Kirjoitettu Lokakuu 22, 2022 Heh hee...jos ny jotain nonverbaaliviestinnästä on mieleen jääny...niin ei ainakaan tällä herrasväellä ole moiset toimet mielessä Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 22, 2022 Kyydissä oli myös yksi nuorison edustaja takana räpläämässä kännykkäänsä - silloin on oltava juuri noin kuin kuvassa näkyy. Ja niin - ei tämä kone kuskaile mitään touhuväkeä, eheeeiii... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 23, 2022 Swan Riveriltä Saskatooniin. Väänsin kellot vastaamaan Suomen aikaa ja sitä jolloin tuo lento tapahtui. Sää oli reaali mutta tässä tapauksessa ei tietenkään realistinen. Matkalla ei mitään mainittavia ongelmia. Jäljellä olisi vielä pari kolme legiä riippuen siitä mihin lopulta päätän tutkimusmatkan. Maisemien ainakin pitäisi kohta puolin muuttua tasaisen laakeasta vuoristoiseksi, mutta ei vielä seuraavalla lennolla. Tähän astisen perusteella voisi sanoa, että melko tasaista, mutta järvirikasta maata tämä Kanada on ja aika hyvin kokonaisuus simuun on mielestäni saatu mallinnettua, Ei saisi vertailla, mutta jos käytössä olisi ollut FSX SE, niin eipä tätä olisi viitsinyt GA-koneella tehdä. 4 henkilöä tykkäävät tästä Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 23, 2022 Viimeinen legi tasaista maaseutua. Kaksi jäljellä ja ne lienevät hieman haastavampia retkiä. Lentosuunnitelmaan joutuu oletettavasti panostamaan hieman tavanomaista enemmän. Tämä oli aikansa puolesta asetettu kuten edellinenkin ja säästä täytyy sanoa, että hyvin se piti kutinsa - näkyy tuosta sääraportista Saskatoon (CYXE) - Villeneuve (CZVL) 3 henkilöä tykkäävät tästä Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 26, 2022 Tämä on toiseksi viimeinen etappi matkalla länsirannikolle. Nyt näkyi jo jonkin verran muutakin kuin tasaisen laakeaa maastoa. Sää suosi tätä retkeä eikä sen suhteen ollut mitään valittamista. Koneen paintti vaihtui koska 414:n päivitys on muuttanut joidenkin tiedostojen nimiä eikä vanhat näin ollen enää käy. Viimeisin päivitys toi toimivan Checklistin mikä on ihan kätevä ominaisuus. Joo - Villeneuvesta Chilko Lake -nimiseen paikkaan (CAG3). Ei mikään helppo paikka laskeutua ja pitikin tehdä ylilento ja lasketua RW36 RW18 asemesta. Kiirettä piti. 5 henkilöä tykkäävät tästä Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 27, 2022 Vanha kone saatu takaisin ja sillä sitten vietiin viimeinen etappi maaliin eli Vancouveriin. Oli vaikein pätkä koko matkalla sillä tuuli oli etuoikealta n. 92 kts ja turbulenssit melko hirmuista luokkaa eikä autopilotti pysynyt päällä kuin vasta lopussa joten kuten. Mielenkiintoinen ilmiö, johon olen aikaisemminkin kiinnittänyt huomiota eli kun sataa niin kone alkaa ottamaan välittömästi korkeutta eli nokka nousee välillä rajustikkin. Onko konekohtainen ilmiö - en osaa sanoa kun olen liikuskellut nyt täällä nimenomaisella minusta parhaalla GA-koneella, joita tällä hetkellä on saatavilla. Pitää kokeilla tuota höyrymittari-varianttia tässä joku päivä. Harmi, että simussakin tuntuu olevan VOR-asemat aika vähissä tai ainakin vähenemään päin. Maisemista voi yhteenvetona sanoa, että Kanada on aika hyvin mallinnettu minun silmääni 5 henkilöä tykkäävät tästä Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 27, 2022 Saako pikkukoneissa puhua kännykkään? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 27, 2022 5 minuuttia sitten, Esa Sairio kirjoitti: Saako pikkukoneissa puhua kännykkään? Eihän niitä sairaaloissakaan enää kielletä - luulisin että saa - ainakin simulaattorissa pilotin luvalla 1 henkilö tykkää tästä Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 28, 2022 Raskaan retken jälkeen yö Vancouverissa ja tänään rentoutumaan Port Harveyhin (PNBC) - fiktiivinen paikka, jonka latasin flightsim.to:sta. Alla default Cessna, koska näitä ponttooneilla varustettuja koneita ainakin minulla on harvassa ja nekin Asobon tarjoamia. Tuo vesialue joka alkaa Salish mereltä ja kulkee Georgian salmen kautta takaisin avomerelle (kuvat loppupuolelta salmea) olisi hieno kulkea elävässä elämässä kunnon veneellä ilman kiirettä kohti Alaskaa. Tämä retki tuli nyt loppuun käsitellyksi. Kiitos niille jotka jaksoivat jakaa retken kanssani. 4 henkilöä tykkäävät tästä Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla