Markus Mäkelä

MSFS & FENIXA320 & Rudder-ongelmaa

4 viestiä aiheessa

Koitin löytää täältä ratkaisua otsikossa olevaan ongelmaan, mutta ei onnistunut.  Ok, eli tiedän, että lentomallien ohjattavuudessa maan pinnalla (takeoff ja landing roll) on vähän Asobolla säädettävää.  Poljin käyttäytyy joko liian herkästi tai liian laiskasti. Olen koittanut säätää herkkyyttä mm. -50% jne.  Ongelma näyttäin olevan kuitenkin se että esim. koneen saavuttaessa yli 100kt ikäänkuin alkais puskemaan keulaa oikealle ja vaikka rudderista polkee, niin nurmikolla ollaan. Samoin laskussa maakosketuksen jälkeen koittaa työntää oikealle.  Poljin (Saitek pro rudder pedals) on kalibroitu.  Fenixin EFB:stä NW DISC on päällä ja MSFS:n lentämisen avustajista on asetukset HARD, eli ei ole mitään auto-helppiä päällä.  Jostain tuli vastaan neuvo, että laittaa takeoff assist päälle tuolta piloting asetuksista.  Kuulemma sinäänsä älytöntä, mutta tuo kontrollit realistisemmaksi Asobon korjausta odotellessa.  

Sopiiko kysyä, mitkä teidän rudder-asetukset on kyseisellä lentomallilla ja polkimilla?  Olen lentänyt nyt muutaman kerran ihan oikealla A320 ja A350 simulla ja on vähän käsitystä ns. tuntumasta.

Muokattu: , käyttäjä: Markus Mäkelä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jostain syystä tosiaan Fenix mallissa polkimet käyttäytyvät oudosti. Yritin itse säätää niitä käyriä, mutta luovutin. Toki mulla on halvat Thrustmasterin polkimet, mutta esim. XPlanessa Toliss Airbussit eivät käyttäysy tässä suhteessa mitenkään oudosti.

Myös tubekanavalla "V1 simulations" oli tästä juttua, (oikea airbus lentäjä) ja hän vertasi FBW bussiin, missä ongelmaa ei ole. Lopputulema siis Fenix lentomallista vikaa etsimään.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Laitoin eilen sensivityn rudderiin -60%. ja nyt pysyy paremmin kiitotiellä.  Tosi varovasti saa kyllä polkea...  ILS autoland toimii nätisti ja kone pysyy keskilinjalla loppuun asti.

Tänään testaamaan lisää laskuja.

Muokattu: , käyttäjä: Markus Mäkelä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

On tämä nyt kumma simualusta?  Näyttää siltä, että sekä polkimet, että joikkari "menettää kontrollin" muutamiksi sekunneiksi, kunnes taas toimii.  Onko muilla vastaavia kokemuksia? Lueskelin, että oli jo päivitys 5:sen jälkeinen ongelma.  Tämä tuli ihan yllättäen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään