Kirjoitettu Toukokuu 10, 2022 1 tunti sitten, Tatu Kantomaa kirjoitti: Mulla on ne default simun mukana tulevat Quickview asetukset käytössä, mietin, että tämäkö aiheuttaa ongelmia näiden shorcuttien kanssa? Tämä kamerasysteemi on oikeasti todella sotkuinen.... Katselin tässä juuri Flightdeck2sim striimiä PMDG 737 koneesta, ja siinä sivulauseessa hän mainitsi jonkun YouTube videon, missä ilmeisesti neuvotaan kuinka MSFS saa enemmän XP11 tyyliseksi, mitä tulee näihin näkymien asetuksiin. Pitää tutkia. Kyllä - jonkin MSFS:n funktio varmasti on tuon numero 1 vaikutuspiirissä. No näppäimistölle voi luoda erilaisia asetuksia ja ne voi tallentaa haluamalleen nimelle, niin ei tule sotkettua toimivaa asetusta. Paras tapa olisi kai luoda tälläisille Maddogin ja DC-6 kaltaisille omat asetukset. Nyt olen mennyt DC-6 asetuksilla kaikilla koneilla. Täytyy testailla huomenna kun taas on aikaa. Tänään meni puusavotassa tulevaa talvea silmällä pitäen... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 10, 2022 (muokattu) Numpadin numero 1 on ainakin confattu vakiona elevator trim up toimintoon, joka saattaa ehkä vaikuttaa tässä tapauksessa autopilotin toimintaan. Tässä on ainakin yksi You Tube ohje millä minä olen nuo asetukset tehnyt. Muokattu: Toukokuu 10, 2022, käyttäjä: Jani Vänskä 1 henkilö tykkää tästä Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 10, 2022 4 minuuttia sitten, Jani Vänskä kirjoitti: Numpadin numero 1 on ainakin confattu vakiona elevator trim up toimintoon, joka saattaa ehkä vaikuttaa tässä tapauksessa autopilotin toimintaan. Tässä on ainakin yksi You Tube ohje millä minä olen nuo asetukset tehnyt. Kiitos linkistä - täytyyn huomenna tutkia asiaa. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 10, 2022 Jos on päällä MD:n asetus, että ohjainten liikuttaminen kytkee autopilotin pois niin trimmin liikuttaminen tekee juuri sen. Koska ongelma tulee numpadista, on sen ratkaisukin yksinkertainen. MSFS:n asetuksista tarkastetaan noille näppäimille laitetut toiminnot ja poistetaan ylimääräiset, esim juuri tuo elevator trim up/down. Mun mielestä MSFS:n kamera on todella tehokas ja hyvä käyttää mutta se edellyttää, että kaikki näppäimet sille on asetettu kunnolla. Esim numpad tai itselläni F1-F11 on custom camera yms sen mukaan mitä tarvitsen. Oletusnäppäimet on ihan karseita. Nyt on kanssa mulla ajatus laittaa eri instrument viewit numpadiin, jolloin voin sieltä vaihtaa ohjaamokameraa ja F-näppäimillä sitten muita näkymiä. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 11, 2022 (muokattu) 10 tuntia sitten, Joona Väisänen kirjoitti: Jos on päällä MD:n asetus, että ohjainten liikuttaminen kytkee autopilotin pois niin trimmin liikuttaminen tekee juuri sen. Koska ongelma tulee numpadista, on sen ratkaisukin yksinkertainen. MSFS:n asetuksista tarkastetaan noille näppäimille laitetut toiminnot ja poistetaan ylimääräiset, esim juuri tuo elevator trim up/down. Ei ole tuo asetus päällä, mutta pitää lähteä etsimään syytä tuohon mainitsemaani ongelmaan MSFS:n näppäinasetuksista. Kiitos kuitenkin. PS. NUM 1/ Num 7 oli juurikin trimmeille kuten FSX:ssä aikoinaan. Poistin ne ja lähden testaamaan. Muokattu: Toukokuu 11, 2022, käyttäjä: Rolf Niemi Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 11, 2022 Non niin - ongelman ydin oli nuo trimmeille ennakolta asennetut 1 ja 7 -> NUM PAD Kiitos avusta - nyt siirtyminen sujuu suunnitellu tavalla 1 henkilö tykkää tästä Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 11, 2022 Mullakin onnistui, mappasin Custom cameran numpadiin ja tallenus (Save custom camera) oikea CTRL + numpad numero. Eli samaan tyyliin kuin XPlanessa. Nyt toimii. Niin ja tosiaan jos on jotain flight control asetuksia numpadin numeroissa, niin poistin ne. SLEW ja DRONE komennot eivät haittaa. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 11, 2022 Vaikka tämä ei Maddogiin liitykkään millään tavalla, niin kävi niin, että päätin siivota Steamista kaiken sen mitä en käytä ja kas - klikkasin vahingossa simun asennuksen pois eikä jarrua löytynyt vaikka huomasin erehdyksen sekuntti mokan jälkeen. No pitäähän tuo uudelleen asennuskin kokeilla, että tietää, mistä puhutaan aina silloin tällöin. Hirvittää tuo latauksen koko, mutta minkäs teet. Äääääh prkeeee... 1 henkilö tykkää tästä Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 11, 2022 (muokattu) Sattuuhan sitä paremmissa piireissäkin...tuo on hyytävä tunne, kun sekunnin murto-osassa huomaa etusormen olleen ajatusta nopeamman...kokemusta on Muokattu: Toukokuu 11, 2022, käyttäjä: Juhani Pelli Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla