, 2022 Bamce kyseli sektoriloistojen perään, joten tein sellaiset ja niitä löytyy nyt sitten melkein 400. En ihan vielä hoksannut, että miten päin noiden pitäisi olla. Näyttää minulle, että ovat väärin, valkoiset ikkunat/valo (jos olisi) osoittaa linjan suuntaan, vihreä linjasta oikealle ja punainen vasemmalle. Paketissa nyt lisää majakoita, ja edellisen paketin majakoihin jotain korjauksia. Finland Seamarks V2 3 henkilöä tykkäävät tästä Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 19, 2022 18.4.2022 at 13.02, Tatu Kantomaa kirjoitti: Joo, ei oikein onnistu näillä välineillä. Jokaiselle majakalle pitäisi tehdä pseudolentokenttä, niin saisi niitä lentokentän valoja käyttöön. Ei viitsi tuohon alkaa. Oletko tekemässä lisää majakoita? Lähdin pohjoisesta ja olen nyt Yttergrundin kohdalla. Muutama olisi vielä... Eikös virallisilla helikopterikentilläkin ole jonkinlaiset koodit? Majakan läheisyydessä lienee aina? huoltokenttä, joten ei sen majakan tarvisisi olla kovin pseudo eikä kentän näkyvyys kartalla haittaa kun noita koptereita tuetaan kohta ihan virallisesti Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla