Kirjoitettu Lokakuu 6, 2022 Sen verran mielenkiintoni heräsi tähän uuteen Kanadan päivitykseen, että päätin tehdä matkan tutkimusmielessä itärannikolta länteen käyttäen Flightsim.to:sta löytyviä ilmaisia kenttiä apuna mahdollisimman paljon sitä mukaa kun ne ovat yhteensopivia uuden päivityksen kanssa. Lähtöpiste sijaitsee Newfoundland and Labratorissa St.John's International lentokentältä (CYYT), josta kohti Deer Laken lentokenttää (CYDF). Kummaltakin kentältä löytyi uuden AI-softan tuomia koneita. 5 henkilöä tykkäävät tästä Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 8, 2022 (muokattu) Matka on taas yhdden etepin lähempänä länsirannikkoa. Lähtö aamulla auringon noustessa (reaaliaika ja sää) - aikaero 6 tuntia Suomen aikaan. Maisemat näyttävät minusta yllättävän hyviltä kun ajatellaan, että liikun alueella, jota ei perinteisesti simuun ole senkummemmin mallinneltu.. Yhden "korkeuspiikin" olen matkan varrella edellisellä legillä nähnyt, mutta muuten ei mitään vikaa. Tämä retki lähti Deer Lakesta Greater Monctoniin (CYDF - CYQM). Länsituuli oli 25 - 30 knt ja aika ajoin melkoista röykytystä. Kuvan tuulidata on vanhaa tietoa. Muokattu: Lokakuu 8, 2022, käyttäjä: Rolf Niemi 5 henkilöä tykkäävät tästä Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 8, 2022 Kyllä jotkut jaksaa. Pienkoneella tuo kestää ja kestää. Itse vaihtaisin Airbussiin. 1 henkilö tykkää tästä Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 8, 2022 Heh..eikös se Esa ole koko jujun juoni...että kestää ja nauttii 3 henkilöä tykkäävät tästä Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 8, 2022 2 tuntia sitten, Esa Sairio kirjoitti: Kyllä jotkut jaksaa. Pienkoneella tuo kestää ja kestää. Itse vaihtaisin Airbussiin. Nythän on tarkoitus tutkia päivitettyä Kanadaa tarkemmin eikä se oikein bussin kanssa suju yli 30 000 jalan korkeudesta. Tekihän Joonakin tämän uuden simun alkuaikoina melkoisen retken. Mielenkiintoiseksi tämän tekee se, että aina tulee jotain uutta eteen ja sää on sekä vaihtelevaa ja aika toden tuntuinen. 3 henkilöä tykkäävät tästä Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 14, 2022 Asioissa on tapahtunut pieni muutos. Istuskelin eräässä GA-miesten baarissa Greater Monctonissa ja tuskailin, että edessä on vielä melkoinen taival Kanadan länsirannikolle eikä tuo omistani Piper ole niitä kaikkein sopivimpia koneita nopeutensa puolesta kun ajatellaan vielä edessä olevaa matkaa. Siihen eräs miekkonen totesi, että elähän huoli - minulla on sinulle sopiva kone tuohon tarkoitukseen. Tehdään vaihtokauppa ja maksat sopivan summan väliä, niin homma hoituu. Siinä sitten mentiin kentälle tutkimaan molempien koneita ja kun totesin, että kauppa se on joka kannattaa niin ei siinä sitten muuta kuin kättä päälle ja käsirahaa. Nyt olen sitten iloinen Cessna 414 AW Chancellor Ram Edition omistaja jolla tämä retki on tehty. Manuaalit sain kouraan ja niitä sitten lueskelin samalla kun lensin kohti Quebecia. Polttoaine tietokone oli aivan uusi tuttavuus ja sen oikein säätäminen oli alkuun vähän hakusessa, mutta lopultasekin hoitui. Vielä tässä on opiskeltavaa jonkin verran. Ihmeekseni sain todeta, että WX Radar toimi aivan oikein - siitä on pari kuvaa. Kuvia on ehkä hiukan liikaa, mutta laitoin koneestakin muutaman otoksen koska on se niin hieno. Ainut ongelma oli, että koneen automatiikka ei pitänyt korkeutta halutussa arvossa vaan saattoi kivuta ylös/alas jopa 1 000 jalkaa hetkessä ja se piti säätää VS:llä takaisin oikeaan korkeuteen. 5 henkilöä tykkäävät tästä Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 14, 2022 (muokattu) Kertoko kaveri, mistä oli ostanu tän sun vaihdokin? Heh...löysin kauppiaan...ja hurahdin ostamaan...mukava liihotin Muokattu: Lokakuu 15, 2022, käyttäjä: Juhani Pelli Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 15, 2022 Matka jatkui kohti Torontoa Downsview (CYZD) kenttää ja lähtöpaikkana oli tietysti Quabec Lesagen (CYQB) kenttä aamuhämärissä. Torontossa tulikin sitten ongelmia kun piti alkaa laskeutumaan, sillä siivekkeet eivät sitten toiminetkaan ja vauhtia finaalissa oli hieman liikaa joten pienimuotoinen onnettomuushan siinä kävi. Löpö oli lopussa siispä uuteen yritykseen ei ollut näin ollen rahkeita. Kauppias taisi huijata minua kun kehui konettaan Monctonissa. Otin matkalle mukaan yhden pariskunnan kuluja peittääkseni eikä heille onneksi käynyt lopussa kuinkaan jos nyt ei pieniä mustelmia lasketa mukaan. Pyysivät rahat takaisinkun päästiin koneesta ulos... 8 henkilöä tykkäävät tästä Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 15, 2022 Näyttihän noilla olleen naamat norsun...... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 15, 2022 14 minuuttia sitten, Juhani Pelli kirjoitti: Näyttihän noilla olleen naamat norsun...... Kai se oli jonkinlainen etijäinen eli epäilys tulevasta Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 16, 2022 Vieressä istuvan ukon joku... 1 henkilö tykkää tästä Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 16, 2022 (muokattu) Heh..istuvat niin erillään, että lieneekö salarakas Olen nyt liihotellu tällä hankinnallani EFVA- EFHK ja EFHK via EFUT - EFKU, ja täytyy todeta, ettei pennoset menneet hukkaan. Mainio peli Muokattu: Lokakuu 16, 2022, käyttäjä: Juhani Pelli 3 henkilöä tykkäävät tästä Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 17, 2022 Miten on - ostitko siis tämän saman koneen C 414:n? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 17, 2022 Upeaa Kanadan lentomatkaamista Rolfilta, ja screenshot jaksamista. Hyvä on näköjään Frapsillä räpsiä. Panin merkille, että lehtipuissa on selkeää ruskaa havaittavissa. Ruskaa minäkin kaipaisin. Ilmeisesti on turha odottaa normipäivityksiin neljää vuodenaikaa, kuten oli aikaisemmissa simuversioissa. Ja taitaa olla ruskaa tarjolla samassa kaupassa kuin Cessnaakin. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 17, 2022 (muokattu) Niinhän tuota menin tekemään Cessna 414AW marketista...Että ruskaa pakkasessa..vai...sitäkö Seppo meinasit? Muokattu: Lokakuu 17, 2022, käyttäjä: Juhani Pelli 1 henkilö tykkää tästä Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 17, 2022 45 minuuttia sitten, Seppo Kalkas kirjoitti: Upeaa Kanadan lentomatkaamista Rolfilta, ja screenshot jaksamista. Hyvä on näköjään Frapsillä räpsiä. Panin merkille, että lehtipuissa on selkeää ruskaa havaittavissa. Ruskaa minäkin kaipaisin. Ilmeisesti on turha odottaa normipäivityksiin neljää vuodenaikaa, kuten oli aikaisemmissa simuversioissa. Ja taitaa olla ruskaa tarjolla samassa kaupassa kuin Cessnaakin. Kyllä - Bijan 4 season on käytössä ja toimii hyvin. 1 henkilö tykkää tästä Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 17, 2022 22 minuuttia sitten, Juhani Pelli kirjoitti: Niinhän tuota menin tekemään Cessna 414AW marketista...Että ruskaa pakkasessa..vai...sitäkö Seppo meinasit? No enhän minä. Sananmuunnokset eivät ole ensinkään hallussani. Muuten kyllä osaan suomen kieltä auttavasti. PS. Itsellänikin olisi kova hinku nuo hyvät lisurit ostaa, mutta pitää vielä kasvatella kuumetta ja odottaa salea. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 18, 2022 (muokattu) Seuraava retki oli Torontosta Kapuskasingiin CYYU. Aamuhämärissä lähdettiin sään ollessa oikein hyvä. Lähestyttäessä kohdekenttää kelit sitten muuttuivatkin melko ankeiksi ja se, että näkyvyys meni kehnioksi ei vielä riittänyt. Laskutelineet eivät nimittäin lukittuneet ja olin jo kuitenkin melkoisen lähellä lopullista lähestymistä. Mietin,että mitä nyt tehdään ja siinä samassa muistin lukeneeni, että tässä koneessa tämän tapaiset viat ovat mahdollisia randomisti. Äkkiä etsimään manuaalista vipua - ei ollut aika lueskella mitään manuaaleja ja löytyihän se - huh-huh... Säätutka toimii todella hyvin - se on taas todettava ja samoin kone. Maisemista joita tässä etupäässä tutkaillaan on sanottava, että olen positiivisesti yllättynyt hyvästä laadusta tähän asti. Muuten joo - matalalla oli pakko vetää loppulähestyminen, että pystyi pitämään kentän näkyvissä. Ei ehkä by the book. Muokattu: Lokakuu 18, 2022, käyttäjä: Rolf Niemi 6 henkilöä tykkäävät tästä Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 19, 2022 Matka jatkui Kapuskasingista Pickle Lakeen (CYPL). Nyt täytyy todeta, että vuodenaika retkelle, joka suuntautuu länteen Suomen aikaa iltapäivällä ei oikein reaaliaikaisesti sovellu tarkoitukseensa. Täytyy jatkossa kenties säätää aikaa järkevämpään suuntaan tai pistää retki jäihin. Jokatapauksessa lähtiessä oli pientä lumisadetta, mutta muuten ei mitään erikoista ja pakkasta oli myös muutama aste - vähän niin kuin meillä täällä Suomessa. 8 henkilöä tykkäävät tästä Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 19, 2022 Onpikos sulla PMSGTN750 Pro- versio käytössä..tuosta kartasta ja säätutkasta päätellen? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 19, 2022 4 tuntia sitten, Juhani Pelli kirjoitti: Onpikos sulla PMSGTN750 Pro- versio käytössä..tuosta kartasta ja säätutkasta päätellen? Kyllä vain - otin vuodeksi käyttöön ja toimii oikein hyvin. Kun mainitsin aiemmin laskusiivekeongelmista, niin se johtui vanhemmasta GTN750-versiosta. Omituista mihin kaikkeen tuokin voi vaikuttaa, mutta homma liittyi simun viimeisimpään päivitykseen joka sotki aikaisemman GTN-version ja samalla 414:n siivekkeiden toiminnan. Joitain muitakin pieniä ongelmia on ollut tässä viimeaikoina. Meni jopa niin pitkälle, että tein Windowsin korjausasennuksen, joka ei poistanut mitään mutta korjasi mahdolliset vioittuneet tiedostot. No ei se vika sitten itse järjestelmässä ollutkaan vaan 14 vuotta vanha Logitechin langaton näppis, joka jumitti ilmeisesti näppäimiä aina silloin tällöin. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 20, 2022 Nää näppikset ja hiirut on aiheuttaneet mullekin ongelmia lähinnä paristojensa takia. Täytyypä harkita tuota Pro:ta Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 22, 2022 Nyt oli sitten tehtävä niin, että kelloja oli minun maailmassani siirrettävä muutama tunti eteenpäin. Lähtö Pickle Lakesta kohti Saskatoonia (CYXE) ja matkaakin mukavat 642 nm. Lähtö sateisessa kelissä joka sitten matkan aikana muuttui ihan mukavaksi menoksi näkyvyyden puolesta. Tässä kävi kuitenkin nyt niin, että aika lentämistä silmällä pitäen alkoi käymään liian pitkäksi koska muut velvollisuudet odotti taustalla ja niinpä piti tehdä välilasku Swan Riverille (CZJN). Laskeutumissa Swan Riverille kävi taas pieni onnettomuus. Tulin hieman liian kovaa alas ja tuloksena pomppulasku ja simu piti sitä liian rankkana - leikki loppui siihen. En tiennyt, että tuo asetuksissa oleva Crash Detect vai mikä se nyt on oli päällä. Oli siellä pari muutakin asetusta muuttunut - olisiko syynä 414:n asennus. Itse olen nuo ottanut ensihetkestä aikoinaan pois. 5 henkilöä tykkäävät tästä Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 22, 2022 Takapenkkiläisten luulisi jo aloittavan kiihkeän suutelun! Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla