Kirjoitettu Marraskuu 16, 2005 Joo, toi on totta. Käsin ei tuu tulla putkella mitään, mulla se on vielä normaalia jäykempi Mikäs runko sulla olikaan? Meinaan, esim 20D:ssä ja 350D:ssä ei toiminut oikeestaan mitenkään toi 1.4x jatke 70/200F4:n kanssa. Ja jos sulla toimi niin johan on kumma ??? Mutta tosiaan, kuvanlaatu mulla on tossa omasta mielestä ihan ok 100/400:n kanssa, ja omasta mielestä oon aika kriittinen kuvanlaadun suhteen.. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 16, 2005 Joo, toi on totta. Käsin ei tuu tulla putkella mitään, mulla se on vielä normaalia jäykempi Mikäs runko sulla olikaan? Meinaan, esim 20D:ssä ja 350D:ssä ei toiminut oikeestaan mitenkään toi 1.4x jatke 70/200F4:n kanssa. Ja jos sulla toimi niin johan on kumma ??? Mutta tosiaan, kuvanlaatu mulla on tossa omasta mielestä ihan ok 100/400:n kanssa, ja omasta mielestä oon aika kriittinen kuvanlaadun suhteen.. Mulla on 20D. Nää täysin erilaiset kokemukset on aika kiinnostavia ja kuvaa digikameroissa olevia kummallisuuksia. Mulla meni esim yli 2 viikko ja satoja ja taas satoja kuvia, ennen kuin sain 100/2.8 makrolla yhtään terävää kuvaa 20D:llä aikanaan, ja olin jo viemässä sitä täytenä sutena aikanaan takaisin canonille, mutta sitten yhtäkkiä ilman mitään syytä se alkoi toimia kuin unelma ja eikä ole sen jälkeen toiminut väärin kertaakaan. Mulla 70-200/4 tosiaan pelaa erinomaisesti canonin 1,4 jatkeen kanssa ja kuvasin sillä yhd. 2 vuotta tauotta ilman mitään ongelmaa. Vielä yksi omituisuus on EF 50/1,4, joka on mainio lasi ja pelaa hyvin, mutta ei osaa tarkentaa oikein keinovalossa. Se on tosi outo juttu. Sulla toi 100-400mm + 1,4x varmaan sitten pelaa paremmin kuin mulla. Kummallista! ??? Kai Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 16, 2005 Kelläs kaikilla tampesterelaisilla noita 1.4x -jatkeita on? Ajattelin vaan että olis kiva joskus päästä testaamaan miten se käytännössä toimii tuon 100-400:n kanssa.. Testikuvia oon kyllä nähnyt mutta mukava olis ihan käytännössäkin testata, että joskus kun osuis yhtäaikaa kentälle. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 17, 2005 Kelläs kaikilla tampesterelaisilla noita 1.4x -jatkeita on? Ajattelin vaan että olis kiva joskus päästä testaamaan miten se käytännössä toimii tuon 100-400:n kanssa.. Testikuvia oon kyllä nähnyt mutta mukava olis ihan käytännössäkin testata, että joskus kun osuis yhtäaikaa kentälle. Juu, sopiihan se, mikäs runko sulla on, mun jatkeessa ei ole enää kikkateippausta, joten jos sun runko osaa automaattitarkentaa aukolla 8, niin sitten homma onnistuu, muuten menee käsitarkenteiseksi ja se taas ei toimi käytännössä. Kai Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 17, 2005 Juu, sopiihan se, mikäs runko sulla on, mun jatkeessa ei ole enää kikkateippausta, joten jos sun runko osaa automaattitarkentaa aukolla 8, niin sitten homma onnistuu, muuten menee käsitarkenteiseksi ja se taas ei toimi käytännössä. Kai Ok, hyvä, täytyy tässä joskus sopia tarkemmin kun säät on sellaisia että tuota yhdistelmää kannattaisi edes testaa. Ja runkona on 1D2 eli ainakin periaatteessa pitäs onnistua tarkennus f8:lla, sittenpä näkee mikä on käytäntö Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 17, 2005 Itse olin miettinyt tuon Sigman 100-300 f/4:n hankkimista, se kuulemma toimii 1.4x telejatkeenkin kanssa ihan mukavasti jos sattuu lisäpolttoväliä tarvitsemaan. Onkos teistä kenelläkään moisesta kokemuksia? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 18, 2005 Itse olin miettinyt tuon Sigman 100-300 f/4:n hankkimista, se kuulemma toimii 1.4x telejatkeenkin kanssa ihan mukavasti jos sattuu lisäpolttoväliä tarvitsemaan. Onkos teistä kenelläkään moisesta kokemuksia? Täältä löytyy: http://www.fredmiranda.com/reviews/showproduct.php?product=103&sort=7&cat=37&page=1 Huimat pisteet Ja Suomi-Poppia: http://www.digicamera.net/keskus/viewtopic.php?t=24330&postdays=0&postorder=asc&start=0 Sharpiksi on kehuttu. Vakaaja puttuu.... Tulee mieleen Canonin 70-200 f/4 L ( terävyys ) & Bigman koko ja paino yhdistettyinä.... Tarkennus on tarinoiden mukaan nopea. Liisankadulla ( Telefoto ) on tarjouksessa Sigma AF 100-300mm / f4 EX DG IF Hinta: 1059.00 eur Määrä: Valinta: Canon EOSNikon AFMinolta AFPentax AF Sigma AF 100-300mm F4 APO IF, Canon AF Rajoitetusti Hinta: 799.00 eur Määrä: Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla