Aleksi Luomanmäki

Onko sinulla musikaalista lahjakkuutta?

119 viestiä aiheessa

Eikös se ollut niin, että kaiku korjaa kaiken? ;)

Bassoa soittelen itse, hieno soitin!

/Hannu

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Särö peittää virheet  ;D

No niinhän se menee. Sitten kun loppuu taidot kesken niin ruuvataan vähän lisää :laugh: Ja sitten kun ruuvaa säröt pois, niin huomaa että "***** mitä paskaa ;D"

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuollaisessa retkueessa tullut soitettua nyt vajaa viisi vuotta. Aluksi parisen vuotta kitarassa ja nyt vajaa 3 vuotta rummuissa. Rumpuja olen soittanut 7-vuotiaasta ja kitaraa 2. instrumenttina 15-vuotiaasta. Laulukin sujuu suhteellisen hyvin.  :)

Erilaisissa bändeissä soittanut rumpuja, kitaraa tai bassoa viimeiset 25-vuotta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Särö peittää virheet  ;D

Juu, ja volyymi!  :thmbup:

Yli 85 dB äänentasolla ei ole enää mahdollista saavuttaa hyvää eroteltavuutta. Paras vola on noin 75 dB, mikä vastaa selkeä-äänistä keskustelua. 100 dB mökällä soitettu keikka saa kestää enintään 15 minuuttia (mikä tosin ei eroteltavuuteen auta mitään, mutta suojaa edes vähän kroppaa).

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Velipoika soittaa kitaraa, pianoa ja muutamaa muutakin soitinta, minä radiota.Tuli mieleen tuosta kaveri joka lähti kitarakurssille, basistina.Ensimmäisen illan jälkeen ei kurssilla näkyny, opettaja soitteli perään ja kyseli, kaveri vastasi ettei ehdi, sanoi että keikkaa pukkaa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Velipoika soittaa kitaraa, pianoa ja muutamaa muutakin soitinta, minä radiota.

Kylllä se todistettavasti soittaa kans poskea ihan hyvin. Ei, ei se velipoika.....  8)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kitaraa ja rumpuja yli 30-vuotta, sitten koskettimia ja bassoa vähän vähemmän. Parilla kaupallisella äänitteellä olen ollut soittamassa.Toisella soitin livenä ja toisella koneilla. Gospel-bändin kanssa kierreltiin aikanaan Suomessa keikkailemassa, minä olin rummuissa. Isoin soittopaikka taisi olla Ukk-halli. 90-luvun tyyliin väsätty Midi-studio käytössä. Rumpuina akustinen ja sähkösetti. Soittimia on melko paljon mutta kaikki ovat halpoja malleja mikä sopii minulle koska kuulun yhteiskunnan alimpaan pohjasakkaan.

;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

On muute hiton hyvän kuulonen coveri/improvisaatio tuosta soolosta :thmbup:

Kuulosti niin hyvältä että päätinpä opetella tuosta sen alkuperäsen version. Omasta mielestä tämä kuulostaa melkeempä paremmalle kuin alkuperäinen soolo  ::)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Heavy ja Hardrock -rumpalina olen ollut kolmessa bandissa kultaisella 80-luvulla.

90-luvulla muutaman vuoden soittelin Blues-kitaraa pahimpaan tuskaan kun ei saanut pakata bandia ja rumpusettejä opiskelija-asuntooni eri paikkakunnalle...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ajattelin myös kokeilla,jospa minustakin olisi muusikoksi,kokeilu on nyt lopetettu,ainakin toistaiseksi! Olen nimittäin hamassa lapsuudessa/nuoruudessa opiskellut oikein nuoteista soittamisen jalon taidon,urkuharmoonin ja pianon suosiollisella myötävaikutuksella 8) Nyttemmin n.10v.takaperin tein kaupat uudesta tenorisaxofonista Yamaha Yts. Hyppäys oli melkoinen,pianon jälkeen,ainakin minulle.Kovalla työllä opin sillä soittamaan joten kuten puhtaasti pari helppoa kipaletta!

Viime tangomarkkinoilla soitin pääsi uuteen hyvään kotiin,kun Tommy´s kapellimestari Tom liitti torven arsenaaliinsa,siellä se soi nyt kauniisti,kuin vaan foni soida voi :thmbup: Näin on paljon parempi!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onko sinulla musikaalista lahjakkuutta?

Kova kysymys.

Mikähän siinä on että keiluttelen aina käsiäni ja jalkoja ihan eri tahdissa kuin muut? Vai onko kysymys "retorinen"?

Kansakolussa (joo, sellainenkin on aikoinaan ollut) ei ollut kuin yksi "naapurin kaveri" joka oli musikaalisesti tai oikeastaan laulussa samalla tasolla kuin minä...  Siinä samaisessa kansakoulussa oli myös opettajia jotka kiusasivat laulukokeilla oppilaitaan. Se naapurin kaveri luki laulun sanat ja se oli sitten siinä. Itse valitsin mahdollisemman lyhyen laulun. Kun ei laulattanut. Molemmilla musiikkinumero todistuksessa 5 tai 6.

Sitten petrasin sitä laulua. Ja musiikki on kivaa.... Keskikoulussa se musiikki olikin jo todistuksessa 10 (kun siinä oli musiikinteoria kirjallisena, eikä siis pelkkä laulu, joten kokeeseen oli helppo nipottaa...)...

Armeijassa sähkötin I-luokan titarin paperit. Sanovat sen vaativan sitä 'musiikkikorvaa'... vain kolme sai I-luokan silloin... Kuuluisa musiikkimies Lasse Mårtenson kuulemma veti 120/120 merkkiä sekunnissa sähköttäen... eka luokkaan vaadittiin vain 80/80 merkkiä sekunnissa virheettömästi... ennätys aikoinaan tässä oli jollain Japanilaisella...

Eihän se musikaalisuus tietenkään edellä mainittua ole, - kunhan hämään...

...mutta parempi kun muut tekevät sen musiikin jota minä sitten mielellään kuuntelen... siis kaikille parempi näin...

// Pink Floyd -Another Brick In The Wall

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Lyömäsoittimet, tuli hieman opiskeltuakin...

Ensimmäinen soittokeikka rahasta 12 -vuotiaana ja sitten niitä kertyi jokunen sata.

Ensi setti taisi olla merkiltään Dia ja seuraavan setin hankin n. 14 -vuotiaana (Premier), jotka ovat minulla vieläkin.

Sitten oli vielä Premierin -vibrafoni, jonka pois myyminen n. 19 -vuotiaana harmittaa vieläkin.

Viime vuosina joitakin keikkoja silloin tällöin, mutta alkaa vanha tuttu kaarti olla soittamassa muilla keikka-areenoilla harppua.

Polte on kuitenkin taas nousussa...

Steppiä ja jotain muitakin tanssijuttuja tuli harrasteltua sen verran, että kyseltiin teatterijuttuihinkin n. 1980...

Voiton vei tytöt, disko, tytöt, tytöt, disko, disko... ::)  Sitten taas keikkailua muistaakseni pari-kolme vuotta, sitten arkea eli tytöt, tytöt, disko...  ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

1985 tytön kastajaisissa yhden virren aikana aukaisin turpani sillä seurauksella että pastori tuli kyselemään jotta kiinnostaisiko laulaa kuorossa tai muissa laulutilaisuuksissa, ei kiinnostanut. Pari karaoke kilpailua olen voittanut, uskallusta muutamalla miestä väkevämmällä.  ;) Rumpujakin tuli joskus pärisyteltyä ja kurttua venyteltyä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Musikaalisesta lahjakkuudesta puheenollen: Kykenen laulamaan useamman minuutin kestävän biisin osumatta kertaakaan nuottiin! Siinä on oikeasti harvinaislaatuisesta talentista kyse.  ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Musikaalisesta lahjakkuudesta puheenollen: Kykenen laulamaan useamman minuutin kestävän biisin osumatta kertaakaan nuottiin! Siinä on oikeasti harvinaislaatuisesta talentista kyse.  ;D

Jaa meitä on kaks!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Taitaa tuota itseasiassa ollakkin. Pianoa soitin opistossa kolmisen vuotta (1/3 tutkinnon suoritin) ja siihen mukaan myös teoriaopinnot. Kaikki bändisoittimet taittuu, mutta erityisesti rummut. Musiikkitaustaa löytyy myös perheestä, sillä isäni on äänisuunnittelija, joten sitäkautta sitten on päässyt leikkimään tietokoneohjelmilla, lähinnä protools 9:llä. Päättötodistuksessa olikin sitten musiikki 10  ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään