Tatu Kantomaa

MSFS A310

7 viestiä aiheessa

Tehdään tälle koneelle uusi aihe, veikkaan, että keskustelua voi syntyä vielä.

Tällä hetkellä vielä vähän hasardi kone, tuurista kiinni selviääkö lennon ongelmitta. Kolme lentoa olen tehnyt, jokaisessa on jotain pientä mennyt pieleen. Ensimmäisessä ja viimeisessä FD "karkasi" näytön yläreunaan. Jälkimmäisessä kone ei aktivoinut Glideslopea, vaikka se oli oikein asetettu ja sinisenä vihreän ALT tekstin alla G/S, kuten kuvassa. Aikani kun manuaalisesti lensin, niin tokeni...

Lisää juttua myöhemmin. Työt kutsuu.

Screenshot-(650).jpg.0fc1ac00d08e0d68c5bf90a19ea15447.jpg

Screenshot-(649).thumb.jpg.cf0707ebd37bcb9bfe413d7dad2e086f.jpg

Muokattu: , käyttäjä: Tatu Kantomaa
3 henkilöä tykkäävät tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
41 minuuttia sitten, Tatu Kantomaa kirjoitti:

kone ei aktivoinut Glideslopea, vaikka se oli oikein asetettu ja sinisenä vihreän ALT tekstin alla G/S, kuten kuvassa

En tunne koko konetyyppiä, mutta ihan normilogiikalla tuossa lienee ALT selectorilla valittuna 3000' ja koska FMA:lla ALT-moodi on vihreänä eli aktiivisena, niin FD koittaa neuvoa miten pitäisi ohjata, jotta päästään sinne kolmeen tonniin?

Ilssin liuku on jo karannut alapuolelle (eli ollaan itse liu'un yläpuolella) eikä armattu G/S yleisesti ottaen ota liu'usta kiinni yläpuolelta, vaan siihen tulee liittyä alapuolelta, mikäli haluaa automatiikan nappaavan siitä kiinni.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
2 tuntia sitten, Mikko Kartano kirjoitti:

En tunne koko konetyyppiä, mutta ihan normilogiikalla tuossa lienee ALT selectorilla valittuna 3000' ja koska FMA:lla ALT-moodi on vihreänä eli aktiivisena, niin FD koittaa neuvoa miten pitäisi ohjata, jotta päästään sinne kolmeen tonniin?

Ilssin liuku on jo karannut alapuolelle (eli ollaan itse liu'un yläpuolella) eikä armattu G/S yleisesti ottaen ota liu'usta kiinni yläpuolelta, vaan siihen tulee liittyä alapuolelta, mikäli haluaa automatiikan nappaavan siitä kiinni.

Niin, en ehtinyt kirjoittaa koko tarinaa aiemmin. Kuva on kohdasta, missä minä yritän pelastaa tilannetta käsin. Pari lisäkättä olisi ollut paikallaan, kun ottaa kuvaa ja lentää ja pitäisi säätä FD moodia ja ties mitä kaikkea....

Kone oli siis autopilotti päällä 3000 jalassa, lähestyin liukua alapuolelta, mutta bussi ajeli tyytyväisenä liukupolun yli, pitäen 3000 korkeuden.

FD tosiaan yrittää ohjata sinne kolmeen tonniin tuossa kuvassa, mutta sen vihreän "ristikon" ei pitäisi minusta olla tuolla keinohorisontin yläosassa. Eli pystyssä oleva viiva pitäisi olla alempana. Tuo tuntuu käytännössä siltä, niin kuin FD karkaa käsistä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kannattaa suunnistaa https://www.inibuilds.com/ sivulle, foorumilla on ohjeita tähän koneeseen.

Lisäksi kannattaa ladata IniManager https://www.inibuilds.com/inimanager

Sen avulla voi ladata eri liveryitä ja SimBrief lentosuunnitelman siirrettyä itse koneeseen, Company route toiminto siis.

Screenshot-(654).thumb.jpg.9c5f3307ca70d0c495f839cfc8ae1deb.jpg

Kun olet tehnyt tilin, niin nimesi perässä olevasta hammasrattaasta asetuksiin ja siellä asetukset kuntoon. SimBrief pitää olla käyttäjänimi, ei Pilot ID.

Screenshot-(656).thumb.jpg.c42b3dca6d8a8a21653220d36ee571ca.jpg

Sitten Pilot Support sivulta pääsee lentosuunnitelmaan, oikealta roskakori-ikonin vierestä voi ladata uudelleen jos näkyy vanha suunnitelma, ja Export Flightplan lähettää lentosuunnitelman simun (ehkäpä simujen, jos on koneita myös muissa simuissa) oikeaan kansioon.

Screenshot-(655).thumb.jpg.37221799659adf272b2315571d883738.jpg

Muokattu: , käyttäjä: Tatu Kantomaa

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En ole nyt tarkistanut, osaako SimBrief exportata ja SimBrief Downloader ladata tarvittavia *.fpl tiedostoja suoraan. Menevät tähän kansioon IniManagerin tallentamana:

Simun asennus\Official\OneStore\microsoft-aircraft-a310-300\Data\FMS plans

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
3 hours ago, Tatu Kantomaa said:

En ole nyt tarkistanut, osaako SimBrief exportata ja SimBrief Downloader ladata tarvittavia *.fpl tiedostoja suoraan. Menevät tähän kansioon IniManagerin tallentamana:

Simun asennus\Official\OneStore\microsoft-aircraft-a310-300\Data\FMS plans

Osaa molemmat. Pitää valita sieltä iniBuilds Flightplan niin toimii kyllä, samaan kansioon kuin tuossa yllä. Äsken tuolla Simbrief downloaderilla latasin kun ei suostunut FMS:n kautta sitä lataamaan.

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse teen plaanin simbriefillä ja sitten vien mcdu:n kautta koneeseen, sitten näkyy myös EFB:llä. Itse ongelma on se, että kun teen WX pyynnön, niin lähes joka kerta koko kone "jäätyy" eikä tottele enää mitään komentoja?

Muuten kyllä pidän tekeleestä oikein paljon.  Ei ole enchanced versiota.

Muokattu: , käyttäjä: Markus Mäkelä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään