Mikko Westerlund

Lentokenttien turvatarkastuksista.

351 viestiä aiheessa

Tänä aamuna sattui sellainen pienehkö episodi itselleni Helsingin turvassa. Väkeä ei ollut ruuhkaksi asti ja Priority turva oli jopa melkein tyhjä. Olin ottanut mukaan matkaan trumpetin suukappaleen, joka on siis metallinen kartiosuppilo, jonka kautta trumpetin ääni tuotetaan. Tuon suukappaleen olin sitten laittanut käsibagaasiin ajattelematta lainkaan, sen "vaarallisuutta". Koko soitinta en ottanut mukaan, mutta suukappale on hyvä olla aina mukana soittovalmiuden, eli ns "ansatsin " säilyttämisen takia.

Turvan virkailijat, kaksi ehkä noin  25-vuotiasta miellyttävää neitokaista saivat sitten laukkuni ohjautumaan tarkempaan tarkastukseen. Nähtyäni laukun ohjautuvan sille puolelle, ajattelin syynä varmaan olevan nimenomaan tuo suukappale. Kun neitokaiset pyysivät lupaa avata laukun, totesin heille syynä varmaan olevan nimenomaan tuon suukappaleen, mihin he myönsivät, etteivät aiemmin olleet moista nähneet ja sitten halunneet tarkistaa mikä se oikein on. No tämä tuli opetuksena niin minulle kuin heillekin.

2 henkilöä tykkäävät tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään