Tarmo Kallio

Vanhat sähköpostiosoitteet poistuvat

17 viestiä aiheessa

Vajaa kuukausi sitten tuli tämä ilmoitus:

MBnet-sähköpostiosoitteesi ja kotisivusi sulkeutuvat 12.10.2022. Jaahas. Olen käyttänyt tätä osoitetta "kivikaudesta" lähtien.  Mikrobittilehden tilaus tulee päättymään välittömästi, mikäli tuo posti suljetaan. Minulla on myös vanha Telian sähköposti: inet.fi. (Sonera, tai Posti ja Lennätinlaitos).  Sekin näköjään lopetetaan, mutta minulle ei ole tullut vielä virallista ilmoitusta. Vs: Sähköpostipalvelun ylläpito on päättymässä 2023 loppuun mennessä - sivu 3 - Telia Yhteisö

Minulla vielä kolmas Applen sähköpostiosoite. Ei kai sitä lopeteta? Vaihtohommasta tulee todella työläs. Kun kaikki nykyiset sähköpostit ovat POP 3, tai IMAP-muodossa. Ja sitten pitää muuttaa sähköpostiosoite "miljoonaan" eri  paikkaan. 

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
21 tuntia sitten, Jarmo Lempinen kirjoitti:

Ei tuo Applen sähköposti varmaan lopukaan. Vielä pitkään aikaan... Sain käsityksen, että Telian asiakkaitten lähettävän postin palvelimen tunnus (mail.inet.fi) säilyy jatkossakin, vaikka sähköpostipalvelu muuten lopetataankin.

Muokattu: , käyttäjä: Tarmo Kallio
Yksi sana unohtui

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hakekaa IKI RY:n jäsenyys ja saatte sieltä oman sähköpostiosoitteen, joka on etunimi.sukunimi@iki.fi. Ohjatkaa sinne kaikki sähköpostinne ja ikistä voi sitten ohjata saapuneet viestit mihin tahansa sähköpostiin. 

https://ikiwiki.iki.fi/

Muokattu: , käyttäjä: Pasi Ilola

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
5/7/2022 at 16.23, Tarmo Kallio kirjoitti:

Vajaa kuukausi sitten tuli tämä ilmoitus:

MBnet-sähköpostiosoitteesi ja kotisivusi sulkeutuvat 12.10.2022. Jaahas. Olen käyttänyt tätä osoitetta "kivikaudesta" lähtien.  Mikrobittilehden tilaus tulee päättymään välittömästi, mikäli tuo posti suljetaan. Minulla on myös vanha Telian sähköposti: inet.fi. (Sonera, tai Posti ja Lennätinlaitos).  Sekin näköjään lopetetaan, mutta minulle ei ole tullut vielä virallista ilmoitusta. Vs: Sähköpostipalvelun ylläpito on päättymässä 2023 loppuun mennessä - sivu 3 - Telia Yhteisö

Minullakin on tuo pp.inet.fi sähköpostiosoite. Toki tiedän, että enää runsaan vuoden verran. Nyt tuli kuitenkin pula aspiriinista: Varusteeni on Windows 7, jossa Outlook 2007, ja Telian laajakaista. Windows 7 tuli viime keskiviikkona (12.10.) update. Sen jälkeen Outlook ei ole enää lähettänyt viestejä; vastaanottaa kyllä. Olen yrittänyt vaikka mitä, asetukset ovat kunnossa, AVG:n e-mail deaktivointi ei auta jne jne. Windowsin update-tunnus on KB890830. Tämä siis pöytäkoneessa. Vaimollani läppäri, jossa samat ohjelmat, ja tuli sama ongelma. Ei siis hardwaresta kiinni. Puhelimessani on sama sähköposti, ja se toimii. Oma ymmärrykseni ei riitä pääsemään ongelmassa eteenpäin (oulook herjaa erroria 0x800ccc1a). Onko kellään asiasta enemmän tietoa?

Mitä tulee Teliaan, kun se myytiin kokonaan Ruotsiin: Telia kertoi, että "näitä pp.inet.fi - postilaatikoita on niin vähän, ettei kannata ylläpitää". Surkeaa on, että niin moni firma on pitänyt myydä ulkomaille. Ensimmäinen käytännön merkki tuosta kaupasta oli seuraava: Vantaalla, Koivukylän City-marketin aulassa oli monia, monia vuosia Sonera-Telian "nakkikioski", jossa oli melkein aina kaksi Telian ihmistä ratkomassa erilaisia ihmisten ongelmia. Useimmiten kioskille oli jono. Kun Telia ruotsalaistui, niin kahden viikon kuluttua ei nakkikioskiakaan enää ollut. Tämä siitä palvelusta. Siitä syystä puhelimemmekin ovat Elisan liittymissä. DNA:n norskilaisuuteen en sorru, koskapa en viitsi odotella, mitä ongelmia sieltä lopulta tulee.

t. Olavi

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

MInulla meni tuo mbnet-sähköpostiosoite kiinni 14.10. Olin Mikrobitti lehden tilaaja vuodesta1984 lähtien. Päätin lopettaa lehden tilauksen. Marraskuun lehti tulee vielä kaiketi minulle.

Jokainen tekee oman päätöksen. Tarmo Kallio.

Muokattu: , käyttäjä: Tarmo Kallio

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kokeilepa Olavi googlata tuolla virheilmoituksella, yleensä jotain helppiä löytyy.

Elisa tuli otettua, mutta valitettavasti ei oikein pelitä kolhoosikämpällä itärajan pinnassa. En silti vaihda, hiljaisuus tekee toisinaan hyvää.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
1 tunti sitten, Pekka Rouvinen kirjoitti:

Kokeilepa Olavi googlata tuolla virheilmoituksella, yleensä jotain helppiä löytyy.

Elisa tuli otettua, mutta valitettavasti ei oikein pelitä kolhoosikämpällä itärajan pinnassa. En silti vaihda, hiljaisuus tekee toisinaan hyvää.

Kiitos vihjeestä, tuli kylläkin jo aamulla kokeiltua, mutta ei auttanut. Taitaa olla aika uusi ongelma.

t. Olavi

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No niin. Aikaa on kulunut nyt muutama kuukausi ja Telia on lopettanut sähköpostipalvelun. Telian sähköposti (inet.fi) siirtyi norjalaiselle Fjordmail yritykselle 23.05.2023. Meillä on Telian kaapelinetti ja Windows-koneitten sähköpostit ovat toimineet nyt aivan normaalisti. Mitään asetuksia en ole joutunut muuttamaan. Tosin sillloin ensimmäisenä päivänä tuli posteja tuplina ja vielä monta kertaa päivän aikana. Muuten toiminta on ollut ok. 

Telialta tuli silloin ilmoitus, että Fjordmailiin pitää rekisteröityä määräajan kuluessa ja palvelu muuttuu ilmeisesti maksulliseksi. Mitään tietoja ei ole tullut. Windows.puolella kaikki toimii nyt hienosti. Sähköpostityyppini on POP3 eri koneissa.

Minulla on ollut sama inet.fi-sähköposti myös iPhonessa vuositolkulla. Tässä on tosin sähköpostityyppinä IMAP. POP3 ei taida toimia. Kaikki sähköpostit jotka ovat tulleet Windows-koneisiin ovat tulleet samalla myös kännykkään. 23.05.2023 jälkeen mitään postia inet.fi-tilille ei ole enää tullut kännykkään. Kännykässä on myös Telian liittymä. Mistä tämä johtuu? Olen koittanut vaihtaa sekä lähtevän, että saapuvan palvelimen osotteita. Eli mail.inet.fi ja smtp.tele.fi. Ei auttanut. Onko muilla ollut vastaavia ongelmia Telian sähköpostin kanssa?

Tässä vielä lainaus Telian tiedotteesta: "

Telian liittymien lähtevän postin palvelin poistuu käytöstä 23.5.2023

Telian liittymien käytössä oleva lähtevän postin palvelimen osoite mail.inet.fi poistuu käytöstä 23.5.2023. Muutoksen taustalla on Telian inet.fi-sähköpostipalvelun siirtyminen kumppanillemme Fjordmailille. Telian liittymien lähtevän postin palvelimen osoite on 23.5.2023 alkaen smtp.tele.fi.

Tämä koskee sinua, jos käytössäsi on laitteita, ohjelmia tai palveluita, jotka käyttävät lähtevän postin palvelimena mail.inet.fi-osoitetta. Kyseistä palvelinta käytetään Telian liittymissä esimerkiksi Telia Yhteyspiste -palvelussa, älypuhelimen sähköpostisovelluksissa, riistakameroissa ja vaikkapa mökkivahtipalveluissa.

Jos sinulla on käytössäsi inet.fi-sähköpostipalvelu, sinun ei tarvitse tehdä mitään. Palvelusi jatkuu ennallaan."

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minä en saa iphonessa toimimaan lähtevää inet-sähköpostia. Joskus kauan sitten se toimi, mutta varmaan joku asetus olisi pitäny muuttaa. Saapuva sähköposti kyllä tulee iphoneen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
3 tuntia sitten, Janne Hokkanen kirjoitti:

Minä en saa iphonessa toimimaan lähtevää inet-sähköpostia. Joskus kauan sitten se toimi, mutta varmaan joku asetus olisi pitäny muuttaa. Saapuva sähköposti kyllä tulee iphoneen.

Sinulla toimii sentään inet.sähköposti iPhonessa toiseen suuntaan. Miulla ei toimi kumpaakaan suuntaan. En ole juuri niitä asetuksia tutkinut. Nyt kesällä on muutakin tekemistä :)

Minä ostin tosin sen Norjalaisen uuden palvelimen yhdeksi vuodeksi. En ole katsonut mitään asetuksia. Lyhyesti vain vilkaisin ja siellä oli hirvittävästi vanhoja sähköposteja monilta vuosilta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tänään tuli Norjalaiselta palvelimelta: Inet.fi :: Tervetuloa Inet.fi -käyttäjäksi  ilmoitus, että maksukortti ei kelpaa ja kohta lopetetaan koko sähköpostitili. Olin tokin varautunut, mutta en muistanut kortin vaihtumista, kun sain uuden kortiin. Kaikki numerot olivat eritavalla uudessa maksukortissa. Sain asian jotenkin hoidettua, mutta aika monimutkaiseksi asia meni. Ja Ihmettelin hetken :) Näille ei näköjään normaalit verkkopankkimaksut Mobiiilivarmenteineen kelpaa!

Maksukortiile piti antaa nettimaksuun lupa. Laitoin luvan ja maksu meni läpi. Hinta on 59 Euroa vuodesta. Laitoin sitten luvan heti pois. Tämä sähköpostiyhtiö pohjautuu Posti ja Lennnätinlaitokseen. Tuliko siitä sitten Telelaitos ja Tele. Myöhemmin Sonera . .... ym....;)...Telia.....

Sähköposti on toiminut tosin todella hyvin. Ei ole ollut ainuttakaan ongelmaa koskaan. Tämä on hintansa väärti.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään