Sami Puro

Finnair aloittaa lennot Dohaan pohjoismaisista pääkaupungeista yhteistyössä Qatar Airwaysin kanssa

35 viestiä aiheessa

https://company.finnair.com/fi/media/kaikki-tiedotteet/tiedote?id=4339819

Lainaa

Finnair ja Qatar Airways ovat sopineet pitkäaikaisesta strategisesta yhteistyöstä, jossa Finnair aloittaa päivittäiset lennot Helsingistä, Kööpenhaminasta ja Tukholmasta Qatar Airwaysin kotikentälle Dohaan. Finnair ja Qatar Airways tarkastelevat myös mahdollisuutta aloittaa lennot Dohan ja muun eurooppalaisen kohteen välillä.

Yhtiöt jakavat näiden reittien rahti- ja matkustajakapasiteetin, ja yhteistyötä tukee laaja codeshare-sopimus. 

Yhteistyön myötä Finnairin asiakkaille avautuu Qatar Airwaysin yli sadan kohteen verkosto Dohasta Australiaan, Uuteen Seelantiin, Kaakkois-Aasiaan, Lähi-Itään ja Afrikkaan. Samalla Qatar Airwaysin asiakkaat voivat hyödyntää uusia mahdollisuuksia Finnairin pohjoisessa verkostossa.

Lennot on tarkoitus aloittaa marras-joulukuussa 2022. Ne lennetään Finnairin äskettäin uudistetuilla Airbus A330-lentokoneilla, joissa on palkitut businessluokan Air Lounge-istuimet, upouusi premium economy -matkustusluokka sekä päivitetty economyluokka.

Lentoja myy ja markkinoi sekä Finnair että Qatar Airways. Viikkovuoroja on seuraavasti:  

  • 7 viikkovuoroa Helsingistä 
  • 7 viikkovuoroa Tukholmasta
  • 7 viikkovuoroa Kööpenhaminasta. 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kyselen ehkä tyhmiä, mutta mitenkä noita uudistetulla matkustamolla varustettua A 330 koneita riittää? Itselläni on lennot HEL-JFK marraskuussa ja paikat on uudistetussa Premium Economyssä. Lähinnä ajattelen,kun nytkin osa reiteistä joissa olisi pitänyt olla uudet matkustamot on ollut jotain muuta, tai sitten olen ymmärtänyt väärin....

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Harri, myydäänhän lentojakin sillä "hinnat alkaen" hinnalla, vaikka sillä hinnalla koneeseen oikeasti myydään ehkä 1-2 lippua. Kun on annettu mielikuva uudesta luokasta, niin se mielikuva saattaakin todellisuudessa olla ainoa asia, minkä siitä uudesta luokasta saa. 

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
22 minuuttia sitten, Harri Mattila kirjoitti:

Kyselen ehkä tyhmiä, mutta mitenkä noita uudistetulla matkustamolla varustettua A 330 koneita riittää? Itselläni on lennot HEL-JFK marraskuussa ja paikat on uudistetussa Premium Economyssä. Lähinnä ajattelen,kun nytkin osa reiteistä joissa olisi pitänyt olla uudet matkustamot on ollut jotain muuta, tai sitten olen ymmärtänyt väärin....

Tässä ehtii käydä vielä vaikka mitä koneiden ja aikataulujen suhteen.

Finnairin vatkaus edestakas lennoissa ja aikatauluissa ei kait loppunut vielä tähän. Mihinkään ei voi vaan enää Finnairissa luottaa, sekoilua jatkunut jo pari vuotta eikä vauhti hyydy.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Otetaan hyvä esimerkki mitä sekoilua Finnair harrastaa.

19.4.22 Ole Orver kertoo reteesti miten Chicagoa pyöritetään talvikausi 2022-2023 neljällä viikkovuorolla. Neljättä vuoroa ei koskaan jätetty aikatauluihin, oli ihan höpöhöpöjuttuja siis jo heti alusta alkaen. Kusetusta.

Lainaa

“Matkustus palautuu hyvää vauhtia, ja tarjontamme palvelee niin suomalaisia liikematkustajia kuin vapaa-ajan matkustajia”, sanoo Finnairin kaupallinen johtaja Ole Orvér.  

Finnair lentää päivittäin New Yorkin John F. Kennedyn kentälle, neljästi viikossa Dallasiin ja Chicagoon, 

https://company.finnair.com/fi/media/kaikki-tiedotteet/tiedote?id=4239604

Tänään 29.8.22 Ole onkin sitten taas uusissa aatoksissaan vetänyt henkselit koko Chicagon päälle, lennot loppuvat lokakuun 2022 lopulla.

Tätä käsittämätöntä säätöä on koko ajan meneillään. Luotto mennyt näihin sankareihin.

 

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
Lainaa

In a separate release, Finnair said it would downscale its traffic plan for the winter season, cancelling all flights to Krabi and Chicago and discontinuing flights from Stockholm to several other destinations in the United States and Thailand.

https://www.reuters.com/business/aerospace-defense/finnair-partners-qatar-airways-search-new-routes-2022-08-29/

https://www.aviacionline.com/2022/08/finnairs-us-network-cuts-affect-flights-to-chicago-los-angeles-miami-and-new-york/

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Nyt tuli sähköposti Chicagon lentojen peruutuksesta marraskuulle 2022.

Selitys on "teemme muutoksia talven liikenneohjelmaan toimintaympäristömme muutosten vuoksi"

Chicagon suunnallakin tapahtunut toimintaympäristön muutoksia huhtikuun 2022 jälkeen. 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mitähän maksaa kokonaisuutena kun asiakkaat jonottavat chattiin ja puhelimella Finnairiin muuttaakseen/peruakseen suunnitellut ja maksetut matkat ja asiakaspalvelu helisee koko ajan. Kaikkihan ei pääse edes läpi.

Kaikki vain siksi kun joku keksii muuttaa suunnitelmia eikä pakka pysy kasassa millään. Toivotonta tuhertamista Finnairilta.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mielenkiintoista nahda, mika on matkustamokonsepti DOH-HEL/ARN/CPH -lennoilla. Onko ilmaista vain mustikkamehu, vai tuleeko normaali ateria QR:n tapaan?

Taidan hinnoitella yhdensuuntaisen lennon loppuvuodelle reitille PHL-DOH-HEL.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
26 minuuttia sitten, Teijo M Niemela kirjoitti:

 vai tuleeko normaali ateria QR:n tapaan?

Miksi Finnairin lennolla olisi OR:n tai minkään muunkaan toisen firman tarjoilukonsepti ?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
12 minuuttia sitten, Ilkka Mannikainen kirjoitti:

Miksi Finnairin lennolla olisi OR:n tai minkään muunkaan toisen firman tarjoilukonsepti ?

Taisin artikuloida huonosti. Tuleeko AY:n kaukoreittien konsepti vai ei?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
29.8.2022 at 17.18, Ilkka Mannikainen kirjoitti:

Mihinkään ei voi vaan enää Finnairissa luottaa

Eipä voi mihinkään missään muussakaan lentoyhtiössä nyt luottaa, eikä voi muuten luottaa lentoasemiinkaan, joiden työntekijävajauksen vuoksi moni lentoyhtiö joutuu lentojaan perumaan. Minulta ovat lentoja peruneet British Airways (ZAG-LHR), KLM (ATH-AMS) ja Air Malta (AMS-MLA) - Finnair ei vielä yhtään.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
21 minuuttia sitten, Teijo M Niemela kirjoitti:

Taisin artikuloida huonosti. Tuleeko AY:n kaukoreittien konsepti vai ei?

Jaa-a, nykyisessä kustannuspelossa pidän mustikkamehua erittäin todennäköisenä.

Katsotaan minkä ainutlaatuisen ja vastuullisen asiakaskokemuksen keksivät tåhän(kin).

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hesarin netistä https://www.hs.fi/talous/art-2000009036073.html poimittuna :

Onko Finnairin strateginen Qatar Airways -yhteistyö jo merkki siitä, mitä uusi strategia tuo tullessaan?

”Kyllä tämä on yksi askel”, Finnairin viestintäjohtaja Päivyt Tallqvist vastaa. ”Se ei ole uusi strategia, mutta yksi niistä askelista, kun Venäjän ilmatila on suljettu.”

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
30.8.2022 at 18.43, Teijo M Niemela kirjoitti:

Taisin artikuloida huonosti. Tuleeko AY:n kaukoreittien konsepti vai ei?

Ainakin Dubai muuttuu "kaukolennoksi" 14.10.2022 lähtien, joten eiköhän Doha ole samoin.

Screenshot_20220901-125129_Chrome.jpg

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
5 tuntia sitten, Ilkka Mannikainen kirjoitti:

Kiire ei tunnu Finnairia painavan eikä myynti kiinnostavan kun on lokakuun 1. päivä eikä Dohan lippuja edes vielä myydä.

Finnair ilmeisesti panostaa tarjonnassaan äkkilähtöihin.

Rodney :cool:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Nyt kun ovat aikataulut julki, nousee mieleen kysymyksiä. 

Ovatko nämä HEL-DOH-HEL lentoja vaiko DOH-HEL-DOH lentoja? Lähtö tammikuussa päivittäin Helsingistä AY1981 ja saapuminen Dohaan 23.45. Lähtö Dohasta AY1982 aamulla 8.00 ja saapuminen Helsinkiin 14.15. Samat kuviot Tukholmasta ja Kööpenhaminasta.

Lennetään vuokrahenkilöstöllä?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
42 minuuttia sitten, Jyrki Pinomaa kirjoitti:

Nyt kun ovat aikataulut julki, nousee mieleen kysymyksiä. 

Ovatko nämä HEL-DOH-HEL lentoja vaiko DOH-HEL-DOH lentoja? Lähtö tammikuussa päivittäin Helsingistä AY1981 ja saapuminen Dohaan 23.45. Lähtö Dohasta AY1982 aamulla 8.00 ja saapuminen Helsinkiin 14.15. Samat kuviot Tukholmasta ja Kööpenhaminasta.

Lennetään vuokrahenkilöstöllä?

http://www.lentoposti.fi/uutiset/finnair_aloittaa_lennot_a330_koneilla_helsingist_tukholmasta_ja_k_penhaminasta_qatarin_dohaan

Uudet reitit Dohaan operoidaan Finnairin omalla ohjaamomiehistöllä. Matkustamopalvelusta lennoilla huolehtii yhteistyökumppanin henkilöstö. Finnairin oma matkustamohenkilöstö on täysin työllistetty talvikaudella. Lentokoneiden huolloista huolehtii Finnairin Tekniikka.

Muokattu: , käyttäjä: Sami Tuomisto
1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mitenhän Finnairin maailmaa aina parantava vastuullisuusosasto on nyt torkahtanut ja tehdäänkin yhteistyötä Putinin kätyrin eli Qatarin emiirikunnan lentoyhtiön kanssa kovasti.

Sama kun ilmoitettaisiin Belavian kanssa tehtävästä laajasta yhteistyöstä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

On siinä palveluun ja tarjoiluun tottunut Qatarin matkustaja ihmeissään vielä monta kertaa a'la "mustikkamehu vai vesi".

Samalla taisi loppua ARNlandasta Ameriikkaan lennot?

Muokattu: , käyttäjä: Timo Helenius

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään