Rolf Niemi

FSLTL Live Traffic

68 viestiä aiheessa

Ne ketkä ovat käyttäneet ennen AIGTechin lisäosaa, niin voisitteko kertoa kokemukseen nojautuen eroista AIG ja FSLTL Live Trafficin välillä? AIG:ssä ei oikeastaan mielestäni ole muuta vikaa kuin että se ei aina pysy päällä ja aikataulut ovat vähän ajasta jäljessä - tosin viime mainittu ei ole minua haitannut. AIG ei myöskään sisällä GA-liikennettä ainakaan tietääkseni, joka myöskin on pieni puute.

Joillakin kentillä (kuvissa) olen nähnyt melko pitkiä jonoja koneita lähdössä, mutta en tiedä - haluaisin vähän tietoa ennen kuin edes kokeilen FSLTL Live Trafficia jos joku vaivautuisi kertomaan. Kehitysvaiheessahan tuo toki on eikä  mikään valmis tuote...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Aig:n hyviä puolia tähän uuteen verrattuna on mm. lentokonemallien laajempi määrä, FSLTL:stä puuttuu esim. A380, sitten niitä AIG:n huonoja puolia ovat vanhentuneet aikataulut ja kaatuilu. FSLTL:ä kun päivitetään ajan kanssa niin varmasti paranee huimasti. Rohkeasti vaan kokeilemaan, siinä ne ominaisuudet selviävät aika äkkiä. Itse olen ainakin selvinnyt ilman ongelmia toistaiseksi 👍

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tähän ohjelmaan on tullut päivitys

@everyone 
**FSLTL Injector 1.1.0 now available for update in the FBW installer**
**New Features:**
- FSHud full integration with FSHud v1.2 - https://www.fshud.com for information on this great tool.
 ( External Traffic should be the only enabled traffic option and Enable Web Api setting must be enabled in FSHud's settings.)
- New option to disable blank liveries and generic aircraft (Enabled/Disabled though the injector startup process)
- New option to modify injection radius (50 - 200km) though all injected aircraft are removed past 200km regardless of this setting (Enabled/Disabled though the injector startup process)

**Bug Fixes:**
- Renamed Toolbar components to prevent conflicts with other addons hopefully reducing the number of CTD's caused by FSLTL 
- Fixed Toolbar buttons not always triggering actions
- FlightplanDB API key no longer displayed in log or console window unless options are being changed
- Default removal time changed to 60 seconds since 30 was too short. This means there'll no longer be any more confusing warnings about "Holding for 20 secs"
- Improvements to prevent injector silently closing down at large airports
- Fixed various spelling oversights!

Small bug fix for above Injector release rolled out (1.1.1) the silent start option wasn't working properly after the last release - now fixed

Muokattu: , käyttäjä: Mikael Leinonen
2 henkilöä tykkäävät tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
3 tuntia sitten, Mikael Leinonen kirjoitti:

Aig:n hyviä puolia tähän uuteen verrattuna on mm. lentokonemallien laajempi määrä, FSLTL:stä puuttuu esim. A380, sitten niitä AIG:n huonoja puolia ovat vanhentuneet aikataulut ja kaatuilu. FSLTL:ä kun päivitetään ajan kanssa niin varmasti paranee huimasti. Rohkeasti vaan kokeilemaan, siinä ne ominaisuudet selviävät aika äkkiä. Itse olen ainakin selvinnyt ilman ongelmia toistaiseksi 👍

Joo kiitos vaan Mikael. Näköjään päivitetty - tätyy kuulostella vielä. AIG:n toiminnot tunnen kun olen sitä jo melko kauan käyttänyt.

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Asensin - olipa helppo ja nopea asentaa. Toki käytin tutoriaali-videota apuna, joka löytyi sieltä mistä ohjelmakin. Tositoimissa en tätä ole vielä kokeillut ja katsoinkin vain että kaikki toimii kuten pitääkin. Täytyy vain aina silloin tällöin ihmetellä tätä pyyteetöntä työtä, jota jotkut (myös suomalaisten lisäosien tekijät) tekevät simuyhteisön eteen. Kaikki eivät tätä työtä kuitenkaan aina tunnu arvostavan - tähän johtopäätökseen olen tullut paria foorumia lukiessani, mutta niinhän se on, että aina on ihmisiä joille mikään ei riitä.

5 henkilöä tykkäävät tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kokeilin eilen ja minulla pelasi mainiosti! Tosin: kun jätin Injectorin asetukset muuttamatta ( koneiden lukumäärät), niin Kölniin saapuessa Fenixillä kenttä oli niin täynnä, että simuni meni täysin polvilleen ( FPS n. 10-12) ensimmäistä kertaa. Eli otan opikseni ja laitan näytettävien koneiden lukumääriä selvästi alemmaksi vastaisuudessa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
22 minuuttia sitten, Petteri Pulkkinen kirjoitti:

Kokeilin eilen ja minulla pelasi mainiosti! Tosin: kun jätin Injectorin asetukset muuttamatta ( koneiden lukumäärät), niin Kölniin saapuessa Fenixillä kenttä oli niin täynnä, että simuni meni täysin polvilleen ( FPS n. 10-12) ensimmäistä kertaa. Eli otan opikseni ja laitan näytettävien koneiden lukumääriä selvästi alemmaksi vastaisuudessa.

Aivan - testaamalla selviää omalle tietokoneelle sopivat lukumäärät koneiden osalta. Itse laitoin keskimääräiset luvut, mutta se selviää sitten miten hyvin simu pyörii kun liikun isompien kenttien alueilla.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
7.10.2022 at 17.38, Mikael Leinonen kirjoitti:

Kyseltiin saako tämän ohjelman käynnistymään simun kanssa automaattisesti niin nyt löytyy ohjeet siihen.

https://www.avsim.com/forums/topic/624888-fsltl-how-to-start-automatically-with-msfs/

En laita käynnistymään samalla kun simu käynnistetään. Perusongelma on se, että ai-liikenne vähennettynäkin syö minulta frameja liikaa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Koneita näkyy kentällä parkissa, muttei ilmassa ja rullaamassa. Olen laittanut asetuksista ohjeiden mukaan Traffic -välilehdeltä simun oman AI liikenteen Off. Lensin lähestymistä Helsinkiin ja ympärillä olisi pitänyt olla Flightradarin mukaan kuhinaa, mutta vain Helsigin yli korkealla lentänyt kone näkyi taivaalla simussa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
1 tunti sitten, Henri Laitinen kirjoitti:

Koneita näkyy kentällä parkissa, muttei ilmassa ja rullaamassa. Olen laittanut asetuksista ohjeiden mukaan Traffic -välilehdeltä simun oman AI liikenteen Off. Lensin lähestymistä Helsinkiin ja ympärillä olisi pitänyt olla Flightradarin mukaan kuhinaa, mutta vain Helsigin yli korkealla lentänyt kone näkyi taivaalla simussa.

Koneita ripotellaan jonkun suhdeluvun mukaan maisemaan, eli millä arvolla asettelit niitä staattisia koneita kentälle? Jossain määrin siis arvotaan liikkuvien ja staattisten koneiden mukaan. Olen myös huomannut, että ne staattiset koneet tulevat jostain vähän vanhemmasta databasesta. Ei vastaa nykyistä liikennettä tai edes nykyisiä lentoyhtiöitä kaikilla kentillä.

Muokattu: , käyttäjä: Tatu Kantomaa

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
41 minuuttia sitten, Tatu Kantomaa kirjoitti:

Koneita ripotellaan jonkun suhdeluvun mukaan maisemaan, eli millä arvolla asettelit niitä staattisia koneita kentälle? Jossain määrin siis arvotaan liikkuvien ja staattisten koneiden mukaan. Olen myös huomannut, että ne staattiset koneet tulevat jostain vähän vanhemmasta databasesta. Ei vastaan nykyistä liikennettä tai edes nykyisiä lentoyhtiöitä kaikilla kentillä.

Injectioniin olen asettanut mm. IFR max 25, VFR max 4, parkkiin arvon 3, Max etäisyys 200km. Injectionin ikkunassa kyllä näkyy vilistävän liikennettä.

43 minuuttia sitten, Mikael Leinonen kirjoitti:

Itselläni nuo lennossa olevat/liikkuvat koneet ilmaantuvat vasta jonkun tovin kuluttua. Onhan tässä ohjelmassa ihan bugin mentäviä aukkojakin vielä kun suht tuore painos on. Kannattaa tutkailla täältä lisää • Discord | #support-forum | FS Live Traffic Liveries 

Odottelin mm. Teneriffan eteläisellä reilun tunnin mutta koneet pysyivät parkissa tukasti. Mitään liikettä ei ollut, ei saapuvaa tai lähtevää. Kartallakaan ei näkynyt kuin oma kone ja koneita parkissa. Kun resetoin injectionin, koneet vähän vaihtuivat, ilmeisesti koska kentällä oli suht vilkasta liikennettä Fr24:n mukaan. 

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Äkkiseltään ei vaikuta ollenkaan huonoilta nuo asetukset. Parkkiarvo on erilainen kuin muut, se on siis arvo 1-10, kun moni muu taas on ihan koneiden konkreettinen määrä. Tai teoreettinen (varsinkin jos eivät näy... :P )

Tuo sinun IFR luku vaikuttaa kuitenkin aika pieneltä, minulla on 85 ja sekään ei ymmärtääkseni ole vielä millään asteikolla maksimi. Parkkiarvo on minulla myös pienempi, mutta nämähän ovat kaikki makuasioita.

Muokattu: , käyttäjä: Tatu Kantomaa

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Juu, läppärillä kun mennään, niin lisäillään pikkuhiljaa arvoja, Lisäsin Teneriffalla parkissa olevien koneiden arvoja ja nyt on jo muutama rullaillut ja noussut. Muuta liikennettä ei ole näkynyt vielä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuon FSLTL:n pitää antaa vähän aikaa ”päästä vauhtiin”, eli injektoida noita aktiivisia IFR koneita. Kun antaa ajan hieman kulua niin rupeaa tapahtumaan. Asetuksista riippuen koneita rullaa sitten jo riesaksi asti rullaustiellä jonossa. Seurasin vähän aikaa Vantaalla liikennettä. Kyllä se ihan hyvin pelaa. Ja aika lailla toimii reaaliajassa. Kuvat Turkin airline THY1EA lähdöstä kiitotie 22R.

Luettelossa Takeoff at 22R.

Kokeilua.jpg

AI.jpg

RAD.jpg

Muokattu: , käyttäjä: Seppo Kalkas
3 henkilöä tykkäävät tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nyt on lennelty joitain päiviä testilentoja, ajan kanssa. Liikennettä on radiossa ja Injectionin ruudulla sitä syntyy, mutta muuten koneet ympärillä pysyvät näkymättöminä. Eivät näy ikkunoista, koneen TCAS -ruudulla, tai kartalla. Vain lähtevät rullailevat ja nousevat toisinaan näkyvinä. Reaaliaikaista tuntuu meno kyllä olevan radiossa. No, jospa päivitykset ratkaisevat nämä

Muokattu: , käyttäjä: Henri Laitinen

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
1 minuutti sitten, Henri Laitinen kirjoitti:

Nyt on lennelty joitain päiviä testilentoja, ajan kanssa. Liikennettä on radiossa ja Injectionin ruudulla sitä syntyy, mutta muuten koneet ympärillä pysyvät näkymättöminä. Eivät näy ikkunoista, koneen TCAS -ruudulla, tai kartalla. Vain lähtevät rullailevat ja nousevat toisinaan näkyvinä. Reaaliaikaista tuntuu meno kyllä olevan radiossa. No, jospa päivitykset ratkaisevat nämä

On kyllä merkillinen probleema. Itselläni tuossa Tukholma-Uumaja välillä taisi puuttua yksi tai kaksi konetta, muuten näkyivät simussa samalla tavalla kuin FR24:ssa. Toivotaan että päivitys korjaisi näitä bugeja

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

FSLTL Injector päivitetty V1.2.0, löytyy FBW configuraattorista

Changes

* The IFR count set is now proportioned out across airborne aircraft and ground aircraft - based on the altitude (AGL) of your aircraft.

-- user on the ground - 50% for air, 50% for on the ground

-- user above 10000ft - 75% for air, 25% for on the ground

-- user above 20000ft - 100% for air, 0% for on the ground

-- user above 20000ft the removal of aircraft by range is also altered to encourage aircraft to be in front of you in cruise. We switch to removing everything that is behind you i.e. 90deg to 270deg of your current heading at half distance (approx. 100km)

-- Static parked aircraft will still display at airports whatever your altitude

* Toolbar has additional sliders that update the key configuration parameters - IFR, VFR, Statics to use, Removal Time, Injection Radius. These sliders update the settings in real-time and also persist the new values to the config.

* Split 'no blank livery' and 'no generics' into 2 options - so you can configure blanks off and generics off independently

* Reworked the ordering of model matching - 100% FSLTL real livery first, followed by any other groups real livery, followed by any blank or generic model (depending on your no generic / no blank setting). Within each of those levels it will randomly pick a livery that works if there is more than one available which is quite often the case for AIG and sometimes for FSLTL.

* Change the flight number allocation to use the ICAO callsign - so that we get the alpha numeric flight number used by ATC rather than the passenger all number flight number

* Additional config file only option that puts a max limit per airport on statics to show e.g. "staticaircraftlimitmax":20 - this will limit each airport to at most 20 static aircraft

* Delete aircraft that go out the configured radius range in FR24 when using FSHud ATC

* Default limits for new users reduced based to reflect improved utilization

Bug fixes

* Catch broken cfg json file that hangs the injector and prompt user to fix / delete and restart

* Fixed bug that would be causing repeated static aircraft reinsert at some airports.

* Fix bug that may have given incorrect flight nunber if airline used numeric value in IATA e.g. UPS, Frontier

* Fix bug with VFR removals

* Fix bug that meant the timed removal of aircraft based on your 'Blocked Aircraft Removal Time' was ineffective

* Minor other tweaks and improvements

-- Documentation updated at https://www.fslivetrafficliveries.com/user-guide/ --

-- We thank the community for testing and providing feedback - feedback hero this cycle was @CopperNu

-- Existing users - review your IFR settings - with these changes they can typically be reduced 50 or 60 is now a good starting point

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Injector päivitetty V1.2.1

@everyone FSLTL Injector 1.2.1 Patch for update via the FBW Installer.

Changes

* Adds support for the payware Adventum Simulations AI E-jets

* Removes ability to set removal time at 30 seconds which causes aircraft to be removed before they can taxi. Those with 30 seconds set will be changed to 120 seconds.

Fixes

* Improve static aircraft insertion with FSHud due to bug with unknown user altitude

* Fix user heading tracking to ensure correct function of aircraft removal with Fenix / PMDG

* Ensure manifest.json has correct 1.2.1 version for visibility in addons linker

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
27 minuuttia sitten, Jari Tissari kirjoitti:

Vielä kun saisivat koneet rullamaan kentällä niin olisi aika täydellistä :cool:

Kyllä rullaa - olen viimeksi eilen Brommassa nähnyt liikennettä kentällä ja sen ympäristössä.

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllä ne rullaavat/nousevat/laskeutuvat mutta siinä menee jokunen tovi, itselläni viimeistään 10min sisällä alkaa tapahtua.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään