Teijo M Niemela

Korean Airin A330 onnettomuudessa Filippiineilla

5 viestiä aiheessa

Twitterin teksti, joka tuossa on lainattuna, on tosiaan virheellinen. Ei ollut lentoonlähtö vaan oli laskeutuminen, enkä nyt ole niin vakuuttunut siitäkään, oliko se "skidded off the runway" kun kone näyttää olevan lähestymisvalojen seassa, eli pitkäksi mennyt laskeutuminen tuntuu todennäköisemmältä. Pari ylösvetoa ennen sitä ja pyörimistä holdingissa 40 minuuttia.

METAR RPVM 231400Z VRB03KT 8000 -TSRA SCT018CB OVC090 27/25 Q1010 RMK A2983 CB OHD=
METAR RPVM 231500Z 22009KT 8000 -TSRA SCT018CB OVC090 25/25 Q1010 RMK A2983 CB OHD/SW=

Edit: myös lennon numero on väärin, tuo HL7525 on koneen rekisteritunnus. Lennon numero oli KE631.

Muokattu: , käyttäjä: Tatu Koiranen

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tuossa vielä lentopostin uutinen aiheesta:

https://www.lentoposti.fi/uutiset/korean_airin_airbus_a330_ulos_kiitotielt_filippiinien_mactan_cebun_lentokent_ll

Yhden matkustajan twiitistä:
Due to weather and plane malfunctions Korean Air #KE631 (likely due to an earlier landing attempt) we were informed to prepare for emergency landing procedures in Cebu at around 11:10-11:25pm local time 10/23/22. We braced ourselves and the pilot landed as best as possible
I was a passenger on this flight. Emergency exits were opened and emergency slides were deployed for us to exit the plane.
It appeared to me that there were no major injuries. I was very thankful! #crashlanding #koreanair #cebu

Olisikohan käynyt siis niin, että toisella laskeutumisyrityksellä on kone jo onnistuttu rikkomaan.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään