Tuomo J Aho

Video: Ilmailukutinaa hoitamassa (miten aloitin lentämisen)

9 viestiä aiheessa

Ilmailu ja lentäminen on aina olleet minulle onnellinen paikka jonne voi ”paeta”. Tällä videolla avaan miten innostuin ilmailusta. Ensilento pienkoneen kyydissä oli Turun Korkeakoulujen Reserviläiset (TuKoRes) järjestämällä ilmailupäivillä, Turun Moottorilentäjien kalustolla. Kipparina oli Mikko Savela ja vuosi tais olla ehkä 2003. Sen jälkeen kävin opiskelee teoriat Turun työväenopistolla. Lentotunnit lensin Yhdysvalloissa.

Ilmailukutinaa

Muokattu: , käyttäjä: Tuomo J Aho
7 henkilöä tykkäävät tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Missä olet oppinut noin hyvää amerikanenklantia? Et ainakaan Turuus. Vissiin meillä Tuomoilla ihan sisäänrakennettu ominaisuus...?!;D

Muokattu: , käyttäjä: Tumi Hämäläinen
1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
2 tuntia sitten, Tumi Hämäläinen kirjoitti:

Missä olet oppinut noin hyvää amerikanenklantia? Et ainakaan Turuus. Vissiin meillä Tuomoilla ihan sisäänrakennettu ominaisuus...?!;D

Hahaa! Siis enklantia Turun murteella on ihan oikeasti oma alakielen laji! Asuin ihan skidinä (3v-6v) jenkeissä ja tuli silloin opittua näin paikallisittain lausuttuna. Mun porukat vetää aika kunnioitettavasti enklantia Turun murteella 😂

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Muut leikki pikkuautoilla, mä veivasin lennokeilla. Lentokoneet ovat kiinnostaneet aina. Isä oli tietotekniikanopettaja, niin meillä oli kotona tietokoneita. Niihin hankin lentosimulaattoreita. Nytkyään MSFS2020, DCS ja IL2. Kaverit osti 40-vuotislahjaksi lennon pikkukoneella. Omaa lentolupaa en omista. :) 

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
5 tuntia sitten, Mikko Kärkkäinen kirjoitti:

Muut leikki pikkuautoilla, mä veivasin lennokeilla. Lentokoneet ovat kiinnostaneet aina. Isä oli tietotekniikanopettaja, niin meillä oli kotona tietokoneita. Niihin hankin lentosimulaattoreita. Nytkyään MSFS2020, DCS ja IL2. Kaverit osti 40-vuotislahjaksi lennon pikkukoneella. Omaa lentolupaa en omista. :) 

Väitän että monet simulentäjät osaa lentää mittareilla paremmin kuin jotkut varsinaiset lentäjät. Mutta ylipäätään tietokonesimut on sysänny monien, myös oman, lentoharrastuksen eteenpäin. 👍

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mulla ainakin esim. G1000:lla operoiminen on tullut tutummaksi kuin suunnistaminen työhuoneesta jääkaapille. :)

Muokattu: , käyttäjä: Tumi Hämäläinen
1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
37 minuuttia sitten, Tumi Hämäläinen kirjoitti:

Varsin mielenkiintoinen tuo Mooneyn ländärin mekaaninen operointi. Vaatii jo vähän habaa oikeasta käsivarresta. :o

Se muuttuu helvetin raskaaksi jos on vähänkin liikaa nopeutta. Noin 90mph menee liukkaasti, 100mph alkaa ole jo urheilua, 105 mph turha edes yrittää. Tässä viimeisimmässä, lähti sen verran liukkaasti pinnalta, olis pitäny vetää sisään paljon aikaisemmin. Yleensähän opetetaan että landarit pitäis ottaa sisään vasta kun kiitorataa ei ole enempää edessä. Mutta tällä pelillä joko nousukulma on tosi jyrkkä tai landarit pitää vetää melkein heti nousun jälkeen. Vieläkin totuttelen sen oikean pisteen löytämistä..

1D2CA1B8-D347-4F6A-8BA6-AC9BE8C56C5D.png.49c11145b668cf6a56d6c3b1d0a29485.png

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

…tästä tulikin mieleeni Polikarpov I-16 ja sen lekuttelu pyöriä sisään kitkutellessa ;)

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään