Tatu Kantomaa

MSFS Helikopterit

79 viestiä aiheessa

Oli välillä Tampere 1 ja Tampere 2 Flight sim to:sta ladattuna.Välillä ainoastaanTatun Finland-Tampere-city.Kokeilin erilaisilla yhdistelmillä.Jos ei ole mitään näistä asennettuna niin saaret on tosiaan kuopassa.Ei ilmesty majakka näkyviin.Nyt pelkästään Tatun Finland-Tampere-city.En jostain syystä saa toimimaan sitä.Olen sammuttanut tietokoneenkin välillä,mutta ei auta.Siilinkarin lähellä näkyy kuitenkin itäviitta ja kiviä.

Muokattu: , käyttäjä: Markku Aaltonen

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jos minun paketti on asennettuna niin Näsinneulassa pitäisi näkyä punaiset valot, mitä en myöskään ole näkevinäni kuvista.

Screenshot-(704).thumb.jpg.1d8772b3bb05f2285c6f43dd7fca0204.jpg

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mitähän olen mahtanut sotkea.Eilen näin Näsinneulassa valoja kun asentelin noita lisäosia.Nyt niitä ei tosiaan näy.Pitää alottaa alusta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
1 minuutti sitten, Markku Aaltonen kirjoitti:

Mitähän olen mahtanut sotkea.Eilen näin Näsinneulassa valoja kun asentelin noita lisäosia.Nyt niitä ei tosiaan näy.Pitää alottaa alusta.

Vain yksi Tampereen maisema voi olla aktiivisena, näitä ei ole tehty toimimaan toistensa kanssa.

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pitäisi toimia sillä pelkällä Tatun linkistä ladatulla tiedostolla. En löydä tuolta flightsim.to sivuilta kuin kaksi Tampereeseen liittyvää tiedostoa, eikä kumpikaan ole Tatun tekemiä jos Tampereesta kyse. Toinen on Pirkkala ja toinen joku muu Tampere juttu. Lisureista ja säädöistä puheen ollen; pitäisiköhän minun ottaa talveksi nuo huviveneet pois päältä. Ovat näköjään jäänmurtaja-apua vailla. Vanhat, työelämän, kokous ja tanssipaikatkin löytyivät helposti vanhasta muistista.:laugh: Ja mihin niitä kellukkeita tarvitaan, kun käsittääkseni Näsijärvi on jo jäässä.;)

näsi1.jpg

näai.jpg

näsi4.jpg

näsi5.jpg

ilves.jpg

ilves2.jpg

4 henkilöä tykkäävät tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kun eksyin tänne kopterisäikeeseen, niin piti ihan kokeilla jotakin sellaista, jota en olekaan ennen kokenut. Pokkana vaan Helsingissä Malmilta satamaan, ja istuttamaan kopperia Viking Linen H-kannelle. Mitään asetuksia tai säätöjä en ole tehnyt, ja tikkuna Extreme 3D Pro. Kollektiven säätö oli näillä gynekologin sormilla jokseenkin haastavaa, ja kannelle asettautumista piti pari kertaa ihan jopa harjoitella. No, perille päästiin, ja uskoisin, että ilman isompia vaurioita.

Laiva kylläkin oli ilman mitään lisureita melko "särmikäs".:lol: 

Perskule, täähän vissiin alkaa koukuttaa. :o;D 

Kopperi_vikingline.JPG

2 henkilöä tykkäävät tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
52 minuuttia sitten, Tumi Hämäläinen kirjoitti:

Laiva kylläkin oli ilman mitään lisureita melko "särmikäs".:lol: 

Juu. Särmikkyyttä löytyy. Ainakin jos on photogrammetry päällä. Lisäsin näin illalla kelloa kääntämällä hieman päivänvaloa. Muuten yleensä lentelen reaaliajassa ja säässä. Minulla noita lisäosia ja säätämistä liikaakin; ja tietysti miten sattuu. Tuskin kukaan tietää parhaita säätöjä. Jokaisella varman omat mietymyksensä.

Tämä laiva on jo joulukuusin ja koristepensain hyvin varusteltu. Lunta oli kannella niin paljon, että en uskaltanut laskeutua ensinkään, kun en kopterikenttää löytänyt.;D

silja.jpg

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Heh...siehä se sälli oot Tumi...mie tumpelo ko en oo vieläkään onnistunt kopteroimaa mihnkää sillee, jot ois ehjänä säilynt.

Miul saattaap olla samasen tikun säävöt päin peetä...täytyyp vaan harjotella:P

Muokattu: , käyttäjä: Juhani Pelli
3 henkilöä tykkäävät tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
30 minuuttia sitten, Juhani Pelli kirjoitti:

Heh...siehä se sälli oot Tumi...mie tumpelo ko en oo vieläkään onnistunt kopteroimaa mihnkää sillee, jot ois ehjänä säilynt.

Miul saattaap olla samasen tikun säävöt päin peetä...täytyyp vaan harjotella:P

Joo sulla varmaan yhtä vaikeeta saada kopteri lentokuntoon ku mulla on saada majakkaa näkyviin Siilinkarille.En saa sitä majakkaa näkyviin millään konstilla,vaikka mulla olis vaan pelkkä Tatun lähettämä tiedosto asennettuna.Joskus kun alkaa tökkimään niin se tökkii oikein urakalla.Mulla kuitenkin näkyy tiedostossa kaikki tarvittava.Ei nyt ihan yöunia olla menettämässä mutta mietityttää.Täytyisi emännänkin kanssa asioilla käydä että perhesopu säilyis.;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En tiedä, mistä johtuu kenenkin ongelmat, mutta kun itse olen aika noviisi näissä nykysimuhommissa, niin en ole lähtenyt asentelemaan minkäänlaisia lisäosia, enkä säädellyt pahemmin tikkuakaan kuin ihan perustoiminnot kuntoon. Päivitykset on mitä on tullut automaagisesti. Hyvin toimii omasta mielestäni - kun en osaa vaatia liikoja. ;)

Tässä kuva tämän päivän legiltä Niagara-Buffalo. Suunnilleen viisi landausta eri paikkoihin. Oikein mukavasti sujuu kun on herkät sormet, ja vähän osaa ennakoida. :) 

Niagara Falls.JPG

4 henkilöä tykkäävät tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kaivoin laatikon pohjalta Xbox-ohjaimen ja testasin sitä helikopterien lennättämiseen. Huomasin että nehän toimivat erinomaisesti.Ei tarvinnut säätää erikseen mitään,sen kun pisti USB-liittimen tietokoneeseen kiinni.Jos on tullut joskus hommattua ko.ohjain,kannattaa kokeilla sitä.

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Näistä hulikukkereista....itseni hankki tuon h145 kopterin. Jotenkuten lento sujuu ja muutaman kerran onnistunut laskukin ilman pärisitimen romutusta..ongelmana on nyt ohjainlaitteiden kalibrointi. Oon tehny muutamien tässäkin foorumissa mainittujen ohjeiden mukaan, mutta ei tainnu ihan mennä putkeen. Lennossa alkaa ihan kesken kaiken cyclic-kepukkaa liikutettaessa se alkaa kertakaikkisen hillittömän vatkauksen...onkohan kellään muulla esiintynyt moista ongelmaa ja jos on, niin miten siitä pääsee eroon? 

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ihan default asetuksilla on ainakin mulla toiminut hyvin.Ne kopteriavustukset kannattaa kuitenkin pitää päällä.Autopilotti on tässä kopterissa mielenkiintoinen,kannattaa tutustua sen toimintaan huolellisesti.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
13 tuntia sitten, Markku Aaltonen kirjoitti:

Ihan default asetuksilla on ainakin mulla toiminut hyvin.Ne kopteriavustukset kannattaa kuitenkin pitää päällä.Autopilotti on tässä kopterissa mielenkiintoinen,kannattaa tutustua sen toimintaan huolellisesti.

Kiitos taas Markku...avitti huomattavasti asiaa...Toimin aiemmin sen ohjeen mukaan, että  herkkyys on lineaarinen...no taidot ei vielä riitä siihen, mut harjoitus teköö mestarin:thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Autopilotista vielä sen verran kun ihmettelit kopterin kieppumista.En tiedä ootko vielä automaattia käyttänyt mutta ohjelmoidulle reitille kannattaa ottaa ensin alkuvauhtia manuaalisesti reittiä seuraten ennen kuin kytkee sitä autopilottia päälle,ts.painaa sitä NAV-painiketta siitä pienestä tabletista.Muuten kopteri ei osaa päättää mihin suuntaan pitäisi lähteä ja samalla alkaa kieppuminen.Tämän olen pannut merkille tässä vehkeessä.Aika paljon aikaa vierähtänyt tämän helikopterin parissa.Niistä asetuksista kanssa sen verran että ne on vähän erilaiset eri koneissa.Tässä kopterissa jotenkin noi default asetukset on ihan riittävän hyvät.Ainahan niitä voi vähän viilata jos siltä tuntuu.Autopilotilla kuitenkin tulee enimmäkseen lennettyä tällä kopterimallilla.Muilla malleilla manuaalisesti autopilotin puuttuessa.

Muokattu: , käyttäjä: Markku Aaltonen

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minulla alkoi sujua paremmin kun älysin kytkeä autopilotin pois keskikonsolista. Olen lentänyt simuissa Hueyllä ja MD500:lla niin niissä ei ole ollut moisia hienouksia. 

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ja taas ihmetyksen aihetta...Nämä h145 ja ilmainen h135 saman lafkan tuotoksista toimivat eilen ihan ok. Nyt niissä ei toimi mittarit mitenkään, eli valoja ei tuu minnekään...mahtaako kukaan tietää mikä tässä nyt mättää ???

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olen taas ladannut mokoman hilavitkuttimen kertaan jos toiseenkin...tietysti poistanu kaikki ennen uudelleen latausta,,,mut ei auta. Ohjaamo pysyy pimeenä, vaikka moottorit käy ja lentoonkin pääsee..Mikähän nyt taas on jääny huomaamatta..tai onko jotain muuttunu yön aikana. P:.le tää alkaa olla samaa säätämistä kun edellisillä simuilla

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Oletko koittanut ladata lennon alkavaksi joltain pysäköintirampilta? Kopterin pitäisi olla siinä vaiheessa pimeenä.Pienen tabletin kun kääntää siinä pitäisi näkyä kaikki kuvakkeet.Paina sen jälkeen rataskuvaketta ja ( Ready for takeoff ) painiketta.Siinä vaiheessa kaikkien näyttöjen pitäisi olla valaistu ja kopteri lähtövalmiina.

Jos näin ei ole tarkista Hype operation centeristä painamalla (Manage Installation ) painiketta ja tarkista että kopterissa on viimeisin versio ( Build 373 ) Samalla voi tarkistaa että lisenssikoodi on tallennettu painamalla (show saved keycode)

Vähän ihmeellistä että kopteri ei toimi niin kuin pitäisi.Itsellä ollut tää HPG 145 -base pack jo muutaman viikon ahkerassa käytössä,eikä noita ongelmia ole ilmennyt.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jep...olen kokeillut pysäköintirampilta ja kukkeri on pimeenä. Tabletti käännettynä ei tule mitään muuta näkyviin kuin musta taulu. 

Manager  ilmoittaa, että viimeinen versio on ladattu ja lisenssi tallennettu....ei tapahdu mitään.

Tää on jännä juttu, kun lensin sillä mutama päivä sitten ja ilman mitään muutoksia avasin simun seuraavana päivän jna aioin läheteä liihotukselle...tämä vika ilmeni, enkä ole saanut/ osannu korjata sitä. Helpitkin löyty jostain helevetin discord kanavalta, joka on mulle ihan hepreaa. P.kle alakaa vanahaa miestä riepoa

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Do Dii tää on ny sitte tätä. Pari päivää taistelin tuulimyllyjä vastaan ja nyt sitte yön yli levättyään kopteri toimi kuin ennenkin...siis molemmat h135 ja tää maksullinen h145.

Mistä perke....tää tämmönen epästabilitetti johtuu... en tiedä enkä osaa arvatakaan.Paitsi nyt... Olin illalla päivittänyt  GTN750:n, Kopterin valmistajan mukaan tämän pitäis auttaa. ja niihä tuo tek:thmbup:

Tosin virrat tulee päälle viiveellä, eikä heti kuten aiemmin kiitoradalla ollessa lentoon lähdössä

Muokattu: , käyttäjä: Juhani Pelli

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mulla menee 10-15 s ennen kuin kopteri on ladannut kaikki valmiiksi, jos on asettanut sen helille.Usein käynnistän sen kuitenkin manuaalisesti.Nyt hankin vielä TDS-GTNXi - navigointilaitteen PMS50 GTN-750 laitteen lisäksi.Koneissa missä se on, saa valittua jomman kumman.Muuten samanlainen mutta monipuolisempi.Esim tässä kopterissa saa tehtyä eri lentoreitit molemmille puolille.Lentoreittiviivaakin pystyy hiirellä venyttämään uuteen pisteeseen jos haluaa muuttaa sitä.Nyt toimii Just Flight Arrowissakin navigointi.Navigraphin karttaa eikä ajantasaista airaccia tässä ainakaan vielä ole,mutta se ei näissä koneissa haittaa,vaikka puuttuu.Ne on kuitenkin siellä ylävalikossa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään